![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1261 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U valt de gehele mensheid aan, voor de moment maak ik daar deel van uit. Enkel in uw hoofd denkt u dat u zich te moeien hebt in het leven van anderen. Er is m.a.w. geen inhoudelijke discussie mogelijk gezien u weigert te aanvaarden dat mensen levende wezen zijn die voor zichzelf uitmaken of ze nieuw leven maken of niet. iets inhoudelijks....lol
![]() |
![]() |
#1262 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de mens is een levendbarend schepsel, zolang het nieuw leven niet gebaard is, is het de onvoorwaardelijke verantwoordelijkheid van het wezen dat het draagt. En dat wezen maar daar naar believen over beschikken. ongeboren leven is een contaminatie; een fictie.
![]() |
![]() |
#1263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees in die context uw eigen schrijfsel eens terug. Het probleem is, het besef dat de ergste vorm van moeien in andersmans leven is: het negeatief oordelen over het bestaansrecht van onschuldigen. Denk daar eens aan voor je anderen beschuldigd van bemoeienissen. Daar ik niet wil dat anderen over mijn bestaansrecht zouden mogen oordelen, vind ik dat ook wij niet mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. U vindt blijkbaar van wel. Want ze voelen het toch niet. Anderen zeggen; want ze zijn nog niet geboren... Verschrikkelijk vind ik dat. Mag het? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 februari 2011 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dan baart zij geen kinderen.
![]() |
#1266 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang er geen bestaan is, is er geen recht. Bij levendbarenden beslist de drager of er al of niet gebaard wordt; en niet een of andere filosofietje en wie geen zin heeft, heeft geen zin.
![]() |
![]() |
#1267 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er schuilt ook een inconsequentie in. Waarom zou de moeder rechten moeten hebben over wat niet bestaat? De waarheid is dat de status blijkbaar afhankelijk is van de gewenstheid. Een koppel dat al jaaaren probeert kinderen te hebben en mevrouw is plots zwanger, zal door niemand uitgelachten of tegengesproken worden als zij zegt dat er een kindje in haar buik groeit. Al is dat op dag één van de bevruchting. En een vrouw die ongewenst zwanger is zal het hebben over een hoopje cellen ipv over een persoon, ook al is ze al 20 weken ver. Maar het is niet omdat mevrouw ongewenst zwanger is dat het kind daarom ongewenst zou zijn. Wat voor mevrouw een ding is kan voor de vader weldegelijk 'iemand' zijn. Ook voor andere koppels die geen kinderen kunnen krijgen kan zo'n kind een ware zegen betekenen in hun leven. Het hoeft eigenlijk niet te sterven. En daar mag zeker over nagedacht worden. Citaat:
Dat is nu eenmaal de keiharde realiteit. Ooit al eens gesproken met een vrouw die spijt had van haar abortus? Erg pijnlijk kan ik je verzekeren. Bij zo iemand moet je heus niet afkomen met: "Het was maar een hoopje cellen" of "het heeft er niks van gevoeld' of "het had nog geen bewustzijn".... Dat maakt het voor haar alleen maar erger, kan ik je zeggen. Voor haar was het een kind ipv een hoopje cellen. Een kind waarvan ze weet hoe oud het zou geweest zijn bijvoorbeeld. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leven is uw verantwoordelijkheden opnemen en leven met de consequenties. Opnieuw valt u hier de mensheid aan, uit uw schrijven leid ik af dat u niet wenst dat mensen de consequenties dragen van hun acties (om nog maar te zwijgen over die zwakke vrouwen... ![]() U gaat hier toch echt de emotoer op. Mensen die niet kunnen leven met de gevolgen van hun eigen acties worden begeleid, dat is niet overdreven moeilijk; tenzij de mens omgeven is door mensen als u die haar constant aanvallen en haar onbegrepen doen voelen vanwege haar beslissing. Elke ouder weet hoe oud een gestorven kind zou zijn geweest, ik weet zelfs hoe oud Elvis zou zijn geweest....maar ja, naar 't schijnt hoort doodgaan bij het leven. Daar allerlei drama bij verzinnen zal het heus niet veranderen.
![]() |
![]() |
#1269 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al een keer of drie aanhaalde en u tekens weer negeert, zitten we met het feit dat niet iedereen wil of kan verantwoordeklijkheden opnemen. Citaat:
Als u zich daardoor aangevallen voelt, dat zal dat omwille van uw gesust geweten zijn. Niet omdat ik voor het leven ben. Dat is het verschil tussen zich aangevallen voelen en het daadwerkelijk zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
.... daar hoef geen verder repliek meer bij vind ik. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat ze er spijt van heeft inpliceert precies dat zij het anders ziet. Als je zo'n vrouw wil begrijpen en helpen, ga je er heus niet geraken zonder met haar mee te gaan of haar van haar ongelijk proberen te overtuigen. Voor haar dacht zij ooit als jij waardoor ze tot de daad overging, maar kwam ze nu tot inkeer waardoor ze spijt heeft. Ze ziet zichzelf als iemand die verder geëvolueerd is, dan iemand die nog steeds meent dat het om een hoopje cellen ging. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 |
|
![]() De recuperatie van vrouwen die een abortus hebben laten plegen en dan door figuren zoals jij een schuldgevoel aangepraat krijgen (zelfs lang voor er sprake is van een abortus) is inderdaad eigenlijk niet grappig. Eerder om te kotsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent niet voor het leven, u bent er tegen; u ziet dit niet in, vanwege hierboven gestelde wanen. Mensen komen alles te boven, enkel zij die verkeerd begeleid worden, zoals reeds aangehaald, door zieke geesten die niet kunnen verkroppen dat mensen nu eenmaal eigen beslissingen nemen en zelf instaan voor hun leven; en dan nadien maar roepen "ik had gelijk, ik had gelijk" jongens, nog eens aan toe zeg. Mensen hebben geen spijt van abortus, enkel uw wanen vertellen u dit en dit zorgt er tevens voor dat u voor veel miserie zorgt in de wereld. Dergelijke realiteit misbruiken om uw eigen wereld staande te houden, misselijkmakend is het.
![]() |
![]() |
#1278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 | |