Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 22:22   #561
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waren dat niet die mensen die andere mensen bedreigden?
Neen, d�*t waren de "neutrale" pro-België betogers.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:22   #562
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren dat niet die mensen die andere mensen bedreigden?
Door de Vlaamse Leeuw uit te hangen?
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:23   #563
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kasteelheren zijn out!
Goed, stadstaten dan maar.

Brussel wil een stadstaat zijn, maar Antwerpen heeft ook eigenschappen die het een 'land op zich' maken hoor.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 januari 2011 om 22:23.
Scarabaeida is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:24   #564
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, dat klopt.
Net zo hebben de Vlamingen goede redenen om het Belgisch regime te haten. Misschien moet u toch eens beginnen met u wat ruimer te informeren over de geschiedenis van deze staat, zoals ook sommige van mijn moslimvrienden aan het doen zijn.
Oud 23 januari 2011, 22:27   #565
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja het land waar de leeuw en de antilope in harmonie samenleven Maar zolang we dat niet bewerkstelligd krijgen lijkt het mij beter de leeuw en de antilope een beetje uit elkaar te houden. Het ideale land is een land dat zo geörganizeerd is dat iedereen ervan overtuigd is dat samenwerken voordelen heeft. En dat is nou net niet het geval in België.
Ja, samenwerken is belangrijk maar waarom denk jij dat dat wel goed zal lukken in Vlaanderenland?

Citaat:
Helemaal niet. Wij willen een land waar iedereen op een vredige manier kan samenleven, alleen zijn we door de feiten van de laatste 180 jaar tot de conclusie gekomen dat dat niet gaat lukken door de agressiviteit van de Franstaligen wiens enige doel altijd is geweest de Vlamingen hun taal, hun kultuur, hun zelfrespect af te nemen. Je zou kunnen stellen dat Vlamingen het beu zijn om gehaat te worden.
Jouw eerste zin klinkt mooi in theorie. Wat is de Vlaamse cultuur? (En kom nu niet aandraven met het feit dat ik niet weet wat de Vlaamse cultuur is omdat ik niet wil integreren). Ik heb die vraag vaak gesteld en heb er nooit een antwoord opgekregen ofwel van die onzinnige antwoorden �* la alice.

Citaat:
Dat weerspiegelt alleen jouw racistische gedachtengoed. Moest je echt vinden dat mensen van verschillende culturen in vrede moeten samenleven, dan begin je toch niet een deel van die mensen te beledigen? Maar wat jij in werkelijkheid bedoelt: de Vlaamse cultuur moet wijken voor de jouwe, want jij wil niet in vrede samenleven met een cultuur die niet de jouwe is.
Ik ben geen racist, verre van zelfs en dat is nou net waarom ik niet wil dat de nationalisten het land splitsen.

Waar heb ik ooit blijk gegeven van het feit dat ik hier mijn cultuur wil integreren? Laat de sharia maar daar waar ze thuishoort. Nogmaals, laat de islam voor deze 1e keer hierbuiten.
Oud 23 januari 2011, 22:28   #566
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Daarstraks stond jij nochthans toe te juichen dat TAK tegenbetogers zonder reden werden aangehouden. Wat vredelievend allemaal zeg.
Ik heb het beste met die mensen voor. De betoging komen verstoren en de anderen uitlokken vraagt om een arrestatie.
Oud 23 januari 2011, 22:33   #567
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Net zo hebben de Vlamingen goede redenen om het Belgisch regime te haten. Misschien moet u toch eens beginnen met u wat ruimer te informeren over de geschiedenis van deze staat, zoals ook sommige van mijn moslimvrienden aan het doen zijn.
Daar ben ik mee bezig maar ben nog steeds niet overtuigd.
Oud 23 januari 2011, 22:37   #568
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het beste met die mensen voor. De betoging komen verstoren en de anderen uitlokken vraagt om een arrestatie.
Verstoren? Sinds wanneer is een afgezonderde tengmanifestatie een verstoring?

Maar goed, bij de volgende tegenbetoging tegen die van het NSV zal jij hier staan roepen om de arrestatie van dat links gespuis?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:44   #569
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, laat de islam voor deze 1e keer hierbuiten.
Akkoord, maar laat dan ook "de Vlamingen" erbuiten.
Oud 23 januari 2011, 22:44   #570
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

http://www.flickr.com/photos/flomobi...n/photostream/

Mooi, betogen tegen werkgevers. Vies volkje, nergens voor nodig.
Oud 23 januari 2011, 22:45   #571
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee bezig maar ben nog steeds niet overtuigd.
OK, als je eerlijk bent, dan ontdek je nog wel de dingen die moeten ontdekt worden.
Oud 23 januari 2011, 22:48   #572
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Akkoord, maar laat dan ook "de Vlamingen" erbuiten.
Had deze topic over 1 of ander Arabisch land gegaan dan had ge gerust over de islam kunnen beginnen. Deze topic gaat over een betoging gehouden door enkele Vlamingen, het is dus maar normaal ook dat er hier over Vlamingen, Walen en de regering zal getypt worden.
Oud 23 januari 2011, 22:50   #573
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had deze topic over 1 of ander Arabisch land gegaan dan had ge gerust over de islam kunnen beginnen. Deze topic gaat over een betoging gehouden door enkele Vlamingen, het is dus maar normaal ook dat er hier over Vlamingen, Walen en de regering zal getypt worden.
Ik vind het niet zo normaal dat je Vlamingen die van deze staat afwillen, om die reden haatdragend noemt zonder de oorzaken erbij te betrekken.

Overigens haalde ik de moslims er enkel bij om aan te tonen dat mensen soms groot gelijk kunnen hebben om haatdragend te zijn. Je weet dat.
Oud 23 januari 2011, 23:04   #574
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, samenwerken is belangrijk maar waarom denk jij dat dat wel goed zal lukken in Vlaanderenland?
Omdat we het dan zo kunnen organizeren dat bijna iedereen er zich goed in voelt. Natuurlijk zullen er altijd wel een aantal hardleerse Maaskanters zijn die zich nooit ergens goed zullen voelen. Op zijn minst spreken we al dezelfde taal en delen we een groot deel van onze geschiedenis, onze normen en waarden, onze levensbeschouwelijke achtergronden.
Zal er soms een dispuut zijn? Ja, dat gebeurt zelfs in de beste families.

Citaat:
Jouw eerste zin klinkt mooi in theorie. Wat is de Vlaamse cultuur? (En kom nu niet aandraven met het feit dat ik niet weet wat de Vlaamse cultuur is omdat ik niet wil integreren). Ik heb die vraag vaak gesteld en heb er nooit een antwoord opgekregen ofwel van die onzinnige antwoorden �* la alice.
Ik vind dit altijd een erg leuke vraag. Vooral als ze gesteld wordt door mensen die zichzelf voorstander noemen van de multi-kulturele samenleving. Multi-kultuur betekent immers dat er meerdere kulturen bestaan, waarvan de leden volgens de multikul-aanhangers in staat zouden zijn vreedzaam naast en met elkaar te leven. Maar volgens diezelfde mensen bestaat er dan niet zoiets als de Vlaamse kultuur. Dus elk volk op de wereld schijnt een kultuur te mogen hebben, behalve de Vlamingen. Op zich al een beetje een racistisch standpunt dus, en daarom ook heel vaak gebruikt door de belgicisten. Ofwel zijn er meedere kulturen en is er dus ook een Vlaamse Kultuur, ofwel bestaat er maar één grote wereldkultuur waarin iedereen hetzelfde denkt, doet, beoordeeld,... Dat laatste is duidelijk niet het geval heb ik mogen merken. Zelfs een Fransman denkt helemaal anders dan een Hollander om maar iets te zeggen, en het is niet gemakkelijk de twee te laten overeenkomen.
Citaat:

Het geheel aan gedragingen omvat de normen en waarden van de cultuur, haar taal en kunstuitingen, religie, politiek, economie en technologie. En eveneens het leefbaar maken van het landschap door het in cultuur te brengen. In die zin is cultuur (door de mensen gecreëerd) het tegengestelde van natuur (wat al bestond voor menselijk ingrijpen). Door al deze gedragingen en werkwijzen ontstonden vrij snel plaatselijke verschillen, die kenmerkend waren voor de plaats of het volk.

Citaat:
Ik ben geen racist, verre van zelfs en dat is nou net waarom ik niet wil dat de nationalisten het land splitsen.
Hou dan op met mensen te beledigen omwille van hun overtuiging. En wat zou er volgens jou dan wel veranderen als het land wel gesplitst was? En waarom verdedig je dan een België dat zelf tot stand gekomen is door een gewelddadige afscheiding door een klein stelletje rebellen, met ruggesteun van Frankrijk? Uiteindelijk zijn jouw ideeën en angsten gebaseerd op jouw anti-Vlaams racisme, dat je op een of andere manier is aangepraat.

Citaat:
Waar heb ik ooit blijk gegeven van het feit dat ik hier mijn cultuur wil integreren? Laat de sharia maar daar waar ze thuishoort. Nogmaals, laat de islam voor deze 1e keer hierbuiten.
Waarom? Het is een bepalende factor voor alles wat er vandaag in Europa aan het gebeuren is.

Laatst gewijzigd door fonne : 23 januari 2011 om 23:04.
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:30   #575
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Waar moet zo'n 'bovenlaag' voor dienen?
Zonder bovenlaag geen onderlaag.
Oud 23 januari 2011, 23:38   #576
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zonder bovenlaag geen onderlaag.
De bovenlaag overleeft enkel omdat de onderlaag haar voorziet in de levensmiddelen.
Pelgrim is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:39   #577
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gennez heeft Olijke Bart anders eens goed van repliek gediend. Die laatste oreerde weer eens pretentieus en zelfvoldaan op zijn congres: "als ge ons niet meer nodig hebt, zegt het dan!".

Waarop Gennez hem een koekje van eigen deeg gaf op haar congres: 'als jij Bart geen overleg meer wilt, zeg het dan!".

Die zat! Pats pataat boem.
Zo doet een klein kleuterke dat ook, en dan bedoel ik niet de uitspraak van Bart.
Oud 23 januari 2011, 23:42   #578
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tut tut. De Wever heeft de Slimste Mens afgezegd omdat hij teveel kritiek kreeg en dus niet om te overleggen. Hetgeen trouwens ook nog maar nauwelijks gebeurt. U bent weer aan het verdraaien.
Zo kan je natuurlijk alles verdraaien en heb je altijd gelijk. alleen weet je diep vanbinnen dat je ongelijk hebt. Een groot man zou zijn ongelijk toegeven.
Oud 23 januari 2011, 23:50   #579
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zoveelste peiling van een krant. We weten allemaal wat die 'peilingen' waard zijn. Niet veel. Ze kunnen nog niet eens zeggen hoeveel mensen dat er op de betoging zelf aanwezing zijn. Hoe zouden ze dan kunnen zeggen hoveel procent er van de taalgroepen aanwezig zijn. Allemaal speculaties, geen feiten.
Dan waren er misschien maar 20.000 betogers en daarvan misschien maar 10% vlamingen.
Oud 23 januari 2011, 23:56   #580
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Het nationalisme zet iedereen op tegen elkaar en dat jij op een nationalistische partij stemt snap ik al helemaal niet. Jezus zou alvast geen N-VA stemmen daar ben ik zeker van.
Wat heeft Jezus hiermee te maken?
Daarbij als Jezus iets te zeggen had in de politiek, dan was het in België nooit zover gekomen.
Er is een volk dat het stilaan kotsbeu wordt.
Er is een volk dat eindelijk zegt dat het genoeg geweest is.
Er is een volk dat eindelijk een leider gevonden heeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be