Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2011, 17:35   #5261
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Arti beweert dat de media selectief te werk gaat waarop u regageert met " sensatie" maar kun je dan ook toelichten hoe dit dan zou gebeuren?
Op welke wijze merk je dat de media selecteert op sensatie; waar geven ze volgens jou dan de voorkeur aan en waarom?
Wat haalt dus wel of juist niet het nieuws en wat wordt wel/niet als sensationeel gezien volgens jou, en wat is de doelstelling daar dan van?

Lees de krantenkoppen en je weet genoeg ... Toch ? , .... denk je anders van niet . Nog een groter voorbeeld is het journaal op TV , een scheet van fabiola is daar belangrijker dan bvb de moorden in Afghanistan .

Laatst gewijzigd door Wisord : 24 januari 2011 om 17:36.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 18:32   #5262
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom moet ik een link geven wanneer ik als gevolgtrekking op jou opmerking over Engelstalige muziek vaststel dat je dus ervoor pleit dat er in het Nederlands gezongen dient te worden?
Zoals ik al voorspelde: Geen link dus.

Je kunt niet lezen of bent van kwade wil. Een combinatie daarvan is het meest waarschijnlijk.

Citaat:
Wat is er trouwens mis met ondertiteling van programma's? Er zijn heel wat ouderen die niet vlot Engels spreken, er zijn mensen die slecht horen, of doof zijn en veel plaatselijke dialecten die buiten hun gebied amper te verstaan zijn.
Het ging over het feit dat iemand (laten we deze persoon Alice noemen), uit een 'eigen volk' dat voor de helft op de eigen tv ondertiteld wordt, vreemdelingen weer eens de les komt lezen over hun Nederlands.
Een eigen volk dat zelf bovendien allang afscheid heeft genomen van het Nederlands als middel tot muziek. Hoe multiculti wil je het hebben?

Citaat:
De witte Vlaming hoeft het niet te hebben van you tube he
Ach de succesvolle uitvoerende artiesten in ons taalgebied zijn bijna allemaal Hollanders (in alle kleuren) & Surinamers, daar kunnen jij en ik ook niets aandoen. Desondanks zijn er best veel witte Vlamingen die houden van muziek in hun eigen taal. Die zijn inderdaad ook 'veroordeeld' tot de bekende platforms op internet.
Tsja de 'eigen volk' media hebben nu eenmaal gekozen voor Engels en Frans.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 januari 2011 om 18:34.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 19:34   #5263
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom staat Will Tura niet in uw rijtje? Ik lees net dat hij verkozen werd tot meest populaire Vlaamse artiest en hij zingt altijd Nederlands.
http://www.nu.nl/muziek/2417982/will...e-artiest.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Je kunt niet lezen of bent van kwade wil. Een combinatie daarvan is het meest waarschijnlijk.
Het ging over het feit dat iemand (laten we deze persoon Alice noemen), uit een 'eigen volk' dat voor de helft op de eigen tv ondertiteld wordt, vreemdelingen weer eens de les komt lezen over hun Nederlands.
Een eigen volk dat zelf bovendien allang afscheid heeft genomen van het Nederlands als middel tot muziek. Hoe multiculti wil je het hebben?

Ach de succesvolle uitvoerende artiesten in ons taalgebied zijn bijna allemaal Hollanders (in alle kleuren) & Surinamers, daar kunnen jij en ik ook niets aandoen. Desondanks zijn er best veel witte Vlamingen die houden van muziek in hun eigen taal. Die zijn inderdaad ook 'veroordeeld' tot de bekende platforms op internet.
Al interesseren uw opmerkingen mij niet echt meer, toch kan ik het niet laten om naar aanleiding van uw antwoord aan Alice nog eens mijn bovenstaande vraag te herhalen, dus waarom Will Tura niet in uw lijstjes voorkomt. Zijn uw lijstjes misschien een beetje partijdig of subjectief?
Oud 24 januari 2011, 20:14   #5264
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is meer dan een "goeike"; u schiet de hoofdvogel van vandaag af!
Kom, vertel eens, op basis waarvan wordt die selectie in de media volgens u gemaakt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Sensatie .
Voila.
Kijkcijfers en aantal lezers.
De media is commerce.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 21:27   #5265
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
..., toch kan ik het niet laten om naar aanleiding van uw antwoord aan Alice nog eens mijn bovenstaande vraag te herhalen, dus waarom Will Tura niet in uw lijstjes voorkomt. Zijn uw lijstjes misschien een beetje partijdig of subjectief?
Dat is een goede vraag.

Dit is de lijst (sept 2010):

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=783

Zoals je ziet zijn (waren) er minstens 372.000 views noodzakelijk voor een notering. Will blijft met enkele van zijn liedjes steken op rond de 50.000 views. Dat heeft te maken met het feit dat zijn liedjes vooral vroeger populair waren. Maar ook met het feit dat (vooral in NL en Suriname) de Nederlandstalige muziekproductie sinds 2006 is geexplodeerd. De concurrentie is moordend geworden, de kwaliteit is hoog, en er zijn vele tienduizenden nummers bijgekomen in ons taalgebied.
Dat Will als persoon nog immer populair is , is niet vreemd want de man is niet alleen aimabel als persoon, woont pontificaal in een grote villa in Brussel (+1), heeft een prachtige stem, maar waar hij vooral krediet voor dient te krijgen is dat hij in zijn eigen taal zong doorheen een buitengewoon vijandige tijd en omgeving (idd nog erger dan nu).

Big up voor Will Tura dus.

Hij zou geknipt zijn voor het succesprogramma van Ali B (Op Volle Toeren) dat momenteel wekelijks wordt uitgezonden en een 'oude artiest' aan een nieuwe koppelt.

http://www.youtube.com/watch?v=wA5V2csbbQ4
Willeke Alberti - Kleine Viezerik

Deze week:
http://www.youtube.com/watch?v=H7hnnuK1wQE
Stef Bos - Negativ

Later?
Will Tura - Fouradi?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 januari 2011 om 21:29.
Oud 24 januari 2011, 23:48   #5266
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Lees de krantenkoppen en je weet genoeg ... Toch ? , .... denk je anders van niet . Nog een groter voorbeeld is het journaal op TV , een scheet van fabiola is daar belangrijker dan bvb de moorden in Afghanistan .
Ik lees krantenkoppen; kunt u niet toelichten wat je nu eigenlijk bedoeld?
Over de oorlog in Afghanistan wordt in het nieuws wel degelijk bericht, over scheten van Fabiola niet, dus wat wil je nu echt zeggen met je uitspraak dat media op basis van sensatie wordt geselecteerd?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 23:50   #5267
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voila.
Kijkcijfers en aantal lezers.
De media is commerce.
U mag ook een poging doen, wat bedoel je met media is commerce?
Oud 25 januari 2011, 00:04   #5268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nogmaals; hoe moet ik een link geven wanneer jij lijkt te vinden dat mensen in hun eigen taal moeten zingen omdat je één of andere frustratie hebt vanwege Engelstalige muziek op tv en radio??
Ik kan uitstekend lezen en ben helmaal niet van kwade wil maar jou gedram over youtube en rappers, waarbij je geen kans voorbij laat gaan je minachting voor "witte mensen" en " klootjesvolk" te etaleren is echt wel een uitnodiging er de draak mee te steken, want tegelijkertijd blijk je een fervent verdediger van het idee dat mensen vooral in eigen taal moeten zingen!

Natuurlijk is er niets verkeerd wanneer mensen houden van muziek in eigen taal, maar jij doet net alsof we cultuurbarbaren zijn omdat ook Engelstalige en Franstalige muziek een belangrijk aandeel heeft, ook je bewering dat de meest succesvolle zanger nu Nederlandstalig zijn durf ik bewijfelen, Hoverphonic, Deus, Ilse de Lange, en nog verder weg Golden earring en shocking blue bewezen dat wie in het Nederlands zingt slechts een lokale loopbaan kan waarmaken, alhoewel dat Marco Borsata en Koen Wouters wel laten zien dat ook in het Nederlands best goede muziek gemaakt wordt.
Geef maar maar Andre Haessens, inhaken en meedeinen met die boel!

Maar gelukkig zijn U2 Ieren, en zingen ze in het Engels, bekt toch een pak beter!
Oud 25 januari 2011, 06:43   #5269
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U mag ook een poging doen, wat bedoel je met media is commerce?
Moet ik dit serieus uitleggen!
Nieuws moet bekeken worden.
Kranten moeten verkopen.
Oud 25 januari 2011, 19:32   #5270
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een goede vraag.

Dit is de lijst (sept 2010):

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=783

Zoals je ziet zijn (waren) er minstens 372.000 views noodzakelijk voor een notering. Will blijft met enkele van zijn liedjes steken op rond de 50.000 views. Dat heeft te maken met het feit dat zijn liedjes vooral vroeger populair waren. Maar ook met het feit dat (vooral in NL en Suriname) de Nederlandstalige muziekproductie sinds 2006 is geexplodeerd. De concurrentie is moordend geworden, de kwaliteit is hoog, en er zijn vele tienduizenden nummers bijgekomen in ons taalgebied.
Dat Will als persoon nog immer populair is , is niet vreemd want de man is niet alleen aimabel als persoon, woont pontificaal in een grote villa in Brussel (+1), heeft een prachtige stem, maar waar hij vooral krediet voor dient te krijgen is dat hij in zijn eigen taal zong doorheen een buitengewoon vijandige tijd en omgeving (idd nog erger dan nu).

Big up voor Will Tura dus.

Hij zou geknipt zijn voor het succesprogramma van Ali B (Op Volle Toeren) dat momenteel wekelijks wordt uitgezonden en een 'oude artiest' aan een nieuwe koppelt.

http://www.youtube.com/watch?v=wA5V2csbbQ4
Willeke Alberti - Kleine Viezerik

Deze week:
http://www.youtube.com/watch?v=H7hnnuK1wQE
Stef Bos - Negativ

Later?
Will Tura - Fouradi?
Ja, als uw lijstjes alleen gebaseerd zijn op het aantal keren iemand een filmpje op internet bekijkt, dan zijn ze toch geen correcte weergave van de werkelijkheid. Er zijn nog massa's mensen zonder computer of die nooit een computer aanraken. Enfin, nu snap ik in ieder geval waarom die lijsten zo raar zijn samengesteld.
Oud 25 januari 2011, 19:35   #5271
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik dit serieus uitleggen!
Nieuws moet bekeken worden.
Kranten moeten verkopen.
Ja, ik wil dat ge uw beweringen eens serieus uitlegt, dus volgens jou wordt nieuws geselecteerd enkel en alleen op hun " verkoopwaarde"?
Oud 25 januari 2011, 19:36   #5272
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, als uw lijstjes alleen gebaseerd zijn op het aantal keren iemand een filmpje op internet bekijkt, dan zijn ze toch geen correcte weergave van de werkelijkheid. Er zijn nog massa's mensen zonder computer of die nooit een computer aanraken. Enfin, nu snap ik in ieder geval waarom die lijsten zo raar zijn samengesteld.
Aanklikken is niet gelijk aan verkoop dus eigenlijk totaal nietszeggend..
Oud 25 januari 2011, 19:40   #5273
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aanklikken is niet gelijk aan verkoop dus eigenlijk totaal nietszeggend..
C'est ça.
Oud 25 januari 2011, 19:48   #5274
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik wil dat ge uw beweringen eens serieus uitlegt, dus volgens jou wordt nieuws geselecteerd enkel en alleen op hun " verkoopwaarde"?
Verkoopwaarde is het belangrijkste criterium.
99% van de realiteit heeft sowieso al geen nieuwswaarde. Te alledaags.
Van die 1% selecteert men de items die de mensen zal aantrekken. Liefst met mooie beelden bij.
Oud 25 januari 2011, 23:58   #5275
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals; hoe moet ik een link geven wanneer jij lijkt te vinden dat mensen in hun eigen taal moeten zingen omdat je één of andere frustratie hebt vanwege Engelstalige muziek op tv en radio??
Die link hoef je niet te geven. Dat kun je ook niet. Omdat een dergelijk citaat van mij niet bestaat.
Geklaard.

Citaat:
..., want tegelijkertijd blijk je een fervent verdediger van het idee dat mensen vooral in eigen taal moeten zingen!

Eerder zei ik al:

Citaat:
Een individu beslist zélf van welke taal deze zich bedient.
'Allochtonen' in de Lage Landen doen dat meestal het Nederlands.
De witte Vlamingen in Engels of Frans. Over multicultureel gesproken.
Nog een keer geklaard.

Citaat:

..., en zingen ze in het Engels, bekt toch een pak beter!

Mooi, dat brengt ons dus wéér een element verder op de zoektocht wat die Vlaamse cultuur nu precies is:

-Minderwaardigheidscomplex

We hadden al:
- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- met staatsmiddelen financieren van een kerk
- niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders
- handhaven van een erfopvolgende uitvreter
- gedogen van fraude
- politieke processen tegen de oppositie
- toelaten van nepotisme
- brugpensioeners vanaf 46 jaar

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 januari 2011 om 00:06.
Oud 26 januari 2011, 08:38   #5276
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van die 1% selecteert men de items die de mensen zal aantrekken. Liefst met mooie beelden bij.
Dus het nieuws wordt volgens jou voor 99procent geselecteerd op wat geen nieuwswaarde heeft?
Geef eens voorbeelden van wat jij dan wel onderwerpen met nieuwswaarde vind?
Wat moet volgens jou de media wel of niet belichten??
En die laatste één procent is enkel voor sensatie??
Kortom, media is niets meer dan onzin, bewuste manipulatie waarbij wat wel nieuws zou zijn bewust niet wordt gebracht?
Dat is het signatuur van een dicatuur, wil je beweren dat wij daarin leven en de media dit ondersteunt door geen enkele aandacht te geven aan wat burgers informeert?
Oud 26 januari 2011, 08:52   #5277
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het nieuws wordt volgens jou voor 99procent geselecteerd op wat geen nieuwswaarde heeft?
Is dat een gevolgtrekking of een vraag?
Indien dit een vraag is : Neen, dat schreef ik in de verste verte niet.
Citaat:
Geef eens voorbeelden van wat jij dan wel onderwerpen met nieuwswaarde vind?
Wat moet volgens jou de media wel of niet belichten??
En die laatste één procent is enkel voor sensatie??
Kortom, media is niets meer dan onzin, bewuste manipulatie waarbij wat wel nieuws zou zijn bewust niet wordt gebracht?
Dat is het signatuur van een dicatuur, wil je beweren dat wij daarin leven en de media dit ondersteunt door geen enkele aandacht te geven aan wat burgers informeert?
Ik vertel enkel dat 99% van de realiteit geen nieuwswaarde heeft.
Dat 1% van de realiteit dat wel nieuwswaarde heeft, wordt in de eerste plaats geselecteerd op verkoop- / kijkcijfers.

Probeer nu eens te reageren op wat ik wel schrijf.
Oud 26 januari 2011, 08:55   #5278
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit schreef u!!99 procent van de realiteit( ik neem aan dat de media geen sprokkjesboek is, en de realitie weergeeft, gevolg volgens JOU redenering is dus dat voor 99 procent dan ook geen nieuwswaarde gebracht wordt!) heeft geen nieuwswaarde, wees eens consequent in je beweringen!
Kun je dan laten weten waarover de media volgens jou WEL zou moeten berichten?
Aansalg in Rusland bijvoorbeeld; geen nieuwswaarde?
Vrouwen die van hun man de deur niet uitmogen; geen nieuwswaarde?
Vorderingen of het ontbreken hieraan van de regeringsvorming; geen nieuwswaarde?
Klimaatveranderingen; geen nieuwswaarde?
Sharia 4 belgium; geen nieuwswaarde
Ik noem maar iets van die realiteit waarover de media bericht, allemaal geen nieuwswaarde volgens jou dus?
Prbeer eens na te denken voor je weer wat beweert en leg nu maar uit waarom je iets beweert, zoals waarover de media volgens jou zou moeten schrijven!

Laatst gewijzigd door alice : 26 januari 2011 om 09:00.
Oud 26 januari 2011, 10:41   #5279
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een gevolgtrekking of een vraag?
Indien dit een vraag is : Neen, dat schreef ik in de verste verte niet.

Ik vertel enkel dat 99% van de realiteit geen nieuwswaarde heeft.
Dat 1% van de realiteit dat wel nieuwswaarde heeft, wordt in de eerste plaats geselecteerd op verkoop- / kijkcijfers.

Probeer nu eens te reageren op wat ik wel schrijf.
Kortom, jou interessegebied valt niet binnen hetgeen wat in de media verschijnt.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 10:44   #5280
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit schreef u!!99 procent van de realiteit( ik neem aan dat de media geen sprokkjesboek is, en de realitie weergeeft, gevolg volgens JOU redenering is dus dat voor 99 procent dan ook geen nieuwswaarde gebracht wordt!) heeft geen nieuwswaarde, wees eens consequent in je beweringen!
Kun je dan laten weten waarover de media volgens jou WEL zou moeten berichten?
Aansalg in Rusland bijvoorbeeld; geen nieuwswaarde?
Vrouwen die van hun man de deur niet uitmogen; geen nieuwswaarde?
Vorderingen of het ontbreken hieraan van de regeringsvorming; geen nieuwswaarde?
Klimaatveranderingen; geen nieuwswaarde?
Sharia 4 belgium; geen nieuwswaarde
Ik noem maar iets van die realiteit waarover de media bericht, allemaal geen nieuwswaarde volgens jou dus?
Prbeer eens na te denken voor je weer wat beweert en leg nu maar uit waarom je iets beweert, zoals waarover de media volgens jou zou moeten schrijven!
Kortom, hij moet bij 99% van de topics op dit forum vermelden dat het geen nieuwswaarde heeft omdat 99% van de topics hier, uit de media is gegrepen.
Maar toch doet hij het enkel in deze topic...vreemd...en waarom?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be