![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Daar word ik boos van. Ik ben een vegan meid. Omdat ik de indruk krijg dat vleeseters zich afzetten tegen halal om hun geweten te sussen. Laat ik het zeggen onverdoofd slachten is evenwel de hel voor dieren. Dierenleed verzachten door betere methoden te ontwikkelen. Stoppen met subsidies voor veeboeren. Lieve vleeseters dieren verdoofd slachten is geen garantie dat ze niet lijden.
Laatst gewijzigd door Serenity : 7 februari 2011 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de slachters die een wet op verdoofd slachten gevraagd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#126 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Is het ene pijnlijker dan het andere? De dieren kunnen het in ieder geval niet navertellen en ik wil het niet uitproberen. Het gaat erom dat men de mensen, achter hun rug om, halal vlees door de strot geduwd wordt terwijl men er niet om vraagt en daarvan zelfs niet op de hoogte worden gebracht. Er is dus zelfs geen keuze of je überhaupt dit vlees wilt eten ja aldan nee. Dit in een maatschappij waar men zich erop toelegt alles op de verpakking te vermelden van wat er in je voeding zit aan kleurstoffen en dergelijke. Maar dat het halal is wordt plotseling vergeten. Daar komt dan nog bovenop dat halal een religieus trekje heeft van een voor ons niet aangename godsdienst. Dit is nu eenmaal een punt dat gevoelig ligt bij een deel van de autochtone bevolking. En terecht volgens mijn opinie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder beschaafd mens probeert het lijden zoveel mogelijk te beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom hebben ze anders de slachtwetten ingesteld, als er geen verschil zou zijn? Ik vind dat indien men in dit land dieren wil slachten, dit volgens de bestaande slachtwetten moet gebeuren. Wil je de anti discriminatie wetten dan overtreden, wil ik uitzondering maken voor een imam die zijn godheid aanroept en een rabbi die aan de zijne toestemming vraagt, maar meer niet. Ik heb een probleem met het halal gebeuren - bovenop de onverdoofde slachtpartijen - omdat het ganse gebeuren van de voedselketen onder controle van moslims moet staan: dit is een flagrante overtreding van onze wetten. Niemand mag eisen dat een ganse voedselketen onder het toezicht van een witte katholiek moet staan, dus waarom wel onder het toezicht van een moslim? bovendien moeten ONZE hygienische wetten worden gevolgd en niet die uit het 7de eeuwse woestijnland Arabie. Natuurlijk is het zo dat onze wetten ruimschoots de halal spijswetten zullen dekken en overschrijden (behalve het slachten), maar dan nog is het noodzakelijk dat er géén halal voedsel, gecontroleerd door moslims"only" aan de mensen wordt opgedrongen. dit is een flagrante overtreding. en wat doen we? de moslimkinderen kunnen op school eten, en die van ons mogen hun boterhammekes meebrengen als ze geen halal willen eten, want allez.... ge gaat nu toch ni moeilijk doen zeker madammeke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar mijn tekst toont aan dat ik er ook een probleem mee heb; op dat vlak zitten we in hetzelfde kamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laat ons zeggen dat we matig beschaafd zijn en dan druk ik het nog rooskleurig uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus is men van mening dat dierenwelzijn minder belangrijk is dan bepaalde religieuze praktijken. Evenals bepaalde culinaire praktijken belangrijker zijn dat dierenwelzijn (zie kreeften, ganzen en andere kikkers). Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik daar niet tegen protesteer, help ik mee iets te legitimeren waar ik juist faliekant tegen ben.
![]() |
![]() |
#133 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mie Vogels moet het al doen met haar hoofddoeken en Caroline zal moeten proberen de soepjurken te overhalen (dat ze maar snel wat marokkanen en turken op de lijst zet). Citaat:
Wat als je enkel nog garagepoorten wil laten installeren door katholieke installateurs? Yussef staat achter de poort met een grote dikke knuppel, maar halal vreten dat enkel door moslims moet worden gecontroleerd is dan wel ok? Wel, bij mij smaakt dat naar BEERPUT. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 7 februari 2011 om 19:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee.
![]() |
#135 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() jij begrijpt niet altijd wat andere mensen bedoelen hé? Komt dat veel voor ginds in de Westhoek?
Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 7 februari 2011 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het neemt natuurlijk niet weg dat uitzonderingen op een wet in vraag mogen gesteld worden. Ook kan men zich afvragen of halal vlees wel ritueel moet geslacht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik is er een antwoord: ja, dieren mogen ritueel geslacht worden.
![]() |