Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 januari 2011, 21:22   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard Regering van” nationale eenheid” op WK cyclocross.

Regering van” nationale eenheid” op WK cyclocross.

Ik had zondag veel plezier aan een mislukte “ Belgen propaganda” van een VRT journalist.

In de interviews voor de start , bleek dat het de “Belgen” zou worden tegen Stybar.

Een VRT journalist zag een opening en zei iets in de zin van : “ Eindelijk een regering van nationale eenheid”.
Waarop J Decouwer vroeg : “ Doen er dan Walen mee aan het WK?”.

Bingo 1-0.
Oud 31 januari 2011, 22:31   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

lol
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 1 februari 2011, 06:47   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Ik had zondag veel plezier aan een mislukte “ Belgen propaganda” van een VRT journalist.

In de interviews voor de start , bleek dat het de “Belgen” zou worden tegen Stybar.

Een VRT journalist zag een opening en zei iets in de zin van : “ Eindelijk een regering van nationale eenheid”.

Bingo 1-0.
Je kunt niet op restaurant zitten en aanwezig zijn op de cyclocross op hetzelfde moment......
Henri1 is offline  
Oud 1 februari 2011, 09:18   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je kunt niet op restaurant zitten en aanwezig zijn op de cyclocross op hetzelfde moment......
Pertang in de VIP-tent wordt goed gegeten en overvloedig drank gepresenteerd (maar het kost dan ook wel wat).

Toch snap ik je post niet.

Wat ik wel snap: ook op (volks-)sportgebied zijn we twee landen. Het in Vlaanderen razend populaire veldrijden is volledig afwezig in Walenland.
(we hebben het even niet over wereldwijde populaire sporten ... net zoals we het politiek quasi nooit hebben over noch Walenland noch Vlaanderen die niet in de EU de beste partners op alle mogelijke vlakken zouden zijn)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 februari 2011, 10:10   #5
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus alle Walen zaten op restaurant ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 1 februari 2011, 11:22   #6
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dus alle Walen zaten op restaurant ?
Met ons geld waarschijnlijk.

Bedankt voor het melden Henri.
poekieJ is offline  
Oud 1 februari 2011, 11:32   #7
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Met ons geld waarschijnlijk.
Ging dezelfde opmerking maken, maar vond hem iets te cliché.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 1 februari 2011, 11:36   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Bingo 1-0.
Oud 1 februari 2011, 11:37   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 1 februari 2011, 11:38   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

allé, Decouwer zien we ook niet meer op de VRT....
Oud 1 februari 2011, 11:42   #11
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Henri eigen glazen ingooien doet...
Oud 1 februari 2011, 11:50   #12
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ging dezelfde opmerking maken, maar vond hem iets te cliché.
We melken de clichés uit zolang het nog kan he.
poekieJ is offline  
Oud 1 februari 2011, 11:52   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
²
Anna List is offline  
Oud 1 februari 2011, 12:44   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
... denk ik ook.
Oud 1 februari 2011, 13:17   #15
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, voor wat het veelvuldig eten en drinken betreft blijkt u gelijk te hebben, mijnheer Henri …

U bent dus ongetwijfeld een gehard kenner van “cyclo cross”, een « sportdiscipline » die ik zo pas en naar aanleiding van deze draad op het internet leerde kennen als zijnde “fietsen in een modderbad”.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  CYCLO-CROSS2 copy.jpg
Bekeken: 384
Grootte:  173,3 KB
ID: 77838

Terzijde, doch ten bewijze van uw eet- en drinkstelling citeer ik uit « Médecine du sport : Cyclo Cross et Nutrition » onder andere : « Pendant un cyclo cross il est très difficile de boire et de s’alimenter, ce qui impose donc de ne pas se « louper » dans la gestion de la nutrition la veille et le jour de la course jusqu’au départ ».

Er wordt vervolgens aangegeven wat er zoal aan voedsel en drank moet binnengewerkt worden in diverse fazen vòòr de “wedstrijd”.

Ik schrik er een beetje van, maar er wordt zelfs aangeraden welke “producten” men best neemt, bijvoorbeeld een half uur vòòr het gepland spektakel. Voor u, mijnheer Henri, en voor eventuele andere aspiranten modderspartelaars, verklap ik het graag : "je recommande de consommer la boisson suivante : 300ml d’eau plate, 3 sachets de Stimol (ce produit non remboursé est en vente libre en pharmacie) ; 10 granules d’Arnica 5ch, 10 granules de Cuprum 5ch, et une dose de Malto (Overstim ou GO2 ou autre) ; éventuellement je conseille d’ajouter également un comprimé de Citrate de Bétaine effervescent UPSA (anti-acide). Cette boisson est �* boire une gorgée par une gorgée pendant 45 minutes, soit une petite gorgée toutes les 5 minutes. "

Nu u, mijnheer Henri, in detail bent ingelicht inzake de te nemen producten, kan niets u nog beletten om zelf de fiets te smeren en ter hand te nemen teneinde in driekleurige trui met bijhorend petje te velde in een modderpoel de aperte nationale eenheid van België publiekelijk te gaan demonstreren, waarvoor bij voorbaat dank.
Gwylan is offline  
Oud 1 februari 2011, 13:21   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik kan me nu wel voorstellen dat "des vrais Belges" nog weigeren te kijken naar het veldrijden. Alleen maar Vlamingen en in het publiek zo veel Vlaamse Leeuwen.
Oud 1 februari 2011, 13:24   #17
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Nou, voor wat het veelvuldig eten en drinken betreft blijkt u gelijk te hebben, mijnheer Henri …

U bent dus ongetwijfeld een gehard kenner van “cyclo cross”, een « sportdiscipline » die ik zo pas en naar aanleiding van deze draad op het internet leerde kennen als zijnde “fietsen in een modderbad”.

Bijlage 77838

Terzijde, doch ten bewijze van uw eet- en drinkstelling citeer ik uit « Médecine du sport : Cyclo Cross et Nutrition » onder andere : « Pendant un cyclo cross il est très difficile de boire et de s’alimenter, ce qui impose donc de ne pas se « louper » dans la gestion de la nutrition la veille et le jour de la course jusqu’au départ ».

Er wordt vervolgens aangegeven wat er zoal aan voedsel en drank moet binnengewerkt worden in diverse fazen vòòr de “wedstrijd”.

Ik schrik er een beetje van, maar er wordt zelfs aangeraden welke “producten” men best neemt, bijvoorbeeld een half uur vòòr het gepland spektakel. Voor u, mijnheer Henri, en voor eventuele andere aspiranten modderspartelaars, verklap ik het graag : "je recommande de consommer la boisson suivante : 300ml d’eau plate, 3 sachets de Stimol (ce produit non remboursé est en vente libre en pharmacie) ; 10 granules d’Arnica 5ch, 10 granules de Cuprum 5ch, et une dose de Malto (Overstim ou GO2 ou autre) ; éventuellement je conseille d’ajouter également un comprimé de Citrate de Bétaine effervescent UPSA (anti-acide). Cette boisson est �* boire une gorgée par une gorgée pendant 45 minutes, soit une petite gorgée toutes les 5 minutes. "

Nu u, mijnheer Henri, in detail bent ingelicht inzake de te nemen producten, kan niets u nog beletten om zelf de fiets te smeren en ter hand te nemen teneinde in driekleurige trui met bijhorend petje te velde in een modderpoel de aperte nationale eenheid van België publiekelijk te gaan demonstreren, waarvoor bij voorbaat dank.
Gelet op het geringe succes van uw landgenoten in deze discipline zou ik toch maar oppassen met dit nutritioneel advies.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 februari 2011, 13:33   #18
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Gelet op het geringe succes van uw landgenoten in deze discipline zou ik toch maar oppassen met dit nutritioneel advies.
Diverse foto's van bedoelde "sportdiscipline" bekijkend, verbaast het mij niet dat mijn landgenoten er niet veel voor voelen. Het lijkt mij meer iets voor de Vlamingen, die ongetwijfeld beter getraind zijn in allerhande soorten geploeter.
Gwylan is offline  
Oud 1 februari 2011, 13:55   #19
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Diverse foto's van bedoelde "sportdiscipline" bekijkend, verbaast het mij niet dat mijn landgenoten er niet veel voor voelen. Het lijkt mij meer iets voor de Vlamingen, die ongetwijfeld beter getraind zijn in allerhande soorten geploeter.
Het is en blijft toch wel een merkwaardige vaststelling dat er nagenoeg geen enkele Waalse landgenoot echt is doorgebroken in deze toch wel bijzonder aantrekkelijke (en zeer lastige want constant tegen de limieten aan) sportdiscipline. Zeg dus maar gerust Sport, met hoofdletter.
Onder andere uw landgenoten Mourey en Chainel hebben zich al een aantal jaren ook tot dit geploeter verlaagd, maar echte uitschieters hebben we van hen nog niet gezien. Zou de Vlaming dan toch ietsje "aardser" zijn ingesteld?
den ambetantsten is offline  
Oud 1 februari 2011, 14:02   #20
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Er wordt af en toe al eens stevig op "hunne zak" gegaan, liefst nog op een bevroren ondergrond, net als in de politiek.

Men tracht te balanceren in verraderlijke zandstroken, waar de tegenstander je tracht onderuit te halen. Een beetje zoals in, nouja, de politiek laat ons zeggen.

Middenvingers opsteken is in het veldrijden not done. Men geeft de voorkeur aan het stellen van duidelijke gebaren.

Maar meestal eindigt het spektakel, doorspekt met alcohol voor de toeschouwers, toch maar in het zwartmaken van bepaalde deelnemers.
Ook een beetje zoals in de politiek...

Laatst gewijzigd door poekieJ : 1 februari 2011 om 14:04.
poekieJ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be