![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de mens goed of slecht? | |||
goed |
![]() ![]() ![]() |
13 | 12,87% |
slecht |
![]() ![]() ![]() |
20 | 19,80% |
goed en slecht tegelijk |
![]() ![]() ![]() |
25 | 24,75% |
goed of slecht afwisselend |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,89% |
mossel noch vis |
![]() ![]() ![]() |
32 | 31,68% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Zantiax
Natuurlijk kan je dat slecht noemen, als je wilt. Sommige mensen menen dat zij niet zo maar met iedereen kunnen huwen en dat ze het bloed of het ras of hun stand zuiver moeten houden, of dat hun dochter niet met iemand die een ander geloof heeft mag trouwen. Anderen vinden dat slecht, anderen hebben nog nooit over dit probleem nagedacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Schepen
|
![]() Dan is dit geen nuttige discussie, maar moeten we eerst vaststellen wat precies met 'goed' en wat met 'kwaad' bedoeld wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Burger
|
![]() Slecht,
den eerste 'echt' goede, op mijn niveau, moet ik nog tegenkomen. Geen volger van de huidige samenleving, en de visie dat iedereen reeds lang er goed voor zit, als iedereen zich content zou stellen met iets wezenlijks en iets dat hij nodig heeft. Dus geen 'villa' met 20 wc's en 7 zwembaden, maar bij succes, een net iets groter huis met twee wc's. De rest is om de armoede uit de wereld te helpen, niet om aandeelhouders een kasteel en 7 ferari's aan de hand te doen. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Staatssecretaris
|
![]() Weet je er zit hier nog zo ene die denkt dat ie beter is als de gehele mensheid, Harrie. Hij heeft even gekke ideeën als u.
![]() |
#145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
heb je dat stukje gelezen over dehumanized en extra-human, k dan. http://en.wikipedia.org/wiki/Spirit_possession En, het is niet omdat we de dingen anders zien dat ik u aanzie als iemand die ik niet ken. ![]() Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Verdeeld volgens deze schaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Alignme...%26_Dragons%29
![]() |
#147 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om terug te komen op het onderwerp. In feite is er geen goed of kwaad. Elke mens handelt uit wat geëvolueerd is uit 'overlevingsdrang' en wat nu 'egoïsme' genoemd wordt. Het is het makkelijkst voor jezelf en iedereen om zich aan de wet te houden en de meesten doen dat dan ook. Zij die dat niet doen worden 'slecht' genoemd door zij wiens ideale wereldje door deze mensen verstoord wordt. Met recht en reden uiteraard, want het zou voor iedereen het makkelijkst zijn als iedereen 'goed' zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verder is het voor mij 'Onbegrijpelijk', waarom, de mens zo 'slecht' is, zoals hij heden ten dagen is. En ik zal dit dan ook zoveel mogelijk aan hun verstand brengen. Iemand moet ermee beginnen hé, het begrijpen is passé, verkeerd is verkeerd en juist is juist. Vrije menings uiting, men kloten, ge ze ne fucking racist en een vuilbak van de maatschappij, en zo verder. Iedreen verzint redenen gelak zot om me te verkopen waarom zij als 'goede' mens daar nu uiteindelijk op stemmen, hé, moet ik u echt vertellen dat ge zot zij ("of beter misleid door al wat er in de wereld gebeurt", noemt ze maar op hé, pfft) of gaat uwen frank zelf vallen. Hoelang gaat die zever nog duren, juist is juist, fout is fout & fout = 'mag niet'. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 24 januari 2011 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
We hebben het allemaal zelf wel eens gedaan, die kleine dingetjes die eigenlijk fout zijn maar we niet kunnen laten omdat we het leuk vinden of omdat het iets opbrengt. Sommigen leggen hun grenzen jammer genoeg hoger en zij verknoeien het voor anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En dan kom je uiteindelijk opnieuw bij, wanneer ben je de perfecte mens. Want dat zijn de uiteindelijke 'echte' grenzen die iedereen moet handhaven. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 24 januari 2011 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() @Zantiax
Maar dit gaat toch helemaal niet over de vraag of DE MENS goed of slecht is? Dit gaat over gezag, conformisme en gehoorzaamheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Burger
|
![]() bvb: Het blokeren van extreem rechts. Komieken die zich moeten verklaren op tv om de mensen duidelijk te maken, dat ze er zich van bewust zijn dat je niet met alles kan lachen, zonder het duidelijk te maken dat je geen klootzak bent.
Iedereen, doet pogingen om de mensen te sensibiliseren, uiteindelijk dient die mens, waarvoor iedereen nog moeite doet en die niemand 'blijkbaar' als hopeloos verloren 'kan' opgeven. Die moet het zelf inzien, en die moet weten dat hij verkeerd & ziek is, en echt niet zomaar alles mag, omdat nen andere achterlijke dat zegt dat het mag en dan nog laat zien dat het min of meer 'kan', zonder dat ze ne poot hebben om op te staan. Waarom, zou de rest dan, geneigd zijn om te beseffen dat ze ook verkeerd zijn, jeez. Grijp in en neem een concreet standpunt in, of wacht je tot er nog is nen 'Hitler' zijn ding gaat doen, en dan zal het gedaan zen, want ze zullen eruit leren das de enige oplossing. Democratie, my ass, als ge in het zothuis, de mensen hun zin laat doen, he, zal het ook niet goed aflopen hé, jeez. Ah, ja e natuurlijk moet ik hier weer zeggen, dat ge 'niet' naar de kontjes en borsten van vrouwen moogt loeren. Dat ge ni over andere mensen moogt rodellen, of ze moogt belachelijk maken, enz.... En gelooft me in het gewone leven, doen ik het niet. Maar, hier zeg ik men mening wel, en dan vallen er soms woorden, en indien ik vind dat het nodig is zal ik me excuseren. Ik zeg in het algemeen hier de waarheid over de mensheid, dus daar zie ik geen probleem in, en anders is het niet bedoeld om te kwetsen en hoop ik ook dat men begrijpt dat niets persoonlijk bedoeld is, doch enkel dient als stof tot nadenken. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 24 januari 2011 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
1) er bestaan goede mensen 2) er bestaan slechte mensen 3) er bestaan mensen in gradaties van goed naar slecht Tegen premisse 1) maak ik bezwaar: Als we iemand goed kunnen noemen dan is er altijd nog iemand denkbaar die beter is dan die persoon. Tegen premisse 3) maak ik bezwaar: Als we iemand slecht kunnen noemen dan is er altijd nog iemand denkbaar die slechter is dan die persoon. Daar uit volgt dat de echt goede en echt slechte mens niet bestaat. Wat rest is daarom premisse 2), er bestaan mensen in gradaties tussen goed en slecht. Daartegen maak ik geen bezwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 24 januari 2011 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Geef eens een sluitend antwoord op vragen als: Is de mens hard of zacht, groot of klein, licht of zwaar, schoon of vuil, stijf of buigzaam, mooi of lelijk, slim of dom. |
|
![]() |
![]() |