![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ik sta in Albrechts onderschrift?
Wauw! ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 januari 2011 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welk spel? Jouw zwakbegaafdheid is niet mijn probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Ja, omdat je een kleingeestige pathetische idiot bent met een meerderwaardigheidscomplex.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 22 januari 2011 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Idioot is met twee 'oo's.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Oh, wat jammer dat ik geen perfecte man ben zoals Esperanza. Misschien had ik dan ook genoeg inzicht tot het uitroepen van een fatwa tegen alle gelovigen. Ja, dan zou ik ook zo verlicht zijn, om in te zien dat moord de oplossing is om aan te tonen hoe barbaars religies wel zijn.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 22 januari 2011 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vrije keuze. Snappie? Nogmaals game over.
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Beter nog! Esperanza, geef mij het goede voorbeeld en laat jezelf eerst euthanaseren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, Esperanza, ik snap het. Zouden we niet allemaal in een perfecte wereld willen leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() En voor jouw onderschrift, de variant ' Et si omnes ego non' is degene die je bedoelt. De manier waarop jij het schrijft, komt rechtstreeks uit het vulgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zélf nadenken, zélf keuzes maken in het leven, zélf verantwoordelijkheid opnemen, geen vooruitzichten om later aan iemands rechterhand te zitten, ... Bij tijden best vermoeiend, hoor!
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() MOORD! MOORD! GUILLOTINE! EUTHANASEER ALLE GELOVIGEN!
Ik ben mijn best aan het doen. Kijk, ik heb goede voorbeelden gezien van 'verlichten'. Het merendeel van mijn vriendenkring is atheïstisch. En, jij bent echt geen goed voorbeeld. Citaat:
En vanuit je eigen moraliteit, zij het gebaseerd op een religieus boek, zij het gebaseerd op hetgeen je hebt meegekregen, baseer je jouw keuzes. Zelf verantwoordelijkheid nemen is ook een kernelement van het Christendom. Verdorie, wij dragen zelfs de schuld van de zonden van onze voorvaderen op onze rug. Aan Gods rechterhand zitten is niet ons einddoel. Laatst gewijzigd door Albrecht : 22 januari 2011 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar bon, hier eindigt het voor mij, ik heb toch eens goed gelachen. Nog veel succes met die ... euh ... zonden van jouw voorvaderen, hé.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 januari 2011 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent een schande voor iedere atheïst. Het feit dat jij je zelfs 'verlicht' durf te noemen is gewoon zielig. Je gaat argumenten uit de weg, en doet een blinddoek om bij alles dat je niet aanstaat. Jij doet al het gene waar je gelovigen van beschuldigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Terug on-topic :
Citaat:
Ook in België is er nood aan dergelijke centra. De vraag is echter of dit wenselijk is. De creatie van nieuwe instellingen is niet de beste oplossing als de bestaande weigeren de wet uit te voeren. Integendeel, zo dreigen die instellingen die hun eigen overtuiging boven de wet plaatsen nog gesterkt te worden in hun houding. Doorverwijzing naar de 'euthanasiekliniek' zal hen nóg makkelijker ontslaan van hun eigen plichten. De visie van professor palliatieve geneeskunde Wim Distelmans : zie http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110122_004
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 januari 2011 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() M.a.w. Esperanza durft niet te antwoorden.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor degene met interesse in deze problematiek :
Vereniging Recht op Waardig Sterven http://www.rws.be/index
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 januari 2011 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() That's the bottomline. Hun reacties getuigen van pure frustratie en onmacht. Mooi zo !!!