Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 23:39   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De zoveelste 'peiling' van een krant. We weten allemaal wat die 'peilingen' waard zijn. Niet veel.
Inderdaad want die liegen stuk voor stuk in het belang van het behoud van België. Moet ge niet vragen hoe slecht eigenlijk de resultaten zouden geweest zijn moesten ze niet liegen.

Nergens spreken ze bv. over het aantal kinderen die mee in de betoging liepen beneden de 18 jaar. Nochtans waren er in de beelden die getoond werden in de nieuwsuitzending er al een flink aantal te zien.
Garry is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:39   #142
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niets fouts met die affiche.
Vaneigens niet, het is gewoon de waarheid.

Wat op dat bord staat is de grondideologie waarop de Belgische staat in 1830 gebouwd is en nog steeds gebouwd is, en het is wat vele Franstaligen vandaag nog steeds denken (zoals jij bevestigt). Daarom zijn we als Vlaamsgezinden ook zo blij dat die mevrouw zo eerlijk is om dat gewoon mee te dragen in een pro-België betoging. Zo blij dat we die foto in heel Vlaanderen aan het verspreiden zijn.
Oud 23 januari 2011, 23:39   #143
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ga elk jaar naar de Gordel en spreek er altijd Frans. Zijn Vlamingen niet op hun gemak omdat ze Frans horen, is het HUN probleem.
En zo levert iedereen zijn bijdrage om de wereld te verbeteren?
respublica is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:40   #144
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Wat op dat bord staat is de grondideologie waarop de Belgische staat in 1830 gebouwd is en nog steeds gebouwd is, en het is wat vele Franstaligen vandaag nog steeds denken (zoals jij bevestigt). Daarom zijn we als Vlaamsgezinden ook zo blij dat die mevrouw zo eerlijk is om dat gewoon mee te dragen in een pro-België betoging. Zo blij dat we die foto in heel Vlaanderen aan het verspreiden zijn.
2
Miguelito is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:40   #145
Washington
Vreemdeling

Washington's schermafbeelding

Standaard betoging

Is er niets dat we zelf zouden kunnen organiseren als tegenreactie op die zinloze betoging..... een soort van 'ludiek' Vlaams burgerprotest...als reactie op het linkse discours, dat toch net storend genoeg is dat het een effect heeft..ik herinner me dat ik ooit enkele efficiente protestacties had gezien op het journaal; ik denk dat het zich in Servië afspeelde niet zo lang na de burgeroorlog; bv massaal bellen naar overheidsdienst (totale blokkage), of Flash sit inns of zo op strategische plekken in Brussel. Ik verzin maar iets, betogen heeft geen zin...moet iets straffer zijn belastingen weigeren zou tamelijk efficient zijn :-p maar niet realistisch denk ik
Washington is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:41   #146
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Washington Bekijk bericht
Is er niets dat we zelf zouden kunnen organiseren als tegenreactie op die zinloze betoging..... een soort van 'ludiek' Vlaams burgerprotest...als reactie op het linkse discours, dat toch net storend genoeg is dat het een effect heeft..ik herinner me dat ik ooit enkele efficiente protestacties had gezien op het journaal; ik denk dat het zich in Servië afspeelde niet zo lang na de burgeroorlog; bv massaal bellen naar overheidsdienst (totale blokkage), of Flash sit inns of zo op strategische plekken in Brussel. Ik verzin maar iets, betogen heeft geen zin...moet iets straffer zijn belastingen weigeren zou tamelijk efficient zijn :-p maar niet realistisch denk ik
de tegenbetoging was er al op 13 juni.
Miguelito is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:43   #147
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Jij durft zeg.
Het is geen kwestie van "durven" of "niet durven". Mij kan het helemaal niet schelen als een zekere Vlaanderen het Frans en Franstaligen niet accepteert.
Everytime is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:45   #148
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
-dit is grondwettelijk volstrekt onmogelijk. Het is het equivalent van een interne staatsgreep.
In principe is het mogelijk dat de Vlaamse gemeenten vaststellen dat de federale regering in de onmogelijkheid verkeert tot regeren en dus niet meer in staat is haar bevoegdheden naar behoren uit te voeren. De gemeenten kunnen dan de bevoegdheden overnemen en dan aan het Vlaams Parlement ter uitvoering delegeren. Dat is een wettige procedure die ook geldt als een deel van het land bezet wordt bijvoorbeeld.

Citaat:
-het enigste wat ze zullen doen is hun frustraties en ongenoegen afreageren op de Vlaamse minderheid in Brussel. Nogmaals. Als de beerput overloopt dan stroomt de stront naar de zee.
Of de witte vlag heffen natuurlijk. Wees maar gerust dat ze plots heel erg rationeel gaan worden als het om de centjes gaat.

Citaat:
-dat veronderstelt ten eerste een meerderheid en ten tweede kunnen Franstaligen procedures inzetten om die stemmingen uit te stellen.
Dat doet er niet toe, want het toont net aan dat de federale structuren in de onmogelijkheid tot regeren verkeren, zodat de Vlaamse machtsovername gewettigd wordt.
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:46   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik geef het gemiddelde van beide schattingen. Dat lijkt me meer objectief.

De gewoonlijk te hoge schatting van de organisatoren: 45.000 deelnemers
De gewoonlijk te lage schatting van de politie 34.000 deelnemers

En dan ben ik nog heel coulant en verlaag ik het cijfer naar beneden toe. Immers eigenlijk zou ik het moeten hebben over 39.500 deelnemers. Want dat is het gemiddelde van bovenstaande twee cijfers. Ik spreek slechts over 38.000 deelnemers.
Als 1200 soms 'een kleine 2000' is, dan is 39.500 eigenlijk 'bijna 100.000'.

En achter elke betoger staan (bijna) 10 mensen die thuis bleven.

'Bijna 1.000.000' Belgen willen dus tegen het volgende weekend een (nieuwe) federale regering (zonder N-VA).

En 'bijna 1.000.000', dat is eigenlijk 'bijna 11 miljoen'.

Alle Belgen - op het handvol rabiate flaminganten van forum.politics.be na - willen dus tegen het volgende weekend een (nieuwe) federale regering (zonder N-VA).

Nu zal het allemaal heel snel gaan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:47   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat gaat die verspreiding veranderen? Niets, helemaal niets.
Everytime is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:48   #151
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga elk jaar naar de Gordel en spreek er altijd Frans. Zijn Vlamingen niet op hun gemak omdat ze Frans horen, is het HUN probleem.
Laat ons hopen dat je op een dag zo'n para van de VMO tegenkomt
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:48   #152
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als 1200 soms 'een kleine 2000' is, dan is 39.500 eigenlijk 'bijna 100.000'.

En achter elke betoger staan (bijna) 10 mensen die thuis bleven.

'Bijna 1.000.000' Belgen willen dus tegen het volgende weekend een (nieuwe) federale regering (zonder N-VA).

En 'bijna 1.000.000', dat is eigenlijk 'bijna 11 miljoen'.

Alle Belgen - op het handvol rabiate flaminganten van forum.politics.be na - willen dus tegen het volgende weekend een (nieuwe) federale regering (zonder N-VA).

Nu zal het allemaal heel snel gaan.

Dank je djimi voor de bulderlach die je me net voor het slapengaan bezorgd hebt.
Oud 23 januari 2011, 23:50   #153
Washington
Vreemdeling

Washington's schermafbeelding

Standaard

ja maar ik denk dat BDW en co nog wel wat steun kunnen gebruiken niet, ik ben wrs naief maar mij heeft de demarge van links in alle lagen van de media mij toch wel enigszins verrast...er is geen ruimte meer voor nuancering, uitkomen voor je Vlaamse identiteit wordt gezien als eng-geestig, zwartzak, hardliner, havik etc.. terwijl ik allesbehalve dat ben, "au contraire" ben net fier om Vlaming te zijn...heb zo een "het is nu of nooit gevoel" dat we onze autonomie moeten verzekeren ...
Washington is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:50   #154
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat gaat die verspreiding veranderen? Niets, helemaal niets.
Het aantal stemmen voor de V-partijen zit al tien jaar in de lift. Dat gaat alleen maar toenemen zolang België bestaat, en daar helpen dit soort affiches aan mee. Alle beetjes helpen hé.
Oud 23 januari 2011, 23:51   #155
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Laat ons hopen dat je op een dag zo'n para van de VMO tegenkomt
VMO? Dat bestaat nog?
Everytime is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:52   #156
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... wat ze zullen doen is hun frustraties en ongenoegen afreageren op de Vlaamse minderheid in Brussel...
Wat kan die Vlaamse minderheid in Brussel u eigenlijk schelen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:53   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het aantal stemmen voor de V-partijen zit al tien jaar in de lift. Dat gaat alleen maar toenemen zolang België bestaat, en daar helpen dit soort affiches aan mee. Alle beetjes helpen hé.
Ja en dan? Ik voel me niet verbonden aan België. Blijt België bestaan, is het zo. Splitst België, is het zo.
Everytime is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:56   #158
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u nu denkt dat alle mensen die aan de Gordel meedoen Vlaamsnationalisten zijn, dan bent u goed abuis. Verreweg de meeste komen voor het sport-evenement. Er zijn zelfs Franstaligen die de laatste jaren meedoen.
Toch raar.
De gordel is veel meer een politiek initiatief dan de wandeling van deze middag.
bgf324 is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:56   #159
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en dan? Ik voel me niet verbonden aan België. Blijt België bestaan, is het zo. Splitst België, is het zo.
Hé Everytime, wij zijn er dan ook niet om uw doelen te verwezenlijken hé. Wij zijn er om ons doel te verwezenlijken: uw Franstalig rotstaatje ten gronde richten. Daartoe helpen zulke affiches nu eenmaal en het verheugt ons zeer dat jullie ons die munitie om België af te breken geheel gratis verschaffen.
Oud 23 januari 2011, 23:56   #160
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als 1200 soms 'een kleine 2000' is, dan is 39.500 eigenlijk 'bijna 100.000'. En achter elke betoger staan (bijna) 10 mensen die thuis bleven.
'Bijna 1.000.000' Belgen willen dus tegen het volgende weekend een (nieuwe) federale regering (zonder N-VA). En 'bijna 1.000.000', dat is eigenlijk 'bijna 11 miljoen'.
Alle Belgen - op het handvol rabiate flaminganten van forum.politics.be na - willen dus tegen het volgende weekend een (nieuwe) federale regering (zonder N-VA). Nu zal het allemaal heel snel gaan.
het gaat er nog van komen. Het zullen er snel een kleine 50.000 worden.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 23 januari 2011 om 23:56.
Miguelito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be