![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze mogen ook eens iets aan doen aan oude mensen en overdreven gebruik van parfum .... |
|
|
|
|
|
|
#5182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat deze discussie daarover of over de reden waarom mensen een hekel krijgen aan allochtonen? |
|
|
|
|
|
|
#5183 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5184 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Je begint met "Dus" en eindigt met een vraagteken. Die "dus" wijst op een gevolgtrekking; dat vraagteken op een vraag. Als je een vraag wil stellen, waarom maak je dan geen zin in vragende wijs? bijvoorbeeld "Begrijp ik je goed.." of "Bedoel je daar dan mee....." (Hij is van Belgische origine) Citaat:
Hoe komt het toch dat jij steevast dingen leest die er niet staan. Citaat:
Daarmee wil ik niet zeggen dat wat je vertelt niet waar is, of dat agressie niet voorkomt. Maar je moet ook niet overdrijven. Ik weet niet op hoeveel manier jij dat kan interpreteren. |
|||
|
|
|
|
|
#5185 |
|
Burger
|
Laat een handvol mensen met uiteenlopende visie discussieren over een onderwerp dat zo oud is als de straat en ze kunnen er 260 pagina's over doorgaan zonder tot een consensus te komen. Dan vraagt men zich af waarom we nog geen regering hebben.
sorry, ik kon het niet laten. Laatst gewijzigd door geert1002 : 22 januari 2011 om 18:18. |
|
|
|
|
|
#5186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eigenlijk moest deze draad noemen "waarom er meer mensen iets krijgen tegen de sociaal zwakkeren " . |
|
|
|
|
|
|
#5187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Fantastisch hé? Om het topic even aan te passen : waarom sommige buschauffeurs iets krijgen tegen allochtonen? Uw vriend is een man, die worden al wat minder bedreigd dan vrouwen omdat ze - zoals Alice zegt - meer autoriteit kunnen uitoefenen over die jonge pestertjes dan vrouwen. Vrouwen zijn in hun ogen minderwaardig en naar hen hoeft een man niet te luisteren. Dat wil niet zeggen dat mannelijke chauffeurs nooit last hebben, integendeel. U kent één buschauffeur, ik ken er vele, ik rijd al sinds mijn 12de haast dagelijks met de bussen en soms met de trams in het Antwerpse. Ik heb met veel chauffeurs gepraat in mijn leven. Nu ik werkloos ben, rijd ik natuurlijk minder dikwijls en daar ben ik verdraaid blij om! Ik herinner me maar al te goed de laatste maanden dat ik ging werken, enerzijds een beetje depressief omdat ik wist dat ik mijn werk zou verliezen, anderzijds opgelucht dat ik spoedig niet meer zoveel op de bus hoefde.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 januari 2011 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#5188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't Is begot nog woar oek!
|
|
|
#5189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zij had veel beter een klacht ingedient enz... , aan zulk gedrag moet je niet toegeven . Ik betwijfel het dan ook sterk of dit de hoofdoorzaak was .... er zijn nog genoeg vrouwelijke buschauffeurs .De mannen klagen evengoed over het opkomend geweld en dit is niet enkel op de bus zo .... verkeer enz evengoed . Mijn overbuur heeft overlaatst bijna slaag gekregen omdat hij de weg vroeg ?? .... Ons landje is gewoon doordrongen van agressie en niet alleen ons land . |
|
|
|
|
|
|
#5190 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik schreef expliciet : Daarmee wil ik niet zeggen dat wat je vertelt niet waar is, of dat agressie niet voorkomt. Maar je moet ook niet overdrijven. |
|
|
|
|
|
|
#5192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Der heeft nog nooit een autochtoon op de bus mijn tetten vastgegrepen, en ook niet blijven zagen om te neuken en van die dingen. Er zijn ook bitter weinig autochtonen die me beginnen naroepen in 't berbers of whatever het ook mag zijn.
|
|
|
#5193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou zeggen trommel eens wat vrienden op en geef die tettennijpers een pak slaag . Naroepen enz ... who gives a fuck . Roep terug in het russisch of wathever komt even debiel over . |
|
|
|
|
|
|
#5194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beseft u wel wat dat betekent dagelijks uitgescholden worden en horen hoe die gastjes net voor het op- of afstappen eens goed hard tegen de bus stampen terwijl die bus op het drukste moment in één van de drukste straten rijdt? En natuurlijk zou ze dan de kans lopen dat er door mensen als u en Artisjok kleinerend gereageerd zou worden zo van : zo erg is het niet, dien een klacht in en 't is voorbij. Want medevoelen doen mensen zoals u beiden duidelijk alleen met de arme allochtonen. Weet u waar ik nu aan moet denken? In het journaal van gisteren of eergisteren werd er gesproken over dat toneelstuk van Tsjechov "Kinderen van de zon". Daarin discussiëren kunstenaars en (would-be)intellectuelen over de problemen en merken niet eens dat om hen heen de maatschappij verandert en het gewone volk het niet meer ziet zitten omdat hun stem niet wordt gehoord. D?*t is wat in België momenteel ook gebeurt : de stem van het gewone, ja het eigen volk wordt niet meer gehoord. De zogenaamde progressievelingen vertellen ons wat we moeten doen om in een mooie nette maatschappij vol regeltjes te mogen leven maar zien niet dat de maatschappij op ditzelfde moment aan het rotten is!
|
|
|
|
#5195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kijk u kent mij niet dus ik zou het sterk waarderen dat u mij geen woorden in de mond legt . Uw verhaal is idd erg voor deze persoon en nog erger is het dat ze geen steun kreeg ... niet van collega's , niet van het eigen volk , niet van zij die dit steeds aanhalen om een hele grop te bestempelen als krapuul . U geeft zelf toe dat er evengoed problemen zijn met het eigen volk ; daar dat ik schreef waarom krijgen er meer mensen iets tegen de sociaal zwakkeren eerder in deze draad . Moest dit bvb mijn vrouw , vriendin , zus of zo zijn .... geloof me dat ik die kereltjes zou te pakken krijgen en nee niet alleen . Ik ben in zulke buurten opgegroeid en ik ken dat wereldje heel goed . Bepaalde personen kennen maar 1 taal spijtig genoeg . En daar staat geen kleurtje op Marieke , dat zijn evengoed die van uw eigen volk . |
|
|
|
|
|
|
#5196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij kan het idd niet veel schelen of ik nageroepen wordt, maar ne keer dat het volwassen mensen zijn die zoiets roepen tegen ouwe besjes die de bus nemen vraag ik me af waar dat naartoe gaat. Nog een observatie deze maand: jonge allochtonen die schop-bewegingen maken naar een blindegeleidehond. Echt, gr?*ppig hoor. Ik heb zoiets eigenlijk NOOIT gezien vroeger. Wij waren ook lawaaierig, niet altijd even hoffelijk, maar sommige dingen respecteer je gewoon.
|
|
|
|
#5197 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dus als het ons niet aanstaat mogen we er ook op kloppen? Binnen de kortste keren hebben we hier een burgeroorlog. Met mijn excuses aan Artisjok want ik heb hier het woordje "dus" en een vraagteken in één zin gebruikt en daarstraks zei Arti aan Alice dat dat niet mag.
|
|
|
|
#5198 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Men zou nog denken dat men de problemen en probleemgasten niet wil aanpakken. Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 22 januari 2011 om 19:38. |
||
|
|
|
|
|
#5199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik woon in het Antwerpse en u woont precies ergens op een vredig eiland waar nooit iets gebeurt!
|
|
|
|
#5200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk jij dat ? Dus omdat iemand zich verdedigt gaat er een burgeroorlog uitbreken ??.. |
|
|
|
|