Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 11:50   #141
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Net als het hier gedaan wordt als de Vlaamse schoolkinderen (Vlamingen) fietsen stelen ??? Heb je zoveel plaats voor de Vlaamse ouders in de gevangenissen?
Maar daar zijn toevallig nooit beelden van...Vlaamse kinderen hebben waarschijnlijk geen GSM met video functie.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:51   #142
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik had het over probleemjongeren in het algemeen, zonder discriminatie.
De gevallen hier aangehaald zijn niet de enige.
Ik zie dat puberaal gedrag ook bij autochtone jongeren.
Gaat ge die ook deporteren? Naar waar dan?
Nee, maar ze zouden ze wel moeten sanctioneren.

Film deze jongeren over 10 jaar nog eens...
Oud 5 februari 2011, 11:51   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Vindt u? Waarom?
Omdat ze anderen een mening toedicht die niet geuit werd.

Citaat:
Luister artisjok, iedereen die zich bezighoudt met cultuur(relativisme) kent de argumenten van Strauss. Ik stel voor dat u eerst opzoekt wat hij ermee bedoelt voordat u hier weer oneindig vragen gaat stellen. Het citaat van Strauss stond keurig op zijn plek en iedereen weet wat COCHINILLO ermee bedoelt.
Is dat van "kannibalisme is een kwestie van smaak" een argument?

Citaat:
En in plaats van te hakketakken op COCHINILLO en te proberen haar op één of andere manier in diskrediet te brengen zou ik maar eens op haar argumenten ingaan. Want ondanks haar stevig taalgebruik snijden ze hout.
Welke argumenten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:53   #144
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het citaat staat dus keurig op zijn plek. Dat u het er niet mee eens bent, en dat artisjok het niet begrijpt, is iets anders.
Ik begrijp waar varkentje naar toe wil, maar het blijft een stropop.

Ik zeg niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn, maar het probleem is dat onze cultuur ook niet perfect is.
Vanuit een religieus standpunt is het een woestijn.
Ik zag onlangs een reportage waar een normaal gesprek werd aangeknoopt met een moslim, waarin hij uitlegde hoe zij ons zagen.

En weet je wat? Het is dezelfde karikaturale visie van ons als deze die mensen gelijk varkentje ophangen van de hen.

Het zal in eerste instantie een kwestie zijn van met elkaar in dialoog te gaan, en elkaars standpunten op zijn minst op een correcte manier in te schatten zonder karikaturen, overdrijvingen en stropoppen eer er vooruitgang kan worden gemaakt.

Dat was het punt dat ik probeerde te maken.

Begrijpt ge, Hertog?
Oud 5 februari 2011, 11:54   #145
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan heeft COCHINILLO gelijk, het is een drogreden.
Het is niet omdat je over waarden en normen discussieert, dat je vindt dat kannibalisme een kwestie van smaak is.

Of gebruikte Strauss zijn citaat in een andere context, en misbruikt COCHINILLO dit citaat?
Ik vrees dat de vertaling van Hertog niet de gebruikelijke is schat.

Het gaat over de "gelijkwaardigheid van culturen". Als alle culturen gelijkwaardig zijn, dan is kannibalisme slechts een kwestie van smaak.

Ik zie dat U een gebrek aan informatie heeft. Misschien toch even wat meer bijlezen?

Citaat:
Op die breuklijn speelt de tegenstelling tussen cultuurrelativisme en universalisme een cruciale rol. Het is een strijd tussen politici en filosofen die vinden dat we geen oordeel mogen vellen over bepaalde gebruiken in specifieke culturen omdat culturen in hun ogen gelijkwaardig zijn, en denkers die vinden dat we opnieuw mogen zeggen dat bepaalde waarden en culturen superieur zijn omdat ze zorgen voor meer vrijheid, meer keuzemogelijkheid en meer kritisch vermogen voor het individu. In die strijd heeft de Nederlandse filosoof Paul Cliteur duidelijk stelling genomen. Voor hem zijn culturen niet gelijkwaardig maar individuen wel. Hiermee stelt hij de moreel lege, vaak zelfingenomen en onverschillige houding van veel vooraanstaande hedendaagse intellectuelen in vraag. Hij confronteert ze met de belangrijke vraag of diverse praktijken die vanzelfsprekend zijn in bepaalde culturen wel stroken met de fundamenten van onze democratische rechtstaat. En of we het recht hebben daar nog langer over te zwijgen als dit niet het geval is.
http://www.liberales.be/columns/verhofstadtcliteur
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:58   #146
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ze anderen een mening toedicht die niet geuit werd.

Is dat van "kannibalisme is een kwestie van smaak" een argument?

Welke argumenten?
ok! we hebben een nieuwe grote Westerse Filosoof in ons midden! Artisjok weet dat Strauss op niksken trekt! goedzo meid!
Oud 5 februari 2011, 11:59   #147
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zeg niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn, maar het probleem is dat onze cultuur ook niet perfect is.
Ik zag onlangs een reportage waar een normaal gesprek werd aangeknoopt met een moslim, waarin hij uitlegde hoe zij ons zagen.

En weet je wat? Het is dezelfde karikaturale visie van ons als deze die mensen gelijk varkentje ophangen van de hen.

Het zal in eerste instantie een kwestie zijn van met elkaar in dialoog te gaan, en elkaars standpunten op zijn minst op een correcte manier in te schatten zonder karikaturen, overdrijvingen en stropoppen eer er vooruitgang kan worden gemaakt.

Begrijpt ge, Hertog?
Mooie theorie welke in praktijk natuurlijk niet opgaat.
Denk je nu echt dat morgen of dat er ooit een dag komt dat allochtonen met autochtonen gaan samen koffie drinken en zo het probleem kunnen oplossen?
Alle mensen hebben gewoon hun leven en in ieders leven kom je mensen tegen waar je vrienden mee word of niet. Dat kunnen allochtonen zijn en dat kunnen autochtonen zijn. En voor de rest wil de mens gerust gelaten worden zodat hij/zij zijn leven kan lijden.
Het enige probleem is dat de rotte appels op alle vlakken eruit geplukt moeten worden welke anderen niet gerust kunnen laten. En dat gebeurt nu gewoonweg niet. En praatjes als: We moeten samen zitten, we moeten samenwerken, constructief zijn,... blablablabla bla. Meer is dat niet en helpt geen ene reet.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2011 om 12:00.
Oud 5 februari 2011, 12:01   #148
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Begrijpt ge, Hertog?
Ja.
Maar soms vind ik het te makkelijk. Natuurlijk gaat dit over alle probleemjongeren, allochtoon of autochtoon. Maar een feit is, en alle sociologische studies wijzen dit uit, dat het grootste probleem op dit gebied op dit moment wordt veroorzaakt door groepen allochtone, meestal Marokkaanse, jongeren. Dat heeft verschillende oorzaken die meestal gelijklopen met de oorzaken bij autochtone jongeren die dezelfde problemen veroorzaken. Meestal, maar voor een groot deel ook niet. Een groot deel is cultureel bepaald (Machogedrag, eercultuur, respect voor vrouwen, geloof). Dáár ligt een missie in opvoeding en onderwijs. Maar een groot deel van de oplossing ligt ook gewoon bij het handhaven van de wet.

Hoe dan ook, er ligt een probleem en dat afdoen met ''Ja maar wij hebben ook fouten'' lost dat probleem niet op.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 12:03   #149
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

Het gaat over de "gelijkwaardigheid van culturen". Als alle culturen gelijkwaardig zijn, dan is kannibalisme slechts een kwestie van smaak.
COCHINILLO, het blijft onverminderd het toedichten van meningen aan anderen die niet geuit werden.
Oud 5 februari 2011, 12:04   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ok! we hebben een nieuwe grote Westerse Filosoof in ons midden! Artisjok weet dat Strauss op niksken trekt! goedzo meid!
Waar heb ik dat geschreven?
Oud 5 februari 2011, 12:05   #151
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Ik zie dat U een gebrek aan informatie heeft. Misschien toch even wat meer bijlezen?

http://www.liberales.be/columns/verhofstadtcliteur
Punt is dat een citaat verwijst naar argumentatie, waarvan je ervan uitgaat dat iedereen die bagage heeft. Niet andersom. In één citaat kun je nooit de hele argumentatie uitleggen. Strauss argument, ik zei het al, gaat voornamelijk over cultuurrelativisme en zowel in mijn vertaling als de jouwe wordt hetzelfde bedoelt. Het gaat om universele waarden die overal geldig zouden moeten zijn.
Oud 5 februari 2011, 12:07   #152
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
COCHINILLO, het blijft onverminderd het toedichten van meningen aan anderen die niet geuit werden.
welke mening dicht ik toe aan wie?

het gebruik van citaten is in de westhoek nog niet doorgedrongen zeker?
Oud 5 februari 2011, 12:07   #153
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Cultuurrelativisme is toch niet "alle normen en waarden ter discussie stellen"

Hier komen we er nog niet uit wat de elementaire normen en waarden zijn binnen onze cultuur.

Het is toch niet omdat je normen en waarden ter discussie stelt dat je kannibalisme een kwestie van smaak vindt.
Ofwel staat het citaat niet op zijn plaats, ofwel is het citaat waardeloos.
U heeft nog geen antwoord gegeven op deze vraag:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138
Oud 5 februari 2011, 12:07   #154
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Maar daar zijn toevallig nooit beelden van...Vlaamse kinderen hebben waarschijnlijk geen GSM met video functie.
Voor NIEMAND is het eureka dat op de Vlaamse scholen worden de kinderen ook vaak gepest (zowel door de autochtonen als de allochtonen, zowel tegen de autochtone alsde allochtone medeleerlingen). Het feit ontkennen zal je niet helpen om het recht te zetten. Het zijn mijn kinderen niet die naar de Vlaamse scholen gaan (omdat ik nog geen kinderen heb)... Wel, voor jullie kinderen moeten jullie het feit niet ontkennen. Als je van plan bent om "een jurist" te spelen (omdat je je op video's en krantenartikels baseert), zal het helaas niet helpen om de problemen daaromtrent aan te pakken.
Als je echt ontkent dat ook de Vlaamse schoolkinderen gepest worden door hun Vlaamse medeleerlingen, ben je dan TEGEN de goede toekomst van je kinderen aan 't "werken".

Deze mensen zijn WEL goed bezig... = NIET ZOALS JIJ
http://vimeo.com/9838137

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 12:12.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 12:09   #155
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Cultuurrelativisme is toch niet "alle normen en waarden ter discussie stellen"

Hier komen we er nog niet uit wat de elementaire normen en waarden zijn binnen onze cultuur.

Het is toch niet omdat je normen en waarden ter discussie stelt dat je kannibalisme een kwestie van smaak vindt.
Ofwel staat het citaat niet op zijn plaats, ofwel is het citaat waardeloos.
Je vindt Strauss dus waardeloos? of denk je dat citaten een eigen identiteit hebben?
Oud 5 februari 2011, 12:10   #156
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Punt is dat een citaat verwijst naar argumentatie, waarvan je ervan uitgaat dat iedereen die bagage heeft. Niet andersom. In één citaat kun je nooit de hele argumentatie uitleggen. Strauss argument, ik zei het al, gaat voornamelijk over cultuurrelativisme en zowel in mijn vertaling als de jouwe wordt hetzelfde bedoelt. Het gaat om universele waarden die overal geldig zouden moeten zijn.
natuurlijk wordt zowel in uw vertaling als de mijne hetzelfde bedoeld.

Maar ik dacht dat de mijn gemakkelijker te begrijpen was voor sommige medeforummers, gezien voorgaande...
nu, het helpt toch niet zenne.
Oud 5 februari 2011, 12:14   #157
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Voor NIEMAND is het eureka dat op de Vlaamse scholen worden de kinderen ook vaak gepest (zowel door de autochtonen als de allochtonen, zowel tegen de autochtone alsde allochtone medeleerlingen). Het feit ontkennen zal je niet helpen om het recht te zetten. Het zijn mijn kinderen niet die naar de Vlaamse scholen gaan (omdat ik nog geen kinderen heb)... Wel, voor jullie kinderen moeten jullie het feit niet ontkennen. Als je van plan bent om "een jurist" te spelen (omdat je je op video's en krantenartikels baseert), zal het helaas niet helpen om de problemen daaromtrent aan te pakken.
Als je echt ontkent dat ook de Vlaamse schoolkinderen gepest worden door hun Vlaamse medeleerlingen, ben je dan TEGEN de goede toekomst van je kinderen aan 't "werken".

Deze mensen zijn WEL goed bezig... = NIET ZOALS JIJ
http://vimeo.com/9838137
Vanaf dat ik denk dat Vlaamse kinderen niet pesten zal ik het je laten weten ok.

Laat voor de rest zelf iets weten wanneer er niet meer gepest word.
Geloof je nu echt dat er een middel bestaat tegen pesten? Als een kind een ander niet moet zal er de kans bestaan dat hij gaat pesten. Punt. En dat ga je nooit kunnen vermijden.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2011 om 12:18.
Oud 5 februari 2011, 12:16   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat nu om universele waarden. Dan ga ik akkoord.
Spijtig genoeg zijn er binnen elke cultuur individuen die die universele waarden niet erkennen; of er niet van overtuigd zijn.
Oud 5 februari 2011, 12:17   #159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
welke mening dicht ik toe aan wie?

het gebruik van citaten is in de westhoek nog niet doorgedrongen zeker?
Waarom kom je af met de westhoek? Je lijkt circe wel.
Oud 5 februari 2011, 12:18   #160
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Maar soms vind ik het te makkelijk. Natuurlijk gaat dit over alle probleemjongeren, allochtoon of autochtoon. Maar een feit is, en alle sociologische studies wijzen dit uit, dat het grootste probleem op dit gebied op dit moment wordt veroorzaakt door groepen allochtone, meestal Marokkaanse, jongeren. Dat heeft verschillende oorzaken die meestal gelijklopen met de oorzaken bij autochtone jongeren die dezelfde problemen veroorzaken. Meestal, maar voor een groot deel ook niet. Een groot deel is cultureel bepaald (Machogedrag, eercultuur, respect voor vrouwen, geloof). Dáár ligt een missie in opvoeding en onderwijs. Maar een groot deel van de oplossing ligt ook gewoon bij het handhaven van de wet.
Andere studies tonen dan weer aan dat het niet cultuur, maar omgevingsafhankelijk is, namelijk bij de kansarmen (wat wij 'het soortje' noemen). Het is dan ook belangrijk dat dat er bij de maatregelen gezorgd wordt dat er over de hele lijn gewerkt wordt en niet alleen bij de groep die we denken verantwoordelijk te zijn.

Eigenlijk is dat zelfs van geen belang.
Als een bepaalde groep oververtegenwoordigd is bij de kansarmen, dan zullen ze automatisch ook voordeel hebben bij de maatregelen.
In het ander geval gaat ge maar een deel van het probleem oplossen.

Problemen aanpakken ipv groepen is altijd beter en voorkomt dat mensen zich (terecht) gediscrimineerd voelen.

Hetzelfde geld voor godsdiensten.
Pak het godsdienstenprobleem algemeen aan. Zorg voor een verdere secularisering van het onderwijs, de politiek en de maatschappij in het algemeen en automatisch zal ook de islam minder invloed krijgen.

Citaat:
Hoe dan ook, er ligt een probleem en dat afdoen met ''Ja maar wij hebben ook fouten'' lost dat probleem niet op.
Dat is niet wat ik zeg.
Mocht het zo overgekomen zijn, dan was ik mss niet duidelijk genoeg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be