![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#1461 |
|
Staatssecretaris
|
Je hebt me verkeerd begrepen, ik ben ook een woord vergeten denk ik. Ik wou dus zeggen dat ik wel een beetje kennis heb over klonen. En volledige menselijke klonen zijn theoretisch en praktisch goed mogelijk en bestaan nu ook al (tweelingen). Maar het is verboden in veel landen. Op kleine schaal wordt dit trouwens al toegepast.
|
|
|
#1462 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk: Zelfs al zou je gelijk hebben (maar dat heb je niet),... ... en zouden deze gewone cellen de potentie hebben om een mens te reproduceren (maar dat kunnen ze niet),... .... dan zou dat toch alleen maar mijn argumentatie in de kaart spelen toch? Het zou mijn stelling dat we als ijkpunt voor het "mens-zijn" beter nemen bij de bevruchting toch, precies omwille van de menselijkheid en de potentiekracht er van? Begrijp je dat? Maar de waarheid is dat ook klonen een menselijk ingrijpen is en geen spontane celactie uiteraard zoals wel het geval is bij een bevruchte eicel. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1463 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Je volledig DNA zit in bijna iedere cel van je lichaam en kan gebruikt worden om een nieuw mens te maken. Jij bent degene die niets van het onderwerp afweet. En hier een toepassing van klonen
|
|
|
|
#1464 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aristotles is leuk en boeiend als onderdeel van de geschiedenis van de filosofie. Potentie is onzin, zelfs in Thomistische middens schamen ze zich wat om die dwaling. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 februari 2011 om 18:06. |
|
|
|
|
|
|
#1465 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik luister...
Citaat:
Citaat:
We weten natuurlijk al langer dat levende cellen zichzelf kunnen reproduceren, maar ze gaan dat niet doen tot in het oneindige. Opeens stopt het en niemand die weet waarom of wat de aanleiding zou kunnen zijn daartoe. The point is dat niemand weet wat "leven" is. Hoe komt het dat alle leven "wil" leven? Van waar komt die "wil"? Precies omdat in ons wereldbeeld 'dingen' niet kunnen willen maar enkel 'iemand' dit kan is dat bijzonder. Het is eigenaardig maar stop een plant in een doos met een klein gaatje waardoor licht komt en we weten allebei dat die plant uit alle macht zal groeien naar dat lichtgaatje, alsof het plantje naar dat lichtje snakt en smacht zoals wij naar adem bij zuurstoftekort. Vanwaar die "wil" van dat plantje om te overleven? Van waar komt 'the struggle for life' bij alle leven? En deze informatie vinden we niet in de cellen terug. Nochtans 'is' ze er, en ze is duidelijk waarneembaar. Tot bij de kleinste ééncelligen toe. Bevruchte eicellen zijn daar heel bijzonder in. En ze verschillen daarin voorzeker van andere menselijke cellen. Zij willen niet alleen in leven blijven door ondereer zuurstof op te nemen, afvalstoffen afvoeren, energie verbranden, zichzelf reproduceren en zo veel meer...Ik zwijg even over de rol van eiwitten, genen, chromosomen, DNA, want molucilaire biologie is mijn vakgebeid niet en ik weet er dus ook niet zo heel veel van. Evenmin heb ik de pretentie te doen alsof ik er alles over weet... ... maar bevruchte eicellen zijn als het ware geprogrameerd om een volledige mens te maken en instand te houden. Dat is hun doel, hun bestaansreden, hun functie enz... Een mens maken. Ook wij bestaan door de programatie van die cellen. het werk begon bij de bevruchting en eindigt als wij sterven. En dat kun je niet van alle cellen zeggen. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#1466 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we wijken af. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1467 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hij heeft alles van Aristoteles 'geleend'. Dat is niet afwijken, dat is fundamenteel, heel uw redenering is van scholastische aard, wat zeer merkwaardig is voor een agnost. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 februari 2011 om 20:04. |
|
|
|
|
|
|
#1468 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
... zal hij zich zeker niet schamen over het begrip 'potentie', waar het over ging. Maar soit, we wijken af. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1469 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
na de geboorte kan om het even wie er voor zorgen. Zelfs 2 homo's.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#1470 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In de 21e daarentegen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 februari 2011 om 20:41. |
|
|
|
|
|
|
#1471 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#1472 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1474 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
opletten, Paulus wijzen op de realiteit vind hij beledigend.
|
|
|
|
#1475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jan leidt een beetje aan geheugenverlies en probeert van de discussie een uitputtingsslag te maken door u alles 10 keer te laten uitleggen. Mooie tactiek. |
|
|
|
|
|
|
#1477 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja: zo zijn er mensen die denken dat ze zich te bemoeien hebben met het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw wanneer ze zwanger is. Te gek om los te lopen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1478 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#1479 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is ziekelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 februari 2011 om 13:34. |
|
|
|
|
|
|
#1480 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|