Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2011, 15:52   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Ambtenaren vrijgesteld van fietshelm

Wie fietsend naar zijn werkplaats sjokt
moet obligaat een helm op de kop.
Maar de ambtenaar
hangt met veel misbaar
zijn hersenen niet aan een kapstok.

Het Nieuwsblad
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 16:35   #2
giserke
Banneling

Standaard

Een lepe truc om het aantal ambtenaren te verminderen

Laatst gewijzigd door giserke : 3 februari 2011 om 16:35.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 16:38   #3
fabianen
Gouverneur

Standaard

Postbodes moeten het echt niet dragen,maar o wee als er een accident gebeurd.De verzekering betaald het niet terug.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 16:40   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Wie fietsend naar zijn werkplaats sjokt
moet obligaat een helm op de kop.
Maar de ambtenaar
hangt met veel misbaar
zijn hersenen niet aan een kapstok.

Het Nieuwsblad
Nu denk ik niet dat die fietshelm veel zal verhelpen aan het werkverlet door ongelukken met een fiets.

Ook in de bouw en andere sectoren heeft de helmdracht het aantal verleturen/dagen door een ongeval niet verminderd.
Enkel het gedrag van de werknemers kan daarvoor zorgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 05:12   #5
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Nooit maar dan ook nooit zal ik een fietshelm dragen. Als hij ooit verplicht wordt, dan zet ik nog liever men fiets definitief aan de kant en ga zoals de meesten altijd rustig met de auto. Ik ben al die zogenaamde overheidspreventie grondig beu. Al dat betuttel werkt me danig op de zenuwen, we worden steeds meer als kleuters behandeld. Overdreven geluidsnormen, kleurenbandjes op party's om nog drank te krijgen, roken gecriminaliseerd, flitspalen op elke hoek van de straat, sluitingsuren van uitgangscafés, ... wat zijn we toch bezig er een bekrompen samenleving van te maken.

Zo ook met die fietshelmen, als ik word aangereden en mijn hersens vliegen op straat is dat mijn zaak ! Ik zie niet in waarom ambtenaren van/naar hun werk altijd een fietshelm opmoeten. Tenzij ze een voorbeeldfunctie hebben (zoals agenten in functie).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 08:50   #6
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zo ook met die fietshelmen, als ik word aangereden en mijn hersens vliegen op straat is dat mijn zaak ! Ik zie niet in waarom ambtenaren van/naar hun werk altijd een fietshelm opmoeten. Tenzij ze een voorbeeldfunctie hebben (zoals agenten in functie).
Ik kan uw redenering perfect volgen. Mijn kwinkslag gaat er echter over dat Jan en klein Pierke wél een helm moeten dragen en de ambtenaren niet. Zoals steeds en in alles bevoorrecht.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 10:21   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Voor zover ik weet is de fietshelm nog steeds geen verplichting. Enkel voor facteurs is het een verplichting.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 10:40   #8
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ambtenaren hebben hun hersenen niet nodig. Dus bescherming is overbodig.
OF misschien is het opzet. Indien een ambtenaar zwaar verwond raakt, scheelt dat een hoop pensioen. ...
Trouwens, zo snel rijden die niet hoor. Die hebben een ander metabolisme

Laatst gewijzigd door hurricane : 5 februari 2011 om 10:43.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 10:46   #9
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit maar dan ook nooit zal ik een fietshelm dragen. Als hij ooit verplicht wordt, dan zet ik nog liever men fiets definitief aan de kant en ga zoals de meesten altijd rustig met de auto. Ik ben al die zogenaamde overheidspreventie grondig beu. Al dat betuttel werkt me danig op de zenuwen, we worden steeds meer als kleuters behandeld. Overdreven geluidsnormen, kleurenbandjes op party's om nog drank te krijgen, roken gecriminaliseerd, flitspalen op elke hoek van de straat, sluitingsuren van uitgangscafés, ... wat zijn we toch bezig er een bekrompen samenleving van te maken.

Ik ben het volledig met je eens.
De volgende stap is waarschijnlijk een harnas voor voetgangers.
Denk vooral niet dat ze om onze veiligheid geven. Het zijn allemaal drogredenen om geld in't bakske te krijgen. Hypocrieten
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:39   #10
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

er zijn hier dus echt nog mensen die geloof hechten aan artikels uit het "nieuws"blad????
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 16:13   #11
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bedenk dan wel dat de overheid u dan verplicht om uw gordel aan te doen, u enkel handsfree laat telefoneren, u verbied te eten of drinken achter het stuur (dus ook als u stilstaat aan een rood licht!), u de radio zo moet instellen dat u sirenes kunt horen, u een fluohesje bij u moet hebben (en niet in de koffer), u maximum 0.49 promille in uw bloed moogt hebben, u zelfs geen dronken passagier moogt vervoeren in de passagierszetel, en als klap op de vuurpijl: dat je zelfs niet met eender welk soort schoeisel moogt rijden.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 16:45   #12
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De euhm liberalen willen dat ambtenaren helmen moeten dragen.
Als er één partij is in het land die het hardst koud en warm kan blazen dan is het toch wel de open-VLD. Man man.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 16:57   #13
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

de bedoeling is dat u zich hulpeloos gedraagt en voor alles bevestiging vraagt aan big brother. Uw overheid waakt (wel niet op de relevante zaken é, ze waakt enkel of u niet te kritisch wordt), en weet het altijd beter
Oud 5 februari 2011, 17:04   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp je ergernis. Ik vermoed dat veiligheid in vele gevallen het excuus is om mensen te verplichten geld uit te geven. Iemand zou de banden tussen wetgever en producenten van die verplicht aan te schaffen prullaria eens grondig moeten onderzoeken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 17:05   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De euhm liberalen willen dat ambtenaren helmen moeten dragen.
Past bij de reflectie in mijn vorig bericht. Het respect voor de burger is hier echter zoek. Laat de mensen toch zo veel mogelijk zelf beslissen aan wat ze hun geld spenderen. Bitte 'liberale vrijheidsdenkers'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 februari 2011 om 17:06.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 18:51   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

we komen meer en meer orwelliaanse toestanden tegen: regels voor de andere maar niet voor henzelf

net zoals de egoistische ambtenaar een grote wedde wil, een dubbel dik pensioen, en niet wil investeren in ons wegennetwerk...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110205_006

dit land wordt meer en meer een schande
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 20:13   #17
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ook met die fietshelmen, als ik word aangereden en mijn hersens vliegen op straat is dat mijn zaak !
Aah, stoere praat, ik hoor het je graag zeggen hoor. Tot het zover is uiteraard, dan piep je zonder de minste twijfel anders.

Doet me denken aan rokers die zelfverzekerd een sigaretje opsteken terwijl ze hun schouders ophalen en zeggen "och, we moeten aan iets sterven !".

10 jaar later echter, als ze de fatale uitslag ontvangen hebben van de cardioloog, pneumologoog of huisarts, laten ze de traantjes de vrije loop en vervloeken ze zichzelf om hun domme, idiote gewoonte.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 20:16   #18
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
net zoals de egoistische ambtenaar een grote wedde wil, een dubbel dik pensioen,
Ik wil dat ook wel. Jij ook trouwens.

Citaat:
en niet wil investeren in ons wegennetwerk...
Geen idee waar je dit vandaan haalt, of waar het op slaat, of wat het verband is. Een typisch kenmerk van geraaskal dus.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 01:01   #19
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Aah, stoere praat, ik hoor het je graag zeggen hoor. Tot het zover is uiteraard, dan piep je zonder de minste twijfel anders.

Doet me denken aan rokers die zelfverzekerd een sigaretje opsteken terwijl ze hun schouders ophalen en zeggen "och, we moeten aan iets sterven !".

10 jaar later echter, als ze de fatale uitslag ontvangen hebben van de cardioloog, pneumologoog of huisarts, laten ze de traantjes de vrije loop en vervloeken ze zichzelf om hun domme, idiote gewoonte.
Dus de overheid is er om de domme burger ervan te behoeden dat hij stommiteiten begaat?

Seffes gaan ze zeggen hoelang we televisie mogen kijken (want teveel tv kijken is nie gezond), gaan ze controleren wat we weten (want onevenwichtig eten is nie gezond) en er op toezien dat we wel op tijd naar bed gaan (want te weinig nachtrust is nie gezond). En dat allemaal om ons toekomstige miserie te besparen? Ik ga nog een traantje wegpinken omwille van al deze oprechte bezorgdheid.
Oud 6 februari 2011, 11:55   #20
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dit land wordt meer en meer een schande

dit land niet, de ganse industriële wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be