Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 12:18   #321
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Wat is er, Hollander? Bang dat de 'Vlaamse erfenis' te klein zal uitvallen?
Is het daarom dat je zoveel mogelijk Vlaams grondgebied wil afstaan? Wat we aan Wallonië of Frankrijk geven kan 'den Ollander' niet meer inpikken?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 februari 2011 om 12:34.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:18   #322
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus?

trouwens, wie zegt dat er in Nederland enkel maar slechte restaurants bestaan, heeft zeker geen smaakpupillen.

Zeeuws-Vlaanderen overleeft trouwens van de Vlamingen die daar gaan eten.
Spaar me de reclame, ik zit minstens 1 keer per maand (soms wel 1 keer per week) in Nederland, ik kan tot nu toe de goede resto's op één hand tellen, je kan Frankrijk & Nederland op culinair niet vergelijken, dat is zo'n beetje NASA vergelijken met die sukkel die raketten maakt met flesjes en amper één meter hoog geraken.

Alle respect voor de Nederlanders, 't zijn toffe mensen, maar ze doen hun uiterste best om Engeland de loef te steken met slechtste keuken ooit
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 februari 2011 om 12:18.
Amon_Re is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:19   #323
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Smaakpupillen?
Smaakpapillen .... Sorry, weinig slaap & zware verkoudheid + meds == bad mix
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:20   #324
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Spaar me de reclame, ik zit minstens 1 keer per maand (soms wel 1 keer per week) in Nederland, ik kan tot nu toe de goede resto's op één hand tellen, je kan Frankrijk & Nederland op culinair niet vergelijken, dat is zo'n beetje NASA vergelijken met die sukkel die raketten maakt met flesjes en amper één meter hoog geraken.

Alle respect voor de Nederlanders, 't zijn toffe mensen, maar ze doen hun uiterste best om Engeland de loef te steken met slechtste keuken ooit
goed, smaken verschillen.

maar wat heeft dat met hollanderhaat te maken?
Oud 9 februari 2011, 12:20   #325
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien u het nodig acht zich over de grens met onze binnenlandse politiek te gaan moeien, meen ik dat uw motieven er wel degelijk toe doen.

Ik moei mij toch ook niet met de Nederlandse politiek, of wel?
Oh? Verschoon mij dat ik dacht dat dit een forum was om over Belgische politiek te praten.

Zal ik mij voortaan nog uitsluitend op een forum voor Nederlandse politiek begeven? Laat het gerust even weten.
Hollander is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:20   #326
Amon_Re

Standaard

Citaat:
goed, smaken verschillen.

maar wat heeft dat met hollanderhaat te maken?
Absoluut niets. Was gewoon één argument waarom Frankrijk te kiezen boven Nederland dat nu eens niets met politiek of geschiedenis te maken heeft
Amon_Re is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:21   #327
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
dat zal best kunnen kloppen. Ons houdt het niet zo bezig, die keuken.

In ieder geval ons boven de Moerdijk niet.
Hollander is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:34   #328
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is het daarom dat je zoveel mogelijk Vlaams grondgebied wil afstaan? Liever bij Frankrijk dan bij 'den Ollander'?
Geen van beide; dat zou u -als u aandachtig zou lezen- weten.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:36   #329
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Oh? Verschoon mij dat ik dacht dat dit een forum was om over Belgische politiek te praten.

Zal ik mij voortaan nog uitsluitend op een forum voor Nederlandse politiek begeven? Laat het gerust even weten.
Ga gerust verder uw gangen hier. Ik vind uw posts vaak hoogst vermakelijk. Maar hang niet de hypocriet uit over de achterliggende bedoelingen.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 12:43   #330
Hollander

Standaard

Citaat:
Ga gerust verder uw gangen hier. Ik vind uw posts vaak hoogst vermakelijk. Maar hang niet de hypocriet uit over de achterliggende bedoelingen.
Mijn achterliggende bedoeling is het bereiken van een zo innig mogelijke Vlaams-Nederlandse samenwerking. Daar doe ik allerminst hypocriet over, zoals je zou kunnen weten als je mijn berichten leest.
Hollander is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:04   #331
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Mijn achterliggende bedoeling is het bereiken van een zo innig mogelijke Vlaams-Nederlandse samenwerking. Daar doe ik allerminst hypocriet over, zoals je zou kunnen weten als je mijn berichten leest.
Zolang het zich tot samenwerking beperkt; ok. Maar van zodra u vindt dat u ook inspraak heeft in hoe of in welke vorm Vlaanderen zich losmaakt van de Franstaligen, gaat u uw boekje te buiten. Zoals gezegd: ik moei me ook niet met de Nederlandse politiek.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:09   #332
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang het zich tot samenwerking beperkt; ok. Maar van zodra u vindt dat u ook inspraak heeft in hoe of in welke vorm Vlaanderen zich losmaakt van de Franstaligen, gaat u uw boekje te buiten.
Misschien moeten de Nederlanders in Voeren dan ook maar terug verhuizen?

Deze hele discussie heeft overigens niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:10   #333
Shadowke

Standaard

kizzy, indien er in Vlaanderen een meerderheid voor een confederatie met Nederland is, en later een effectieve staatkundige unie? wat ga jij dan doen?
Shadowke is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:12   #334
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht

Deze hele discussie heeft overigens niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken.
idd ni, enkel met de belcigicistische nederlanderhaat bij bepaalde Vlaamsgezinden op dit forum waarbij de mening van de hele bevolking van minder belang tov hun eigen mening (dictatoriale trekjes).
Shadowke is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:13   #335
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
kizzy, indien er in Vlaanderen een meerderheid voor een confederatie met Nederland is, en later een effectieve staatkundige unie? wat ga jij dan doen?
Die is er niet. Overigens ook niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, wat hoe dan ook het primaire doel zou moeten zijn. In plaats van mentaal te zitten spelen met gekleurde landkaartjes zouden we beter daar naartoe werken. Daarna kunnen we nog zoveel zeiken over Nederland als we willen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:13   #336
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat Brussel-stad deel uitmaakt van het Gewest Brussel.

als je wilt dat Brussel gaat deel uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen, ga je iets minder verkrampt Brussel moeten bekijken.
Je wil zeggen dat Brussel zelfbeschikking heeft door het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Hoofdstedelijk gewest?
Oud 9 februari 2011, 13:15   #337
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je wil zeggen dat Brussel zelfbeschikking heeft door het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Hoofdstedelijk gewest?
wat is voor jou een volk?

wie bepaalt dat?
Oud 9 februari 2011, 13:16   #338
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is voor jou een volk?

wie bepaalt dat?
Denk je dan werkelijk dat Brussel een volk is?
Oud 9 februari 2011, 13:20   #339
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht

Als Nederlander, woonachtig in Leiden, denk ik niet dat onze binnenlandse politiek hem aangaat. Wat voor Nederlanders die in Voeren wonen wel het geval is.

Laatst gewijzigd door kizzy : 9 februari 2011 om 13:20.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:21   #340
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Dan zal ook ik me daarbij moeten neerleggen. Dat is nu eenmaal democratie. Of het zo zou zijn, zal nog moeten blijken. Ik heb alvast niet die indruk.
kizzy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be