![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3481 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als je PB's krijgt van zulke mensen, druk die gewoon weg zonder ze te lezen, dan denk je er ook niet aan wat daar in staat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3483 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3484 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3485 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trixie heeft ergens een punt. En de moderatie heeft geen duizend ogen en kan vaak niet snel genoeg ingrijpen voor schade is gedaan. Over Groentje-18 en kliekjes spreek ik me niet uit... ik heb die discussies niet gevolgd. Maar het is een feit dat cyberpesten of erger nog, cyberstalken bestaat en heel reëel is. Ik wens daarmee die dingen af te sluiten, maar ik moest het even kwijt. Met alle respect overigens. |
|
![]() |
![]() |
#3487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem ligt net in de 'straffeloosheid' van de 'daders'. Die glippen keer op keer door de mazen van het net. Die daders aanpakken is dus een hopeloze zaak op het net. Dat is in het echte leven met -om jouw vb te nemen- inbrekers ook zo; ze worden opgepakt, krijgen geen of een belachelijk lage straf en zijn meestal niet veel later weer aan de slag. Wat doen mensen daartegen? Ze zetten een alarm of halen een hond in huis bij wijze van spreken. Het verschil is dat je je irl beter kan 'wapenen' tegen ongewenste individu's. Op het net neem je het op tegen de grote onbekende. Wat het een pak ingewikkelder maakt. Vandaar dat ik er van uit ga dat iemand zich beter zelf kan beschermen. En dat kan dan vervolgens bijna uitsluitend door het te melden aan de moderatie in dit geval, te negeren (wat heel moeilijk is, maar mij lukt het om die niet meer te lezen en ze meteen te verwijderen) of er van weg te blijven, dan hoef je het niet te lezen. (ik vind het echt spijtig dat je hier wel mensen op je negeerlijst kan zetten, maar dat je bvb wel geen pm's van hen kan blokkeren) |
|
![]() |
![]() |
#3489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de moderatie is hier genoeg aanwezig toch. Dat ze niet alles tegelijk kunnen volgen 24/24 weet ik ook wel, maar als je een melding maakt, geloof ik toch nog wel dat ze zullen ingrijpen in het geval van Trixie die er toch wel behoorlijk last van heeft zoals ze zelf aangeeft. Ik kaart net het probleem van cyberstalking aan Jaz. Het is echt keiharde realistische kost voor veel mensen, vooral jongeren zelfs. Ik ondervind het zelf als ik op facebook zie wat daar allemaal verschijnt bij kinderen uit mijn zoon zijn klas... Ik weet maar al te goed welke schade dat kan toebrengen aan iemand (en die kennen elkaar dan nog irl van op school, dat blijft niet bij het virtuele alleen). En wat gebeurt daar mee? Hooguit een berisping van school uit, misschien worden de ouders ingelicht maar daar liggen die jongeren niet van wakker tegenwoordig! Het stoort mij mateloos dat er niet wordt opgetreden terwijl het net zo'n groot probleem is. Vandaar dat ik liever mezelf zou beschermen dan dat te blijven ondergaan. Ik heb zelfs een tijd getwijfeld om daar mee aan de slag te gaan voor mijn eindwerk, maar het was enorm moeilijk om daar echt veel informatie rond te verzamelen. En zo'n meldpunten rond cyberpesten zijn gewoon een lachtertje vaak. Ik ga van de week als ik ergens tijd heb eens opzoeken of er ooit al veroordelingen zijn geweest rond cyberpesten, mensen die de toegang tot internet ontzegd worden.. en dan nog, draadloos, je logt in op de buurman of God weet ik veel wie zijn inet en je bent vertrokken voor weer een rondje. Het is een vorm van stalking waar bijna onmogelijk tegen op te treden valt. Dus, en ik blijf bij mijn standpunt hoe unfair die hele toestand ook is, als de wet je niet beschermd tegen die wanpraktijken op het net, moet je het zelf maar proberen te doen in de mate van het mogelijke. |
|
![]() |
![]() |
#3490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er hier verder ook niet meer op in. Meningsverschillen en andere visies zullen er gelukkig altijd zijn, anders waren de mensen niet zo boeiend. Maar ik ga mijn standpunt niet blijven herhalen.
|
![]() |
![]() |
#3491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3492 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3494 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk wou ik iets zeggen over de "moderne zwarte pest", maar dat zou me gegarandeerd 8 banpunten opgeleverd hebben
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 6 februari 2011 om 07:32. |
![]() |
![]() |
#3496 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik haat helemaal niemand ![]() Alleen kan mijn gedachtengang nogal euh... zwart zijn ![]()
![]() |
![]() |
#3498 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jah, ik kon er zelf effe nie aan uit
![]() Niks zo leuk als lachen met dingen die nie gezegd mogen worden ![]()
![]() |
#3500 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |