Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2011, 20:32   #181
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heb je het linkje in die draad al eens aangeklikt ? Ik krijg namelijk dit door

Jawel, en klik nu eens op uw linkje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 20:39   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van welke landen zijn het dan de economische ??... Bron graag ...

Ondertussen zijn er wel economische vluchtelingen toegelaten om hier de lonen te drukken en de smerige jobkes te doen . Alsook bij de gierige vlaming in het zwart te gaan werken . Schilderen enz ...
En wat wilt ge daar nu mee aantonen ?
Ze hebben er toegelaten, dus moeten ze nu maar iedereen toelaten ?
En wie zijn die gierige vlamingen dan volgens u ?
Waarschijnlijk juist de voorstanders van migratie, denkt ge ook niet.
Echte vluchtelingen hoeven immers niet te werken.
Oud 21 januari 2011, 20:43   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is onzin, want om te werken heb je of een arbeidskaart nodig of verblijf wat recht geeft op toegang tot de arbeidsmarkt zoals een attest van immatriculatie bij herkomst uit sommige landen,praat eens met Afrikanen die laag opgeleid werk deden in Afrika en nu hier aan de slag zijn, zij krijgen gelijk loon aan dit van Vlamingen, terwijl in Afrika hun zwarte medemens hen uitzoog en onderbetaalde!
Zo zou het moeten zijn inderdaad.
Maar illegalen en hun helpers hebben daar minder problemen mee.
Bij de gehate multinationals moet ge ze niet gaan zoeken hoor.
Oud 21 januari 2011, 20:50   #184
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht ook nog op een bron van u .... zijn dit mss uw economische vluchtelingen ?

bron http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...j_Someren.html
Waarschijnlijk wel, anders hadden ze het statuut van vluchteling nietwaar.
Tenzij ze naast hun uitkering ook nog in het zwart gingen werken.
Wat denk jij ?
Oud 21 januari 2011, 20:56   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo ...,? ... dan ben je deze vast ook wel tegen gekomen .

speciaal voor u een neutrale bron !! http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Elsene.dhtml
Waarmee ge aantoont dat ze een andere definitie van oorlogsgebied hanteren dan jij. Waarschijnlijk denken ze dat als het veilig genoeg is voor de belgische militairen het dat ook is voor de bevolking.
Oud 21 januari 2011, 21:08   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wat wilt ge daar nu mee aantonen ?
Ze hebben er toegelaten, dus moeten ze nu maar iedereen toelaten ?
En wie zijn die gierige vlamingen dan volgens u ?
Waarschijnlijk juist de voorstanders van migratie, denkt ge ook niet.
Echte vluchtelingen hoeven immers niet te werken.
Vertel, wat toont dit aan?
"De Belgische regering weigert niet om mensen terug te sturen naar landen in oorlog, namelijk naar Afghanistan", stelt Oscar Flores van CRER. "De regering doet alsof België vluchtelingen enkel terugstuurt naar veilige gebieden. Van de dertig politieke vluchtelingen hier zijn er enkelen afkomstig uit Kandahar of Ghazni. Dat zijn nochtans gebieden waar oorlog woedt."
Dat er vluchtelingen zijn die bescherming zouden moeten krijgen, maar die dit niet krijgen en onterecht teruggestuurd worden. Zelfs naar oorlogsgebied.

Onderwijl verdienen mensenhandelaars goed.
En wordt een deel van ons BNP in het zwart door illegalen geproduceerd.
Voor Spanje 2,5% van het BNP.
bron http://www.youtube.com/watch?v=wTJMkS9ZQAU op 1:33
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 02:24   #187
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zou het moeten zijn inderdaad.
Maar illegalen en hun helpers hebben daar minder problemen mee.
Bij de gehate multinationals moet ge ze niet gaan zoeken hoor.
Illegalen worden maar al te vaak uitgerekend uitgemolken door hun broeders als goedkope kracht in nachtwinkels, restaurants en vzw's.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 08:54   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Illegalen worden maar al te vaak uitgerekend uitgemolken door hun broeders als goedkope kracht in nachtwinkels, restaurants en vzw's.
Iedere illegaal die wordt uitgemolken is er één te vaak. Niet?
Je vergeet te melden dat ze nog vaker worden uitgemolken door ons eigen volk. Je weet wel, die met hun hoogstaande normen en waarden.
Oud 22 januari 2011, 12:44   #189
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vergeet te melden dat ze nog vaker worden uitgemolken door ons eigen volk. Je weet wel, die met hun hoogstaande normen en waarden.

Dat onze puntmutsen hier steeds naast de feiten leuteren en de de waarheid niet andurven is wel duidelijk .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 13:01   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat onze puntmutsen hier steeds naast de feiten leuteren en de de waarheid niet andurven is wel duidelijk .

Welke feiten, dat er veel misbruik is ?
Oud 22 januari 2011, 13:03   #191
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke feiten, dat er veel misbruik is ?

Het feit dat jij nu op mijn negeerlijstje komt ... salut .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 13:06   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij nu op mijn negeerlijstje komt ... salut .
Doei.
Oud 22 januari 2011, 13:33   #193
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie gaat over vluchtelingen, zijn alle illegalen dit?Velen deden nooit een aanvraag tot erkenning van het vluchteling zijn, waarom denkt u dat dit niet gebeurt?
En waarom beweert u dat ons eigen volk hen uitmelkt, en negeert u dat het evengoed anderen zijn in nachtwinkels, horeca en vzw's waar mensen zonder papieren worden uitgemolken?
Het " eigen volk" melkt meestal vooral " eigen volk" uit door mensen maar voor vier uren in te schrijven zoals je veel in horaca ziet en hen te verplichten wel 10 uren per dag aan minimumloon te werken, veel jongeren trappen in die val!
En dat zijn geen illegalen, maar jongeren die weinig werkervaring hebben en geen andere mogelijkheden vonden op de arbeidsmarkt!
Oud 22 januari 2011, 13:34   #194
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze puntmutsen, wie zijn dat dan?
Of heb je niet de moed te zeggen over welke forummers je nu spreekt en beledig je algemeen?
Oud 22 januari 2011, 13:53   #195
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus voor u is het zoiets 'van trek uw plan' ? Het is idd een internationaal probleem en enkel door internationale samenwerking af te dwingen kan men dit voor een groot deel oplossen . Maar in de eerste plaats moet men stoppen hypocriet te doen en hun hoofdjes uit het zand halen . Ze sturen deze mensen de dood in . Deze mensen negeren en nastampen is walgelijk en immoreel .
België is een scheet groot. We kunnen niet iedereen wiens mensenrechten in gevaar zijn hier opvangen, dat lijkt me nogal wiedes. Dat is een GIGANTISCH aantal mensen, volgens mij kunnen we niet eens allemaal meer st�*�*n als die allemaal naar hier komen.
Uiteindelijk is het maar een fractie die erin slaagt om hier te geraken, de rest blijft in hun penibele situatie en vindt daar dan ook vaak de dood. Eigenlijk is het fundamenteel oneerlijk dat er massa's geld gestoken wordt in de mensen die wel hier geraken terwijl de rest, die daar niet weggeraakt, maar kan creperen.
Asiel is gewoon een lapje voor het bloeden. Symptoombehandeling.
Ik betwijfel ook of er een oplossing mogelijk is. Zolang er 'macht' is gaan er altijd wreedheden gebeuren. Het zijn wel die machthebbers die walgelijk en immoreel zijn, niet de mensen hiér die wat morren bij de grote instroom van asielzoekers maar voor de rest braafjes hun belastingen betalen om dat allemaal te bekostigen.
Ik beschouw dit allemaal als redelijk hopeloos eigenlijk.
Oud 22 januari 2011, 14:10   #196
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie gaat over vluchtelingen,
Eigenlijk over "waarom zijn er vluchtelingen?"

Citaat:
zijn alle illegalen dit?
Neen, maar een deel wel.
Citaat:
Velen deden nooit een aanvraag tot erkenning van het vluchteling zijn, waarom denkt u dat dit niet gebeurt?
Vertel het ons.
Citaat:
En waarom beweert u dat ons eigen volk hen uitmelkt, en negeert u dat het evengoed anderen zijn in nachtwinkels, horeca en vzw's waar mensen zonder papieren worden uitgemolken?
Ik negeer dat niet.
Waarom schrijf jij
en negeer jij dat sommigen van ons volk (je weet wel die van de hoogstaande normen en waarden) dit nog vaker doen.
Citaat:
Het " eigen volk" melkt meestal vooral " eigen volk" uit door mensen maar voor vier uren in te schrijven zoals je veel in horaca ziet en hen te verplichten wel 10 uren per dag aan minimumloon te werken, veel jongeren trappen in die val!
Niet alleen jongeren trappen in die val. Je vindt geen werk in de horeca als je niet akkoord gaat met zo'n "regeling". Waarom denk je dat de horeca er niet akkoord mee gaat dat bij begin en einde van het werk, dit elektronisch geregistreerd wordt.
Citaat:
En dat zijn geen illegalen, maar jongeren die weinig werkervaring hebben en geen andere mogelijkheden vonden op de arbeidsmarkt!
Die illegalen hebben ook geen andere mogelijkheid, hier op de arbeidsmarkt.

Vertel eens, worden illegalen uitsluitend uitgebuit door hun eigen volk; of ook (en nog meer) door ons eigen volk?
Oud 22 januari 2011, 14:20   #197
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk over "waarom zijn er vluchtelingen?"

Neen, maar een deel wel.

Vertel het ons.

Ik negeer dat niet.
Waarom schrijf jij
en negeer jij dat sommigen van ons volk (je weet wel die van de hoogstaande normen en waarden) dit nog vaker doen.

Niet alleen jongeren trappen in die val. Je vindt geen werk in de horeca als je niet akkoord gaat met zo'n "regeling". Waarom denk je dat de horeca er niet akkoord mee gaat dat bij begin en einde van het werk, dit elektronisch geregistreerd wordt.

Die illegalen hebben ook geen andere mogelijkheid, hier op de arbeidsmarkt.

Vertel eens, worden illegalen uitsluitend uitgebuit door hun eigen volk; of ook (en nog meer) door ons eigen volk?
De discussie gaat dus over vluchtelingen, wie nooit dit statuut aanvroeg is dus niet met die intentie, erkenning als vluchteling naar dit land gekomen, dat lijkt me logisch, behalve dan voor u.
Je negeert de uitbuiting van jongeren die helemaal niet illegaal zijn wel, want je benoemt het nergens, wel doe je wat je steeds doet, " eigen volk" afschilderen als uitbuiters.

Ik ken geen zaken van " eigen volk" waar illegalen worden tewerkgesteld, wel waar juist jongeren van dat eigen volk worden uitgebuit en verplicht tot zwartwerk omdat ze meer uren moeten doen dan ze ingeschreven zijn.
Ik ken wel heel wat horeca en vzw's waar eigenaars hun " eigen volk" vaak wel illegaal uitbuiten, vaak gaat het om vrouwen die door illegaal verblijf geen kant opkunnen.
De controle op die zaken die vaak als vzw's geboekt staan is veel minder dan bij andere horecazaken wat de mogelijkheden vergroot, evengoed zie je dit in nachtwinkels waar eigenaars vaak allochtonen zijn.
En dan hebben we het nog niet over de handel in vrouwen met gedwongen prositutie, die vaak in handen is van Oost Europeanen maar evengoed Turken.
In beide gevallen gaat het hoe dan ook om uitbuiting, zowel bij illegalen die door hun broers worden leeggezogen als bij jongeren die een contract hebben voor 4 uren en er 10 moeten doen, maar uw bewering dat " eigen volk" uitbuit en dit bij anderen niet of minder gebeurt getuigt van kwade wil of enorme naieviteit, kiest u zelf maar.

Laatst gewijzigd door alice : 22 januari 2011 om 14:22.
Oud 22 januari 2011, 14:32   #198
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Wisord;

In België worden er maandelijks meer dan 1000 asielaanvragen. Op jaar basis dus meer dan 12000 asielaanvragen.

En de landen van herkomst zijn zeer uiteenlopend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 14:34   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie gaat dus over vluchtelingen, wie nooit dit statuut aanvroeg is dus niet met die intentie, erkenning als vluchteling naar dit land gekomen, dat lijkt me logisch, behalve dan voor u.
Jij kent hun intentie niet, en waarom is dit logisch?
Maar je zou uitleggen waarom ze het statuut niet aanvragen.

Citaat:
Je negeert de uitbuiting van jongeren die helemaal niet illegaal zijn wel, want je benoemt het nergens, wel doe je wat je steeds doet, " eigen volk" afschilderen als uitbuiters.
Natuurlijk heb ik het hier niet over die eigen jongeren, dit is compleet off-topic.
Ik schilder ons eigen volk niet af als uitbuiters. Ik vervolledigde je stelling.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=188
Want jij schildert het "ander volk" af als uitbuiters, maar vergeet onze eigen uitbuiters.
Citaat:
Ik ken geen zaken van " eigen volk" waar illegalen worden tewerkgesteld, wel waar juist jongeren van dat eigen volk worden uitgebuit en verplicht tot zwartwerk omdat ze meer uren moeten doen dan ze ingeschreven zijn.
Ik ken wel heel wat horeca en vzw's waar eigenaars hun " eigen volk" vaak wel illegaal uitbuiten, vaak gaat het om vrouwen die door illegaal verblijf geen kant opkunnen.
De controle op die zaken die vaak als vzw's geboekt staan is veel minder dan bij andere horecazaken wat de mogelijkheden vergroot, evengoed zie je dit in nachtwinkels waar eigenaars vaak allochtonen zijn.
En dan hebben we het nog niet over de handel in vrouwen met gedwongen prositutie, die vaak in handen is van Oost Europeanen maar evengoed Turken.
In beide gevallen gaat het hoe dan ook om uitbuiting, zowel bij illegalen die door hun broers worden leeggezogen als bij jongeren die een contract hebben voor 4 uren en er 10 moeten doen, maar uw bewering dat " eigen volk" uitbuit en dit bij anderen niet of minder gebeurt getuigt van kwade wil of enorme naieviteit, kiest u zelf maar.
Ach zo, jij kent het niet; dus bestaat het niet.
Dan is jouw antwoord op mijn vraag
dus : "illegalen worden enkel uitgebuit door hun eigen volk"?
Oud 22 januari 2011, 14:46   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kent hun intentie niet, en waarom is dit logisch?
Maar je zou uitleggen waarom ze het statuut niet aanvragen.

Natuurlijk heb ik het hier niet over die eigen jongeren, dit is compleet off-topic.
Ik schilder ons eigen volk niet af als uitbuiters. Ik vervolledigde je stelling.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=188
Want jij schildert het "ander volk" af als uitbuiters, maar vergeet onze eigen uitbuiters.

Ach zo, jij kent het niet; dus bestaat het niet.
Dan is jouw antwoord op mijn vraag
dus : "illegalen worden enkel uitgebuit door hun eigen volk"?
Ongelovelijk die draaierij, wanneer een grote groep nooit het statuut van vluchteling aanvraagt, is de enige logische verklaring dat mensen weten daarvoor niet in aanmerking te komen, of wat denkt u dan dat de reden is?
Ik lees graag waarom u denkt dat wie om politieke of religieuze reden, of omdat ze behoren tot een groep die bedreigd wordt in eigen land,GEEN AANVRAAG doen en dus geen mogelijkheid hebben op erkenning en verblijfstatuut met rechten, maar liever kiezen voor illegaliteit en marginaliteit, welke andere reden dan het besef daar geen recht op te hebben kunt u zo opnoemen?

Je "vervolledigt" helemaal niet maar legt zoals steeds de focus op " eigen volk, en benoemt de uitbuiting van anderen niet, of probeert onmiddellijk te minimaliseren en een vraag stellen waarop net het antwoord gegeven werd is meer dan ergelijk!
Maar nogmaals voor u!
Illegalen worden vooral uitgebuit door " eigen volk" in vzw's, nachtwinkels, prostitutie en verplichte vormen van criminaliteit; ons volk buit liever eigen jongeren uit door hen 4 uren in te schrijven en 10 uur te laten werken zoals de horeca vaak doet, duidelijk zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be