![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat je er zelf van vindt uiteraard.
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik wel liever zou zien, is het inlijven van Vlaanderen bij Duitsland. Daar zou ik dan weer wel om malen. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik ervan vind? Ubi bene, ibi patria. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 31 januari 2011 om 18:01. |
|
|
|
|
|
|
#107 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#108 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mijn forumjaren hebben weinig voor mijn politieke evolutie betekend. Ik heb meer de idee dat de wereld om mij heen meer is geëvolueerd dan ikzelf.
Ik denk over heel veel zaken nog redelijk hetzelfde als 5 jaar geleden. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
Neu, ik denk het niet maar ik heb mijn principes redelijk op orde en mijn evolutie heeft zich al voor mijn forumjaren voorgedaan. Ik sluit niet uit dat ik over bepaalde zaken anders ga denken maar voorlopig ben ik wat dat betreft redelijk stabiel.
Ik heb wel gemerkt dat de maatschappij en de publieke opinie schommelt en dat ik niet meeschommel, dus de ene keer gelden mijn ideeën als rechts, of conservatief, en even later gelden diezelfde ideeën als links, of progressief. Maar politiek gezien heb ik toch altijd al mijn eigen weg gevolgd. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat the hell is anarcho-monarchisme?
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
Anarcho-monarchist:
![]() Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 31 januari 2011 om 18:57. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 31 januari 2011 om 18:58. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banneling
|
Ben door de jaren heen geëvolueerd van een snotneus die dweepte met extreem rechts tot een vrij linkse rakker. Hoewel ik o.a. onder invloed van Heftruck de rol van de overheid totaal anders ben gaan bekijken. Waar ik vroeger dacht dat het een zaligmakend iets is denk ik nu over de overheid als iets dat je moet gebruiken als het je goed uitkomt. Voor de rest zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Linksen moeten dringend eens wat minder zich afrukken op overheden. Ze zijn niet zaligmakend en werken soms (vaak) erg verstarrend. Ze moeten eens meer buiten de lijntjes leren kleuren. Arbeiderscoöperaties in Argentinië. Dat soort dingen. En dringend wat doen aan hun hippie-imago. Het communautaire heeft met behoorlijk lang geïnteresseerd. Ik stond aanvankelijk positief t.o.v. Vlaanderen's ontvoogdingsstrijd. Nu kan het met niet veel meer schelen. Vlamingen komen amper tot niet voor zichzelf op. Zolang op dat vlak niets verandert heeft het geen enkele zin. Of het nu in Koninkrijk België, Republiek Vlaanderen of het Dietsche Ryck der Nederlanden is, de Vlaming laat zich neuken dat het niet meer schoon is. Ergens valt te hopen dat vermenging met Noord-Nederlanders en allochtonen met meer temperament/assertiviteit zal leiden tot een culturele heropbloei die zich uit in een assertievere attitude. Tegenover Heel-Nederlandse ideeën sta ik vrij positief, tenzij het zo van dat Heel-Neerlandisme waarin het uitgangspunt is: 'Hoe kunnen we het beste onze meesters in Tel Aviv, Londen en Washington dienen?' Qua religieuze zingeving (ik acht dit relevant, het heeft een sterke invloed op mijn politieke ideeën) leun ik het dichtst aan bij allerhande religieuze stromingen met een sterk humanistische inslag: Alevitisme e.a. Ik ben ook van mening dat zolang er gortig antimenselijk onrecht bestaat het de religieuze plicht is van gelovigen om dat onrecht te bestrijden. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Minister
|
... moest het nu nog een djembe zijn, dan kon ik nog iets fikken.
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nee, blijf lekker thuis, speel wat XBox en smoor een joint. On-topic: jij bent iemand die sowieso een heel nauwe en strakke definitie van anarchisme hanteert, dit gezien het feit dat je al jaren meedraait in politiek irrelevante spelletjes van het type "laten wij samen links zijn", die buiten het betongen, straatmuziek spelen met de djembe en de pandfluit, en het sprayen van "kraak de staadt" in uitlopende zwarte verf niet veel heeft bereikt. Het lijkt mij niet erg zinloos om een andere vorm van anarchisme, dat geen politiek-ideologisch anarchisme (dwz gerelateerd aan staatsvormen) is, aan jou uit te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
Op het eerste oog zou je zeggen het is 'België': Totale anarchie/chaos met een monarch aan het hoofd, maar dát is het niét. |
|
|
|
|