Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2011, 15:02   #201
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ongelovelijk die draaierij, wanneer een grote groep nooit het statuut van vluchteling aanvraagt, is de enige logische verklaring dat mensen weten daarvoor niet in aanmerking te komen, of wat denkt u dan dat de reden is?
Ik lees graag waarom u denkt dat wie om politieke of religieuze reden, of omdat ze behoren tot een groep die bedreigd wordt in eigen land,GEEN AANVRAAG doen en dus geen mogelijkheid hebben op erkenning en verblijfstatuut met rechten, maar liever kiezen voor illegaliteit en marginaliteit, welke andere reden dan het besef daar geen recht op te hebben kunt u zo opnoemen?
Of omdat ze vrezen niet in aanmerking te komen. Ik heb iemand gekend (toffe mens) die hier asiel had aangevraagd maar afgewezen is. Terug naar huis, en ondertussen inderdaad zo dood als een pier. Ben er vrij zeker van dat mocht hij alles opnieuw kunnen doen, hij géén asiel had aangevraagd. Een mens is al eens liever illegaal dan dood.
Jij zou het niet anders doen mocht je in dezelfde situatie zijn. Je stelt je leven gewoon voorop.
Naar de asielzoekers en de illegalen wijzen is gewoon naar de verkeerden wijzen. Het zijn de overheden die het verknoeien.

Niet iedereen die vlucht is er trouwens gerust in om elders officieel geregistreerd te staan, uit angst toch nog vindbaar te zijn.

Ik weet niet hoe jij het aanvoelt, maar mij lijkt het vreselijk om illegaal te zijn. Je kan niets, je bestaat niet eens, en je bent eigenlijk continu op de vlucht. Zo wil je toch niet leven?

Het is precies al een tijdje geleden dat voor ons Leven gelijk stond aan Strijd.
Oud 22 januari 2011, 15:30   #202
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
België is een scheet groot. We kunnen niet iedereen wiens mensenrechten in gevaar zijn hier opvangen, dat lijkt me nogal wiedes. Dat is een GIGANTISCH aantal mensen, volgens mij kunnen we niet eens allemaal meer st�*�*n als die allemaal naar hier komen.
Uiteindelijk is het maar een fractie die erin slaagt om hier te geraken, de rest blijft in hun penibele situatie en vindt daar dan ook vaak de dood. Eigenlijk is het fundamenteel oneerlijk dat er massa's geld gestoken wordt in de mensen die wel hier geraken terwijl de rest, die daar niet weggeraakt, maar kan creperen.
Asiel is gewoon een lapje voor het bloeden. Symptoombehandeling.
Ik betwijfel ook of er een oplossing mogelijk is. Zolang er 'macht' is gaan er altijd wreedheden gebeuren. Het zijn wel die machthebbers die walgelijk en immoreel zijn, niet de mensen hiér die wat morren bij de grote instroom van asielzoekers maar voor de rest braafjes hun belastingen betalen om dat allemaal te bekostigen.
Ik beschouw dit allemaal als redelijk hopeloos eigenlijk.

De schuldige zijn de machthebbers alsook het nationalisme en kapitalisme . Zoals ik in deze draad geschreven heb zal er enkel iets aan gedaan kunnen worden door een grote internationale samenwerking en niet door andere machthebbers (kijk bvb naar de VS in pakistan en Afghanistan enz ...) daar de touwtjes in handen te geven .

Het is idd zo dat het onhoudbaar zou zijn dat de EU alle vluchtelingen gaat opvangen net zoals het niet kan dat ze deze mensen de dood injagen , wat jij dus hopelooos noemt . Voor mij is een mensenleven belangrijker dan de luxe en de rijkdom onze kapitalistische rotzakken .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 15:33   #203
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Of omdat ze vrezen niet in aanmerking te komen. Ik heb iemand gekend (toffe mens) die hier asiel had aangevraagd maar afgewezen is. Terug naar huis, en ondertussen inderdaad zo dood als een pier. Ben er vrij zeker van dat mocht hij alles opnieuw kunnen doen, hij géén asiel had aangevraagd. Een mens is al eens liever illegaal dan dood.
Jij zou het niet anders doen mocht je in dezelfde situatie zijn. Je stelt je leven gewoon voorop.
Naar de asielzoekers en de illegalen wijzen is gewoon naar de verkeerden wijzen. Het zijn de overheden die het verknoeien.

Niet iedereen die vlucht is er trouwens gerust in om elders officieel geregistreerd te staan, uit angst toch nog vindbaar te zijn.

Ik weet niet hoe jij het aanvoelt, maar mij lijkt het vreselijk om illegaal te zijn. Je kan niets, je bestaat niet eens, en je bent eigenlijk continu op de vlucht. Zo wil je toch niet leven?

Het is precies al een tijdje geleden dat voor ons Leven gelijk stond aan Strijd.

Zeer juist , je slaat de nagel op de kop .
Oud 22 januari 2011, 16:56   #204
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan uw gedachtengang niet goed volgen.
Het is niet omdat ge afgewezen wordt dat ge niet meer illegaal kunt blijven.
De meeste krijgen gewoon het bevel het land te verlaten.
Citaat:
Hangt ervan af of het inderdaad echte vluchtelingen zijn.
Belgie is veel te klein om iedereen die een beter leven zoekt op te vangen.
Er zit niets anders op dan het kaf van het koren te scheiden en zelfs dan is er onvoldoende ruimte om alle koren op te vangen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 17:57   #205
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wanneer je vreest niet in aanmerking te komen kan het zijn dat dit gewoon zo is,en mensen dat goed weten. Wanneer je niet onder de conventie van Geneve valt heb je geen recht op het statuut vluchteling, die mens heeft dus niet kunnen aantonen dat hij terecht dat statuut vroeg!
Waarom werd hij gedood, weet u dat ook?

Illegaal zijn is vreselijk, daarvan moet u me niet overtuigen, maar we kunnen onmogelijk al die illegale mensen opvangen en in hun basisnoden voorzien, is dat u wel duidelijk?
Van mij mag bij iedere illegaal die gepakt wordt wel bekeken worden of iemand in aanmerking komt voor dat statuut, maar indien niet moet je wel uitwijzen; ook wie niet heeft kunnen aantonen werkelijk vluchteling te zijn ( behalve wanneer op dat moment een oorlog bezig is in het land van herkomst; dan zou je automatisch tijdelijk verblijf moeten toestaan maar was dit het geval met die persoon?)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 18:33   #206
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je vreest niet in aanmerking te komen kan het zijn dat dit gewoon zo is,en mensen dat goed weten. Wanneer je niet onder de conventie van Geneve valt heb je geen recht op het statuut vluchteling, die mens heeft dus niet kunnen aantonen dat hij terecht dat statuut vroeg!

Illegaal zijn is vreselijk, daarvan moet u me niet overtuigen, maar we kunnen onmogelijk al die illegale mensen opvangen en in hun basisnoden voorzien, is dat u wel duidelijk?
Van mij mag bij iedere illegaal die gepakt wordt wel bekeken worden of iemand in aanmerking komt voor dat statuut, maar indien niet moet je wel uitwijzen; ook wie niet heeft kunnen aantonen werkelijk vluchteling te zijn ( behalve wanneer op dat moment een oorlog bezig is in het land van herkomst; dan zou je automatisch tijdelijk verblijf moeten toestaan maar was dit het geval met die persoon?)
Wat dus ook niet altijd het geval is zoals ik kon aantonen .
Oud 22 januari 2011, 19:23   #207
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb jij mijn andere posts in dit topic wel gelezen?

Ja, ik weet ongeveer hoe hij gestorven is. In zoverre het mogelijk is om te weten hoe iemand precies aan zijn einde komt als hij gedood wordt door autoriteiten. Hij had iets teveel op de zere tenen van die autoriteiten getrapt (hij was schrijver, politieke kritiek).
Hij werd al geruime tijd lastig gevallen door die autoriteiten, op een dag stonden ze gewapend aan zijn deur, en is hij gevlucht, zonder iets mee te nemen. Al zijn bewijsmateriaal heeft hij dus achtergelaten, en omdat hij niks kon bewijzen is hij dus ook teruggestuurd. Hij had gewoon niet zo dom mogen zijn om effectief terug te gaan en inderdaad in de illegaliteit moeten duiken. Misschien had gewoon een nieuwe identiteit hem ook wel kunnen helpen.
Oud 22 januari 2011, 19:30   #208
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Helemaal niet.
Het toont de reden waarom er hier mensen komen vluchten.

Een reden die de meesten hier vermoedelijk niet willen horen, want dan moeten ze de realiteit onder ogen zien.
Indien hier enkel die vreemdelingen zouden zitten die moesten vluchten om hun leven te redden... mogen we er 90 �* 95% meteen aan de deur zetten!
Of meen je van niet?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 19:35   #209
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Mooi, dat is de eerste keer dat ik dat iemand zie toegeven (heb wel niet heel het subforum doorlezen).
Dank daarvoor.

Klopt, maar niemand verhuist hebben en houden omwille van het plezier.
Het is ook dikwijls omdat ze het er niet meer zien zitten.

Een groot deel van de immigranten wordt trouwens naar hier gehaald omwille van het feit dat het 'eigen volk' te min is voor bepaalde taken.

En ja, er zijn mensen die misbruik maken van het systeem, zowel allochtonen als autochtonen, en ik ben het er mee akkoord dat die mensen moeten aangepakt worden zodat het profitariaat stopt en het vangnet er alleen is voor mensen die het nodig hebben.

Waar het hier dikwijls fout loopt is dat men mensen viseert op basis van afkomst en zo de hele groep probeert zwart probeert te maken, en dat is racisme, pur sang.
Het is een soort populisme dat ook door mensen zoals De Winter en Wilders wordt gehanteerd. Schijnoplossingen, niets meer.
Sorry, maar een deel van dat soort praatjes hebben we al zoveel keer gehoord en gelezen...en we beseffen wel wat we er moeten van denken hoor!
Welke migranten haalt men nu nog naar hier om "minderwaardig werk" te doen? Eens ze hier zijn is dat misschien het soort werk dat sommigen krijgen, gewoon omdat ze voor niets specifieks zijn opgeleid. Maar dat ze daarvoor naar hier gehaald worden? Die tijd is voorbij zeker? De eerste generatie wellicht, maar de rest??? Waarom er nog invoeren als er zoveel werklozen in hun 2de-3de... generatie hier al aan het ocmw staan aan te schuiven?

Laatst gewijzigd door andev : 22 januari 2011 om 19:37.
Oud 22 januari 2011, 19:38   #210
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
8% aanvragen(tijdelijke vergunning) op basis van een medisch noodzaak zijn terecht dus is de rest 92% onterecht(vals)..

Fedasil wordt beheerd door de PS linkiewinkies...als die iets afwijzen dan zal het wel een beroerde boel zijn...

De staalharde cijfers uit de realiteit zijn blijkbaar Bijzonder pijnlijk voor die knuffelaars
Fedasil neemt GEEN beslissingen in de asielprocedure, noch in de aanvragen tot medische regularisatie, zij geven alleen opvang aan asielzoekers tijdens hun asielprocedure of zolang ze recht hebben op opvang.

Uw cijfers over de fraude in verband met de aanvragen medische regularisaties zijn wel correct.

Laatst gewijzigd door Astar : 22 januari 2011 om 20:06.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 19:42   #211
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus als die stelling dan al waar zou zou zijn ( bron graag) , dan moeten die 1/4 het maar met hun leven bekopen ..?... kindjes in de handen van misbruikers ..,..de mensensmokelaars enz ... Wie geen geld heeft is de pineut in heel dit verhaal . Je kan het draaien en keren zoveel je wil ,het groot kapitaal is het het vergif in deze wereld .
Nog eens: ga dat eens tegen "het groot kapitaal" vertellen in de landen van waar deze mensen komen! Dat die met hun groot kapitaal ginds zorgen dat hun bevolking van armoede en ellende en schrik niet moet weglopen.
We zijn niet het ocmw en het opvanghuis van de ganse wereld!
Oud 22 januari 2011, 19:48   #212
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus iemand de dood injagen , dat zijn ongelukjes ? ...
Voortdurend dwazigheden verkondigen, terwijl je zelf wel zult weten dat je de mensen gewoon voor de aap probeert te houden...wat denk je daarmee te bereiken? Dat we er bij al die komedie nog meer de pest in krijgen, aan je multiculpromotie?
Oud 22 januari 2011, 19:53   #213
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw cijfergedoe is idioot en zinloos .... bewijs speciaal voor u een neutrale bron !! http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Elsene.dhtml

Waar zit je nu met uw cijfers ? Wat nu ?
Vertel eens wat die mensen belet naar niet-gevaarlijke gebieden te gaan in de regio rondom hen???? Moeten ze daarom tot het Verre België komen???
Zijn er geen niet-gevaarlijke gebieden meer in het islamgebied van de Grote Alllaaaah???

Laatst gewijzigd door andev : 22 januari 2011 om 19:54.
Oud 22 januari 2011, 19:58   #214
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

foutje...

Laatst gewijzigd door andev : 22 januari 2011 om 20:02.
Oud 22 januari 2011, 19:58   #215
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voortdurend dwazigheden verkondigen, terwijl je zelf wel zult weten dat je de mensen gewoon voor de aap probeert te houden...wat denk je daarmee te bereiken? Dat we er bij al die komedie nog meer de pest in krijgen, aan je multiculpromotie?
Dus iemand de dood in jagen (wat je weigert te geloven) en dit aanklagen is dwaas . Het is komedie .... nu nog beter . En wie is 'we' . Jij en den dikke ...?... juist want de rest kan stikken zeker ?

Uw dagelijkse stroom van nietszeggende zeurende posts zijn dwaas , doe er iets aan . Een beetje minder agressie en liefst wat meer inhoud .
Oud 22 januari 2011, 19:59   #216
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vele van hen worden na hun lange en moordende reis teruggestuurd en vinden de dood en martelling als gevolg .

Een klein citaat

BRON ! http://www.iranian.com/main/blog/ara...ights-disaster
Velen ? Kan u daar eens "een getal op plakken" ?

Vluchtelingen die niet erkend worden maar waarvan wel vaststaat dat ze uit oorlogsgebied komen krijgen " Subsidiaire bescherming"
Vooral asielzoekers uit Afghanistan en Irak krijgen deze subsidiaire bescherming.
Oud 22 januari 2011, 20:03   #217
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus iemand de dood in jagen (wat je weigert te geloven) en dit aanklagen is dwaas . Het is komedie .... nu nog beter . En wie is 'we' . Jij en den dikke ...?... juist want de rest kan stikken zeker ?

Uw dagelijkse stroom van nietszeggende zeurende posts zijn dwaas , doe er iets aan . Een beetje minder agressie en liefst wat meer inhoud .
Beetje last met wat ik nu en dan onder je neus schuif???
Blijf jij maar je multiculprietpraat verkopen. Maar aan wie?
Ben je echt niet in staat om uit te leggen waarom ze niet naar minder gevaarlijke gebieden in het islamparadijs trekken maar wel naar het verre België??? Of zijn er geen leefbare regio's meer in het islamparadijs?
Graag een antwoordje, geen geleuter over "zeurende posts" wanneer je met je mond vol tanden staat!

Laatst gewijzigd door andev : 22 januari 2011 om 20:06.
Oud 22 januari 2011, 20:05   #218
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vertel eens wat die mensen belet naar niet-gevaarlijke gebieden te gaan in de regio rondom hen???? Moeten ze daarom tot het Verre België komen???
Zijn er geen niet-gevaarlijke gebieden meer in het islamgebied van de Grote Alllaaaah???

Welke landen vangen daar vluchtelingen op ? En denk je dat ze daar veilig zijn ?.... En nee ze komen niet enkel naar Belgie he man ....,. Alsook zijn de vluchtelingen niet allemaal moslims .
Oud 22 januari 2011, 20:06   #219
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij mijn andere posts in dit topic wel gelezen?

Ja, ik weet ongeveer hoe hij gestorven is. In zoverre het mogelijk is om te weten hoe iemand precies aan zijn einde komt als hij gedood wordt door autoriteiten. Hij had iets teveel op de zere tenen van die autoriteiten getrapt (hij was schrijver, politieke kritiek).
Hij werd al geruime tijd lastig gevallen door die autoriteiten, op een dag stonden ze gewapend aan zijn deur, en is hij gevlucht, zonder iets mee te nemen. Al zijn bewijsmateriaal heeft hij dus achtergelaten, en omdat hij niks kon bewijzen is hij dus ook teruggestuurd. Hij had gewoon niet zo dom mogen zijn om effectief terug te gaan en inderdaad in de illegaliteit moeten duiken. Misschien had gewoon een nieuwe identiteit hem ook wel kunnen helpen.
Nee, ik heb niet specifiek al uw post gelezen maar wat u vertelt is vreselijk en totaal fout!
Oud 22 januari 2011, 20:08   #220
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Velen ? Kan u daar eens "een getal op plakken" ?

Vluchtelingen die niet erkend worden maar waarvan wel vaststaat dat ze uit oorlogsgebied komen krijgen " Subsidiaire bescherming"
Vooral asielzoekers uit Afghanistan en Irak krijgen deze subsidiaire bescherming.
Dat is een goede zaak, vandaar dat ons bedrijf nogal wat Afghaanse werknemers telt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be