Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 14:55   #221
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ja Alice uw standpunt ken ik nu al .... maar schenen stampen van onschuldigen gaat daar niets aan veranderen of denk je van wel ?

Ga hier eens kijken . http://www.equalrightsnow-iran.com/index.html
In Iran is er een grote beweging van jongeren en universitairen die trachten op te komen voor gelijke rechten. Meestal worden die hard aangepakt. één van de misdadige trukken van de overheid is, de gevangene drugs toedienen zodat hij verslaafd is en hem dan wegsturen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 15:21   #222
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
In Iran is er een grote beweging van jongeren en universitairen die trachten op te komen voor gelijke rechten. Meestal worden die hard aangepakt. één van de misdadige trukken van de overheid is, de gevangene drugs toedienen zodat hij verslaafd is en hem dan wegsturen.

Er zijn veel van die zieke dingen , bvb een Iranees die vanuit frankrijk kritiek gaf op Iran (facebook) werd afgedreigd dat zijn famillie iets zou gebeuren enz ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 16:36   #223
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
"HOE je dan die verzen interpreteert waar gesproken wordt over 't doden van joden, christenen, ongelovigen, HOE interpreteer je die, plus ook dat 'ze de joden, christenen, ongelovigen niet tot vriend mogen maken', HOE interpreteer jij dat ? 'n Beetje dood maken, 'n beetje half vriendje zijn?"
Interessante vragen.
Als die verzen bestaan, hoe kunnen ze dan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden?
Als Allah via Mohammed zegt dat ongelovigen gedood moeten worden, dan begrijp ik toch ook niet dat daar meer dan één nuance in te vinden is.
Dood is dood, dacht ik zo.
Ohja Marie, die verzen zijn er wel degelijk, een greep uit 't misdadig, mensonterend boekske, de nummers van 't hoofdstuk & verzen staan erbij, makkelijk te verifiëren in de onlinekoraan;

Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.

Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...

Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 16:42   #224
Wisord
Banneling

Standaard

Hoeveel ga je die zelfde lappen tekst nog posten ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 27 januari 2011 om 16:43.
Oud 27 januari 2011, 17:12   #225
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo lang totdat ze misschien eindelijk eens tot mistige breinen zullen doordringen.

Vergeet deze echter niet, voorafgaand aan die verzen die 'k net geplaatst heb, zodat je 't zo'n beetje in context kan bekijken;

1.1 Dit is een boek waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt.
2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.
(fundamentalisme is het allerhoogste gebod van de koran)
4.80 Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden.
5.44 En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen.
5.45 En wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden, zijn onrechtvaardigen.
5.47 En wie niet rechtspreken naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders.
11.64 Wij zenden geen boodschapper of hij moet worden gehoorzaamd volgens Allah's gebod.
3.110 Gij (moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid is verwekt; Gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah.
24.55 Allah heeft aan degenen onder u die geloven en goede werken verrichten beloofd dat hij hen voorzeker tot stedehouders op aarde zal stellen.
26.131 Vreest Allah en gehoorzaamt mij. (Mohammed en zijn koran)
33.48 En gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet (verwerp de Westerse wetten)
Oud 27 januari 2011, 17:14   #226
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK heb die walgelijke teksten niet verzonnen, zijn niet aan mijn zieke brein ontsproten hoor, 'k zou 't niet eens durven/kunnen bedenken...
Oud 27 januari 2011, 17:57   #227
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
IK heb die walgelijke teksten niet verzonnen, zijn niet aan mijn zieke brein ontsproten hoor, 'k zou 't niet eens durven/kunnen bedenken...

Nee maar je gebruikt ze wel om uw islamofobische haat te rechtvaardigen .
Oud 27 januari 2011, 18:11   #228
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee maar je gebruikt ze wel om uw islamofobische haat te rechtvaardigen .
Het staat letterlijk zo opgetekend in het boekske dat pakweg zo'n anderhalf miljard als hoogste goed beschouwd, pas op dat je geen mohamedanen gaat beledigen!

Ik kan daar eigenlijk maar 1 ding op antwoorden...en hopen dat je het ook begrijpt!

When offending someone's religion is a crime, then you have neither free speech nor freedom of religion.

Bovendien heb ik nog nooit zo vaak het woord 'haat' zien of horen gebruiken als door jouw troetsels, en dat gebruik is natuurlijk overgenomen door de vertroetselaars!(--->nee, dit is geen tik- of taalfout!)

Ik zal het speciaal voor jou nog 1 X uitleggen; haat is 'n sterke emotie, net als liefde, ik voel geen haat tegenover iets dat niets is, niet eens belangrijk zou zijn indien lui als jij & Cº dat 'nietswaardige' zo niet zouden verheffen, faciliteren, verschonen, pamperen, hand boven 't hoofd houden, omarmen, door onze strotten douwen etc. etc., nee, ik voel enkel afkeer, walging, weerzin!
Oud 27 januari 2011, 18:15   #229
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat letterlijk zo opgetekend in het boekske dat pakweg zo'n anderhalf miljard als hoogste goed beschouwd, pas op dat je geen mohamedanen gaat beledigen!

Ik kan daar eigenlijk maar 1 ding op antwoorden...en hopen dat je het ook begrijpt!

When offending someone's religion is a crime, then you have neither free speech nor freedom of religion.

Bovendien heb ik nog nooit zo vaak het woord 'haat' zien of horen gebruiken als door jouw troetsels, en dat gebruik is natuurlijk overgenomen door de vertroetselaars!(--->nee, dit is geen tik- of taalfout!)

Ik zal het speciaal voor jou nog 1 X uitleggen; haat is 'n sterke emotie, net als liefde, ik voel geen haat tegenover iets dat niets is, niet eens belangrijk zou zijn indien lui als jij & Cº dat 'nietswaardige' zo niet zouden verheffen, faciliteren, verschonen, pamperen, hand boven 't hoofd houden, omarmen, door onze strotten douwen etc. etc., nee, ik voel enkel afkeer, walging, weerzin!

Wat kan mij nu een reet schelen wat voor uitleg je aan mijn stelling geeft ... ,het punt blijft dat jij deze tekstjes gebruikt om uw haat , afkeer en/of walging tegen deze mensen te rechtvaardigen .

Doe vooral zo verder je bent een prachtexemplaar van een islamofoob .

Laatst gewijzigd door Wisord : 27 januari 2011 om 18:16.
Oud 27 januari 2011, 18:26   #230
Cetnik
Vreemdeling

Cetnik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van alle smeerlapperij die de mensheid heeft uitgevonden, is de islam wel het allergoorste. Terecht en ook logisch dat je daarvan walgt.
Oud 27 januari 2011, 18:29   #231
Cetnik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat kan mij nu een reet schelen wat voor uitleg je aan mijn stelling geeft ... ,het punt blijft dat jij deze tekstjes gebruikt om uw haat , afkeer en/of walging tegen deze mensen te rechtvaardigen .
Ik zie dat niet.

Ik lees wel dat mensen walgen van de islam-ideologie. Da's iets anders dan walgen van mensen zoals jij beweert.
Oud 27 januari 2011, 18:32   #232
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen mensen nog wel?

Nahja, het zijn ècht wel 'deze mensen' die die 'teksten' uit dat 'boek' als hoogste goed beschouwen hoor!
Citaat:
Doe vooral zo verder je bent een prachtexemplaar van een islamofoob .
Je zal voor mij toch 'n andere uitdrukking of woord moeten verzinnen, ik heb géén angst en laat me ook niet de mond snoeren, zou je misschien wel willen...dat we allemaal in ons' broek stonden te schijten van schrik, verlamd door angst zodat we onze strijdlust zouden verliezen?

Weet je wat, ik zal 't gemakkelijk maken voor jou, ik zal wat tekstjes verzinnen waar jij, naar goede gewoonte, enkel maar 'n 'idd'ke of 'n klein '2'ke hoeft onder te plaatsen.

Nah, ik verloochen mn principes niet die generaties'lang doorgegeven zijn via mijn ouders, grootouders, overgrootouders, voorvaderen en -moeders, ik verkwansel niet waar zij voor gestreden hebben!

Laatst gewijzigd door SDX : 27 januari 2011 om 18:36.
Oud 27 januari 2011, 18:32   #233
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cetnik Bekijk bericht
Ik zie dat niet.

Ik lees wel dat mensen walgen van de islam-ideologie. Da's iets anders dan walgen van mensen zoals jij beweert.

Fase 2 , ontkennen en rond de pot draaien .
Oud 27 januari 2011, 18:36   #234
Cetnik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Fase 2 , ontkennen en rond de pot draaien .
Als jij het verschil niet kent tussen een ideologie en mensen heb je niets te zoeken op een discussieforum.
Oud 27 januari 2011, 18:47   #235
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb vandaag mooie verhalen gehoord op de radio.
Via gezinshereniging komt vrouw naar België.
Vrouw wordt uitgehuwelijkt.
Vrouw moet boerka dragen.
Vrouw mag niet in het openbaar ....
Vrouw wordt meermaals verkracht door man.
Man heeft een eigen kamer in huis met TV, internet, ....
Vrouw mag niet TV kijken, mag niet internetten, mag niet ...
Na 17 jaar en 5 kinderen wil vrouw scheiden.
Uiteindelijk is dit gelukt, niet nadat de man haar een papier laat ondertekenen dat ze afziet van alimentatie.
Man moet huis verlaten en onderhoudsgeld betalen.
Man blijft gewoon wonen in "zijn" huis.
Man betaald geen onderhoudsgeld.
Vrouw is totaal niet geïntegreerd in onze maatschappij daar ze nooit contacten mocht hebben met andere mensen.
Hierdoor spreekt de vrouw onze taal niet.
Hierdoor is deze vrouw waardeloos voor onze arbeidsmarkt.
Hierdoor kan de maatschappij opdraaien voor haar onderhoud.
En je punt is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 18:48   #236
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij het verschil niet kent tussen een ideologie en mensen heb je niets te zoeken op een discussieforum.

Euh ,, . Ik ken ook het verschil tussen rond de pot draaien en rechtuit zijn , waar jij blijkbaar in faalt .

Laatst gewijzigd door Wisord : 27 januari 2011 om 18:49.
Oud 27 januari 2011, 18:49   #237
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

“Een hoofddoek is een brandmerk, een jodenster voor vrouwen.”

http://dutch.faithfreedom.org/2010/0...-voor-vrouwen/

Zonder onze hulp gaan de moslimvrouwen nooit echte vrijheid kennen. Alle maatregelen om het gebruik te ontmoedigen zouden we moeten steunen.

Langs de andere kant zou er een wet moeten komen dat al de moslimmannen in boerka moeten rondlopen. En alle moslimvrouwen in een sexy outfitje, op deze manier krijgt integratie een positief staartje en kunnen de moslimvrouwen ook eens genieten van de onderwerping van het andere geslacht.
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 18:51   #238
Cetnik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Euh ,, . Ik ken ook het verschil tussen rond de pot draaien en rechtuit zijn , waar jij blijkbaar in faalt .
Dat betwijfel ik. Als jij het verschil tussen mensen en een ideologie al niet kent, ken je vast ook het verschil tussen recht en krom niet.
Oud 27 januari 2011, 18:52   #239
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik. Als jij het verschil tussen mensen en een ideologie al niet kent, ken je vast ook het verschil tussen recht en krom niet.

Je zit in de ontkenningsfase en sleurt er nu andere termen bij om u er uit te lullen .
Oud 27 januari 2011, 18:59   #240
Cetnik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je zit in de ontkenningsfase en sleurt er nu andere termen bij om u er uit te lullen .
Nee, ik maak onderscheid tussen mensen en een ideologie.

Ik snap niet wat dat met "ontkenningsfase" te maken heeft. Maar dat kan jij mij vast en zeker wel uitleggen. Toch?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be