Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2002, 22:07   #21
carf
Vreemdeling

carf's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar carf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
"

De grootste problemen die de wereld nu kent, zijn helemaal niet te wijten aan de vrije markt, eerder aan een tekort aan vrije markt. Dat pseudo progressief gedoe is allemaal wel zeer sympathiek, maar inhoudelijk stelt het niks voor. Lees en studeer eerst een beetje vooraleer u zich met dergelijke zever belachelijk zit te maken.
Wel, door veel te lezen en te studeren ben ik tot de conclusie gekomen dat alle ontwikkelingslanden die de adviezen van het IMF en de wereldbank opvolgden, een gigantische economische nederlaag geleden hebben. Toegegeven, deze economische nederlaag valt niet af te leiden uit de exportcijfers of de winstmarges van imperialistische investeerders. Maar als ik spreek over een economische nederlaag, dan spreek ik over de man in de straat, op het platte land. Dan moet ik steeds aan Senegal denken, waar de laatste 50 jaar de levenstandaard met 75% is afgenomen.

Tja, ik vind dat een vrij groot probleem, anderen vinden dit 'zever' en 'belachelijk'.

Groeten,

CaRf
carf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 12:06   #22
arierose
Vreemdeling

Standaard

De substitutie van arbeid door kapitaal (Marx)

De volgende vijf krachten of stadia zijn voorspelbaar.

1. De concentratie wet, waarbij grote ondernemingen voortdurend de kleine opslokken, en hierdoor steeds grotere ondernemingen ontstaan.
2. De accumulatie wet, veronderstelt dat kapitalisten, die de meerwaarde ontvangen, door concurrentie gedwongen proberen de omvang van de ondernemingen steeds te vergroten.
3. De voortdurende verslechtering van de positie van de arbeidende klasse, die afhankelijk zijn van de kapitalisten.
4. De crisistheorie, die wordt afgeleid uit de wet van de steeds maar dalende winstvoet. Het gaat de bedrijven steeds slechter, waardoor arbeiders worden ontslagen.
5. De ineenstorting van de kapitalistische maatschappij. De crises, zullen elkaar steeds sneller opvolgen en de positie van de arbeidende klasse zal voortdurend slechter worden. De spanning tussen de klassen wordt onhoudbaar.
arierose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 16:08   #23
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Dream on...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 16:35   #24
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

@Guderian
En het fascisme is juist?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be