Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2011, 21:09   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Kan ik eisen dat Ke Nan in mijn huis komt wonen?
Oud 21 januari 2011, 23:59   #62
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De ongelovige verhuurder stelt soms toch voorwaarden.
Bijvoorbeeld geen huisdieren, geen toestellen op gas.

Dus jij wil huurders en hun kinderen verplichten om alcohol te drinken en te roken?
Geen schapen of geiten op het balcon, geen kiekens in de badkamer...Zou dit als discriminerend aanzien worden ? Geen respect voor die mensen hun cultuur ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 00:28   #63
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zo een halal huurcontract is dus normaal volgens u.....
Aangezien dat ik deze vraag (hieronder) aan jou gesteld heb;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
En hoeveel moslim verhuurders vermelden hetgeen wat je ergens gelezen hebt, of soortgelijke voorwaarden?
zou je uit die vraag conclusie kunnen uittrekken dat ik niet geloof dat er veel moslims zulke contracten opstellen en dat ik niet geloof dat er zulke contracten bestaan. Wat is een "halal"-contract? Heb jij, of de media of moslims zelf het woord "halal" aan het word "contract" als adjectief aangekoppeld? Ik vind het in het algemeen niet normaal. Het is een soort extravagant contract. Als een vlaming in zijn huurcontract vermeldt dat er geen halal vlees gegeten mag worden in zijn woning, die hij verhuurt, zal het ook een extravagant contract zijn, en dat spreekt alleen maar over stommiteit van de verhuurder.

Citaat:
Dan vraag ik mij af of u zelf een radicale moslim bent.
Want anders ben jij wel heel sterk gebrainwasht.
Ik ben niet moslim, noch radicaal.
Heb je je afgevraagd door wie en waarvoor ik gebrainwasht zou zijn?

Citaat:
Alles wat na "Trouwens" komt slaat nergens op en is complete onzin.
Jij ziet de tekenen aan de wand niet. Doe zo voort zou ik zeggen.
Alles wat na "trouwens" komt slaat in feite op je complete onzin.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 januari 2011 om 00:29.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 00:31   #64
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Idd, want de draadstarter zou indien hij zou verhuren helemaal niet willen verhuren aan moslims. Bespaar ons dus deze huichelaarij.
Draadstarter van het thema of van discussie tussen u en mij?
Oud 22 januari 2011, 00:40   #65
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Die zogenaamde "activisten" hebben de macht niet om die problemen op te lossen. Deze problemen kunnen enkel opgelost worden door correct te stemmen bij de verkiezingen. En dat is als het gaat over de vreemdelingenproblematiek overduidelijk het VB.
Zware fout! Correct stemmen is stemmen zoals men wil.

Citaat:
Nu hoor ik u al zeggen dat zij niks doen en aan de kant staan te roepen.
Dat is jouw versie. Mijn versie was dat ze nu beetje beter denken en echte problemen zien dan vroeger.

Citaat:
Maar het is tenminste een overduidelijk signaal naar de andere partijen om van koers te wijzigen. Spijtig genoeg is de Vlaming traag van begrip en worden ze pas wakker als het veel te laat is.
Bespaar je tijd (voor jezelf)... Je staat nu aan de kant en roept zomaar.
Oud 22 januari 2011, 00:43   #66
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
QuasiX vindt het niet zo erg.
Arti komt niet veel verder dan jamaar huisdieren zijn soms ook verboden dus...
De duitse wet vindt het ok...
Tuurlijk vind ik dat onzin niet zo erg doordat het onzin is.
Oud 22 januari 2011, 02:27   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk vind ik dat onzin niet zo erg doordat het onzin is.
En dan nu nog een keer in begrijpelijke taal?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 12:30   #68
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan nu nog een keer in begrijpelijke taal?
Citaat:
... dat ik niet geloof dat er zulke contracten bestaan. Wat is een "halal"-contract? Heb jij, of de media of moslims zelf het woord "halal" aan het word "contract" als adjectief aangekoppeld? ...
Oud 22 januari 2011, 13:27   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus je denkt dat de media dit verzonnen heeft en gewoon liegt dat een verhuurder een dergelijk contract liet opstellen?
Waarom zou de media zo iets verzinnen?
Oud 22 januari 2011, 17:13   #70
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je denkt dat de media dit verzonnen heeft en gewoon liegt dat een verhuurder een dergelijk contract liet opstellen?
Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat de media nonsens verkopen.

Eergisteren stond in de gazet dat de graaf van Hoorne zich verzette tegen de beeldenstorm en de inquisitie. (de inquisitie en de beeldenstorm zijn twee tegengestelde dingen)

Deze morgen in de gazet gelezen dat de zeespiegel zou stijgen omdat het ijs (drijfijs) van de noordpool aan het smelten is. (gooi eens een ijsklontje in een glas water en kijk of het niveau van het water stijgt wanneer het klontje smelt)

En dat de media eender welke nonsens overnemen is door Basta nu ook duidelijk bewezen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 januari 2011 om 17:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 17:18   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Deze morgen in de gazet gelezen dat de zeespiegel zou stijgen omdat het ijs (drijfijs) van de noordpool aan het smelten is. (gooi eens een ijsklontje in een glas water en kijk of het niveau van het water stijgt wanneer het klontje smelt)
Maak dat ijsklontje zodanig groot dat het boven het water uitsteekt eh. Steek een ijsstaaf van 5 meter hoog en 20 cm doorsnede in een emmer met water. Laat de boel langzaam smelten. Nee, het waterpeil in de emmer zal zeker niet stijgen.
Oud 22 januari 2011, 17:26   #72
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maak dat ijsklontje zodanig groot dat het boven het water uitsteekt eh. Steek een ijsstaaf van 5 meter hoog en 20 cm doorsnede in een emmer met water. Laat de boel langzaam smelten. Nee, het waterpeil in de emmer zal zeker niet stijgen.
De wet van Archimedes is u precies onbekend.

De enige manier waarop de zeespiegel kan stijgen is wanneer landijs smelt en naar de zee vloeit (aka antarctica en groenland).
De noordpool is drijfijs.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 17:44   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat de media nonsens verkopen.

Eergisteren stond in de gazet dat de graaf van Hoorne zich verzette tegen de beeldenstorm en de inquisitie. (de inquisitie en de beeldenstorm zijn twee tegengestelde dingen)

En dat de media eender welke nonsens overnemen is door Basta nu ook duidelijk bewezen.
De beeldenstorm ( het vernietigen van beelden in Katholieke kerken door reformanten die dit als afgoderij zagen) is iets anders dan de inguisitie( jacht op ketters onder het bewind van Philips de tweede in de lage landen, georganiseerd door de hertog van Alva , wanneer ik me goed herinner) maar daarom niet tegengesteld, verzet tegen beiden kon dus best!
Het is trouwens geen antwoord op de vraag waarom de media dat verhaal over die huisbaas zou verzinnen.

Laatst gewijzigd door alice : 22 januari 2011 om 17:45.
Oud 22 januari 2011, 21:47   #74
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Het bericht is begonnen in het Duitse "Bild". Die kwamen er op omdat de hoofdman van de Deutschen Mieterbund ermee aan kwam.
Een Duits equivalent van de Nederlandse "Bond van huurders en woningzoekenden"; zeer links dus.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 22:32   #75
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vraag wie het woord "halal" aan dat soort contract aangekoppeld heeft? Wie precies (het media of een moslim)? En het is gewoon een heel simpele vraag. Als je een CONCREET en gegrond antwoord erop hebt, dan pas zal ik de rest uitleggen. Want eerst van al heb ik dat argument nodig.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 januari 2011 om 22:37.
Oud 22 januari 2011, 23:47   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag wie het woord "halal" aan dat soort contract aangekoppeld heeft? Wie precies (het media of een moslim)? En het is gewoon een heel simpele vraag. Als je een CONCREET en gegrond antwoord erop hebt, dan pas zal ik de rest uitleggen. Want eerst van al heb ik dat argument nodig.
Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen, een verhuurder kan aan de huurder niet opleggen of je rookt, alcohol drinkt, gokt of varkensvlees eet, toevallig regels die komen uit Islamitische voorschriften, waarmee er dus gediscrimineerd wordt naar huurders die niet volgens islamitische regelgeving leven.
Wanneer dat geen discriminatie is zou je dus omgekeerd huurders mogen weigeren die geen varkensvlees eten, niet drinken of roken uit religieuze overwegingen.
Halal betekent toegestaan zoals haram verboden betekent, dat weet u denk ik ook.
Oud 22 januari 2011, 23:55   #77
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...
Ik wil gewoon verduidelijken.

Citaat:
een verhuurder kan aan de huurder niet opleggen of je rookt, alcohol drinkt, gokt of varkensvlees eet, toevallig regels die komen uit Islamitische voorschriften, waarmee er dus gediscrimineerd wordt naar huurders die niet volgens islamitische regelgeving leven.
Maar dat is geen argument om zo'n contract "halal" te noemen. Dat is gewoon een media-"focus-pocus".

Citaat:
Wanneer dat geen discriminatie is zou je dus omgekeerd huurders mogen weigeren die geen varkensvlees eten, niet drinken of roken uit religieuze overwegingen.
Halal betekent toegestaan zoals haram verboden betekent, dat weet u denk ik ook.
Maar wij (jij en ik) weten ook dat er geen "halal"-contracten bestaan. Ik had gevraagd wie dat adjectief precies aangekoppeld had (nog steeds geen antwoord) aan het woord "contract"... en ik had nog gevraagd over (ongeveer) hoeveel soortgelijke gevallen het ging.
-
Als bijvoorbeeld een overdreven radicale moslim zo'n contract maakte, zou hij (in plaats daarvan) simpelweg geen woningen verhuren aan de christenen (net als sommige radicale vlaamse anti-vreemdelingen het doen tegen vreemdelingen. Ze zeggen "wij verhuren geen woningen aan vreemdelingen"... en punt!); het zou gemakkelijker zijn dan gans het Koran-boekje regels in een contract te steken. En wat als ik dat huurcontract toch aanvaard en dan toch een varkensvlees eet in die woning? Dan is zijn "halalisme" "kapot" toch? Zal hij het weten? Hoe moet hij de huurder "controleren"? Ik zeg het nogmaals; het is onzin!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 januari 2011 om 00:18.
Oud 23 januari 2011, 00:00   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=QuasiX;5245340][quote=alice;5245323]Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...
Citaat:
Ik wil gewoon verduidelijken.

Maar dat is geen argument om zo'n contract "halal" te noemen. Dat is gewoon een media-"focus-pocus".

Maar wij (jij en ik) weten ook dat er geen "halal"-contracten bestaan. Ik had gevraagd wie dat adjectief precies aangekoppeld heeft... en ik had nog gevraagd over (ongeveer) hoeveel soortgelijke gevallen het ging.
-
Als een overdreven radicale moslim zo'n contract maakte, zou hij simpelweg geen woningen verhuren aan de Christenen (net als radicale anti-vreemdelingen (vlamingen) het doen tegen vreemdelingen. Ze zeggen "wij verhuren geen woningen aan vreemdelingen"... en punt!); het zou gemakkelijker zijn dan gans het Koran-boekje regels in een contract te steken. En wat als ik dat huurcontract toch aanvaard en dan toch een varkensvlees eet? Zal hij het weten? Hoe moet hij de huurder "controleren"? Ik zeg het nogmaals; het is onzin!
Dus u praat goed dat een moslim weigert te verhuren aan ongelovigen of mensen van een andere overtuiging?
Dan vind u omgekeerd ook goed dat ongelovigen of mensen van een ander geloof moslims weigeren? Uiteindelijk controleren zij ook niet of de koran gelezen wordt!
Dat is een al even kromme redenering als die van u, het is niet omdat er discriminatie is op de woningmarkt ( en die is er soms, ongetwijfeld voor zwakkere huurders, wie geld laat zien vind makkelijk een huurwoning ongeacht origine) dat je moet goedpraten dat religieuze fanatici ook menen te mogen discrimineren met Koran in de hand!
Oud 23 januari 2011, 00:07   #79
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...

Dus u praat goed dat een moslim weigert te verhuren aan ongelovigen of mensen van een andere overtuiging?
Neen, ik zeg, moest een moslim echt een "halalisme" op zo'n radicale wijze willen "waar maken", zou hij logisch gezien simpelweg geen woningen verhuren aan christenen.

Citaat:
Dan vind u omgekeerd ook goed dat ongelovigen of mensen van een ander geloof moslims weigeren?
Waar heb ik dat gezegd?

Citaat:
Uiteindelijk controleren zij ook niet of de koran gelezen wordt!
Maar dat heeft met mijn post totaal niks te maken.

Citaat:
Dat is een al even kromme redenering als die van u, het is niet omdat er discriminatie is op de woningmarkt ( en die is er soms, ongetwijfeld voor zwakkere huurders, wie geld laat zien vind makkelijk een huurwoning ongeacht origine) dat je moet goedpraten dat religieuze fanatici ook menen te mogen discrimineren met Koran in de hand!
Ik weet alleen als je een commerce doet (het gaat hier toch over commerce; zijn de verhuurder en de huurder vlamingen of een geen vlamingen, vreemdelingen of geen vreemdelingen, moslims of geen moslims), moet je (de verhuurder) commercieel ingesteld zijn, anders is het pech voor jezelf en voor je commerce. Ik kan niet uitleggen wat is commercieel ingesteld zijn. Zo moet men geboren en opgevoed zijn.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 januari 2011 om 00:17.
Oud 23 januari 2011, 00:40   #80
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

In mijn eerste post (in dit thema) vraag ik (meer zelfs; ik begin discussie met die vraag);
Citaat:
Zijn het dingen die verboden zijn om in een huurcontract te verbieden?
(geen antwoord)

Als men in een huurcontract vermeldt dat verzekeringen verboden zijn, is zo'n contract niks waard, want bijvoorbeeld brandverzekering is een verplichte verzekering; en een wettelijk verplichte voorwaarde verbieden is een wetsovertreding. Er is dus geen sprake van een contract (het kan, mag en zal niet afgesloten worden... en het zal bovendien nergens goedgekeurd en geregistreerd kunnen worden). Als er geen sprake is van een contract is er dan ook logisch dat er geen sprake is van een "halal"-of een "haram"-contract. Als er geen sprake is van een "halal"-contract, is dit thema ook niet meer en niet minder dan simpelweg een gelul... Net als het verwezen stom artikel in een krant. Louter stommiteit.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 januari 2011 om 00:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be