![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij welk programma?
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene Vlaming met zijn Vlaamse leeuw daarentegen ....
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan er ook niet aan doen dat mensen stemmen voor partijen die andere dingen voorstellen dan wat ze willen, he. |
|
![]() |
![]() |
#664 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() A/ Bij het zappen langs onze sossenzender heb ik een hoop beelden gezien met tricolores en daarboven de exclamatie: SHAME. Ik kan mij daar perfect in vinden.
B/ Daarna heb ik de wereldbeker ciclocross gezien en heb daar een hoop vlaamse leeuwen zien wapperen. Ook daar kan ik mij perfect in vinden. Voor de slechte verstaanders. Het met veel mediageld gesponsorde Belgisch nationalistische betoging heeft +/- een5000 Vlamingen op de been gebracht. Het helemaal niet gesponsorde wekelijkse veldritgebeuren heeft (in het buitenland nota bene) het vierdubbel aantal Vlamingen op de been gebracht.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 januari 2011 om 09:06. |
![]() |
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het zo bekijkt Fieseler, dan kan je ook zeggen dat het "kleine autosalon" per dag evenveel of meer bezoekers heeft aangetrokken, en da's betalend.
Mare, die beelden van die betoging, was er toevallig geen koopzondag op de betogingsroute?
#666 |
Minister
|
![]() gaat u nu democratische (wel ongrondwettelijke) verkiezingen vergelijken met dictatoren?
Misschien is dat de oplossing. De franstaligen verklaren de verkiezing alsnog ongrondwettelijk, dan telt de nv-a ook niet meer mee.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 24 januari 2011 om 09:35. |
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdorie zeg! Ze waarschuwen ons ook al voor system!
#668 |
Vreemdeling
|
![]() Spreekt voor zich. (klik voor grotere versie) Laatst gewijzigd door Vimy : 24 januari 2011 om 10:34. |
![]() |
![]() |
#669 |
|
![]() Hahaha ik dacht hetzelfde
![]()
#670 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit past perfect in het F.D.F. gedachtengoed. Wij mogen ons nog zo hard inspannen, het desnoods tien keer in grondwetsartikelen laten opnemen dat de taal in Vlaanderen het Nederlands is, maar voor die arrogante Brusselse bourgeois-pipo's is onze taal "le flamand". Dus: "une langue si locale ...". Zij hebben er alle belang bij dat ook zo via hun media in het buitenland te verkondigen. Want als ze openlijk erkennen dat onze taal Nederlands is, dan moeten ze ook toegeven dat het een taal is van 22 miljoen sprekers. Dan kun je moeilijk nog spreken van "une langue si locale". De scandinavische talen (Zweeds, Noors, Deens) komen samengeteld aan 19 miljoen sprekers. Vlamingen die, bewust of onbewust, domweg de term "Vlaams" blijven hanteren voor onze taal gedragen zich de facto als bondgenoten van die francofone tricolore vendelzwaaiers.
![]() |
#671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uit welke krant?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar dat lijkt me niet relevant. Het is de kern van het Belgisch concept, en we mogen blij zijn dat die mevrouw dat eens openlijk gezegd heeft.
#673 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HBVL 24-01-2011 07:04
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-betoging.aspx De SHAME-manifestatie tegen de politieke impasse zondagnamiddag zou politiek neutraal zijn. Dat blijkt slechts theorie. Een man uit Overijse nam de proef op de som met een Vlaamse vlag, maar dat bekwam hem slecht. Halverwege de optocht werd hem de vlag uit de handen gerukt en kwam het tot een opstootje. "Ik wilde vooral zien op welke limieten de vrijblijvende boodschap van de hele betoging zou stuiten bij het zien van die vlag", aldus Filip De Troij uit Overijse in de Corelio-kranten. Hij droeg samen met zijn twee zonen een leeuwenvlag. Er kwamen al snel bitsige reacties en er ontstond een vechtpartij. "Mijn vlag werkte als een rode lap op een stier." Filip De Troij en zijn zonen bleven gelukkig ongedeerd.
#674 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Was dat om te provoceren of niet? En wat heeft die geachte heer daar allemaal geroepen, halverwege de optocht? Citaat:
bron: http://www.standaard.be/Meningen/Bri...2&offset=27065 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#675 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse vlag op een neutrale betoging is een provocatie?
En dit was dus geen provocatie, vermits de medebetogers het rustig lieten gebeuren?:
#677 |
Minister
|
![]() Hoe meer ik erover lees en hoor, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat die hele betoging een smaakloze schertsvertoning geweest is
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar deze betoging is totaal nutteloos geweest.
![]() |
#680 | |
|
![]() Citaat:
![]()