Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 22:48   #141
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Nederlandse kolonialen leerden ook massaal het Indonesisch. In de periode van Nederlands Indië werd die taal bovendien geromantiseerd. Ik heb geen cijfers, maar ik meen te herinneren dat Nederlanders in peilingen te kennen gaven dat ze het Indonesisch de mooiste taal ter wereld vonden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 22:49.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:50   #142
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Nederlandse kolonialen leerden ook massaal het Indonesisch. In de tijd van Nederlands Indië werd die taal bovendien geromantiseerd. Ik heb geen cijfers, maar ik meen te herinneren dat Nederlanders in peilingen te kennen gaven dat ze het Indonesisch de mooiste taal ter wereld vonden.
Toch vreemd dat uitgerekend wij worden benoemd tot onverdraagzaam, zich niet aanpassend en expansionistisch volkje. (vermoedelijk uitsluitend door enkele Vlamingen, dat is waar)

je zou om minder je schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag.

we komen dan wel weer bij de kern. Negatieve sentimenten t.a.v. ons zitten er kennelijk ingebakken. Kennelijk heeft de Belgische staat dat nodig om te overleven. Cirkeltje is weer rond.

Laatst gewijzigd door Hollander : 5 februari 2011 om 22:51.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:52   #143
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
volgens mij heeft Vaticaanstad de nodige inkomstenbronnen vanuit de hele wereld en kent geen werkloosheid.
Bij Brussel is dat wel anders. Vaticaanstad hoeft niet te bedelen.
Die hebben in de voorbije eeuwen inderdaad genoeg gestolen om nog jarenlang rijkelijk op te teren. Toch belet hen dat niet om de lonen van hun dienaars door de plaatselijke overheden te laten betalen. Evenmin belet het hen om de kerken te laten onderhouden door diezelfde overheden.
Dus in feite nog altijd door de bevolking (gelovig of niet) te laten opdraaien voor de kosten . Daarenboven bedelen ze wel degelijk nog steeds: ga maar een naar een begrafenis, huwelijk, communie of mis. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat men NIET rondgaat met het mandje. En in de St-Pietersbasiliek staat tussen de onschatbare kerkschatten netjes een bordje opgesteld bij het offerblok om het 'te helpen deze schatten te onderhouden'.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:54   #144
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Negatieve sentimenten t.a.v. ons zitten er kennelijk ingebakken. Kennelijk heeft de Belgische staat dat nodig om te overleven. Cirkeltje is weer rond.
Nee, de Vlaming houdt dit fris in de geest om zich niet weer onder de Nederlandse paraplu te laten plaatsen. België komt daar wat mij betreft niet aan te pas.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:54   #145
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat uitgerekend wij worden benoemd tot onverdraagzaam, zich niet aanpassend en expansionistisch volkje. (vermoedelijk uitsluitend door enkele Vlamingen, dat is waar)

je zou om minder je schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag.

we komen dan wel weer bij de kern. Negatieve sentimenten t.a.v. ons zitten er kennelijk ingebakken. Kennelijk heeft de Belgische staat dat nodig om te overleven. Cirkeltje is weer rond.
door hier wat het slachtoffertje uit te hangen,zal je eveneens geen sympathie opbrengen
Oud 5 februari 2011, 22:55   #146
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Mijn beeld van de Nederlanders is het volgende:
  • ze vinden zichzelf gewèldig
  • ze palmen in wat ze kunnen
  • ze gaan al te graag over de grens als het hun voordeliger is
  • ze verwerpen wie bij hen zijn heil zoekt (ga maar eens met een blessure naar een Nederlandse kliniek; die sturen je doodleuk door naar België om verzorgd te worden)
  • ze verwachten dat iedereen zich aan hèn aanpast (getuige de talloze reportages van Nederlanders die in het buitenland verbolgen zijn dat men hen ter plaatse enkel in de lokale taal te woord kan staan)
  • ze klitten samen als vet op een waterplas (Nederlandse uitbaters van campings, B&B's, hotels kopen van Nederlanders, zoeken/vinden Nederlandse klanten en toveren in een handomdraai hun zaak om in 'een klein stukje Nederland')
  • ze houden hun eigen landje keurig netjes en proper, maar eenmaal over de grens is het 'alle remmen los'!
Dit is mijn beeld over de Nederlanders. Zolang ze zich kunnen aanpassen en niet alles willen overnemen: geen probleem. Maar blijkbaar hebben ze ergens een gen dat daar anders over beslist.
vandaag, 20:52

Op Lanzarote, een van de Canarische Eilanden, hebben zowat 120 Belgische studenten een vliegtuig van Ryanair moeten verlaten. Enkele jongeren hadden het aan de stok gekregen met een airhostess.

Volgens een studente waren enkele jongeren misnoegd over het feit dat ze een bijkomende taks op tafel moesten leggen voor de bagage.

De airhostess verloor daarop naar verluidt haar kalmte en besloot dat ook mensen die niets met de zaak te maken hadden het vliegtuig moesten verlaten.

Het vliegtuig is daarop naar ons land vertrokken zonder de jongeren. Heel wat studenten hadden het geld niet om een nieuw vliegtuigticket te betalen.

Ryanair betreurt dat de andere passagiers een vertraging van drie uur opliepen. De maatschappij zou gehandeld hebben op vraag van de Spaanse politie.

De Belgische consul in Tenerife en de wachtdienst van Buitenlandse Zaken in Brussel, hebben daarop contact opgenomen met de leiding van Ryanair en "druk uitgeoefend" opdat ze een oplossing zouden vinden. Uiteindelijk werd beslist dat de studenten in verschillende groepjes gerepatrieerd zullen worden naar België door de Ierse maatschappij.

http://www.vandaag.be/buitenland/589...vliegtuig.html

Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:55   #147
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat lijkt me niet logisch, want de Engelsen kwamen daar na 'ons'. 'Ons' is overigens een flinke portie Vlamingen en Walen die daar waren, maar dat ter zijde. Heel veel oorspronkelijke bewoning was er niet in dat gebied. Er waren wel enkele schermutselingen met enkele tientallen Indianen, maar het gaat hier zeker niet over grote groepen.
Die Indianen, zaten die daar niet voor 'U'? Waarom heeft 'u' hun taal dan niet overgenomen? Of heeft het aantal inwoners/bewoners voorrang op volgorde?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:58   #148
Hollander

Standaard

Citaat:
Die Indianen, zaten die daar niet voor 'U'? Waarom heeft 'u' hun taal dan niet overgenomen? Of heeft het aantal inwoners/bewoners voorrang op volgorde?
Kap maar met die schijnheilige praat. Jullie zijn geen haar beter als het er op aan komt, en daar ging het om.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:01   #149
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
vandaag, 20:52

Volgens een studente waren enkele jongeren misnoegd over het feit dat ze een bijkomende taks op tafel moesten leggen voor de bagage.

De airhostess verloor daarop naar verluidt haar kalmte en besloot dat ook mensen die niets met de zaak te maken hadden het vliegtuig moesten verlaten.

Het vliegtuig is daarop naar ons land vertrokken zonder de jongeren. Heel wat studenten hadden het geld niet om een nieuw vliegtuigticket te betalen.

Ryanair betreurt dat de andere passagiers een vertraging van drie uur opliepen. De maatschappij zou gehandeld hebben op vraag van de Spaanse politie.

De Belgische consul in Tenerife en de wachtdienst van Buitenlandse Zaken in Brussel, hebben daarop contact opgenomen met de leiding van Ryanair en "druk uitgeoefend" opdat ze een oplossing zouden vinden. Uiteindelijk werd beslist dat de studenten in verschillende groepjes gerepatrieerd zullen worden naar België door de Ierse maatschappij.

http://www.vandaag.be/buitenland/589...vliegtuig.html

Zonder meer details te kennen, kan ik me hierover niet uitspreken. De vliegmaatschappij kennende, zou het me niet verbazen als de 'bijkomende taks' een verborgen kost is of een kost die nadien pas toegevoegd werd. Om daarop te antwoorden, moet dit eerst uitgeklaard worden. Wat niet wegneemt dat men zich behoorlijk dient te gedragen. Staat er ergens vermeld dat ze zich onbehoorlijk hebben gedragen of beperkt het bericht zich tot het feit dat ze niet akkoord waren?

Wat het samenklitten betreft: als het 120 studenten betreft, is het goed mogelijk dat ze ook in groep afgereisd zijn (schoolreis, stage, weet ik veel), zoals wel vaker in België en de andere landen gedaan wordt. Het samenklitten waar ik het over heb, betreft individuele Nederlanders die er blijkbaar in slagen om in het buitenland (na emigratie of gewoon op reis) te gaan samenklitten een een 'mini Nederlandse kolonie' te gaan stichten voor de tijd dat het duurt. Zoals gezegd: sommige van uw eigen landgenoten ergeren zich openlijk aan dat gedrag.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:02   #150
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kap maar met die schijnheilige praat. Jullie zijn geen haar beter als het er op aan komt, en daar ging het om.
Klemgereden?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:03   #151
Hollander

Standaard

Citaat:
Zonder meer details te kennen, kan ik me hierover niet uitspreken. De vliegmaatschappij kennende, zou het me niet verbazen als de 'bijkomende taks' een verborgen kost is of een kost die nadien pas toegevoegd werd. Om daarop te antwoorden, moet dit eerst uitgeklaard worden. Wat niet wegneemt dat men zich behoorlijk dient te gedragen. Staat er ergens vermeld dat ze zich onbehoorlijk hebben gedragen of beperkt het bericht zich tot het feit dat ze niet akkoord waren?

Wat het samenklitten betreft: als het 120 studenten betreft, is het goed mogelijk dat ze ook in groep afgereisd zijn (schoolreis, stage, weet ik veel), zoals wel vaker in België en de andere landen gedaan wordt. Het samenklitten waar ik het over heb, betreft individuele Nederlanders die er blijkbaar in slagen om in het buitenland (na emigratie of gewoon op reis) te gaan samenklitten een een 'mini Nederlandse kolonie' te gaan stichten voor de tijd dat het duurt. Zoals gezegd: sommige van uw eigen landgenoten ergeren zich openlijk aan dat gedrag.
En doen wij dat meer dan Belgen, meer dan Vlamingen? Of bepaal je dat op basis van wat je ziet en hoort in jullie media?
Want als dit een groep Nederlanders was geweest had dit exact al je vooroordelen bevestigd. Nu het echter een groep Belgen zijn zeg je 'ik ken de details niet'. Die onderzoekende geest valt mijn volk kennelijk niet te beurt?
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:05   #152
Hollander

Standaard

Citaat:
Klemgereden?
Nee geen zin om elke onzinnige discussie te gaan uitpluizen. Wat 20 indianen in het jaar 1600 hebben meegemaakt in contact met Hollanders, Zeeuwen, Vlamingen, Engelsen is volstrekt niet representatief voor hoe 'erg' wij zijn als volk en al helemaal niet ten opzichte van jullie.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:07   #153
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En doen wij dat meer dan Belgen, meer dan Vlamingen? Of bepaal je dat op basis van wat je ziet en hoort in jullie media?
Want als dit een groep Nederlanders was geweest had dit exact al je vooroordelen bevestigd. Nu het echter een groep Belgen zijn zeg je 'ik ken de details niet'. Die onderzoekende geest valt mijn volk kennelijk niet te beurt?
Samenreizen is niet samenklitten. Voor het overige zie ik u niet antwoorden. Ik heb trouwens al eerder gezegd dat niet alle Nederlanders zo zijn -gelukkig maar. Maar als uw medeNederlanders zich al ergeren aan die fenomenen, dan is dat tekenend.

Tussen haakjes: ik hoor ook soortgelijke signalen van Marokkanen over hun medeMarokkanen als het gaat om onbetamelijk gedrag of om radicaal gedrag. Ik heb me in het buitenland nog niet beschaamd moeten voelen over dergelijk gedrag van andere Vlamingen. Ik sluit niet uit dat dat nog komt; in elk koren zit er kaf. De vraag is: hoeveel?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:09   #154
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee geen zin om elke onzinnige discussie te gaan uitpluizen. Wat 20 indianen in het jaar 1600 hebben meegemaakt in contact met Hollanders, Zeeuwen, Vlamingen, Engelsen is volstrekt niet representatief voor hoe 'erg' wij zijn als volk en al helemaal niet ten opzichte van jullie.
Ok, dan. Het urineren in de brievenbussen van de mensen is niet zo lang geleden. Recent en representatief genoeg?

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 23:09.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:10   #155
Hollander

Standaard

Citaat:
Samenreizen is niet samenklitten. Voor het overige zie ik u niet antwoorden. Ik heb trouwens al eerder gezegd dat niet alle Nederlanders zo zijn -gelukkig maar. Maar als uw medeNederlanders zich al ergeren aan die fenomenen, dan is dat tekenend.

Tussen haakjes: ik hoor ook soortgelijke signalen van Marokkanen over hun medeMarokkanen als het gaat om onbetamelijk gedrag of om radicaal gedrag. Ik heb me in het buitenland nog niet beschaamd moeten voelen over dergelijk gedrag van andere Vlamingen. Ik sluit niet uit dat dat nog komt; in elk koren zit er kaf. De vraag is: hoeveel?
Vlamingen zijn doorgaans wat minder luidruchtig wellicht. je kan dat dan ook niet goed extrapoleren. Wij zijn zelfverzekerd en soms wat luidruchtig. Dat luidruchtige kan dan irritant zijn.

Jullie zijn wat rustiger, introverter, wat achterbakser ook. Minder luidruchtig dus, maar jullie hebben zeker je nare trekjes. Kijk maar naar die 120 Belgen die net het vliegtuig zijn uitgetrapt. Helemaal niet van die lieverdjes, die Belgen.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:12   #156
Hollander

Standaard

Citaat:
Ok, dan. Het urineren in de brievenbussen van de mensen is niet zo lang geleden. Recent en representatief genoeg?
zucht

Denk je dat dat hier de gewoonte is ofzo?

Het zal wel om uitgaanspubliek gaan in Antwerpen ofzo. Ja daar kom je alleen maar Nederlanders tegen, dus dan zal het ook wel om Nederlanders gaan bij overlast. Wij hebben veel last van drugstoerisme in onze grensstreek. Zijn ook vaak Belgen bij. Zegt dat nu iets over jullie allemaal?
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:13   #157
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zal wel om uitgaanspubliek gaan in Antwerpen ofzo. Ja daar kom je alleen maar Nederlanders tegen, dus dan zal het ook wel om Nederlanders gaan bij overlast. Wij hebben veel last van drugstoerisme in onze grensstreek. Zijn ook vaak Belgen bij. Zegt dat nu iets over jullie allemaal?
Wat wel raar is, eigenlijk. Ik zie Antwerpen als één van de minder Hollandofobe steden van Vlaanderen. Zelf kom ik zulke norse mensen toch weinig tegen, en mijn kennissenkring komt grotendeels uit het Antwerpse. Nederlanders passen meteen in de groep en ik heb enkele kennissen die een vriend/vriendin hebben over de Nederlandse grens.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 23:18.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:14   #158
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jullie zijn wat rustiger, introverter, wat achterbakser ook.
Achterbakser zou ik niet zeggen: ofwel accepteren we je echt, ofwel niet. We gaan niet de hypocriet uithangen door je toe te lachen met een verborgen agenda of om je achteraf een hak te zetten.

Onze glimlach is er pas als hij oprecht is.

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 23:14.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:15   #159
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achterbakser zou ik niet zeggen: ofwel accepteren we je echt, ofwel niet. We gaan niet de hypocriet uithangen door je toe te lachen met een verborgen agenda of om je achteraf een hak te zetten.

Onze glimlach is er pas als hij oprecht is.
sterke en terechte opmerking
Oud 5 februari 2011, 23:16   #160
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
zucht

Denk je dat dat hier de gewoonte is ofzo?
Dat zeg ik nu net: bij jullie wordt dat niet gedaan. Bij jullie is alles keurig en netjes.

Je moet al blind zijn om het verschil tussen Nederland en België/Vlaanderen niet op te merken alleen al door naar de huizen en tuintjes te kijken.
kizzy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be