![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#921 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja ... inderdaad heeft iemand ( 'k acht the_dude of zo ) dat zo gesteld... big deal Beslissen over eigen buik met de consequentie dat de vrucht in de vuilbak terecht komt is nog steeds niet gelijk met een opvatting dat het onder eigendomsrecht valt....laat staan dat de wet zoiets zou stellen. Dus vraag ik me af waarom je erop moest voortbouwen post #833 want daar gaat het over : Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#922 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#923 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In het algemeen vind ik dat men strikter met abortus moet omgaan en indien een kind ongewenst is adoptie de eerste keuze zou moeten zijn. Nu bij een zwaar gehandicapt kind is dat niet bepaald evident om er adoptie-ouders voor te gaan vinden. Een dergerlijk kind is ongetwijfeld op heel veel vlakken een erg zware belasting op de rest van het gezin. Als ouder zou ik me ook erg de vraag stellen wat er van dat kind gaat worden de dag dat ik er niet meer voor kan zorgen. Ik heb geen idee hoe dat in de praktijk verloopt. Wat gebeurt er met zwaar gehandicapten als zij niemand meer hebben in hun familie om voor hen te zorgen? Wat voor opvang is er voor dergerlijke mensen? |
|
|
|
|
|
|
#924 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#925 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik thuis een plant heb staan, dan is dat mijn eigendom. Dan heb ik op ieder moment het recht die plant weg te gooien. Welnu, los van de wetgeving, als slechts de vrouw over haar eigen lichaam beslist en niemand daar zaken mee heeft, dan is het volstrekt in de lijn van jullie redenering dat ze ook op ieder moment het kind kan laten aborteren. Dan zijn er geen ethische bezwaren volgens jullie (nogmaals: even los van de wetgeving). |
|
|
|
|
|
|
#926 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat kan ze ook zonder probleem, want als er geen enkele dokter is die het wil doen dan weet ik wel een illegale Cubaan zijn die het voor een prijsje doet hoor. Die wetgeving slaat dan ook nergens op en is niet anders dan de huidige drugswet om maar een voorbeeld te noemen. Mensen beslissen zelf wat ze met hun eigen lichaam doen. |
|
|
|
|
|
|
#927 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#928 |
|
Burger
|
Verwek je een kind, dan moet je ervoor zorgen.
Als de draagmoeder vindt dat het kind niet mag worden geaborteerd omdat het gehandicapt is, dan moet zij ook de volgende stap kunnen nemen de zorg ervoor op zich nemen. Wil of kan zij dit niet, dan blijft de verantwoordelijkheid bij de ouder rusten. Ik vind wel dat een draagmoeder nog wel de optie zou moeten krijgen om het kind die zij draagt te adopteren indien de "genendonors" om gelijk welke reden dan ook het kind niet meer willen. |
|
|
|
|
|
#929 |
|
Parlementslid
|
Draagmoeders, leenmoeders, ... walgelijke uitspattingen van een ontspoorde 'instant-satisfaction'-maatschappij.
|
|
|
#930 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#931 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#932 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#933 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De wetgever denkt daar helemaal niet over. Zij denkt enkel aan populaire maatregelen met het oog op de verkiezingen.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 11:22. |
|
|
|
|
|
#934 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#935 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#936 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het moet niet gemakkelijk zijn daarmee te leven, dat kan ik me wel voorstellen. |
|
|
|
|
|
|
#937 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#938 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo zie je maar dat wat de wetgever zegt is daarom nog niet heilig is. Je repliek is dan ook geen af te wegen argumentatie in deze discussie. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#939 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een hoopje cellen =! mens. De kans om uit te groeien tot mens =! mens. Dusja, ik stel voor dat jullie nog wat gaan bidden dat god ons het licht doet zien... |
|
|
|
|
|
|
#940 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geef hem eens het Godwin-prentje. |