Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2011, 15:09   #1081
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat is niet waar. Dat gij nu uberzuivere hero hebt of brol hero. Bij teveel gaat uw hart stil staan.
Euh dat zeg ik toch, met "concentratie" (en hoeveelheid). Maar hoe zuiverder de drug, hoe controleerbaarder de inhoud van het actief produkt.

Citaat:
Waarom zou U dan willen dat deze drugs aangeboden wordt?
Omdat de meeste problemen samenhangen met de onzuiverheid en de onvoorspelbaarheid van de concentratie, voor de miljoenste keer
Bovendien hangt de verslaving voornamelijk vast aan de sociale situatie, niet aan de heroïne. Ook dat heb ik al meermaals gepost (mèt links).

Citaat:
Ik heb eerder zoiets van: haal daar medische (gecontroleerde) voordelen uit ipv recreatief.
Uiteraard is dat het beste, maar daarmee belet je nog niet dat degene die het tòch willen gebruiken, het gaan doen of je nu wilt of niet.

Citaat:
Die grote groep zijn vooral blowers en sporadische snuivers, slikkers.
Geen hero spuiters.
Hoe weet jij dat? Hoe kan je die uitspraak verantwoorden t.o.v. het artikel dat ik een tijd terug gepost heb met gegevens omtrent heroïnegebruik?

Citaat:
En die groep dat net verantwoord omgaat met drugs, zie ik niet roepen achter een legalisering.
Toch niet in mijn kringen. Ik ken zelfs mensen in het welzijnswerk die eerder gewonnen zijn voor voorzichtige legalisatie.

Citaat:
Eerste reactie: taks betalen op drugs? En die taks jaarlijks zien stijgen? Fuck off.
Als de kwaliteit is zoals het hoort ben ik blij die taks te betalen. Bovendien zou mèt taks de drugs nog steeds goedkoper (of toch niet duurder) zijn dan de prijzen nu op de illegale markt.

Citaat:
LOL 't is niet omdat coke via de haven in tonnen binnenkomt dat ik het op de haven zelf ga halen he. Dat is bij iemand binnen of ff bellen om het te laten brengen he makker.
Naast de kwestie.

Citaat:
En ik bekijk het zeer zeker in zijn geheel. Dealers dat hun geld verdienen op drugs proberen het zo zuiver mogelijk te houden om geen klanten te verliezen.
De dealer die ik ooit aansprak wist de botten over drugs. Hij zag bijna groen toen ik hem vertelde dat ik het in een lab zelf ging gaan analyseren.

Citaat:
Dealers dat verkopen om hun "verslaving" te onderhouden staan helemaal niet graag in het daglicht en gaan zeker niet direct aan minderjarige verkopen, minder geven dan de toegestane marge aan meerderjarigen wel ja.
Ik denk ook dat dat fenomeen bij ons niet zo wijd verbreid is, maar dat is ook niet wat ik bedoelde met "crimineel milieu". Je moet alles bekijken van produktie tot eindgebruiker. En dat plaatje is niet mooi.

Citaat:
Versnijden? Misschien enkelen wel ja.
Altijd. Zuivere cocaïne is niet snuifbaar en bovendien levensgevaarlijk in zo'n zuivere vorm.

Citaat:
Maar al bij al, khem zelden te klagen gehad op "kwaliteit". Zelden!
Veel van de brol die erin zit hebt ge nooit door hé. Als ze hun cocaïne maken met gelode benzine (stel) zult ge pas jaren nadien last beginnen krijgen van vanalles en nog wat.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 15:38   #1082
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Er waren wel opium huisjes, en waarom zijn die gesloten Ars?
Daar uw antwoord.
Zie eerder geposte link over allerhande politiek en raciaal gekleurde beslissingen van de vorige eeuw die nergens op geleken.

Citaat:
Nu kunnen die aanwijzingen tellen voor coffeeshops, maar opiaten zijn nu wel lichamelijk zo verslavend dat ZELDEN iemand die cold turkey aankan he.
De cold turkey van heroïne zou minder erg zijn dan die van alcohol.
En verder: opnieuw verwijs ik naar de links naar onderzoeken van heroïnegebruik. Nuja, veel onderzoeken geven inderdaad niet zo'n fraai beeld van heroïne, maar ik zeg alleen maar dat ge moet relativeren.

Citaat:
Doe het is ene keer van mij, opiaten wettelijk aanbieden met recreatieve doeleinden is NO GOOD.
Het beste tegenvoorbeeld dat ik kan geven is het medicinaal gebruik van heroïne voor medische toepassingen; niet in België maar wel in andere landen, waar het zeer goeie resultaten neerzet zonder veel problemen.

Een ander voorbeeld van waarom gedecriminaliseerde maar niet gelegaliseerde heroïne tekortschiet:

"Street heroin is frequently impure, and some adulterants are dangerous. Several hundred heroin users died in 2006 in the U.S. after unwittingly taking heroin cut with fentanyl, a powerful synthetic opiate." (http://www.erowid.org/chemicals/hero...n_basics.shtml)

Als je verder niet gelooft dat de gevaren van heroïne lager zijn dan je laat uitschijnen, moet je hier maar eens lezen.

Citaat:
Wij hebben geen drugsprobleem. Dus wat is nu het probleem?
En hierbij zeg ik niet dat er geen problemen zijn door drugs, maar in de algemene lijnen is hier alles behalve een drugsprobleem.
Jezus Christ man. Ik moet denken aan Ahmadinejad: "wij hebben geen homo's. Wij hebben geen problemen met homo's".

Citaat:
Wat is nu het probleem met drugs in België behalve de illegaliteit?
Drugsdoden, overdosissen, onverantwoord gebruik, financiering van criminele organisaties, criminalisering van de gebruiker, minder inkomsten voor de staat, veel kosten voor gerecht & politie.

Citaat:
Ja, alles wat van den drogist komt is heel zuiver he Ars
Wat wil je hiermee zeggen?

Citaat:
Gebruik google en youtube etc en hoor eens naar meth gebruikers hun verhaal En vooral naar zij die er verslaafd aan zijn geraakt.
Je hebt niet goed gelezen wat ik geschreven heb.

Citaat:
Eigen gebruik decriminaliseren he.
Ik vind het persoonlijk jammer dat men zulke planten uittrekt/besproeit.
Ik heb het over de grote cocateelten in Z.-Amerika.

Citaat:
Dan moeten we middelen scheppen zodat ze sneller luisteren ipv ze de drugs te geven he. Niet waar?
Ik heb nooit anders beweerd: legalisatie, regularisatie en informatie.

Ge kunt niet snel iemand droog leggen. Dat gaat veel oorlogen vragen.
In mijn mening komen er dezer dagen heel veel criminaliteit verder uit alcohol. De remmen zijn weg, de stoppen slaan door en hop 't is gebeurd.
Verkrachtingen etc zijn in mijn mening niet op geminderd bij het aanbieden van alcohol, integendeel.

Citaat:
Het vergt echt moed van drugs te blijven als je weet wat ze inhouden.
Een goed geïnformeerd die op een eerlijke manier te horen krijgt wat de positieve èn negatieve effecten zijn, en de risico's die ermee gepaard gaan, kan een evenwichtige keuze maken. Ik heb daar zelf alleszins geen problemen mee.

Citaat:
En het vergt nog meer in te zien dat de huidige maatschappij niet meer in staat is om drugs aangeboden te krijgen. Teveel fucked up people.
Ze krijgen ze nu al aangeboden... door mensen die het geen kak kan schelen hoe het staat met hun gezondheid en/of meerderjarige status.
Oud 13 januari 2011, 15:38   #1083
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Er waren wel opium huisjes, en waarom zijn die gesloten Ars?
Daar uw antwoord.
Zie eerder geposte link over allerhande politiek en raciaal gekleurde beslissingen van de vorige eeuw die nergens op geleken.

Citaat:
Nu kunnen die aanwijzingen tellen voor coffeeshops, maar opiaten zijn nu wel lichamelijk zo verslavend dat ZELDEN iemand die cold turkey aankan he.
De cold turkey van heroïne zou minder erg zijn dan die van alcohol.
En verder: opnieuw verwijs ik naar de links naar onderzoeken van heroïnegebruik. Nuja, veel onderzoeken geven inderdaad niet zo'n fraai beeld van heroïne, maar ik zeg alleen maar dat ge moet relativeren.

Citaat:
Doe het is ene keer van mij, opiaten wettelijk aanbieden met recreatieve doeleinden is NO GOOD.
Het beste tegenvoorbeeld dat ik kan geven is het medicinaal gebruik van heroïne voor medische toepassingen; niet in België maar wel in andere landen, waar het zeer goeie resultaten neerzet zonder veel problemen.

Een ander voorbeeld van waarom gedecriminaliseerde maar niet gelegaliseerde heroïne tekortschiet:

"Street heroin is frequently impure, and some adulterants are dangerous. Several hundred heroin users died in 2006 in the U.S. after unwittingly taking heroin cut with fentanyl, a powerful synthetic opiate." (http://www.erowid.org/chemicals/hero...n_basics.shtml)

Als je verder niet gelooft dat de gevaren van heroïne lager zijn dan je laat uitschijnen, moet je hier maar eens lezen.

Citaat:
Wij hebben geen drugsprobleem. Dus wat is nu het probleem?
En hierbij zeg ik niet dat er geen problemen zijn door drugs, maar in de algemene lijnen is hier alles behalve een drugsprobleem.
Jezus Christ man. Ik moet denken aan Ahmadinejad: "wij hebben geen homo's. Wij hebben geen problemen met homo's".

Citaat:
Wat is nu het probleem met drugs in België behalve de illegaliteit?
Drugsdoden, overdosissen, onverantwoord gebruik, financiering van criminele organisaties, criminalisering van de gebruiker, minder inkomsten voor de staat, veel kosten voor gerecht & politie.

Citaat:
Ja, alles wat van den drogist komt is heel zuiver he Ars
Wat wil je hiermee zeggen?

Citaat:
Gebruik google en youtube etc en hoor eens naar meth gebruikers hun verhaal En vooral naar zij die er verslaafd aan zijn geraakt.
Je hebt niet goed gelezen wat ik geschreven heb.

Citaat:
Eigen gebruik decriminaliseren he.
Ik vind het persoonlijk jammer dat men zulke planten uittrekt/besproeit.
Ik heb het over de grote cocateelten in Z.-Amerika.

Citaat:
Dan moeten we middelen scheppen zodat ze sneller luisteren ipv ze de drugs te geven he. Niet waar?
Ik heb nooit anders beweerd: legalisatie, regularisatie en informatie.

Ge kunt niet snel iemand droog leggen. Dat gaat veel oorlogen vragen.
In mijn mening komen er dezer dagen heel veel criminaliteit verder uit alcohol. De remmen zijn weg, de stoppen slaan door en hop 't is gebeurd.
Verkrachtingen etc zijn in mijn mening niet op geminderd bij het aanbieden van alcohol, integendeel.

Citaat:
Het vergt echt moed van drugs te blijven als je weet wat ze inhouden.
Een goed geïnformeerd die op een eerlijke manier te horen krijgt wat de positieve èn negatieve effecten zijn, en de risico's die ermee gepaard gaan, kan een evenwichtige keuze maken. Ik heb daar zelf alleszins geen problemen mee.

Citaat:
En het vergt nog meer in te zien dat de huidige maatschappij niet meer in staat is om drugs aangeboden te krijgen. Teveel fucked up people.
Ze krijgen ze nu al aangeboden... door mensen die het geen kak kan schelen hoe het staat met hun gezondheid en/of meerderjarige status.
Oud 16 januari 2011, 15:08   #1084
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Mijn vraag, hoe gaan we dit praktisch realiseren?
Petitie? Protest? ...
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 18:58   #1085
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritus Bekijk bericht
Mijn vraag, hoe gaan we dit praktisch realiseren?
Petitie? Protest? ...
Verschillende fronten tegelijk lijkt mij het best...
Petitie = om de politici ervan overtuigen dat het de moeite loont om het debat op de agenda te zetten. Dat lijkt me sowieso de meest logische 1e stap.
Oud 17 januari 2011, 00:42   #1086
Spiritus
Burger

Standaard

http://www.ipetitions.com/petition/l...nnabisbelgium/

TEKENEN EN VERSPREIDEN DIE HANDEL
Oud 17 januari 2011, 10:32   #1087
Ars_Nova
Minister

Standaard

Hier een mening van Prof. De Grauwe +commentaar van iem. van De Sleutel:

http://www.econ.kuleuven.be/ces/Arti...ard_030210.pdf

Enige persoonlijke opmerkingen:
  • ik kan de bezorgdheid van De Sleutel wel begrijpen dat er een "verkeerd signaal" gegeven zou kunnen worden, maar het is net de zaak dat er duidelijke regels zijn en dat die zeer strikt toegepast worden.
  • uiteraard moeten jongeren strikt ontraden worden om drugs, alcohol en tabak te gebruiken. Er moeten echter wel volgens mij zinvolle straffen komen, m.a.w. straffen waaruit de jongere iets uit leert.
  • men vergeet dat in het geval van staatswinkels of beëdigde verkopers (zoals apothekers), er controle mogelijk is. Met de huidige technologische middelen is het niet zo moeilijk meer om identiteitscontrole te doen op nationaliteit (om het aanzuigeffect te vermijden), leeftijd en hoeveel die persoon per maand aankoopt. Als het uit de hand loopt op dat vlak kan men altijd een bezoekje brengen aan die persoon om te zien of er geen illegale handel aan het ontstaan is.
  • ik ben zelf ook voorstander om de verkoop van alcohol aan striktere banden te leggen. In elk geval is er nu te weinig controle op nachtwinkels die vaak nog al te gretig verkopen aan minderjarigen die een nachtje zwaar willen doordoen (allé toch hier in Leuven).
Oud 17 januari 2011, 10:33   #1088
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritus Bekijk bericht
Jammer dat je er niet "decriminalisatie van drugs" van gemaakt hebt.
Oud 8 februari 2011, 12:51   #1089
Ars_Nova
Minister

Standaard

Tsjechië legaliseert een hoop drugs, waaronder gelimiteerde hoeveelheden cocaïne en heroïne.
Oud 8 februari 2011, 13:51   #1090
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Dat was ervoor al een semi beloofd land wegens de massale aanwezigheid van knap vrouwvolk, nu ben ik helemaal verkocht
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 14:53   #1091
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dat was ervoor al een semi beloofd land wegens de massale aanwezigheid van knap vrouwvolk, nu ben ik helemaal verkocht
En bovenal is het de bakermat van de Pils.
Oud 8 februari 2011, 15:21   #1092
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
En bovenal is het de bakermat van de Pils.
Vanaf nu ook ... PilLs
Straks mijn vakantiebestemming vastleggen
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 12:07   #1093
Ars_Nova
Minister

Standaard

En hop, nog maar eens een bericht dat aangeeft dat verbieden meer kwaad doet dan goed.
Oud 16 februari 2011, 14:01   #1094
artisjok
Banneling

Standaard

Een liberaal met een andere mening dan "Van mij mag het, maar het mag niet mogen."
1-1-2012 ALLE DRUGS VRIJ IN NEDERLAND

Dat verbod op drugs brengt ons alleen maar ellende. Ik heb mij bij mijn aantreden als minister in dit rechtse kabinet, mind you ik ben wel van echt liberale vleugel in de VVD, voorgenomen om het in dit land een stuk veiliger te maken......

Aan het woord is Ivo Opstelten. Niet meer de jongste. Fors van postuur. Onder andere Burgemeester van een kleine plaats in de provincie Groningen, directeur-Generaal Openbare Orde en Veiligheid van het ministerie van Binnenlandse Zaken onder minister Van Dijk, burgemeester van Rotterdam en voorzitter van de VVD. Nu dus minister van Justitie en Veiligheid.
http://www.encod.org/info/1-1-2012-A...S-VRIJ-IN.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 18:20   #1095
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uiteraard gaat dat cijfer dan enkel toenemen. Ik ben best begrijpen dat mensen problemen hebben met het wijdverspreide gebruik van alcohol, maar als je daar iets aan wilt doen moet je pleiten tegen alcohol en niet om nog meer drugs legaal te maken. Zo vererger je de huidige toestand enkel.
U lijkt zo zeker van u stuk?

Dat het gebruik gaat verhogen is een uit de lucht gegrepen argument zonder iets van valide basis.

Ik zal de vraag anders stellen: Wil je dat kinderen makkelijk aan cannabis kunnen geraken, of wil je liever dat het zo ver mogelijk van kinderen wegblijft?

Uiteraard, wilt iedereen dat het niet toegankelijk is voor kinderen.
Maar het huidige beleid is net SCHADELIJK voor al de kinderen!
En door het dan nog eens in de duistere sferen te duwen, wordt het ineens
een uitdaging, een reden te meer om het tòch te proberen (op jonge leeftijd, wat absoluut schadelijke effecten kan hebben op de ontwikkeling van de hersenen.)

Zet coffeeshops op straat, net zoals er café's zijn, en je leert ineens aan je kinderen wat het is. Zodat ze als ze +18 zijn ZELF de keuze kunnen maken om het eens te proberen.

Het gebruik zal niet stijgen door legalisatie, ookal lijkt dit in enige zin 'logisch'
Zulke thema's zijn altijd verbonden met complexe sociologische gebeurtenissen.

Dus, voor onze kinderen & kleinkinderen: DENK alstublieft nét iets verder.

Laatst gewijzigd door Spiritus : 16 februari 2011 om 18:21.
Oud 16 februari 2011, 22:03   #1096
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

In Nederland beginnen ze het meer en meer zat te worden. Eerst in Bergen op Zoom en Rosendaal kwamen er al tal van klachten binnen door de grote overlast die drugstoeristen met zich meebrengen, nu willen ze er ook vanaf in Urk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
Urk wil gebruik hasj en wiet verbieden

De Nederlandse gemeente Urk gaat het gebruik en bezit van softdrugs in de openbare ruimte verbieden. Dat meldt een woordvoerster van de gemeente. Wie met een jointje of een paar gram wiet op zak wordt gehouden, kan beboet worden.

De voltallige gemeenteraad van Urk gaf dinsdagavond tijdens een commissievergadering aan voorstander te zijn van het voorstel van het college van burgemeester en wethouders om softdrugs van het voormalige eiland te bannen. Daarmee wijkt het vissersdorp af van het Nederlandse beleid, dat toelaat om maximaal vijf gram hasj of wiet op zak te hebben.

Burgemeester Jaap Kroon is het niet eens met het beleid van de overheid en de gemeenteraad deelt dus zijn mening. De raad zal waarschijnlijk tijdens de gemeenteraadsvergadering op drie maart zijn fiat geven. Urk kampt al langer met een problematisch drank- en drugsgebruik onder jongeren.

Kamerlid Lea Bouwmeester (PvdA) heeft minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten gevraagd of Urk de vrijheid heeft om af te wijken van het landelijk beleid. Bouwmeester vindt het een goede zaak dat Urk nu in actie komt tegen het drugsprobleem in de gemeente, maar ze had liever gezien dat het gemeentebestuur meer gaat doen om drugsgebruik te voorkomen.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie beraadt zich nog op een reactie op het voornemen van de gemeente Urk.
Lijkt mij alvast een goede stap om het drugsprobleem er tegen te gaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 22:05   #1097
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In Nederland beginnen ze het meer en meer zat te worden. Eerst in Bergen op Zoom en Rosendaal kwamen er al tal van klachten binnen door de grote overlast die drugstoeristen met zich meebrengen, nu willen ze er ook vanaf in Urk:

Lijkt mij alvast een goede stap om het drugsprobleem er tegen te gaan.
Kan je uitleggen waarom je dit een goede stap vindt om het drugsprobleem tegen te gaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 22:31   #1098
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je uitleggen waarom je dit een goede stap vindt om het drugsprobleem tegen te gaan?
Omdat zo de stap naar (soft)drugs vergroot wordt. Jongeren moeten nu niet meer gewoon de winkel binnenstappen als ze eens met drugs willen experimenteren. De melk niet meer voor de kat zijn bek zetten.
Oud 16 februari 2011, 22:38   #1099
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Dan ruiken ze wel aan de Tipex.

In het kort: er bestaat een vraag naar drugs. Dat kan je niet tegengaan met eenvoudige verboden van de meest gekende drugs: mensen experimenteren nu eenmaal met hun lichaam. Drugs waren daar (bij mezelf althans) gewoon een middel toe. Misschien dat je de vraag naar drugs kan uitschakelen met een grondige mentaliteitswijziging? Mogelijk, maar wellicht niet wenselijk.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 februari 2011 om 22:42.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 22:48   #1100
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dan ruiken ze wel aan de Tipex.

In het kort: er bestaat een vraag naar drugs. Dat kan je niet tegengaan met eenvoudige verboden van de meest gekende drugs: mensen experimenteren nu eenmaal met hun lichaam. Drugs waren daar (bij mezelf althans) gewoon een middel toe. Misschien dat je de vraag naar drugs kan uitschakelen met een grondige mentaliteitswijziging? Mogelijk, maar wellicht niet wenselijk.
Het is wat hetzelfde als met sigaretten, daar is ook een vraag naar die je niet kan tegengaan, ongeacht het aantal taksen, accijnzen, quota's, diabolisering, ... Maar je kan wel de vraag stellen of het wenselijk is om een open politiek te voeren naar het aanbod van dat product. Zeker als het aanbod in jouw land het meest lakse aanbodbeleid van alle Westerse landen hanteert en daarbij hopen last ondervindt van dat beleid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be