Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 februari 2011, 00:57   #3481
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Heeft iemand jou aangevallen of zo ?
Ja vorig jaar blijkbaar. Check de vorige pagina's. Het gaat over zotten die vette praat verkopen.
Inno is offline  
Oud 6 februari 2011, 01:00   #3482
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Daar heb ik op zich ook geen enkel probleem mee.
Feit is wel dat die toen bijna eindeloze ruzies van meer dan een jaar terug nu voorbij zijn. En dat dat niet steeds weer moet blijven opgerakeld blijven volgens mij. Wie dan ook in de fout mag gegaan zijn toen, speelt in feite geen rol meer nu. Elk mes snijdt immers aan 2 kanten.

Anders is die sfeer die hier nu terug eindelijk een beetje hersteld leek te zijn, binnen de kortste keren om zeep. Of is dat dan de hoofdbedoeling:
zo snel mogelijk terug virtuele zever krijgen. Dat kan toch niet waar zijn zeker?

Iedereen die zich op het internet begeeft, weet dat er mensen tussen zitten met goede en minder goede bedoelingen. Je gaat daar op in of je negeert dat. Meer valt daar echt niet aan te doen spijtig genoeg. Als sommige mensen (en ik viseer niemand persoonlijk, ik spreek wel degelijk algemeen omdat het een algemeen wereldwijd verspreid probleem is dat cyberpesten) daar niet mee om kunnen gaan, dat ze dan van internet (hiermee bedoel ik de sites waar ze gepest worden) wegblijven om hun eigen bestwil en gemoedstoestand positief te houden. Al die onrustzoekers op internet weghouden is een onbegonnen zaak gewoon. Moest dat kunnen was daar allang een oplossing voor gevonden denk ik dan.

Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat er iemand onderdoor gaat dmv cyberpestgedrag...
Oplossing : geen persoonlijke info vrijgeven, en vervelende onverlaten negeren of , als je dat leuk vind, belachelijk maken.
En als je PB's krijgt van zulke mensen, druk die gewoon weg zonder ze te lezen, dan denk je er ook niet aan wat daar in staat.
den dinges is offline  
Oud 6 februari 2011, 01:11   #3483
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ja vorig jaar blijkbaar. Check de vorige pagina's. Het gaat over zotten die vette praat verkopen.
Ik hoop wel dat ik de enige ben die vunzige PM's van jou krijg, want anders ga ik me tekortgedaan voelen.
Steve_M is offline  
Oud 6 februari 2011, 01:12   #3484
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik hoop wel dat ik de enige ben die vunzige PM's van jou krijg, want anders ga ik me tekortgedaan voelen.
trust me .

Tuurlijk uit respect voor jou doe ik dat met niemand anders.
Inno is offline  
Oud 6 februari 2011, 01:34   #3485
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
trust me .

Tuurlijk uit respect voor jou doe ik dat met niemand anders.
Steve_M is offline  
Oud 6 februari 2011, 03:33   #3486
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat ik beweer dat jij persoonlijk van het net moet afblijven? Van mij 'moet' niemand van het net blijven. Ik zei dat mensen die beweren zo hard gepest te worden via het internet, voor zichzelf het makkelijker maken door het te negeren en eventueel weg te blijven van die bron van ergernis. Doen ze dat niet, so be it, hun vrije keuze uiteraard.
Ik ken toch leukere manieren om mij bezig te houden dan constant rotte dingen te moeten liggen lezen tav mijn virtueel persoontje.

Bovendien praat ik over de algemene gang van zaken rond cyberpesten en dat had ik er expliciet bijgezet voor de niet-verstaanders.

Het probleem stelt zich net doordat er nog geen manieren zijn gevonden om de ambetanteriken er af te houden. Ze nemen een andere nick, een ander ip en ze zijn weer vertrokken als ze geband worden, dat zien we hier vaak genoeg toch? Zo moeilijk is het dus om in te grijpen bij ernstige feiten.

Ik snap alleen niet goed hoe mensen die zo enorm gepest blijken te worden de moed nog blijven vinden om tegen de windmolens in te blijven gaan.

En gooi van uw lever wat eraf moet. Iemand die kwaad wil lezen, zal alle woorden die ik typ aannemen als ware het een persoonlijke aanval. Ik ben mij daar heel hard van bewust en trek mij dat al heel lang niet meer aan. Als jij de nood hebt om wat ik typ op uw eigen te willen betrekken, doe maar. Jij maakt er je blijkbaar druk in, ik niet, omdat ik weet dat het niet zo bedoeld is.

Trouwens; geef dan een seintje aan de moderatie als het echt zo de spuigaten uitloopt. Stuur hun die pm's door, als ze ze zelf niet kunnen lezen. Ze zullen toch wel ingrijpen zeker?
Duupje,

Trixie heeft ergens een punt. En de moderatie heeft geen duizend ogen en kan vaak niet snel genoeg ingrijpen voor schade is gedaan.

Over Groentje-18 en kliekjes spreek ik me niet uit... ik heb die discussies niet gevolgd. Maar het is een feit dat cyberpesten of erger nog, cyberstalken bestaat en heel reëel is.

Ik wens daarmee die dingen af te sluiten, maar ik moest het even kwijt.

Met alle respect overigens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 februari 2011, 03:41   #3487
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Oplossing : geen persoonlijke info vrijgeven, en vervelende onverlaten negeren of , als je dat leuk vind, belachelijk maken.
En als je PB's krijgt van zulke mensen, druk die gewoon weg zonder ze te lezen, dan denk je er ook niet aan wat daar in staat.
Misschien beter dat je weet wat daar in staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 februari 2011, 04:46   #3488
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Kijk Duupje, natuurlijk beweer ik niet dat ik persoonlijk (Trixie) van 't net moet bijvenvan u. Ik ga u geen woorden in de mond leggen die jij niet gesproken hebt. Toch "raad" jij aan (in't algemeen) om indien je lastiggevallen wordt, je maar beter van 't net blijft. Vind je dat nu ook niet de omgekeerde wereld? Stel dat hier deze nacht een inbreker mijn spullen komt stelen, had ik maar beter mijn spullen uit mijn huis verwijderd? Is het dan mijn eigen schuld dat ik mijn bezittingen in mijn eigen huis bewaard heb? Nogmaals: ik neem jouw woorden zeker niet als een persoonlijke aanval. Zoals ik reeds zei: even goede vrienden. Ik wil hier alleen wel Raf gelijk geven: net zoals jij vindt dat ik hier niet moet komen zagen, ben jij ook niet verplicht om dit hier te komen lezen. Maar dat laatste is een vrije keuze van jou. Als jij hier vrijwillig de commentaren wil komen lezen-waartoe niemand u verplicht- mag ik hier ook mijn mening komen geven; evengoed.
Natuurlijk is dat de omgekeerde wereld, dat ga ik niet ontkennen. Op dat vlak verschillen we dan ook totaal niet van mening Trixie.
Het grote probleem ligt net in de 'straffeloosheid' van de 'daders'. Die glippen keer op keer door de mazen van het net. Die daders aanpakken is dus een hopeloze zaak op het net.
Dat is in het echte leven met -om jouw vb te nemen- inbrekers ook zo; ze worden opgepakt, krijgen geen of een belachelijk lage straf en zijn meestal niet veel later weer aan de slag. Wat doen mensen daartegen? Ze zetten een alarm of halen een hond in huis bij wijze van spreken.
Het verschil is dat je je irl beter kan 'wapenen' tegen ongewenste individu's. Op het net neem je het op tegen de grote onbekende. Wat het een pak ingewikkelder maakt.

Vandaar dat ik er van uit ga dat iemand zich beter zelf kan beschermen.
En dat kan dan vervolgens bijna uitsluitend door het te melden aan de moderatie in dit geval, te negeren (wat heel moeilijk is, maar mij lukt het om die niet meer te lezen en ze meteen te verwijderen) of er van weg te blijven, dan hoef je het niet te lezen.

(ik vind het echt spijtig dat je hier wel mensen op je negeerlijst kan zetten, maar dat je bvb wel geen pm's van hen kan blokkeren)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 6 februari 2011, 04:57   #3489
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Duupje,

Trixie heeft ergens een punt. En de moderatie heeft geen duizend ogen en kan vaak niet snel genoeg ingrijpen voor schade is gedaan.

Over Groentje-18 en kliekjes spreek ik me niet uit... ik heb die discussies niet gevolgd. Maar het is een feit dat cyberpesten of erger nog, cyberstalken bestaat en heel reëel is.

Ik wens daarmee die dingen af te sluiten, maar ik moest het even kwijt.

Met alle respect overigens.
Ik spreek nergens tegen dat Trixie een punt heeft.
En de moderatie is hier genoeg aanwezig toch. Dat ze niet alles tegelijk kunnen volgen 24/24 weet ik ook wel, maar als je een melding maakt, geloof ik toch nog wel dat ze zullen ingrijpen in het geval van Trixie die er toch wel behoorlijk last van heeft zoals ze zelf aangeeft.

Ik kaart net het probleem van cyberstalking aan Jaz.
Het is echt keiharde realistische kost voor veel mensen, vooral jongeren zelfs. Ik ondervind het zelf als ik op facebook zie wat daar allemaal verschijnt bij kinderen uit mijn zoon zijn klas... Ik weet maar al te goed welke schade dat kan toebrengen aan iemand (en die kennen elkaar dan nog irl van op school, dat blijft niet bij het virtuele alleen).
En wat gebeurt daar mee? Hooguit een berisping van school uit, misschien worden de ouders ingelicht maar daar liggen die jongeren niet van wakker tegenwoordig!

Het stoort mij mateloos dat er niet wordt opgetreden terwijl het net zo'n groot probleem is.
Vandaar dat ik liever mezelf zou beschermen dan dat te blijven ondergaan.

Ik heb zelfs een tijd getwijfeld om daar mee aan de slag te gaan voor mijn eindwerk, maar het was enorm moeilijk om daar echt veel informatie rond te verzamelen. En zo'n meldpunten rond cyberpesten zijn gewoon een lachtertje vaak.

Ik ga van de week als ik ergens tijd heb eens opzoeken of er ooit al veroordelingen zijn geweest rond cyberpesten, mensen die de toegang tot internet ontzegd worden.. en dan nog, draadloos, je logt in op de buurman of God weet ik veel wie zijn inet en je bent vertrokken voor weer een rondje.
Het is een vorm van stalking waar bijna onmogelijk tegen op te treden valt.

Dus, en ik blijf bij mijn standpunt hoe unfair die hele toestand ook is, als de wet je niet beschermd tegen die wanpraktijken op het net, moet je het zelf maar proberen te doen in de mate van het mogelijke.
Duupje is offline  
Oud 6 februari 2011, 04:59   #3490
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga er hier verder ook niet meer op in. Meningsverschillen en andere visies zullen er gelukkig altijd zijn, anders waren de mensen niet zo boeiend. Maar ik ga mijn standpunt niet blijven herhalen.
Duupje is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:25   #3491
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er hier verder ook niet meer op in. Meningsverschillen en andere visies zullen er gelukkig altijd zijn, anders waren de mensen niet zo boeiend. Maar ik ga mijn standpunt niet blijven herhalen.
Mensen zijn toch zo saai als de pest?
Dronkoers is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:26   #3492
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Mensen zijn toch zo saai als de pest?
Ik weet niet of de pest saai is hoor. Ik denk dat het redelijk spannend is.
Inno is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:28   #3493
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of de pest saai is hoor. Ik denk dat het redelijk spannend is.
Da's zo 1300
Dronkoers is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:29   #3494
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's zo 1300
Retro is in.
Inno is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:32   #3495
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Retro is in.
Eigenlijk wou ik iets zeggen over de "moderne zwarte pest", maar dat zou me gegarandeerd 8 banpunten opgeleverd hebben

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 6 februari 2011 om 07:32.
Dronkoers is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:33   #3496
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wou ik iets zeggen over de "moderne zwarte pest", maar dat zou me gegarandeerd 8 banpunten opgeleverd hebben
Als je soms met haat zit en je wilt die uiten mag je mij altijd een privébericht sturen. Let wel: het 1ste bericht is gratis. Vanaf het 2de vraag ik een financiële bijdrage, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
Inno is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:36   #3497
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je soms met haat zit en je wilt die uiten mag je mij altijd een privébericht sturen. Let wel: het 1ste bericht is gratis. Vanaf het 2de vraag ik een financiële bijdrage, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.

Ik haat helemaal niemand
Alleen kan mijn gedachtengang nogal euh... zwart zijn
Dronkoers is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:37   #3498
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik haat helemaal niemand
Alleen kan mijn gedachtengang nogal euh... zwart zijn
Je bedoelt wit
Inno is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:40   #3499
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt wit
Jah, ik kon er zelf effe nie aan uit

Niks zo leuk als lachen met dingen die nie gezegd mogen worden
Dronkoers is offline  
Oud 6 februari 2011, 07:41   #3500
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jah, ik kon er zelf effe nie aan uit

Niks zo leuk als lachen met dingen die nie gezegd mogen worden
een taboe
Inno is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be