Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 01:34   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Neen, ik zeg, moest een moslim echt een "halalisme" op zo'n radicale wijze willen "waar maken", zou hij logisch gezien simpelweg geen woningen verhuren aan christenen.

Waar heb ik dat gezegd?

Maar dat heeft met mijn post totaal niks te maken.

Ik weet alleen als je een commerce doet (het gaat hier toch over commerce; zijn de verhuurder en de huurder vlamingen of een geen vlamingen, vreemdelingen of geen vreemdelingen, moslims of geen moslims), moet je (de verhuurder) commercieel ingesteld zijn, anders is het pech voor jezelf en voor je commerce. Ik kan niet uitleggen wat is commercieel ingesteld zijn. Zo moet men geboren en opgevoed zijn.
Dat is dan ook wat de man waar het artikel over gaat beoogt, wanneer je het daarmee eens zou zijn keur je ook het omgekeerde goed, ongelovigen die niet willen verhuren aan bijvoorbeeld moslims. Het gaat niet enkel over een commerciele ingesteldheid maar over discriminatie van gelovigen naar ongelovigen, even fout dan wanneer het omgekeerde aan de orde zou zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 09:25   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil gewoon verduidelijken.

Maar dat is geen argument om zo'n contract "halal" te noemen. Dat is gewoon een media-"focus-pocus".

Maar wij (jij en ik) weten ook dat er geen "halal"-contracten bestaan. Ik had gevraagd wie dat adjectief precies aangekoppeld had (nog steeds geen antwoord) aan het woord "contract"... en ik had nog gevraagd over (ongeveer) hoeveel soortgelijke gevallen het ging.
-
Als bijvoorbeeld een overdreven radicale moslim zo'n contract maakte, zou hij (in plaats daarvan) simpelweg geen woningen verhuren aan de christenen (net als sommige radicale vlaamse anti-vreemdelingen het doen tegen vreemdelingen. Ze zeggen "wij verhuren geen woningen aan vreemdelingen"... en punt!); het zou gemakkelijker zijn dan gans het Koran-boekje regels in een contract te steken. En wat als ik dat huurcontract toch aanvaard en dan toch een varkensvlees eet in die woning? Dan is zijn "halalisme" "kapot" toch? Zal hij het weten? Hoe moet hij de huurder "controleren"? Ik zeg het nogmaals; het is onzin!
Media-"focus-pocus" is een prachtige veelzeggende term.
Bedankt om die toe te voegen aan onze Nederlandse taal.

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 januari 2011 om 09:31.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 12:38   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom is die term prachtig en in welke zin veelzeggend in verband met DEZE discussie?
Oud 23 januari 2011, 12:47   #84
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Kan ik eisen dat Ke Nan in mijn huis komt wonen?
Als het opgenomen wordt in een klauselding. Ik heb er alleszins geen bezwaar tegen. In ben zindelijk en zo. Innerlijk ben ik wel halal. Uiterlijk daarentegen de vleesgeworden haram.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 12:59   #85
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Als het opgenomen wordt in een klauselding. Ik heb er alleszins geen bezwaar tegen. In ben zindelijk en zo. Innerlijk ben ik wel halal. Uiterlijk daarentegen de vleesgeworden haram.
Je mag een beetje halal zijn hoor, tot zolang je maar niet verwacht dat ik je onverdoofd ga slachten.
Maar ik ga me eens op zoek naar zo'n klauselding. Hoewel, als je het vrijwillig doet, hoeft dat allemaal niet eh. Alleen nog een middel vinden om je hier te houden. Maar dat bestaat al dacht ik, zo'n ding waar ook een feest aan vasthangt enzo. Feest met Ke Nan
Oud 23 januari 2011, 15:09   #86
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

De man van de Duitse huurderbond die het aankaartte beweert dat het contract wel rechtsgeldig is; vandaar dat die aan de bel trekt. Ik neem aan dat zo iemand goed op de hoogte is van huurcontract zaken.
In Zweden staat in huurcontracten dat de huurders geen blikken met surströmming in huis mogen halen.
Zo'n 60 jaar geleden was het gebruikelijk dat huurcontracten in Cairo de bepaling bevatten: bij afloop van de huur dient het huis mestvrij te worden opgeleverd.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 18:04   #87
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De beeldenstorm ( het vernietigen van beelden in Katholieke kerken door reformanten die dit als afgoderij zagen) is iets anders dan de inguisitie( jacht op ketters onder het bewind van Philips de tweede in de lage landen, georganiseerd door de hertog van Alva , wanneer ik me goed herinner) maar daarom niet tegengesteld, verzet tegen beiden kon dus best!
Het is trouwens geen antwoord op de vraag waarom de media dat verhaal over die huisbaas zou verzinnen.
Het hoeft niet eens een bewust verzinsel van de media te zijn.
Een mailtje sturen naar de juiste journalisten en de gazetten staan vol dat VLD stemmers de beste seks hebben.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 18:49   #88
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het hoeft niet eens een bewust verzinsel van de media te zijn.
Een mailtje sturen naar de juiste journalisten en de gazetten staan vol dat VLD stemmers de beste seks hebben.
Hoezo, heb je ervaring in seks met het VB?
Oud 23 januari 2011, 19:31   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is die term prachtig en in welke zin veelzeggend in verband met DEZE discussie?
Je leest weer niet wat er staat.
Ik schreef :
In welke zin deze term verband houdt met deze discussie ontdek je ongetwijfeld zelf wel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=77
(keer eventueel nog 2 posts terug)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 19:48   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je leest weer niet wat er staat.
Ik schreef :
In welke zin deze term verband houdt met deze discussie ontdek je ongetwijfeld zelf wel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=77
(keer eventueel nog 2 posts terug)
Nog een keertje, waarom is die term prachtig en veelzeggend?
Of kunt u wat u zegt niet toelichten?
En kun je toelichten wat het verband is met deze discussie? U denkt dat de link dit verduidelijkt maar dat is niet zo dus graag uw toelichting over uw uitspraken.
Of ontwijken we weer?

Laatst gewijzigd door alice : 23 januari 2011 om 19:49.
Oud 23 januari 2011, 20:56   #91
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De man van de Duitse huurderbond die het aankaartte beweert dat het contract wel rechtsgeldig is; vandaar dat die aan de bel trekt. Ik neem aan dat zo iemand goed op de hoogte is van huurcontract zaken.
In Zweden staat in huurcontracten dat de huurders geen blikken met surströmming in huis mogen halen.
Zo'n 60 jaar geleden was het gebruikelijk dat huurcontracten in Cairo de bepaling bevatten: bij afloop van de huur dient het huis mestvrij te worden opgeleverd.
De man van de Duitse huurderbond is geen rechter. En zijn mening beschouw ik als een puur politieke spel, net als het krantenartikel. Als je bij de (vrede)rechter stapt om zo'n contract nietig te laten verklaren, is je succes gegarandeerd, vooral als je je op het feit baseert, dat een brandverzekering bijvoorbeeld een verplichte verzekering is, en dat het niet mag verboden worden... en niet als je je op een stommiteit baseert, dat het een "halal"-contract is en daarom je het onwettelijk opgesteld contract vindt.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 21:06   #92
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je mening over de term, Artisjok. Ook al wordt je mening blijkbaar "gestenigd", vind ik het normaal, gelet op gedrag van een bepaald aantal "tegenstanders" (van jou) die geloven dat ze voorstanders zijn van confederaal Europa en voor wie de mensenrechten slechts schijnwaarden zijn, terwijl ze blijkbaar een (ex)activist Robert Schuman niet kennen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 januari 2011 om 21:11.
Oud 23 januari 2011, 21:14   #93
Xing Ho
Banneling

Standaard

Ik verhuur aan wie ik wil. Als ik geen extreem rechts tuig in mijn prive eigendom wil, komt ie ook niet binnen.

Net zoals een dat extreem rechts tuig geen moslim in zijn eigendom zou willen, zou een moslim...

Wat een geouwehoer om een futuliteit.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 10:08   #94
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Dit 'halal' huurcontract is in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, meerbepaald met artikel 8 dat het recht op privacy garandeert. Indien zo'n contract aldus ondertekend wordt, zullen al de clausules die een inbreuk uitmaken op de privacy, als niet geschreven worden beschouwd.
Er bestaat zelfs een vonnis dat bepaalt dat zelfs het houden van huisdieren valt onder privacy.

Citaat:
‘Een bepaling uit het huishoudelijk reglement, waarnaar de huurovereenkomst verwijst, voorziet de beëindiging van de huurovereenkomst bij de niet-naleving van het volledig verbod enig huisdier te houden. Omdat deze bepaling strijdig is met art. 8.1 E.V.R.M. en bovendien als uitdrukkelijk ontbindend beding voor niet geschreven wordt gehouden (art. 1762bis B.W.), heeft ze geen uitwerking.’( Rb. Luik 21 oktober 1986, J.L. 1987, 578).
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 11:34   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je mening over de term, Artisjok. Ook al wordt je mening blijkbaar "gestenigd", vind ik het normaal, gelet op gedrag van een bepaald aantal "tegenstanders" (van jou) die geloven dat ze voorstanders zijn van confederaal Europa en voor wie de mensenrechten slechts schijnwaarden zijn, terwijl ze blijkbaar een (ex)activist Robert Schuman niet kennen.
Kun je even toelichten waaruit blijkt dat de mening van Arti " gestenigd " wordt?
Ik verwacht dat iemand kan toelichten waarom je iets prachtig vind, kwestie van te laten weten waarop je jezelf baseert bij uitspraken.
Ze heeft dit trouwens nog steeds niet gedaan.
Oud 25 januari 2011, 11:50   #96
abou Anis
Minister-President

Standaard

abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 11:51   #97
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link naar het artikel:
http://www.powned.tv/nieuws/raar/201...act_in_be.html

Een streng gelovige moslim In Berlijn die een appartementencomplex verhuurt heeft een huurcontract opgesteld dat overeenkomt met de regels van de islam.

De volgende dingen zijn verboden:

Twee zeer opvallende dingen die ook verboden zijn:

Is deze persoon op de hoogte van bepaalde activiteiten onder zijn gelovigen? Waarom zegt hij dit? Dit is toch vanzelfsprekend?

Maar maak u alvast geen illusies. De Duitse huurdersbond zegt dat dit contract rechtsgeldig is.

Dit is echter de wereld op zijn kop.
Het is al zover gekomen dat autochtonen zich moeten integreren in een andere cultuur en religie. En dat in ons eigen land.
Het zal een kwestie van tijd zijn vooraleer dit overwaait naar België.

Als ik als Vlaming een appartementencomplex zou verhuren waarin ik duidelijk stel dat de huurder geen moslim mag zijn, dan haal ik het nieuws vanwege racisme. In de andere richting blijkt het echter geen probleem te zijn.

Willen sommige moslims eigenlijk integreren?
Of willen ze segregatie?

Als je zelf beslist zo een huurcontract te ondertekenen tja... Maar ik zie geen enkel probleem om zo een contract direct nietig te laten verklaren voor een rechtbank. Het druist in tegen de GW en de vrijheden die daarin zijn opgenomen.

natuurlijk is het rechtsgeldig als je het ondertekent, maar dit betekent niet dat het niet nietig kan verklaard worden

Laatst gewijzigd door pinarello : 25 januari 2011 om 11:53.
pinarello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 12:01   #98
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kun je even toelichten waaruit blijkt dat de mening van Arti " gestenigd " wordt?
Ik verwacht dat iemand kan toelichten waarom je iets prachtig vind, kwestie van te laten weten waarop je jezelf baseert bij uitspraken.
Ze heeft dit trouwens nog steeds niet gedaan.
TOELICHTING
Kun je toelichten waaruit blijkt dat ik het moe(s)t toelichten (hieronder toch)?
Kun je toelichten waarom je Artisjok vraagt om toe te lichten waarom ze die term prachtig en veelzeggend vindt?
Kun je toelichten waarom je Artisjok vraagt of ze niet kan toelichten wat ze zegt?
Kun je toelichten waarom je haar vraagt om toe te lichten wat het verband is met die discussie?
Kun je toelichten waarom je denkt dat ze denkt dat de link dit verduidelijkt maar dat het niet zo is en waarom je dan toelichting vraagt over haar uitspraken?
Kun je toelichten waarom je vraagt of jullie weer ontwijken?
En ten slotte, kun je toelichten waarom je graag vraagt toelichtingen toe te lichten ter toelichting van het toegelicht?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 25 januari 2011 om 12:21.
Oud 25 januari 2011, 13:18   #99
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht

-
water - вода [vɐˈda]
Oud 25 januari 2011, 14:23   #100
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Ik verhuur aan wie ik wil. Als ik geen extreem rechts tuig in mijn prive eigendom wil, komt ie ook niet binnen.

Net zoals een dat extreem rechts tuig geen moslim in zijn eigendom zou willen, zou een moslim...

Wat een geouwehoer om een futuliteit.
Ik vrees dat dit onder de huidige muilkorfwetten totaal niet meer mogelijk is.
Enige huurder die meent te kunnen ontwaren dat U discrimineert op basis van één van de beschermde kenmerken kan U verplichten om hem toe te laten.

En discrimineren op basis van politieke overtuiging of op basis van religie, mag dus niet.

Maar als die mijnheer uit het voorbeeld zegt dat hij enkel halal-eten wil klaargemaakt zien, veronderstel ik dat een vuile kaffer-verhuurder ook wel kan eisen dat er enkel haram eten wordt klaargemaakt?

als dit idd. al geen overtreding is van de privacy. Eisen dat er geen schapen in de badkuip mogen worden geslacht zou eventueel wèl kunnen gevraagd worden? ik twijfel echter.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be