![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5541 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allochtonen : een onbepaalde groep mensen. Ik verduidelijk het met het te laten volgen door “vreemdelingen in het algemeen”. Als er iets meer ONbepaald is dan dat, weet ik het niet hoor. Moet ik hier ook het gebruik van lidwoorden e.d. gaan uitleggen? Snapt u het niet, wilt u het niet snappen of wilt u per se van het onderwerp afwijken? Citaat:
Citaat:
En als u zich dan toch wilt beperken tot feiten "midden in de nacht" - al heeft dat niets met mijn post te maken - ik kon vroeger wel midden in de nacht rondfietsen zonder bang te moeten zijn! Net het feit dat zoiets tegenwoordig niet meer kan, is erg, maar dat schijnt u niet te begrijpen. Citaat:
Selectief zoeken, mens, kan ik er iets aan doen dat ik nergens een artikel vond waarin beschreven werd wat een engeltjes er in 020-Gaza rondlopen?
![]() |
![]() |
#5542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou het ook niet meer dan normaal zijn dat de overheid niet moet opdraaien voor de kosten om extra taallessen te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arti wil maar niet snappen dat de lijst van illwill perfect aansluit op de titel van de draad.
Laatst gewijzigd door daiwa : 6 februari 2011 om 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5545 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je schreef "Hollanders zijn zuinig"; maar je wil niet uitleggen wat je bedoelde. Citaat:
Je moet het gebruik van de lidwoorden niet uitleggen. Ik had zeer graag geweten wat je bedoelde. Citaat:
Citaat:
Maar dat schijn jij niet te begrijpen. Citaat:
Als je verwijst naar de lijst van Illwill moet je toch beseffen dat die lijst geselecteerd is op daders van een bepaalde afkomst; en dus zeker niet representatief is. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar begrijp je niet dat door een gelijkaardig voorbeeld te geven ik een spiegel voorhoudt aan de schrijver. Jij herkent een spiegel zelfs niet als je ervoor staat!!! Is het nodig dat ik in de toekomst het kleurtje aanpas als ik zulke schrijftechniek gebruik? Ikheb dat ooit al eens toegepast gezien met veel succes bij uw collega poster die het anders ook niet begreep. Maar om je even te verduidelijken: de afrikanen die zich in mijn kennissenkring en vriendenkring ophouden zijn helemaal niet corpulent, het zijn hoogopgeleide zeer knappe atletisch gebouwde personen en die hebben niks te maken met de acties tegen hongerende mensen in de brousse in Afrika. Nu Artisjok nog tot een gelijkaardige conclusie laten komen en we geraken er nog, maar ik vrees ervoor. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5547 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je repliceerde alsof ik schreef dat er niets aan de hand is, alsof er geen problemen zijn. Je denkt toch niet dat ik er keer op keer ga tegen ingaan. Dat is toch hopeloos. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kent u een beetje Frans? Als ik in het Frans zeg “des étrangers” dan wordt dit vertaald als “vreemdelingen”. Zeg ik “les étrangers” dan wordt het vertaald als “de vreemdelingen”. “Un étranger” = “een vreemdeling”, “l’étranger” is “de vreemdeling”. Het onbepaalde lidwoord “een” wordt in het Frans “un”. Het meervoud van “un” als onbepaald lidwoord is “des”. In het Nederlands heeft “een” als onbepaald lidwoord GEEN meervoud. Het valt dus gewoon weg. Als ik dus schrijf over “vreemdelingen” dan heb ik het over een onbepaalde groep. Ik voel me als een idioot tegenover een kleuterklas dat ik zulks moet uitleggen. Ik ben haast zeker dat u dit alles zo goed weet als ik. Als u hier nu nog blijft over verder zeuren zal ik moeten aannemen dat u simpelweg van kwade wil bent. U antwoordde niet op mijn opmerking in post 5530: Op amper 2 dagen tijd lees ik over 3 schokkende incidenten : het meisje van de foto, het meisje zonder hoofddoek, het meisje met de fiets in de sneeuw.Het enige dat u daarover wist te vertellen was dat u en uw ’s nachts niet over straat fietsen iets wat met deze feiten geen bal te maken heeft. U beschuldigt mij van selectief zoeken op het internet wat ik niet heb gedaan, ik heb gewoon de eerste de beste artikels die ik zag staan en die iets te maken hadden met het onderwerp gequote.
![]() |
![]() |
#5549 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je eigenlijk nog wat je schrijft/bedoelt? Citaat:
Citaat:
Ik schreef : Aangezien jij ook selectief opzoekt, moet je niet verwonderd zijn van het resultaat.en Als je verwijst naar de lijst van Illwill moet je toch beseffen dat die lijst geselecteerd is op daders van een bepaalde afkomst; en dus zeker niet representatief is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5550 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5551 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook het probleem met het lijstje van Illwill, Het doet alsof problemen alleen van allochtonen komen, terwijl er even goed misdaden gepleegd worden door autochtonen. Ik ben voor het aanpakken van misdaden in het algemeen, niet voor het aanpakken van een bepaalde groep die voldoen aan kenmerken opgelegd door racisten.
![]() |
![]() |
#5552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat 70% van de veroordeelde gevangenen van allochtone afkomst zijn is dus gewoon omdat de kranten de verkeerde artikeltjes plaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5553 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Correlatie != oorzakelijk verband
![]() |
#5554 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is de maatschappij nooit een 100% veilige plek geweest. Vroeger gebeurden er ook moorden of verkrachtingen en alles wat nu gebeurt is ook geen direct gevolg van de immigratie (vb Ronald Janssen). Maar ik zeg u met de hand op het hart dat de maatschappij nu vèèl onveiliger is dan vroeger! Vroeger gingen wij met enkele meisjes uit en moesten ons niet bedreigd voelen. Ooit liep ik helemaal in mijn eentje midden in de nacht over de Meir in Antwerpen of door de straten achter de kathedraal, nooit heb ik me angstig gevoeld. Tegenwoordig is dat heel anders. Ik zou het geen enkel jong meisje aanraden om 's nachts alleen door de stad te gaan. Er gebeuren zoveel overvallen, pesterijen, aanvallen op de eerbaarheid enzovoort en de daders zijn in het grootste deel van de gevallen allochtonen, heel zeker. Ja, er gebeurden ook misdaden vroeger maar waar een bepaalde soort misdaden vroeger uitzondering waren, zijn ze nu haast regel geworden! Als u dat niet ziet dan vraag ik me af of u zich wilt afschermen van de realiteit. En ja, ik vind dat u mij beschuldigt van selectief opzoeken als u letterlijk schrijft in uw post 5535 : "Aangezien jij ook selectief opzoekt, moet je niet verwonderd zijn van het resultaat."
![]() |
![]() |
#5556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 6 februari 2011 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren een vijfjarig meisje. Met een grote BMW X5. Rijdt ergggg lekker hoor. Kijk en geniet hoe het eigen volk het weer goedpraat: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...doodreed.dhtml Marokkaan? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 februari 2011 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5558 |
Banneling
|
![]() die heb je verleden week gekregen schat! Beter lezen én je lesjes onthouden hé. Sven Mary zegt je weer niks meer zeker?
Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5559 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft Sven Mary de veroordeelde gevangen geteld naar afkomst? Bart De Bie moest hij dan niet meetellen. Niet omdat die niet veroordeeld werd, maar die moest niet naar de gevangenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is er geen garantie dat gezinnen die wel hun normen aanpassen aan wat de samenleving verwacht nooit kinderen zijn met evengoed risicogedrag maar desondanks kan opvoeding die helemaal buiten de maatschappij staat een grote factor zijn tot verontrustend gedrag; wat later crimineel gedrag kan worden. Het zou boeiend zijn dat te onderzoeken, in welke mate die factor gedeeld wordt door gedetineerden van zowel Vlaamse als andere afkomst, wat leerden zij in het gezin, welk gedrag werd aangemoedigd en wat niet, in welke mate was er mogelijkheid tot dialoog, betrokkenheid op school, besteding vrije tijd van ouders en welk beeld over de samenleving gaven die ouders mee? Welke rolpatronen werden wel/niet aangeleerd? Zou best verhelderend kunnen zijn! Speciaal voor Arti, Bart de Bie mag meedoen, goed zo? ![]() |
|
![]() |
![]() |