![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Schf de lonen (verplichte donaties ) aan van de kerk door de belastingbetaler af | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 72,55% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
11 | 21,57% |
anders omschrijf |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Die zen nog blinder als ik en u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, ja, het geloof geeft ons die zekerheid, niet het weten evenwel. Weten is immers van een andere orde dan het geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, opvoeding is niet neutraal, is zelfs nooit neutraal. Ouders geven steeds een bepaald belevingspatroon mee, veel meer door hun voorbeeld dan door wat ze vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Burger
|
![]() Ik heb ze al gegeven, maar de wet verbied hen van iets aan te passen op basis van wat ik hen aanreik, en verder zijn ze blij dat ze het zo kunnen oplossen, want dat vraagt veel werk. En/of ze denken dat ze het gewoon beter weten.
De wet volgen is een hel, het verbied meer vooruitgang dan wat anders. Pfft. Als het beter kan, dan schrijf je de nodige aanpassingen, dat vind ik ook, maar die doen hetzelfde ik heb hier een wet die ik volg als dombo, voor de rest niks, wie ben ik om ze aan te passen denken die gasten. Ieder zen job, maar gene scheet meer, he. Da dient om hun af te schermen van aanpassingen, ja. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 26 januari 2011 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Vreemdeling
|
![]() De subsidies worden inderdaad berekent en uitgekeerd volgens "middeleeuwse" methodes, het lijkt me dan ook hopeloos verouderd en voorbijgestreeft als je kijkt naar de multi-culturele/mulit-(on)religieuze land waarin we leven.
Zou het niet eerlijker zijn dat iedereen op zn belastingsaangifte kan aanvinken aan welke "religieuze instelling/vrijzinning doel (cultuur/sport)" hij/zij euro's wenst te donneren... Dit zou een werkelijke scheiding tussen kerk en staat betekenen (wat de vrijheid van religie/overtuiging alleen kan bevorderen), omdat op deze mannier (bv) de kerk zou worden gesubsidieerd rechtstreeks door de mensen zelf ipv de staat. Er kan discussie zijn of er wel uberhaupt enige vorm van subsidie via de staat moet zijn, maar het is te begrijpen dat religie/vrijzinnigheid een algemeen belang heeft voor een groot deel van de bevolking, net zoals sport, cultuur dat ook heeft, in die zin begrijp ik de subsidies en de verantwoordelijkheid van de staat. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben nu niet voor scheiding van cultuur/sport en staat ... zie daar niet echt het nut van. Maar een meer rechtstreekse invloed van waar de belastingsbetaler zn geld naar toe gaat, is nog niet zo'n slecht idee. Wel in het mate van het mogelijke uiteraard. Langs de andere kant, "Cultuur/Sport" hebben volgens mij een toch iets hoger gehalte van "eigenheid" en "algemeen belang" dan religie. Laatst gewijzigd door Skeptic Atheist : 27 januari 2011 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die redenering is uitbreidbaar: vindt een niet-sportieve het wel relevant dat de overheid geld investeert in sportacomodatie bijvoorbeeld? En wat te denken van de subsidies aan jeugdwerking in de ogen van de oudere burgers? Enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opvoeden en geloof horen niet samen . Geloof hoort vrije keuze te zijn en dus niet opgedrongen te worden aan kinderen .... Heb jij Jesus Camp gezien Jan ? Brain Washing ( Jesus Camp ''Highlights'' ) Fragment op youtube http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac link naar oa de trailer http://www.imdb.com/title/tt0486358/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sport ondersteuning heeft een maatschapelijk nut , of denk jij daar anders over ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom hoort geloof en opvoeding weldegelijk samen: net als andere waarden willen ouders wat voor hen belangrijk is het kind 'bijbrengen'. Uiteindelijk echter is het aan het kind om op een bepaalde leeftijd een eigen persoonlijke invulling aan die opvoeding te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zouden mensen geen eigen beslissing kunnen nemen als "de jaren van verstand" zijn gekomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |