Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 januari 2011, 22:12   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Kortom, Vlamingen gaan de straat maar niet op, want de media mochten eens tegen zijn.

Schapen.

Weet je wat? Buk dieper, Vlaam!

België gaat niet barsten zonder een dosis gezonde volkswoede.
Ik ben het met de Hollander eens. Gebeurd niet vaak. De straat op met militante Leeuwen en het nodige tromgeroffel ! De IJzerwake moet naar Brussel komen !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 januari 2011 om 22:13.
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:15   #22
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben het met de Hollander eens. Gebeurd niet vaak. De straat op met militante Leeuwen en het nodige tromgeroffel ! De IJzerwake moet naar Brussel komen !
Doe maar gerust. Ik vond de betoging van gisteren al beschamend, als je die term "schaamte" een nieuwe inhoud wil geven, moet je dat maar doen.
Vito is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:15   #23
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

In Vlaanderen laat men zijn ongenoegen uiten in het stemlokaal, niet via manifestaties me dunkt.

Om eerlijk te zijn, ik ken niemand in mijn vriendenkring die te mobiliseren is voor zo een betoging (eender welke betoging, Vlaams of Belgisch)...

Een wielerwedstrijd daarentegen...
Oud 24 januari 2011, 22:17   #24
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
In Vlaanderen laat men zijn ongenoegen uiten in het stemlokaal, niet via manifestaties me dunkt.

Om eerlijk te zijn, ik ken niemand in mijn vriendenkring die te mobiliseren is voor zo een betoging (eender welke betoging, Vlaams of Belgisch)...

tja, het duurt pas 180 jaar. daar kan nog wel een paar jaartjes bij. terwijl een paar weken genoeg is om elk regime op zijn knieën te krijgen.
Hollander is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:18   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Die dag in onze neutrale media:

"...Vlaams Blok betoging..."
"...extreem-rechts op straat..."
"...tegenbetoging van linksen..."
"...betogingen verboden..."
"...Antifa: B&H leden aanwezig, schreeuwe moord en brand..."

Ik zou het ook liever tot herverkiezing zien komen. De cijfertjes daar, dat is onze betoging. Bartje nog zo een goede 10 % extra er bij en ze kunnen inpakken, tenminste, als hij niet overoop geschoten wordt zoals Pim Fortuyn, want van het crapuul onder de Belgicisten, die zogenaamde vaderlandslievende gestoorde, kunt ge ook wel zoiets verwachten.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 januari 2011 om 22:19.
Garry is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:18   #26
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het blijft ergens wel zielig, desondanks, de rebellen met hun rode potlood. Nederlanders, Fransen, Duitsers, Britten, Ieren, enz ... zijn toch wel anders wat dat betreft. Op dit forum zitten mensen die voorstander zijn van een aanhechting van België bij Frankrijk of Duitsland. Ge zoudt hen nog gelijk gaan geven ook.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 januari 2011 om 22:22.
Scarabaeida is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:22   #27
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:

Eerste zondag van april... zee van Vlaamse leeuwen. Misschien moeten we maar op dag van de Ronde van Vlaanderen allemaal spandoeken en Leeuwevlaggen langs het parkoers zetten met Vlaanderen Onafhankelijk !

Zou overal in de media komen.

Oud 24 januari 2011, 22:22   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, of naar de voetbal. Dat mag kosten aan politiemacht wat het wil, daar wordt wel geld voor gevonden. Nog juist zoals in het Romeinse tijdperk, " BROOD EN SPELEN".
Garry is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:23   #29
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Het is ergens wel zielig desondanks. De rebellen met hun rode potlood. Nederlanders, Fransen, Duitsers, Britten, Ieren, enz ... zijn toch wel anders wat dat betreft.
De hetze tegen het nationalisme is te groot in dit land.
Deze manifestatie is schieten in eigen voet.
Demper is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:23   #30
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Het blijft ergens wel zielig, desondanks, de rebellen met hun rode potlood. Nederlanders, Fransen, Duitsers, Britten, Ieren, enz ... zijn toch wel anders wat dat betreft. Op dit forum zitten mensen die voorstander zijn van een aanhechting van België bij Frankrijk of Duitsland. Ge zoudt hen nog gelijk gaan geven ook.
Betekent dat onze welvaart nog te hoog ligt.

Oud 24 januari 2011, 22:24   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft ergens wel zielig, desondanks, de rebellen met hun rode potlood. Nederlanders, Fransen, Duitsers, Britten, Ieren, enz ... zijn toch wel anders wat dat betreft.
Het goede nieuws is dat de zaken er Europees en wereldwijd eigenlijk zo slecht voor staan dat het gepruts rond bevoegdheidjes hier uiteindelijk totaal irrelevant zal blijken.
Dan zijn namelijk zowel Belgique als Vlaenderen failliet en kunnen we over tot de echte strijd: het herstel van de soevereiniteit van het volk.

De Europese Centrale Bank kapot krijgen beschouw ik op dit moment trouwens prioritair boven alle communautair gezever. Daar zit namelijk de echte macht.
Pelgrim is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:24   #32
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, of naar de voetbal. Dat mag kosten aan politiemacht wat het wil, daar wordt wel geld voor gevonden. Nog juist zoals in het Romeinse tijdperk, " BROOD EN SPELEN".
De Belgen gebruikten de opera voor hun opstand, misschien kunnen we de koers of het voetbal hiervoor gebruiken. Het is maar een idee...

Oud 24 januari 2011, 22:25   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerste zondag van april... zee van Vlaamse leeuwen. Misschien moeten we maar op dag van de Ronde van Vlaanderen allemaal spandoeken en Leeuwevlaggen langs het parkoers zetten met Vlaanderen Onafhankelijk !

Zou overal in de media komen.
Dat is misschien nu nog eens een goed initiatief. Daar ben ik wel voor te vinden. En zij die om een of andere reden het huis niet uit kunnen, kunnen dan hun Vlaamse leeuw aan hun gevel hangen.
Garry is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:25   #34
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Toch eens even nadenken:

Citaat:
Het zou kunnen dat verhoudingsgewijs méér Vlamingen een ultiem bezoekje aan het autosalon belangrijker vonden dan deelname aan de betoging. Het zou echter ook kunnen - en daar geloven we veel meer in - dat vele Vlamingen toch wel een andere houding aannemen dan diegene die de betogers gisteren uitstraalden. We vatten die kort samen.

De Belgische huishouding zoals vandaag georganiseerd, functioneert niet meer. Ons land kan elk moment mee wegglijden in de eurocrisis die al maanden aansleept. De lijst van zaken die fout lopen, is eindeloos: een pensioensysteem dat zoetjesaan de dood van de onfinancierbaarheid sterft, een sociaal overleg dat niks echt zinvols kan brengen om de concurrentiepositie te herstellen en de tewerkstelling structureel aan te zwengelen, een staatsstructuur die elementaire principes van gezonde regionalisering negeert, autowegen die er meer en meer Afrikaans uitzien, openbaar vervoer dat steeds verder af staat van de verzuchtingen van de mensen, een verstikkend hoge belastingdruk die nog dreigt op te lopen,…

Vlamingen, zo is na gisteren wel heel duidelijk, willen niet zomaar een regering. Zij willen er één die bovengaande en nog vele andere euvels van ons bestel eindelijk aanpakt. Een betoging die dergelijke doelstellingen klaar en duidelijk in de slogans inschrijft, zal veel meer Vlamingen trekken. Misschien dat er dan weer verhoudingsgewijs veel minder Franstaligen zullen mee opstappen. Ook op deze manier zou het fundamenteel anachronistische karakter van ons land dan komen boven drijven.
Bron: Johan Van Overtveldt, hoofdredacteur van Trends
http://trends.rnews.be/nl/economie/o...4930577327.htm
Oud 24 januari 2011, 22:26   #35
Shadowke

Standaard

Citaat:
en prinsenvlaggen
Shadowke is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:32   #36
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat hield de Tunesiërs, de Grieken, de Ieren, de Engelsen, de Spanjaarden, de Fransen en de Albanezen niet tegen.

Welke reactie er komt vanwege het establishment is overigens niet belangrijk, die kan je nu al voorstellen. De vraag is wat je met die betoging wil bereiken. En hoe je die boodschap aan het brede publiek overbrengt. Wat onnozel gaan betogen zoals zondag zonder doordachte strategie of boodschap is zinloos.

Ik vrees dat deze "pro-Vlaamse betoging" weer een hoop gekanker gaat worden van kaakslagflamingantjes.
Een radicale betoging voor een onafhankelijk Vlaanderen. Geen Belgische compromis meer, geen Vlaamse onderdanigheid meer maar een bewust en zelfstandig Vlaanderen.

Dat moet de boodschap zijn, desnoods betogen we in Laken voor het paleis en geven we Bert Bibber zijn C4.

En van sommigen met hun vlaamse onderdanige slavenmentaliteit krijg ik het van. Wel vlamingske spelen maar ervoor vechten dat ga niet. Sorry maar ga dan het gat van de belzieken maar kussen. Dan verdiend ge niet beter dan dat.
Ratatosk is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:33   #37
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
http://www.facebook.com/event.php?eid=136151356448817

zondag 13 februari · 13:30 - 16:30

Met genoeg volk moet dit lukken.
De kans is groot dat de burgemeester van Brussel deze zal verbieden.
Uit angst voor de veiligheid die in gedrang kan komen door tegenbetogingen.

Zie de betoging tegen de islamisering die niet mocht doorgaan
Oud 24 januari 2011, 22:36   #38
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
De kans is groot dat de burgemeester van Brussel deze zal verbieden.
Uit angst voor de veiligheid die in gedrang kan komen door tegenbetogingen.

Zie de betoging tegen de islamisering die niet mocht doorgaan
Sinds wanneer gaat een vuile franskiljon beslissen wat een Vlaming mag doen in een Vlaamse stad?

Laat de luikse geweldplegers maar komen, dan kan de wereld zien hoe België omgaat met de meerderheid van het land.
Ratatosk is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:39   #39
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Inderdaad. Vlamingen zijn met 6 miljoen (uiteraard niet allemaal Vlaams-nationalistisch). In feite kan een sterke politieke beweging verboden gewoon aan hun laars lappen. Veel te gezagsgetrouw is men hier.

Verder zou zo'n beweging ook verder moeten durven gaan dan landjesfetisjisme.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 januari 2011 om 22:42.
Scarabaeida is offline  
Oud 24 januari 2011, 22:41   #40
Shadowke

Standaard

ik zal er alvast niet zijn wegens persoonlijke redenen.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be