Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 21:08   #101
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is een feit, en zelfs nog zacht uitgedrukt. Sommige Vlamingen kunnen zelfs niet wachten om hun eigen hoofdstad weg te geven als dat hun onafhankelijkheidsfetisj maar vooruit zou kunnen helpen.
Die hoofdstad is allang afgestaan en verloren gegaan. Laat die nu toch eens los. Ik blijf bij mijn standpunt waarvoor ik jaren geleden al uitgemaakt ben voor 'onVlaams': geef Brussel een apart statuut zoals bijvoorbeeld een Vaticaanstad of zo. Beter voor Europa, Brussel en voor de Vlamingen. Geen behoefte aan een 'corridor' (Vaticaanstad ligt ook middenin Italië). Europa kan dan met Europese middelen de Brusselse problemen aanpakken zonder bij ons geld te komen opeisen. Maar dit alles wel zonder 1 cm² bijkomend Brussels grondgebied he.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:09   #102
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ben ik het niet met je eens. Persoonlijk vind ik dat Zeeuws-Vlaanderen onmiddelijk moet worden ingelijfd, zelfs al is Vlaanderen nog niet onafhankelijk.

Bij uitbreiding wil ik Frans-Vlaanderen en eventueel Nederlands Limburg er ook nog bij, maar dat zijn zaken die zelfs niet als "toekomstmuziek" kunnen omschreven worden.
En waarom zouden die gebieden ingelijfd moeten worden?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:10   #103
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Die hoofdstad is allang afgestaan en verloren gegaan. Laat die nu toch eens los. Ik blijf bij mijn standpunt waarvoor ik jaren geleden al uitgemaakt ben voor 'onVlaams': geef Brussel een apart statuut zoals bijvoorbeeld een Vaticaanstad of zo. Beter voor Europa, Brussel en voor de Vlamingen. Geen behoefte aan een 'corridor' (Vaticaanstad ligt ook middenin Italië). Europa kan dan met Europese middelen de Brusselse problemen aanpakken zonder bij ons geld te komen opeisen. Maar dit alles wel zonder 1 cm² bijkomend Brussels grondgebied he.
volledig mee eens..
Oud 5 februari 2011, 21:11   #104
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zou Europa geld willen investeren in een stad die vanwege een stom taalkundig conflict van zijn land heeft afgekeerd? En nog wel een stad die behoorlijk wat aandacht nodig heeft, getuige de situatie anno nu.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:12   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
waarom zou Europa geld willen investeren in een stad die vanwege een stom taalkundig conflict van zijn land heeft afgekeerd? En nog wel een stad die behoorlijk wat aandacht nodig heeft, getuige de situatie anno nu.
Omdat het de Europese hoofdstad is.

Volgens mij azen sommige Hollanders op deze stad en komen ze zich daarom hier met de binnenlandse aangelegenheden van een ander souverein land moeien ?
Henri1 is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:14   #106
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Volgens mij azen sommige Hollanders op deze stad en komen ze zich daarom hier met de binnenlandse aangelegenheden van een ander souverein land moeien ?
eerst vlaanderen inpalmen he..
Oud 5 februari 2011, 21:14   #107
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ach het is een patroon wat we al eerder hebben gezien. Mensen die bij jullie een andere mening (of geloof) hebben mogen opkrassen. Het zal niet voor het eerst zijn dat wij hele drommen vluchtelingen uit jullie streken mogen opvangen.
En dan krijgen wij nog het verwijt dat we 'verwerpen wij zijn heil bij ons zoekt'
Wat lachertje.
U bent zeker vergeten dat pas vanaf 1983 katholieke processies toegelaten zijn in Nederland. Theoretisch was er voordien allang godsdienstvrijheid, maar wel op 'Nederlandse voorwaarden'.

Voor alle duidelijkheid: als atheïst kan het me geen zier schelen of er wel of geen processies doorgaan, van welke religie dan ook. Maar ik hang niet de heilige dat wij zo tolerant zijn...
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:14   #108
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Ik kwam deze thread binnen en dacht: Wat voor een doelloos gezever zonder logica is dit nu weer?
Toen herinnerde ik me dat ik op politics.be zat.
speurneus is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:15   #109
Hollander

Standaard

Citaat:

Europa heeft geen hoofdstad...

Er is wel een stad waar het grootste deel van de Europese kantoren staan.
Die constatering kan je moeilijk bezien als een Belgische Binnenlandse aangelegenheid.

Als je Brussel aan Europa (EU) wilt geven en denkt dat ze (WIJ) daar voor gaan betalen, dan is dat wel degelijk ook onze zaak.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:16   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die constatering kan je moeilijk bezien als een Belgische Binnenlandse aangelegenheid.

Als je Brussel aan Europa (EU) wilt geven en denkt dat ze (WIJ) daar voor gaan betalen, dan is dat wel degelijk ook onze zaak.
Dus al de rest wat die zogenaamd bemoeizieke Ollanders hier komen uitbraken is in feite nietszeggende en nietsbetekenende randanimatie ?
Henri1 is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:21   #111
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heerlijk hoe je zo je gif spuit.
Is dat misschien de reden dat je ons zo nodig wil inlijven? Een perverse vorm van 'Hit me with your Flemish poison'?

Citaat:
Maar natuurlijk. Niet te vertrouwen, dat weet men in de heeeeele wereld.
In 2008 was Nederland het vijfde uitvoerland van de wereld na Duitsland, China, Japan en de Verenigde Staten. Ga ze maar even vertellen dat die vuile Ollanders niet te vertrouwen zijn.
Tros-"Ik vertrek": diverse Nederlandse families doen overnames van/via andere Nederlanders en komen er herhaaldelijk bekaaid vanaf...

Citaat:
En van wie hebben die mensen dat geleerd? Oh oeps, van de Belgen soms?
Niet de Vlamingen hebben het Nederlands opgelegd; het was de minderheid aan Franstaligen die ook aldaar de plak zwaaide en de regels stelde, net zoals hier trouwens. Ze hadden al goed geoefend op ons he.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:21   #112
Hollander

Standaard

Citaat:
Dus al de rest wat die zogenaamd bemoeizieke Ollanders hier komen uitbraken is in feite nietszeggende en nietsbetekenende randanimatie ?
als je werkelijk denkt dat de EU die meer dan 20% Brusselse werklozen, instortende historische gebouwen en gevangenissen gaat zitten onderhouden omdat de men zich daar te goed voelt om een mondje Nederlands te leren en een baantje te zoeken en een beetje aan goed bestuur te doen ben je goed naïef.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:24   #113
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ze er tal van belangen heeft en omdat ze zo een vaste zetel kan uitbouwen voor al die Eurocraten die zich er genesteld hebben? Dan kan Europa meteen een eigen taalbeleid uitstippelen en het Engels, Duits en -wie weet- andere talen toelaten op openbaar niveau opdat haar vertegenwoordigers niet langer moeten kampen met dergelijke problemen. Lijkt me toch wel logisch.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:25   #114
Hollander

Standaard

Citaat:
Is dat misschien de reden dat je ons zo nodig wil inlijven? Een perverse vorm van 'Hit me with your Flemish poison'?
Waar haal je dat ik jullie wil inlijven? Je doet toch niet aan wishful thinking?

Citaat:
Tros-"Ik vertrek": diverse Nederlandse families doen overnames van/via andere Nederlanders en komen er herhaaldelijk bekaaid vanaf...

dat is hetzelfde als ik zou zeggen: Ik heb net een stukje Benidorm Bastards gezien. Jeetje wat een domme mensen zijn die Vlamingen.

Citaat:
Niet de Vlamingen hebben het Nederlands opgelegd; het was de minderheid aan Franstaligen die ook aldaar de plak zwaaide en de regels stelde, net zoals hier trouwens. Ze hadden al goed geoefend op ons he.
Ah, dus nu komt de koloniale geschiedenis van België dus voor rekening van de Franstaligen? Jullie Vlamingen zijn echt engeltjes. Schatten!
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:26   #115
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het wordt misschien tijd om haar een hoofdstad te geven?
En als je deel wil uitmaken van Europa, moet je daarvan ook de kosten MEEdragen. Net zoals wij, trouwens.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:27   #116
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk. Als vrouw zou u het moeten begrijpen: Vlaanderen is de tegenstribbelende ongeschonden maagd, en Nederland is de aandringende versierder.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 21:27.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:27   #117
Hollander

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ze er tal van belangen heeft en omdat ze zo een vaste zetel kan uitbouwen voor al die Eurocraten die zich er genesteld hebben? Dan kan Europa meteen een eigen taalbeleid uitstippelen en het Engels, Duits en -wie weet- andere talen toelaten op openbaar niveau opdat haar vertegenwoordigers niet langer moeten kampen met dergelijke problemen. Lijkt me toch wel logisch.
Europa heeft geen mandaat om grondgebied te bezitten.

Laat staan om daar een stelletje koppige Franstaligen te gaan zitten voeden.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:29   #118
Hollander

Standaard

Citaat:
Het wordt misschien tijd om haar een hoofdstad te geven?
En als je deel wil uitmaken van Europa, moet je daarvan ook de kosten MEEdragen. Net zoals wij, trouwens.
welnee, ik spreek namens heel Europa als ik zeg dat wij geen trek hebben om Brussel te gaan onderhouden omdat België zelf faalt. Dan is het hek van de dam

wie volgt? Tessaloniki? Coimbra? Napels? Lodz?

welke stad die het zelf niet kan en te beroerd is om de uitgestoken hand van het omliggende gebied te accepteren wil dat niet? Lekker in de Europese hangmat. Wel, ik denk niet dat de rest van Europa daar trek in heeft.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:30   #119
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Kijk. Als vrouw zou u het moeten begrijpen: Vlaanderen is de tegenstribbelende ongeschonden maagd, en Nederland is de aandringende versierder.
kijk eigenlijk zou je het zo moeten,
vlaanderen is de vrouw die niet geinteresseerd is in de opdringerige verkrachter,nederland..
Oud 5 februari 2011, 21:31   #120
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht

En dat terwijl Hofstede heeft geconstateerd dat Vlaanderen behoorlijk masculiener is dan Nederland. Nederland is een van de meest feminiene samenlevingen in de wereld.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be