Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 07:09   #801
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wisord vindt blijkbaar omdat er ook ergens iets mis gaat met homo's het ophangen aan kranen faits divers is
Schone stropop hebt ge daar weer.
Blijft een leuke hobby blijkbaar.
Oud 2 februari 2011, 07:15   #802
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Het Nieuwe Testament behoort toch niet tot de bijbel?
Citaat:
De Bijbel is het heilige boek van de christenen. Het woord 'Bijbel' stamt van het Griekse woord βιβλια biblia (boeken), dat een meervoud is van βιβλιον biblion (dat oorspronkelijk papyrusje betekent en later werd gebruikt als aanduiding van een boek).

De Bijbel bevat twee verschillende verzamelingen van teksten:

1. Het Oude Testament, ook wel de Hebreeuwse Bijbel of Tenach genoemd. Deze werd geschreven over een periode van vele eeuwen, voor het grootste deel in het Hebreeuws met een paar passages in het Aramees.
2. Het Nieuwe Testament, geschreven gedurende de eerste (en volgens sommigen gedeeltelijk in de tweede) eeuw na Christus, in toen alledaags Grieks (koinè-Grieks).
3. Voor veel christenen hebben ook de deuterocanonieke boeken betekenis; zie verderop.
En, varkentje, wat hebben we vandaag geleerd.
Ten eerste ...

#sosAlboreto
Oud 2 februari 2011, 07:16   #803
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
ga niet beledigend doen eh
Grappig, komende van u.
Oud 2 februari 2011, 08:10   #804
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Het is hier wit of zwart. Geen ruimte voor debat. Dan vliegen de verwijten rond de oren. Dat is niet prettig. De moderatie kijkt niet zelf alles na? We moeten zelf modereren?
Je kan bijvoorbeeld nalaten anderen infantiel te noemen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 08:16   #805
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is hier wit of zwart. Geen ruimte voor debat. Dan vliegen de verwijten rond de oren. Dat is niet prettig. De moderatie kijkt niet zelf alles na? We moeten zelf modereren?
Het hoeft niet wit of zwart te zijn. maar velen zijn nog niet rijp voor een grijs-schakering.
Maar waag het niet om er bijvoorbeeld voor te pleiten niet iedereen over dezelfde kam te scheren of je bent een verdediger van de Islam.
Citaat:
Je moet het inderdaad zelf melden..maar het debat kan ook bestaan uit weerleggen, en argumenten aanbrengen maar je hebt zeker een punt!
Inderdaad, de verwijten vliegen steevast in het rond.
En de leugens!

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 februari 2011 om 08:17.
Oud 2 februari 2011, 08:20   #806
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we duidelijk zijn. Met jou Proberen in discussie te gaan is onbegonnen werk. Het is niet mijn fout dat ik als nieuw lid niet op de hoogte ben van topicgeschiedenis.
Als jij de topicgeschiedenis niet kent, waarop baseer jij je dan voor je beweringen?
Citaat:
Behoorlijk dramatisch verwoord. Ik zie geen verband. Het is misselijkmakend om de islam extremisten Het slachtofferlabel te geven. De islam is een fanatieke sekte. Men mag terecht deze levensbeschouwing afkeuren of bekritiseren. Het is ver van sereen om critici te bestempelen als racist of hen een fobie aan te smeren. Uw dramatisch gedrag is een uiting van frustratie. Behoorlijk*knip* op een forum moet je tegen kritiek op je levenswijze kunnen. Omschrijf de goede dingen van je islamitische levenswijze. Opdat andere het eens niet vanuit het oogpunt van de extremisten zien. Ik heb iets tegen de islamitische levenswijze vanwege hun gedrag ten opzichte van vrouwen. Alsook hun standpunten over halal en anders gelovigen.
Alice kon er niet op antwoorden, misschien jij wel.
Is "alle moslims deporteren" kritiek of racisme?
Oud 2 februari 2011, 08:24   #807
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Kleine rechtzetting, Alice beweerde hier dat voor mij homo's ophangen een fait diver's zijn....menige forummers weten dat ik in andere draden ook actief ben en voor de holebi gemeenschap dezelfde rechten eis als voor de hetero's . In het kamp van Alice zijn er nochtans opmerkelijk veel homohaters zelfs personen die homo zijn beschouwen als een ziekte ???

Ivm Iran en de Islam zijn er redelijk veel bewegingen die ik een warm hart toedraag oa

http://www.childrenfirstnow.com/

http://notonemoreexecution.org/

Enz....

Hier werken ze telkens omheen enkel en alleen om het karikatuur dat ze vormen van de moslimgemeenschap naar buiten te brengen...., haat te verkondigen en hun islamofobisch gedrag te rechtvaardigen.
Alice maakt er een nationale sport van om leugens over anderen neer te schrijven.
Steevast wanneer ze blok staat in een discussie.
Oud 2 februari 2011, 08:29   #808
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En, varkentje, wat hebben we vandaag geleerd.
Ten eerste ...

#sosAlboreto
tja, ik kom nog uit de tijd dat de Hebreeuwse bijbel voor katholieken niet beschikbaar was en ze het enkel moesten stellen met het Nieuwe Testament.
Als ik refereer naar "de bijbel" refereer ik naar de hebreeuwse bijbel.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 11:29   #809
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice en co mode [ Allemaal onzin en wollig geklep ze geloven allemaal in de bijbel en ik lees wat er staat? Kan jij het niet begrijpen ?Wat begrijp je niet ?
Ik zal het nog eens posten dan, mss kan je deze wel begrijpen.

Alice en co mode ]
Ik heb u mijn mening gezegd en u gaat er netjes aan voorbij. Dat kan ik ook en meteen kan ik u ook met de koran om de oren slaan om te bewijzen dat het in de islam nog een graadje erger aan toegaat dan in het christelijke geloof. Dus hier gaan we:
Citaat
De Koran is duidelijk geschreven vanuit mannelijk perspectief. Allah is zonder meer een seksist. Vrouwen zijn tweederangs-wezens die vooral hun man moeten dienen en plezieren. 'Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf (2:224). De vrouw is in de islamitische leer de verleidster die Adam aanzette tot het eten van de verboden vrucht. Zij is het werktuig van Satan. Moreel, mentaal en fysiek is zij de mindere van de man. Soera 4:35 zegt het onomwonden: 'Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah den enen boven de anderen heeft doen uitmunten (...). Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn (...). En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar.'
Er zijn maar weinig teksten, schrijft de Egyptische moslima Nahed Selim in haar boek De vrouwen van de profeet, 'die je als vrouw harder kunnen raken en dieper kunnen kwetsen. Ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat het een partijdige God moet zijn geweest die zo'n tekst geopenbaard heeft.' Wat zou Mirjam Sterk eigenlijk van dergelijke koranverzen vinden? Ligt hier, volgens haar, een taak voor het Openbaar Ministerie?
Tweedeling Niet alleen vrouwen komen er slecht vanaf. De islamitische afkeer van homoseksualiteit is terug te voeren op het verhaal van Lot, dat ook in de Bijbel staat. In soera 7:81 wordt gesproken over een gruweldaad zoals geen volk ooit heeft gepleegd. In het volgende vers blijkt het te gaan om mannen die 'met wellust mannen in plaats van vrouwen' naderen. Aan joden wordt veel meer aandacht besteed dan aan homo's. Zij komen op tal van plekken voor als afgodendienaren die zich van Allah hebben af gediend en daarvoor straf en minachting verdienen:
'Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen'" (2:66). Een paar hoofdstukken verder zien joden zich omschreven als degenen 'die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivels-dienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald' (5:61). Vele malen wordt opgemerkt dat Allah joden heeft vervloekt. De omgang met hen wordt verboden. 'Zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger' (3:119). Einde citaat http://www.uitkijk.net/islam.php?do=kor
enzovoort, enzovoort
Oud 2 februari 2011, 11:30   #810
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat hij niet kan begrijpen is dat het Christendom pas 2000 jaar oud is, dat het Nieuwe Testament alle regels en wetten afschaft van het Oude Testament.
Wat ook heel moeilijk blijkt te zijn is dat wij geen zaken hebben met het Oude Testament het is gewoon de geschiedenis en de wetten van de Joden.
Inderdaad.
Oud 2 februari 2011, 11:33   #811
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice en co mode [ Wreed goed hier nog een voor uw shitmap , bron http://aini666duke.tripod.com/id8.html

Alice en co mode ]
Nog steeds geen inhoudelijk antwoord gevonden op mijn post #728?
Oud 2 februari 2011, 11:38   #812
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik dan niet net nog zelf gezegd dan?
Zoals ge weet ben ik Atheïst, dus ik hecht weinig geloof aan die zaken, maar ik respecteer het geloof van anderen.

Wat ik bestempel als vreemdelingenhaat is het laatdunkend omgaan met mensen die een geloof aanhangen.Het constante beledigen en schofferen van mensen op een vaak kinderachtige manier.
En zelfs het openlijk willen deporteren van die mensen op basis ervan.

Als iemand wil discussieren over geloof, doe dat dan in het daartoe voorziene subforum en discussieer op een volwassen manier over de voor en nadelen van dat geloof.

Gebruikt iemand geloof om een bepaalde groep te viseren en de immigratie ervan te verhinderen of deportatie te bewerkstelligen?
Ja, dan beschouw ik dat als vreemdelingen haat, ja.
Ik hang een geloof aan en krijg dikwijls het gevoel dat u mij laatdunkend behandelt.
Wat betreft het discussiëren over een geloof, gaat u nu zeggen dat ik begonnen ben met hier bijbelteksten te placeren?
Oud 2 februari 2011, 11:40   #813
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zucht..zoals al toegelicht baseren christenen zich niet op het oude, maar nieuwe testament, en is zelfs dit zo geevolueert dat niemand de bijbel nog letterlijk interpreteert met uitzondering van sekten zoals de Mormonen.
In geen enkele kerk zul je horen prediken dat mensen niet gelijk zijn,of zullen vrouw- onvriendelijke teksten worden aangehaald als vandaag de dag nog relevant, zielig hoor; die wollige klepclub!

Het christendom is gevormd door de verlichting, bovendien wordt er niet meer automatisch vanuit gegaan dat kinderen van gelovigen ook christenen zijn, ze kunnen gerust zeggen niet meer te geloven en zelfs indien ze dat wel doen, bepalen ze zelf de invloed van die religie op hun leven. Evenmin roepen ze er gebedsgenesers bij mochten hun kinderen homo of lesbisch zijn, wordt van vrouwen geen onderdanigheid aan mannen gevraagd of wordt de man automatisch boven de vrouw geplaatst.

Er is ook geen enkel christelijk land wat duizend mensen ter dood veroordeelt zoals in Iran gebeurt, op basis vaneen juridisch systeem gebaseerd op religie( info human right wachers!)evenmin gebeuren binnen het christendom eremoorden op kinderen en adolescenten uit naam van het geloof, in Europa heeft het christendom zo goed als gen enkele invloed meer op het leven van degenen die dit niet willen.

Dat is totaal anders gesteld met islam, maar grappig genoeg wordt dit verdedigd door de leden van de wollige kleppersclub, uit naam van de " menselijkheid"!
2
Oud 2 februari 2011, 11:43   #814
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, maar er zijn hier mensen op dit forum die teksten uit de koran nemen als bewijs dat moslims slecht zijn.

Dit toont gewoon aan dat dat argument fout is.

Inderdaad, en dat werd niet opgelegd van buitenaf, maar moest groeien van binnen uit.
Beledigen, schofferen en bedreigen gaat daar niets bij helpen, denkt ge zelf niet?

Kijk, dat lijkt me een goede strijd om daartegen in te gaan.
Maar ga dan in tegen die mannen waarover ge spreekt, en laat de mensen die het ginder waarschijnlijk gevlucht zijn met rust.
Heb ik iemand beledigd, geschoffeerd en bedreigd?
Oud 2 februari 2011, 11:46   #815
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heb ik iemand beledigd, geschoffeerd en bedreigd?
natuurlijk! je hebt hem met zijn mond vol tanden gezet! dat is een belediging hoor!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 11:48   #816
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alice maakt er een nationale sport van om leugens over anderen neer te schrijven.
Steevast wanneer ze blok staat in een discussie.

Idd.. erg storend om op deze manier discussie te voeren, ik merk ook op dat de regen van koran citaten ook weer van doen is. Blijkbaar hebben ze ook nog niet begrepen dat dit niet echt een reden is om elke moslim af te schilderen al haatbaard.

Bovendien bewijzen ze enkel dat ze een islamofobische houding aannemen en dus niet in staat zijn om deze mensen te bekijke als individuen en ze daar naar te behandelen.... ik kon hier aantonen dat de bijbel evengoed zulke onzin bevat, blijkbaar kunnen ze hier wel het verschil maken tussen deze mensen en hun opvattingen.

Ook kon ik aantonen dat er moslims en organisaties zijn die tegen de sharia enz.... ingaan, dit krijgt echter geen gehoor ???? Begrijp wie het begrijpen kan ... het is overduidelijk dat de persoontjes die deze discussie voeren geen wil hebben om open te staan voor andersdenkenden en zodoende islamofobisch gedrag vertonen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 11:49   #817
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behoorlijk dramatisch verwoord. Ik zie geen verband. Het is misselijkmakend om de islam extremisten Het slachtofferlabel te geven. De islam is een fanatieke sekte. Men mag terecht deze levensbeschouwing afkeuren of bekritiseren. Het is ver van sereen om critici te bestempelen als racist of hen een fobie aan te smeren. Uw dramatisch gedrag is een uiting van frustratie. Behoorlijk infantiel op een forum moet je tegen kritiek op je levenswijze kunnen. Omschrijf de goede dingen van je islamitische levenswijze. Opdat andere het eens niet vanuit het oogpunt van de extremisten zien. Ik heb iets tegen de islamitische levenswijze vanwege hun gedrag ten opzichte van vrouwen. Alsook hun standpunten over halal en anders gelovigen.
Citaat:
Ben jij vierkant op uw hoofd gevallen en blijven botsen ...?... Waar de fuck heb ik geschreven dat ik van de islam-fudi's slachtofers maak ??? Het is ook erg opvallend dat er hier na een aantal bans plots de ene na de andere herhaler van brolposts opduikt .... i smell dubbelnicks!!!

Ik heb geen islamitische levenswijze, daar ik niet geloof in de Islam .... ik geloof trouwens in geen enkel boekdat een geloof voorschrijft en nee ik beschouw mezelf ook geen atheïst . Tot daar uw debiele veronderstellingen.

Voor mij is het erg bizar dat jij blijkbaar over enkele belangrijke feiten heen leest..., heb je bvb opgemerkt dat er hier personen zitten die mensen willen deporteren omwille van oa het dragen van een hoofddoek...?... Blijkbaar is dat ok voor u, daar jij het afschildert als onschuldige legitieme kritiek .... wel sereentje voor mij is dat voorbij de islamofobie het is veel erger dan dat.
@ Wisord
Het feit dat iemand die nog niet lang op dit forum vertoeft en dus niet weet dat u geen islamiet bent, u toch als islamiet beschouwt, is wel heel veelzeggend!
Trek er een lesje uit, Wisord, als u ons weer probeert te overtuigen van uw "onpartijdigheid".
Oud 2 februari 2011, 11:53   #818
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
@ Wisord
Het feit dat iemand die nog niet lang op dit forum vertoeft en dus niet weet dat u geen islamiet bent, u toch als islamiet beschouwt, is wel heel veelzeggend!
Trek er een lesje uit, Wisord, als u ons weer probeert te overtuigen van uw "onpartijdigheid".
Dat is juist, dat zegt veel over het discussieer-vermogen van iemand die anderen direct als islamiet bestempelt.
Oud 2 februari 2011, 11:56   #819
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.. erg storend om op deze manier discussie te voeren, ik merk ook op dat de regen van koran citaten ook weer van doen is. Blijkbaar hebben ze ook nog niet begrepen dat dit niet echt een reden is om elke moslim af te schilderen al haatbaard.

Bovendien bewijzen ze enkel dat ze een islamofobische houding aannemen en dus niet in staat zijn om deze mensen te bekijke als individuen en ze daar naar te behandelen.... ik kon hier aantonen dat de bijbel evengoed zulke onzin bevat, blijkbaar kunnen ze hier wel het verschil maken tussen deze mensen en hun opvattingen.

Ook kon ik aantonen dat er moslims en organisaties zijn die tegen de sharia enz.... ingaan, dit krijgt echter geen gehoor ???? Begrijp wie het begrijpen kan ... het is overduidelijk dat de persoontjes die deze discussie voeren geen wil hebben om open te staan voor andersdenkenden en zodoende islamofobisch gedrag vertonen .
Ik ga akkoord met wat je schrijft. Maar ik zou deze houding toch moslimhaat noemen.
Ik denk dat men nog kan genezen van een islamofobie, in tegenstelling tot de moslim-haat die hier tot uiting komt.
Oud 2 februari 2011, 11:57   #820
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
natuurlijk! je hebt hem met zijn mond vol tanden gezet! dat is een belediging hoor!
oops, 'k zal 't nooit meer doen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be