Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 18:08   #41
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Misschien helpt een cursus begrijpend lezen.
Misschien helpt een cursus begrijpend schrijven

het is in eerste instantie aan de zender om duidelijkheid te verschaffen, niet aan de ontvanger.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:12   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze willen wel dat we eens gescheiden met hen in de pijp kruipen maar laten ons wel eerst de kastanjes uit het vuur halen. Als ze zo graag een worden met Vlaanderen dat ze dan de Vlamingen komen bijtreden om los te komen van dat Wallonië. Ze zitten toch ook in Europa he, wel dat ze maar eens blijk geven van hun steun inzake Vlaamse onafhankelijkheid.
Korrektie: ze willen wel dat we, eens gescheiden, hen pijpen.
Ons de kastanjes uit het vuur laten halen: Natùùrlijk !
Bijtreden: als het hun iets opbrengt, ja, het moet zelfs niet zo veel zijn hoor !
Steun: als het past in hùn kraam !
Boduo is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:17   #43
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
verwarrend...is het nu wél of niet negatief. Je zegt van niet, maar ik lees heel andere dingen.
Mijn beeld van de Nederlanders is het volgende:
  • ze vinden zichzelf gewèldig
  • ze palmen in wat ze kunnen
  • ze gaan al te graag over de grens als het hun voordeliger is
  • ze verwerpen wie bij hen zijn heil zoekt (ga maar eens met een blessure naar een Nederlandse kliniek; die sturen je doodleuk door naar België om verzorgd te worden)
  • ze verwachten dat iedereen zich aan hèn aanpast (getuige de talloze reportages van Nederlanders die in het buitenland verbolgen zijn dat men hen ter plaatse enkel in de lokale taal te woord kan staan)
  • ze klitten samen als vet op een waterplas (Nederlandse uitbaters van campings, B&B's, hotels kopen van Nederlanders, zoeken/vinden Nederlandse klanten en toveren in een handomdraai hun zaak om in 'een klein stukje Nederland')
  • ze houden hun eigen landje keurig netjes en proper, maar eenmaal over de grens is het 'alle remmen los'!
Dit is mijn beeld over de Nederlanders. Zolang ze zich kunnen aanpassen en niet alles willen overnemen: geen probleem. Maar blijkbaar hebben ze ergens een gen dat daar anders over beslist.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:17   #44
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Korrektie: ze willen wel dat we, eens gescheiden, hen pijpen.
Ons de kastanjes uit het vuur laten halen: Natùùrlijk !
Bijtreden: als het hun iets opbrengt, ja, het moet zelfs niet zo veel zijn hoor !
Steun: als het past in hùn kraam !
2
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:18   #45
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien helpt een cursus begrijpend lezen.
Citaat:
Misschien helpt een cursus begrijpend schrijven

het is in eerste instantie aan de zender om duidelijkheid te verschaffen, niet aan de ontvanger.
Ik vermoed dat u verklarend schrijven bedoelt?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:20   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid, wordt er door velen hier beweerd, en misschien moet ik mij daarbij aansluiten. Wanneer ge naar "Man bijt hond" kijkt, en je ziet wat voor halve gare men moeiteloos weet te vinden om te interviewen, denk je dat ze op een andere planeet bezig zijn. Eentje waar ze nog maar net het stenen tijdperk ontgroeid zijn.

Soms schept het wel het beeld dat al die achter boemerskonte gelegen gehuchten een en al instelling zijn voor achterlijke. Ik kan me levendig voorstellen hoe dat soort kwieten in een stemhokje staat te twijfelen wat ze nu met dat potlood moeten aanvangen.

Misschien zullen we nog een generatie moeten wachten alvorens ze daar weten waar Wallonië eigenlijk ligt en dat ook dat deel tot België behoort. Dan ze nog aan de weet brengen wat dat gebied ons kost en hoe ze daar op onze zak teren, en misschien dat het dan wel lukken zal.

http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0
http://www.youtube.com/watch?v=Tsygx1Tlhec
http://www.youtube.com/watch?v=ixt_ADl_CsY
http://www.youtube.com/watch?v=laxAX5agrNg
De rest moet ge zelf maar uitzoeken.
U laat de mooiste liggen: bij de koeien.

http://www.youtube.com/watch?v=il056Oy-MZU

Laatst gewijzigd door system : 5 februari 2011 om 18:24.
system is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:23   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
  • ze verwachten dat iedereen zich aan hèn aanpast (getuige de talloze reportages van Nederlanders die in het buitenland verbolgen zijn dat men hen ter plaatse enkel in de lokale taal te woord kan staan)
  • ze klitten samen als vet op een waterplas (Nederlandse uitbaters van campings, B&B's, hotels kopen van Nederlanders, zoeken/vinden Nederlandse klanten en toveren in een handomdraai hun zaak om in 'een klein stukje Nederland')
Wat is daar verkeerd mee? Indien de Vlamingen deze eigenschappen ook eens een beetje overnamen zou het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid wellicht zelfs niet eens nodig zijn.
Zwartengeel is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:28   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat u verklarend schrijven bedoelt?
Toch flink dat je het begrepen hebt Kizzy.
Garry is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:34   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U laat de mooiste liggen: bij de koeien.

http://www.youtube.com/watch?v=il056Oy-MZU
Maar ik denk dat het ijdele hoop is te denken dat we het met een generatie uitstellen gaan oplossen.

http://www.youtube.com/watch?v=cKk3To8hg8I
http://www.youtube.com/watch?v=6sZE0...eature=related

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2011 om 18:53.
Garry is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:35   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik denk dat het ijdele hoop is te denken dat we het met een generatie uitstellen gaan oplossen.
U tilt daar allemaal veel te zwaar aan. In Wallonië is het van hetzelfde. In Duitsland in de dorpen ook en in Frankrijk zeker.
system is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:55   #51
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
verwarrend...is het nu wél of niet negatief. Je zegt van niet, maar ik lees heel andere dingen.
Snel opgejut, dat is een teken van een minderwaardigheidscomplex. Hij trekt conclusies uit zijn veelvuldige contacten met uw landgenoten. Wie zegt dat zijn bril de juiste dingen ziet ?
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:55   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U tilt daar allemaal veel te zwaar aan. In Wallonië is het van hetzelfde. In Duitsland in de dorpen ook en in Frankrijk zeker.
Alleen zijn die al onafhankelijk. Maar als wij het met dit soort potentaten gaan moeten waarmaken, dan wordt het een hopeloze zaak.
http://www.youtube.com/watch?v=6sZE0...eature=related
Garry is offline  
Oud 5 februari 2011, 18:56   #53
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
  • ze gaan al te graag over de grens als het hun voordeliger is
  • ze verwerpen wie bij hen zijn heil zoekt (ga maar eens met een blessure naar een Nederlandse kliniek; die sturen je doodleuk door naar België om verzorgd te worden)
  • ze houden hun eigen landje keurig netjes en proper, maar eenmaal over de grens is het 'alle remmen los'!
Dit is mijn beeld over de Nederlanders. Zolang ze zich kunnen aanpassen en niet alles willen overnemen: geen probleem. Maar blijkbaar hebben ze ergens een gen dat daar anders over beslist.
Kortom, ze zijn al eeuwen lang ontvoogd.

U vergeet bovendien:
  • ze worden niet zo snel opgejut en weten vaak de nuttige zaken uit een discussie te distilleren.

Soms lijkt het alsof ik Nederlanders (ach, niet enkel Nederlanders hoor) bejubel als een soort van übermenschen, maar eigenlijk lijkt dat zo wanneer ik te maken krijg met gecompliceerde haatvlamingen. Elders valt dat gewoon nooit op. Veel dingen die logica zijn in de wereld zijn punten waarmee veel Vlamingen lijken te worstelen. Jammer.

Verder klopt uw puntje vijf TOTAAL niet.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 19:02.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:01   #54
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd mee? Indien de Vlamingen deze eigenschappen ook eens een beetje overnamen zou het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid wellicht zelfs niet eens nodig zijn.
Neen, dank u. Ik voel geen enkele behoefte om andere gebieden in te lijven of hun bevolking mijn gewoontes op te leggen. Ik laat de mensen gerust en verwacht hetzelfde naar mij toe. Vlaanderen is groot genoeg, wat mij betreft. Ik voel zelfs geen behoefte om ook Frans-Vlaanderen toe te voegen als het ooit tot een onafhankelijk Vlaanderen zou komen. Iets wat we van de grijpgrage Nederlanders helaas niet kunnen zeggen.

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 19:01.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:02   #55
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toch flink dat je het begrepen hebt Kizzy.
Vlaamse taalkennis, he
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:03   #56
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Snel opgejut, dat is een teken van een minderwaardigheidscomplex. Hij trekt conclusies uit zijn veelvuldige contacten met uw landgenoten. Wie zegt dat zijn bril de juiste dingen ziet ?
Euh; ZIJ aub. Kizzy is tot nader order een meisjesnaam.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:07   #57
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In Wallonië is het van hetzelfde.
Inderdaad.
http://www.youtube.com/watch?v=um5H85UfTrY
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:08   #58
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Soms lijkt het alsof ik Nederlanders (ach, niet enkel Nederlanders hoor) bejubel als een soort van übermenschen, maar eigenlijk lijkt dat zo wanneer ik te maken krijg met gecompliceerde haatvlamingen. Elders valt dat gewoon nooit op. Veel dingen die logica zijn in de wereld zijn punten waarmee veel Vlamingen lijken te worstelen. Jammer.
Europa = vrij verkeer van personen, goederen & diensten. Waarom gaat u niet gewoon bij die Übermenschen wonen? Bent u meteen van die haatvlamingen af.

Citaat:
Verder klopt uw puntje vijf TOTAAL niet.
Ga eens kijken naar 'Ik vertrek'. Hilarische reportages van Nederlanders die de hele wereld uitzwerven en verbaasd zijn wanneer ze zich pakweg in Tchechië gaan vestigen en op het stadhuis niet geholpen kunnen worden in het Engels, bijvoorbeeld ('Ze spreken hier geeneens Engels, of zo?!'). In mijn logica leer je eerst de taal van het land waar je je wil gaan vestigen, om je dan grondig te informeren over de gang van zaken aldaar en dan pas zet je de stap om er te gaan wonen. Zal wel aan mijn haatdragende Vlaamse natuur liggen dat ik van mening ben dat wie zich in een 'vreemd' gebied wil vestigen, zich daar dan ook maar aan moet passen, zeker?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:12   #59
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Europa = vrij verkeer van personen, goederen & diensten. Waarom gaat u niet gewoon bij die Übermenschen wonen? Bent u meteen van die haatvlamingen af.
Ik heb niet gezegd dat iedere Vlaming een Haatvlaming is.

Citaat:
Ga eens kijken naar 'Ik vertrek'. Hilarische reportages van Nederlanders die de hele wereld uitzwerven en verbaasd zijn wanneer ze zich pakweg in Tchechië gaan vestigen en op het stadhuis niet geholpen kunnen worden in het Engels, bijvoorbeeld ('Ze spreken hier geeneens Engels, of zo?!').
Nu is het opeens het Engels. Tjah, overal in de wereld leert men die taal hè ? Internationale discussies verlopen dan ook in het Engels en een beetje geschoold mens spreekt die taal op communicatief niveau. Ik dacht al dat je het Engels bedoelde, gezien het Nederlands niet zo'n wereldfaam heeft.
Verder is het uiteraard fatsoenlijker dat men de lokale taal leert, ...

Citaat:
Zal wel aan mijn haatdragende Vlaamse natuur liggen dat ik van mening ben dat wie zich in een 'vreemd' gebied wil vestigen, zich daar dan ook maar aan moet passen, zeker?
Uw haatdragende aard ligt veeleer aan het feit dat uw gezicht verzuringsrimpels begint te vertonen reeds bij het horen van een Nederlands accent.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 19:18.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:34   #60
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ga eens kijken naar 'Ik vertrek'. Hilarische reportages van Nederlanders die de hele wereld uitzwerven en verbaasd zijn wanneer ze zich pakweg in Tchechië gaan vestigen en op het stadhuis niet geholpen kunnen worden in het Engels, bijvoorbeeld ('Ze spreken hier geeneens Engels, of zo?!'). In mijn logica leer je eerst de taal van het land waar je je wil gaan vestigen, om je dan grondig te informeren over de gang van zaken aldaar en dan pas zet je de stap om er te gaan wonen. Zal wel aan mijn haatdragende Vlaamse natuur liggen dat ik van mening ben dat wie zich in een 'vreemd' gebied wil vestigen, zich daar dan ook maar aan moet passen, zeker?
daar is hij te laf voor,een typerend vlaams kenmerk

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be