Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2011, 22:43   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Juist, ik vergat nummer 3

Mensen die selectief diervriendelijk zijn omwille van een groep mensen die ze willen discrimineren.
Wilt ge daarmee zeggen dat ze de slachtwetten ingevoerd hebben om Vlaamse mensen te discrimineren?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 23:57   #122
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf.
1) ge zijt bezorgd om dierenleed en dan moet ge veganist worden.
2) ge zijt niet (of weinig) gezorgd om dierenleed, en dan zijn er ergere koeien te geselen.
Daar word ik boos van. Ik ben een vegan meid. Omdat ik de indruk krijg dat vleeseters zich afzetten tegen halal om hun geweten te sussen. Laat ik het zeggen onverdoofd slachten is evenwel de hel voor dieren. Dierenleed verzachten door betere methoden te ontwikkelen. Stoppen met subsidies voor veeboeren. Lieve vleeseters dieren verdoofd slachten is geen garantie dat ze niet lijden.

Laatst gewijzigd door Serenity : 7 februari 2011 om 00:02.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 00:01   #123
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik ook wel, moet ge tegen die dreumes op dat forum zeggen.
Die weet nog niet helemaal waar die tegen is.
over welke dreumes heb je het?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 00:06   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Daar word ik boos van. Ik ben een vegan meid. Omdat ik de indruk krijg dat vleeseters zich afzetten tegen halal om hun geweten te sussen. Laat ik het zeggen onverdoofd slachten is evenwel de hel voor dieren. Dierenleed verzachten door betere methoden te ontwikkelen. Stoppen met subsidies voor veeboeren. Lieve vleeseters dieren verdoofd slachten is geen garantie dat ze niet lijden.
Slaat nergens op.
Het zijn niet de slachters die een wet op verdoofd slachten gevraagd hebben.
Oud 7 februari 2011, 06:56   #125
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
over welke dreumes heb je het?
http://forum.viva.nl/forum/Actueel/A...ssages/99931/0
Oud 7 februari 2011, 17:44   #126
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Dit standpunt is hier niet van tel hoewel ik je goed begrijp en ik ben zelf vleeseter. Slachten is slachten ... verdoofd of niet het resultaat is hetzelfde.

Is het ene pijnlijker dan het andere? De dieren kunnen het in ieder geval niet navertellen en ik wil het niet uitproberen.

Het gaat erom dat men de mensen, achter hun rug om, halal vlees door de strot geduwd wordt terwijl men er niet om vraagt en daarvan zelfs niet op de hoogte worden gebracht. Er is dus zelfs geen keuze of je überhaupt dit vlees wilt eten ja aldan nee. Dit in een maatschappij waar men zich erop toelegt alles op de verpakking te vermelden van wat er in je voeding zit aan kleurstoffen en dergelijke. Maar dat het halal is wordt plotseling vergeten.

Daar komt dan nog bovenop dat halal een religieus trekje heeft van een voor ons niet aangename godsdienst. Dit is nu eenmaal een punt dat gevoelig ligt bij een deel van de autochtone bevolking.

En terecht volgens mijn opinie.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 17:51   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Dit standpunt is hier niet van tel hoewel ik je goed begrijp en ik ben zelf vleeseter. Slachten is slachten ... verdoofd of niet het resultaat is hetzelfde.
Het resultaat wel maar het sterven niet.
Ieder beschaafd mens probeert het lijden zoveel mogelijk te beperken.
Oud 7 februari 2011, 18:01   #128
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht

Is het ene pijnlijker dan het andere? De dieren kunnen het in ieder geval niet navertellen en ik wil het niet uitproberen.

Het gaat erom dat men de mensen, achter hun rug om, halal vlees door de strot geduwd wordt terwijl men er niet om vraagt en daarvan zelfs niet op de hoogte worden gebracht. Er is dus zelfs geen keuze of je überhaupt dit vlees wilt eten ja aldan nee. Dit in een maatschappij waar men zich erop toelegt alles op de verpakking te vermelden van wat er in je voeding zit aan kleurstoffen en dergelijke. Maar dat het halal is wordt plotseling vergeten.

Daar komt dan nog bovenop dat halal een religieus trekje heeft van een voor ons niet aangename godsdienst. Dit is nu eenmaal een punt dat gevoelig ligt bij een deel van de autochtone bevolking.

En terecht volgens mijn opinie.
Het is wel de bedoeling dat de slachtdieren zo weinig mogelijk lijden (niet enkel fysiek, maar ook geen doodsangst).
Waarom hebben ze anders de slachtwetten ingesteld, als er geen verschil zou zijn?

Ik vind dat indien men in dit land dieren wil slachten, dit volgens de bestaande slachtwetten moet gebeuren.
Wil je de anti discriminatie wetten dan overtreden, wil ik uitzondering maken voor een imam die zijn godheid aanroept en een rabbi die aan de zijne toestemming vraagt, maar meer niet.

Ik heb een probleem met het halal gebeuren - bovenop de onverdoofde slachtpartijen - omdat het ganse gebeuren van de voedselketen onder controle van moslims moet staan: dit is een flagrante overtreding van onze wetten. Niemand mag eisen dat een ganse voedselketen onder het toezicht van een witte katholiek moet staan, dus waarom wel onder het toezicht van een moslim? bovendien moeten ONZE hygienische wetten worden gevolgd en niet die uit het 7de eeuwse woestijnland Arabie.

Natuurlijk is het zo dat onze wetten ruimschoots de halal spijswetten zullen dekken en overschrijden (behalve het slachten), maar dan nog is het noodzakelijk dat er géén halal voedsel, gecontroleerd door moslims"only" aan de mensen wordt opgedrongen.
dit is een flagrante overtreding.

en wat doen we? de moslimkinderen kunnen op school eten, en die van ons mogen hun boterhammekes meebrengen als ze geen halal willen eten, want allez.... ge gaat nu toch ni moeilijk doen zeker madammeke?
Oud 7 februari 2011, 18:09   #129
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het is wel de bedoeling dat de slachtdieren zo weinig mogelijk lijden (niet enkel fysiek, maar ook geen doodsangst).
Waarom hebben ze anders de slachtwetten ingesteld, als er geen verschil zou zijn?

Ik vind dat indien men in dit land dieren wil slachten, dit volgens de bestaande slachtwetten moet gebeuren.
Wil je de anti discriminatie wetten dan overtreden, wil ik uitzondering maken voor een imam die zijn godheid aanroept en een rabbi die aan de zijne toestemming vraagt, maar meer niet.

Ik heb een probleem met het halal gebeuren - bovenop de onverdoofde slachtpartijen - omdat het ganse gebeuren van de voedselketen onder controle van moslims moet staan: dit is een flagrante overtreding van onze wetten. Niemand mag eisen dat een ganse voedselketen onder het toezicht van een witte katholiek moet staan, dus waarom wel onder het toezicht van een moslim? bovendien moeten ONZE hygienische wetten worden gevolgd en niet die uit het 7de eeuwse woestijnland Arabie.

Natuurlijk is het zo dat onze wetten ruimschoots de halal spijswetten zullen dekken en overschrijden (behalve het slachten), maar dan nog is het noodzakelijk dat er géén halal voedsel, gecontroleerd door moslims"only" aan de mensen wordt opgedrongen.

en wat doen we? de moslimkinderen kunnen op school eten, en die van ons mogen hun boterhammekes meebrengen als ze geen halal willen eten, want allez.... ge gaat nu toch ni moeilijk doen zeker madammeke?
Ik vindt het een geweldige uitleg.
Maar mijn tekst toont aan dat ik er ook een probleem mee heb; op dat vlak zitten we in hetzelfde kamp.
Oud 7 februari 2011, 18:10   #130
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het resultaat wel maar het sterven niet.
Ieder beschaafd mens probeert het lijden zoveel mogelijk te beperken.
Moesten we echt beschaafd zijn zouden we dat dier helemaal niet doden.
Laat ons zeggen dat we matig beschaafd zijn en dan druk ik het nog rooskleurig uit.
Oud 7 februari 2011, 18:31   #131
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bah, op dit ogenblik worden de wetten niet overtreden, gezien het ritueel slachten niet verboden is.
Dus is men van mening dat dierenwelzijn minder belangrijk is dan bepaalde religieuze praktijken. Evenals bepaalde culinaire praktijken belangrijker zijn dat dierenwelzijn (zie kreeften, ganzen en andere kikkers).

Citaat:

Ik begrijp die aversie voor halal-voedsel toch niet, hoor. Het smaakt exact hetzelfde als ander vlees, en als het dan nog minder duur uitvalt ...
Oud 7 februari 2011, 18:52   #132
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bah, op dit ogenblik worden de wetten niet overtreden, gezien het ritueel slachten niet verboden is.
Dus is men van mening dat dierenwelzijn minder belangrijk is dan bepaalde religieuze praktijken. Evenals bepaalde culinaire praktijken belangrijker zijn dat dierenwelzijn (zie kreeften, ganzen en andere kikkers).

Ik begrijp die aversie voor halal-voedsel toch niet, hoor. Het smaakt exact hetzelfde als ander vlees, en als het dan nog minder duur uitvalt ...
Mijn aversie is niet dat het anders zou smaken, Mijn aversie is dat er een religieuze bijsmaak aan zit waar ik niet om gevraagd heb.
Als ik daar niet tegen protesteer, help ik mee iets te legitimeren waar ik juist faliekant tegen ben.
Oud 7 februari 2011, 19:06   #133
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
wie is "men" . Ik ken een heleboel mensen die helemaal niet wensen dat hun kinderen op school halalvreet moeten eten! men heeft hen daar niks over gevraagd, en men vindt het ook niet nodig hen daarover te bevragen blijkbaar. men wil enkel nog allochtone stemmen en ik hoop dat ze nog enkel die stemmen zullen krijgen!
Mie Vogels moet het al doen met haar hoofddoeken en Caroline zal moeten proberen de soepjurken te overhalen (dat ze maar snel wat marokkanen en turken op de lijst zet).

Citaat:
Wie heeft het over smaak? Niet halal-voedsel smaakt dan ook hetzelfde als halalvreten, en toch willen de kolonisten dat de scholen zich aanpassen?

Wat als je enkel nog garagepoorten wil laten installeren door katholieke installateurs? Yussef staat achter de poort met een grote dikke knuppel, maar halal vreten dat enkel door moslims moet worden gecontroleerd is dan wel ok? Wel, bij mij smaakt dat naar BEERPUT.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 7 februari 2011 om 19:07.
Oud 7 februari 2011, 19:40   #134
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilt ge daarmee zeggen dat ze de slachtwetten ingevoerd hebben om Vlaamse mensen te discrimineren?
Nee.
Oud 7 februari 2011, 19:49   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat jij content was als het in een afgesloten wijk gebeurt.
Citaat:
  • besnijdenis : idem islam (mag van mij worden afgeschaft voor beide)
  • koosjer : enkel in zeer kleine afgesloten wijken, niet in de supermarkten zoals nu de supermarkten worden overspoeld door halal vreteb, in Nederland weet men zelfs al niet dat men halal kaas eet : het wordt niet vermeld op de verpakking. halal = gebruik makend van onverdoofd geslachte dieren om de wei te maken en het ganse productieproces moet worden gecontroleerd door moslims (neenee, geen garagepoort van Ferryn!)
  • klederdracht: enkel in zeer kleine afgesloten wijken, niet in het parlement, op kantoor, in openbare gelegenheden, op gemeentehuizen etc.
  • onderwijs: daar zorgen ze zelf voor, ik wou dat de moslims dat ook eens deden, dan kregen onze kinderen tenminste terug kwaliteitsonderwijs zoals we dat gewoon zijn/waren
nog iets?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 20:01   #136
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht dat jij content was als het in een afgesloten wijk gebeurt.
jij begrijpt niet altijd wat andere mensen bedoelen hé? Komt dat veel voor ginds in de Westhoek?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 7 februari 2011 om 20:02.
Oud 7 februari 2011, 20:08   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
jij begrijpt niet altijd wat andere mensen bedoelen hé?
Het was duidelijk wat je bedoelde, hé.

Citaat:
Komt dat veel voor ginds in de Westhoek?
Waarom verwijs je naar de westhoek?
Je lijkt Circe wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 20:12   #138
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist.
Het neemt natuurlijk niet weg dat uitzonderingen op een wet in vraag mogen gesteld worden.
Ook kan men zich afvragen of halal vlees wel ritueel moet geslacht zijn.
Oud 7 februari 2011, 20:18   #139
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Wat dan wel ?
Oud 8 februari 2011, 11:11   #140
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist.
Het neemt natuurlijk niet weg dat uitzonderingen op een wet in vraag mogen gesteld worden.
Ook kan men zich afvragen of halal vlees wel ritueel moet geslacht zijn.
Uiteraard mag men wettelijke bepalingen in vraag stellen, waarom zou dat niet mogen?

Op dit ogenblik is er een antwoord: ja, dieren mogen ritueel geslacht worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be