Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 14:59   #701
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Waarom SUV's niet gewoon beperken in snelheid tot 90 km/h zoals de vrachtwagens?

Dat moet toch een zeker afschrikkend effect hebben op eikels en mensen die die SUV gebruiken waarvoor hij gebouwd is, zullen hem nog altijd kopen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:01   #702
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom SUV's niet gewoon beperken in snelheid tot 90 km/h zoals de vrachtwagens?

Dat moet toch een zeker afschrikkend effect hebben op eikels en mensen die die SUV gebruiken waarvoor hij gebouwd is, zullen hem nog altijd kopen.

Waarom wel?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:02   #703
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De term SUV is te vaag hiervoor, maar ik zie hier wel iets in
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:02   #704
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je ze inschrijft als lichte vracht worden die toch onder de beperking van 90/u gezet?
Ken uw systeem zeggen ze dan he...
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 februari 2011 om 15:02.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:02   #705
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
nu ik vind het niet echt een mooie wagen maar kom
racist!!!!...
als een afgunstsos dat nu zou zeggen...die kent daar toch niks van...maar gij....
Oud 9 februari 2011, 15:03   #706
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
't Maakt in feite op zich allemaal niet uit. Gaat er gewoon om dat de SUV een teken van papzakkerij, degradatie en materialisme is.
Flaneleke, als ge zo wat ouder zijt en ge hebt een jaar of 10 wat centjes verdient, en ge moogt u zelf een voituurke kiezen voor de madame en de kindjes in te vervoeren, of ge hem dan zelf betaald of het een kadoke van de firma is laat ik nog in het midden, ...

Zou je absoluut zot zijn, moest ge niet naar uw comfort kijken en naar het beetje passie dat het autorijden op zich kan meebrengen. Al twijfel ik sterk of we daar binnen pakweg 10 jaar nog over kunnen spreken, maar kom.

Je kijkt dus wat naar uw comfort, het feit dat je veel kilometers moet doen, en dat je af en toe eens wat boodschappen moet gaan halen en gaat dus voor een praktische wagen, misschien moet de hond ook wel mee... ?

Of ga je diepzee duiken, schieten of heb je een andere maffe hobby, waar je wel eens wat materiaal voor moet meenemen, ...

en dan kom je uit op een break, een monovolume, of een mid size SUV. 2 liters of 2.5 liters, ... waarvan die break de properste is, ... maar misschien ga je wel graag eens skieen of, ziet madame die SUV wel liever, ... en dan zult ge ook ne papzak zijn,

Nu niet getreurd, ik ben nen decadente klootzak, ik weet het van mijn eigenk en eerlijk gezegd kan me dat geen fuck geven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:03   #707
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom wel?
Bij die camionettekes gelijk Renault Kanoo etc is dat wel aangewezen zelle, die tinnen dozen zijn niet veilig op hogere snelheden, vraag me af of die SUV's geen gelijkaardige problemen hebben, zo ja ben ik er zeker voorstander van
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 9 februari 2011, 15:04   #708
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
racist!!!!...
als een afgunstsos dat nu zou zeggen...die kent daar toch niks van...maar gij....
Arbeiders- en kansarmelievende Gennez rijdt met nen "kleine op maat" audi A6 heb ik gezien. Bijna journalisten omvergereden met haar korte neus (van de wagen he). Gelukkig is het geen "te grote" en "te vervuilende wagen" en wordt elke m³ nuttig besteed in die wagen.
leve de manmanman club
Oud 9 februari 2011, 15:05   #709
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Flaneleke, als ge zo wat ouder zijt en ge hebt een jaar of 10 wat centjes verdient, en ge moogt u zelf een voituurke kiezen voor de madame en de kindjes in te vervoeren, of ge hem dan zelf betaald of het een kadoke van de firma is laat ik nog in het midden, ...

Zou je absoluut zot zijn, moest ge niet naar uw comfort kijken en naar het beetje passie dat het autorijden op zich kan meebrengen. Al twijfel ik sterk of we daar binnen pakweg 10 jaar nog over kunnen spreken, maar kom.

Je kijkt dus wat naar uw comfort, het feit dat je veel kilometers moet doen, en dat je af en toe eens wat boodschappen moet gaan halen en gaat dus voor een praktische wagen, misschien moet de hond ook wel mee... ?

Of ga je diepzee duiken, schieten of heb je een andere maffe hobby, waar je wel eens wat materiaal voor moet meenemen, ...

en dan kom je uit op een break, een monovolume, of een mid size SUV. 2 liters of 2.5 liters, ... waarvan die break de properste is, ... maar misschien ga je wel graag eens skieen of, ziet madame die SUV wel liever, ... en dan zult ge ook ne papzak zijn,

Nu niet getreurd, ik ben nen decadente klootzak, ik weet het van mijn eigenk en eerlijk gezegd kan me dat geen fuck geven.
Wat is er maf aan schieten?
Oud 9 februari 2011, 15:06   #710
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is een camionet gelimiteerd op 90 ?

en dat is ook een lichte vracht, ...

Mijn crossover is ook niet ingeschreven als lichte vracht, dat is trouwens ne V60 die iets hoger ligt, veel SUV is daar dus niet aan. wel 4x4 maar dat maakt het net veiliger.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 februari 2011 om 15:18.
Oud 9 februari 2011, 15:06   #711
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wat is er maf aan schieten?
Als het op wild is, véél
Oud 9 februari 2011, 15:09   #712
Steben

Standaard

vroeger kende ik niks van auto's en vond ik grote wagens "voor om de hoek brood te gaan halen" erg. Met meer en meer informatie en onderzoek ben ik te weten gekomen dat:

- die korte ritten hoe dan ook weinig uitstoten aangezien ze net kort zijn(maar dat die beter met benzine zijn) Een wagen die weinig km's doet verbruikt weinig en stoot weinig uit.
- die enkel om de hoek ritten meer ingebeeld zijn dan ik dacht
- effectieve uitstoot groter is dan gedacht bij zogezegd "brave" auto's.
leve de manmanman club
Oud 9 februari 2011, 15:11   #713
Fieseler

Standaard

Citaat:
Arbeiders- en kansarmelievende Gennez rijdt met nen "kleine op maat" audi A6 heb ik gezien. Bijna journalisten omvergereden met haar korte neus (van de wagen he). Gelukkig is het geen "te grote" en "te vervuilende wagen" en wordt elke m³ nuttig besteed in die wagen.
Ik verwed op een bak duvel dat mijne ix35 20CDRI minder verstookt dan hare A6.
Ik wéét dat men in een IX35 "de klein mannen op de stoep" beter ziet dan in een A6
Ik weet ook dat een 4x4 veel beter uit de voeten kan bij sneeuw en ontij en bijgevolg veel veiliger is in die omstandigheden.
Ik weet ook dat de "arbeider" (die na zijn uren, tijdens de dop en "als hij ziek is" gaat metsen, papier zetten, verven, chauffage leggen, electriciteit plaatsen, enz...) met SUV's rijdt dat het een lieve lust is.
Ik vind het bijgevolg een prima zaak dat de afgunstsossen ook deze groep mensen electoraal gaat verliezen...
Oud 9 februari 2011, 15:12   #714
Steben

Standaard

Citaat:
De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
Hangt dus af van ladingsklasse.
allee een compromis: die 3.5 ton verlagen.

Mercedes S klasse (tussen haakjes; dat is het taxit'tje van Leterme)weegt zelf al 2.5 ton.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 februari 2011 om 15:14.
Oud 9 februari 2011, 15:17   #715
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwed op een bak duvel dat mijne ix35 20CDRI minder verstookt dan hare A6.
Ik wéét dat men in een IX35 "de klein mannen op de stoep" beter ziet dan in een A6
Ik weet ook dat een 4x4 veel beter uit de voeten kan bij sneeuw en ontij en bijgevolg veel veiliger is in die omstandigheden.
Ik weet ook dat de "arbeider" (die na zijn uren, tijdens de dop en "als hij ziek is" gaat metsen, papier zetten, verven, chauffage leggen, electriciteit plaatsen, enz...) met SUV's rijdt dat het een lieve lust is.
Ik vind het bijgevolg een prima zaak dat de afgunstsossen ook deze groep mensen electoraal gaat verliezen...
Om nog maar te zwijgen van de arbeiders bij Volvo Gent die de schitterende XC60 produceren (dat in mijn ogen wel geen echte SUV is, maar dat volgens de afgunstsossen ongetwijfeld ook wel in aanmerking zal komen.)
Oud 9 februari 2011, 15:25   #716
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Xeno, had je hier ergens een link over? Vooral het bedrag van de boetes interesseert me
Neen, een link heb ik niet. ik herinner me wel dat toen de veroordeling uitgesproken werd Onckelinx zei dat men nooit de regels van Europa terzake zou toepassen want dan moesten ze direct driekwart van de gevangenen vrijlaten.
Oud 9 februari 2011, 15:27   #717
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Goedpraten is overbodig. Gewoon niet nodig, grote auto.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:30   #718
Steben

Standaard

nen V60, middelgrotebreak

XC60

grote vervuilende wagen !!!!!

(= eigenlijk V60 op hogere poten)
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 februari 2011 om 15:31.
Oud 9 februari 2011, 15:33   #719
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Goedpraten is overbodig. Gewoon niet nodig, grote auto.
Anders moeten we een lijst maken van wat nodig is en wat niet nodig is.
Ik zal beginnen:

Restaurants zijn niet nodig want we kunnen gezellig thuis eten.
Oud 9 februari 2011, 15:33   #720
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nen V60, middelgrotebreak

XC60

grote vervuilende wagen !!!!!

(= eigenlijk V60 op hogere poten)
En die hoge poten valt nog wel mee hoor, zo hoog is die auto niet,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be