![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Dat haalt inderdaad geen zak meer uit; men blijft hier infantiel bekvechten en is in de verste verte van plan naar anderen te luisteren of zijn eigen visie maar enigzins bij te sturen. tot inzicht komen is er niet meer bij; mekaar de huid volschelden wel maar ja dat blijkt de trend en de hype van vandaag de dag te zijn dus doen we daar maar schaamteloos aan mee zeker.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ziekelijke shit man .... Marrakech wel wel, kijk eens hier zwijntje , boek u mss een vlucht . ![]() http://www.youtube.com/watch?v=BMOah...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=VCnGd...eature=related ![]() http://www.youtube.com/watch?v=1MD3f...eature=related Of casablanca ? http://www.youtube.com/watch?v=US7Ey...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dus Europeanen die buiten Europa wonen in bijvoorbeeld Saoedi-Arabie lopen daar in korte rokken en zonder sluier rond? Bouwen er opzichtige kerken? Liggen topless op het strand te zonnebaden? Zitten goed zichtbaar op een terrasje bier te hijsen en spareribs van varkens te eten? Laten daar hun vrouwen alleen achter het stuur zitten? En alleen reizen? Geven vrouwen een hand?
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de djellaba? niqaab? burka? hijaab? want meer zie je niet in sommige West Europese steden. Geen nood, ik ga ginder op hun kosten leven, goed toch? dan ben ik geintegreerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gek dat je over de kapitalistische rechtse rotzakken in SA begint, je weet vast ook wel dat ze dikke vrienden met oa de VS zijn. Gek he, zouden de dollars daar iets mee te maken hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet zozeer om het bevoordelen van godsdiensten. Op dat gebied is het voor mij part vrij eenvoudig: godsdienst is een privé-aangelegenheid waar de overheid zich niet mee te moeien heeft. Wat ook betekent dat de overheid de godsdiensten ook niet moet erkennen, en dus ook niet financieren: dat elke godsdienst zijn plan trekt. MAAR de overheid moet ook de individuele vrijheid garanderen, en geen stokken in de wielen steken van diegenen die wensen hun godsdienst op een "integrale" manier te beleven, in zoverre (dat is wel duidelijk) dat er geen wetten worden overtreden. En ja, soms zullen die wetten tegenstrijdig zijn met de regels van de godsdienst: het zijn dan de wetten die moeten gelden. Terug met een kanttekening: die wetten moeten een bestaansredenen hebben, er moet een goede reden zijn om tegenstrijdig te zijn met de godsdienst. Waarom? omdat het een individuele vrijheid van de burger beknot. Dus ja, ik kan begrijpen dat scholen rekening houden met Moslimleerlingen. Ik heb daar geen problemen mee in zoverre de rechten van de ANDERE kinderen niet in het gedrang komen. Ja, ik kan begrijpen dat men de boerka zou toelaten : als de vrouw zoiets wilt dragen, wie zijn wij om in HAAR plaats te beslissen? Iets anders is dan wel wanner zij geen keuze heeft omdat haar man het oplegt... Het is dus altijd zoeken naar een broos evenwicht, en dat is ook wat een democratie inhoudt. (kort geschetst, hé, het is een verhaal van nuances en grijze zones, geen zwart-wit verhaal).
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij kende het onderscheid niet tussen "wat zijn waarden en normen?" en "welke waarden en normen?". Nu verwar je "wat is integratie?" met "wat houdt het concreet in?". Dat wordt genant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt ge wel rekening met de mening van alle kinderen houden ? Dat zou eigenlijk inhouden dat ieder zowat zijn eigen zin mag gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik snap trouwens niet wat kapitalistische Saoedische oliedollars te maken hebben met mijn vraagjes. Kun je antwoord op mijn vragen geven?
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is nu eenmaal een van (maar niet de enige, verre van) de kenmerken van de democratie: iedereen doet zijn zin in zoverre hij de wetten niet overtreedt.
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed, concreet voorbeeld.
Vers van de pers want vandaag gebeurt. Mijn hoogbejaarde moeder ligt jammer genoeg in de kliniek. Het is een tweepersoonskamer. In het bed naast haar ligt een Marokkaanse, eveneens hoogbejaarde vrouw. Door het trekken van bloed en de combinatie daarvan met bloedverdunners, krijgen oude mensen nogal makkelijk te maken met onderhuidse bloeduitstortingen. Dat heeft nu eenmaal te maken met het broos worden van bloedvaten. Mijn moeder heeft zo op haar arm een blauwe vlek van zeggen en schrijven 10 op 5 centimeter. Bij dat mens naast haar hebben ze suiker geprikt. (vingertop) Komt haar dochter binnen en begint die meteen een scene die zowat de hele verdieping kan horen. De reden ? Haar moeder heeft op de plaats van de prik een blauw plekje van ocharme nog geen halve vierkante centimeter. Dat het onverantwoord is om dat zomaar zo te laten en dat ze eens een brief naar de directie zal schrijven en de verpleegsters zijn waardeloos..... Enfin, een hele resem scheldwoorden voor mensen die daar dag in dag uit erg hard werken en steeds vriendelijk zijn. Mijn moeder werd angstig en onrustig door het gebrul. Ik had veel zin om dat boerkamens een shot onder haar gelovig kruis te geven. Geïntegreerd ? My ass. Laatst gewijzigd door hurricane : 2 februari 2011 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid mag echt wel stokken in de wielen steken van degenen die hun religie integraal willen beleven; omdat je daarmee buiten je privésfeer komt. De vraag om artsen van hetzelfde geslacht, gescheiden zwemuren, hoofddoeken steeds en overal, het dragen van boerka's is grensoverschrijdend buiten de privésfeer en inbreuk op wetgevingen rond gelijkheid man en vrouw, openbare veiligheid en scheiding kerk en staat, dus hoeven we dit niet te tolereren. Wetten hoeven hun bestaansredenen niet aan te tonen, religie is daaraan onderworpen, punt uit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |