![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Bovendien hangt de verslaving voornamelijk vast aan de sociale situatie, niet aan de heroïne. Ook dat heb ik al meermaals gepost (mèt links). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verder: opnieuw verwijs ik naar de links naar onderzoeken van heroïnegebruik. Nuja, veel onderzoeken geven inderdaad niet zo'n fraai beeld van heroïne, maar ik zeg alleen maar dat ge moet relativeren. Citaat:
Een ander voorbeeld van waarom gedecriminaliseerde maar niet gelegaliseerde heroïne tekortschiet: "Street heroin is frequently impure, and some adulterants are dangerous. Several hundred heroin users died in 2006 in the U.S. after unwittingly taking heroin cut with fentanyl, a powerful synthetic opiate." (http://www.erowid.org/chemicals/hero...n_basics.shtml) Als je verder niet gelooft dat de gevaren van heroïne lager zijn dan je laat uitschijnen, moet je hier maar eens lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge kunt niet snel iemand droog leggen. Dat gaat veel oorlogen vragen. In mijn mening komen er dezer dagen heel veel criminaliteit verder uit alcohol. De remmen zijn weg, de stoppen slaan door en hop 't is gebeurd. Verkrachtingen etc zijn in mijn mening niet op geminderd bij het aanbieden van alcohol, integendeel. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verder: opnieuw verwijs ik naar de links naar onderzoeken van heroïnegebruik. Nuja, veel onderzoeken geven inderdaad niet zo'n fraai beeld van heroïne, maar ik zeg alleen maar dat ge moet relativeren. Citaat:
Een ander voorbeeld van waarom gedecriminaliseerde maar niet gelegaliseerde heroïne tekortschiet: "Street heroin is frequently impure, and some adulterants are dangerous. Several hundred heroin users died in 2006 in the U.S. after unwittingly taking heroin cut with fentanyl, a powerful synthetic opiate." (http://www.erowid.org/chemicals/hero...n_basics.shtml) Als je verder niet gelooft dat de gevaren van heroïne lager zijn dan je laat uitschijnen, moet je hier maar eens lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge kunt niet snel iemand droog leggen. Dat gaat veel oorlogen vragen. In mijn mening komen er dezer dagen heel veel criminaliteit verder uit alcohol. De remmen zijn weg, de stoppen slaan door en hop 't is gebeurd. Verkrachtingen etc zijn in mijn mening niet op geminderd bij het aanbieden van alcohol, integendeel. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 |
Burger
|
![]() Mijn vraag, hoe gaan we dit praktisch realiseren?
Petitie? Protest? ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Petitie = om de politici ervan overtuigen dat het de moeite loont om het debat op de agenda te zetten. Dat lijkt me sowieso de meest logische 1e stap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 |
Minister
|
![]() Hier een mening van Prof. De Grauwe +commentaar van iem. van De Sleutel:
http://www.econ.kuleuven.be/ces/Arti...ard_030210.pdf Enige persoonlijke opmerkingen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 |
Banneling
|
![]() Een liberaal met een andere mening dan "Van mij mag het, maar het mag niet mogen."
1-1-2012 ALLE DRUGS VRIJ IN NEDERLANDhttp://www.encod.org/info/1-1-2012-A...S-VRIJ-IN.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat het gebruik gaat verhogen is een uit de lucht gegrepen argument zonder iets van valide basis. Ik zal de vraag anders stellen: Wil je dat kinderen makkelijk aan cannabis kunnen geraken, of wil je liever dat het zo ver mogelijk van kinderen wegblijft? Uiteraard, wilt iedereen dat het niet toegankelijk is voor kinderen. Maar het huidige beleid is net SCHADELIJK voor al de kinderen! En door het dan nog eens in de duistere sferen te duwen, wordt het ineens een uitdaging, een reden te meer om het tòch te proberen (op jonge leeftijd, wat absoluut schadelijke effecten kan hebben op de ontwikkeling van de hersenen.) Zet coffeeshops op straat, net zoals er café's zijn, en je leert ineens aan je kinderen wat het is. Zodat ze als ze +18 zijn ZELF de keuze kunnen maken om het eens te proberen. Het gebruik zal niet stijgen door legalisatie, ookal lijkt dit in enige zin 'logisch' Zulke thema's zijn altijd verbonden met complexe sociologische gebeurtenissen. Dus, voor onze kinderen & kleinkinderen: DENK alstublieft nét iets verder. Laatst gewijzigd door Spiritus : 16 februari 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland beginnen ze het meer en meer zat te worden. Eerst in Bergen op Zoom en Rosendaal kwamen er al tal van klachten binnen door de grote overlast die drugstoeristen met zich meebrengen, nu willen ze er ook vanaf in Urk:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat zo de stap naar (soft)drugs vergroot wordt. Jongeren moeten nu niet meer gewoon de winkel binnenstappen als ze eens met drugs willen experimenteren. De melk niet meer voor de kat zijn bek zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
Minister-President
|
![]() Dan ruiken ze wel aan de Tipex.
In het kort: er bestaat een vraag naar drugs. Dat kan je niet tegengaan met eenvoudige verboden van de meest gekende drugs: mensen experimenteren nu eenmaal met hun lichaam. Drugs waren daar (bij mezelf althans) gewoon een middel toe. Misschien dat je de vraag naar drugs kan uitschakelen met een grondige mentaliteitswijziging? Mogelijk, maar wellicht niet wenselijk.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 16 februari 2011 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |