![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het kinderbijslagfonds krijgt ook nog een vaste jaarlijkvergoeding voor iedere aangeslotene, betaling voor elke beweging in het ledenbestand, betaling voor elke uitgevoerde controlen en voor het behandelen van mailberichten, zoals blijkt uit de door u aangehaalde tekst. Dus als u wil bewijzen dat vakbonden te veel krijgen, en kinderbijslagfondens het goedkoper doen, en dus zo uw aversie tov vakbonden wil goedpraten, dan zal u uw huiswerk iets beter moeten doen, en alle vergoedingen naast elkaar moeten leggen. Dit lijkt eerder op een VB wetsvoorstel, manipulatief en onvolledig. |
|
![]() |
![]() |
#302 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u geen idee hebt over het "bestek", dus wat het allemaal inhoudt, waarom weet u dan nu al met zekerheid dat er een overbetaling is van de vakbonden? Wat uw vraag naar transparantie betreft, alle rekeningen van vakbondenz ijng esplitst in uitbetalingen en administratiekosten, en worden gecontroleerd door het rekenhof en de RVA. Sommige dingen vindt je op het net, verslagen van het rekenhof kun je aangeraken via bevriende politici, die wel tot nu verzuimd hebben om met deze cijfers in de hand, misbruiken aan te klagen. Gezien de houding van de nationalisten tov vakbonden, laat dit me vermoeden dat er blijkbaar weinig aan te klagen is. |
|
![]() |
![]() |
#303 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zag GEEN afkeuring voor dergelijke standpunten Ik vroeg me af of dit gedachtengoed dan gedragen werd door de huidige nationalisten. U kon NEEN antwoorden, of weerleggen dat er geen verband was tussen deze uitspraken en het verleden, maar koos er zelf voor om u met dit gedachtengoed te associeren, en voelde uit dus bij uitbreiding vergeleken met het ideengoed van toen. Uw keuze dus, niet mijn beschuldiging. De woorden die u aanhaalt staan trouwens niet in de tekst, en zijn dus duidelijk ontstaan uit uw associatie. Ik blijf dus nog wat |
|
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me anders ook een ferme ondersteuning hoor.
![]() |
#305 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En je mag ook niet tot in het absurde gaan, en alle voordelen van het samen kosten delen willen opgeven, zodat er uiteindelijk ook meer kosten zijn voor diegene die in de oude situatie al het meest bijdroeg, zodat die uiteindelijk netto minder zou overhouden met de nieuwe regeling. |
|
![]() |
![]() |
#306 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen dogma's aanvechten, enkel geloven in het heilig vlaams nationalisme? |
|
![]() |
![]() |
#307 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Belgie overdragen aan Europa? Bevriende buurlanden vragen ons te "bezetten"? Help me uit mijn onzekerheid over uw toekomstvisie |
|
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die zien internationale rankings, waar we het ondanks alles niet echt slecht doen. We maken ons totaal ongeloofwaardig met dat emo gedoe over achterstellingen en discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
#309 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degene die verder ieder avond de bloemetjes wil buiten zetten, die mag dat gewoon, nadat hij zijn bijdrage betaald heeft.
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt er blijkbaar nog steeds niets van begrepen.
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe komt dit geld in het bezit van de werkgevers?
Maar hier gaat het eigenlijk niet om. Door de uitbetaling van de uitkeringen: - Krijgt de vakbond extra leden (is lidgeld) - Krijgt de vakbond een vergoeding van de staat. De dag dat de vakbonden geen uitkeringen meer mogen uitbetalen zullen er veel werknemers hun boekje binnenbrengen, zeker de mensen die regelmatig tijdelijk werkloos zijn.
#314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de vakbonden is de 14€ alleen de betalingskost, ze krijgen daarnaast ook nog een vergoeding per dossier dat ze indienen (en het gemiddelde dossier is maar voor een maand als je ook nog het bouwverlet en de tijdelijke of technische werkloosheid in rekening brengt). Citaat:
Het staat je vrij het met concrete gegevens te weerleggen. Kom op. |
||
![]() |
![]() |
#315 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie heeft er geinvesteerd om werkgelegenheid te scheppen, en met wiens geld? Wie heeft er de produkten gekocht zodat het bedrijf winst kan maken, en was dat de eindklant, of slechts een tussenstap? Wie was de uiteindelijke klant, en waar haalde die het geld om te betalen? |
|
![]() |
![]() |
#316 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet het ook willen begrijpen wat er staat hé |
|
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, gewoon een grote groep Vlamingen die bereid zijn een paar dagen op het domein van Laken te gaan kamperen zal wel volstaan hoor. Wat straatprotest, een blokkade van de Vlaamse ring rond Brussel. Het establishment zal snel eieren voor zijn geld kiezen.
|
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man jij loopt 180 jaar achter.
#319 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1. slechts een minderheid van NVA-VB-LDD kiezers romantische nationalisten zijn 2. het buitenland zich geen kloten interesseert waarom Vl + Wa niet overeen komen. Lach jij dikwijls met Romantische Schotse Nationalisten? Ik alleszins niet; ze zullen me worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
#320 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij hoort een intelligent mens en bij uitbreiding een intelligente partij eerst te bewijzen dat het allemaal anders en goedkoper kan met behoud van de service. Dan pas zal ik ook geloven dat de ware bekommernis in de efficientie zit, en niet in een aversie voor vakbonden. |
|
![]() |