Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 20:45   #1
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard Rubriek "Maatschappij en Samenleving" aanpassen

Hierbij doe ik graag mijn voorstel om de naam van de rubriek "Maatschappij en Samenleving" te wijzigen.
Het is een onmiskenbaar feit dat er in West-Europees beleid "MultiCul" een serieuze vooruitgang heeft genomen. Bepaalde (invloedrijke) politici hebben het publiek "bekend gemaakt" dat MultiCul mislukt is. Maar het is eigenlijk nog een onmiskenbaar feit dat ze de MultiKwestie daarmee op het veld van de debatten hebben omhoog getrokken. De Europese gemeenschap is nu echt daarover effectief aan het debatteren. De website politics.be is een plaats waar mensen hun meningen vertellen. Op dit ogenblijk doen ze het ook natuurlijk, maar de vraag is of ze daaromtrent onder de juiste rubriek discuteren. Ik vind het correct om MultiCul kwestie aan te koppelen aan de rubriek "Maatschappij en Samenleving" omdat het over Multiculturele Samenleving gaat en de bovenvermelde rubriek hernoemen als "Maatschappij en Multiculturele Samenleving" of "Maatschappij, Samenleving en Multiculturele Samenleving".
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 21:11   #2
Xing Ho
Banneling

Standaard

Maatschappij en samenleving is niet beperkt tot enkel multicul.

Daar komt toch heibel van en is 1 beerputrubriek meer dan teveel.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 21:15   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Maatschappij en samenleving is niet beperkt tot enkel multicul.

Daar komt toch heibel van en is 1 beerputrubriek meer dan teveel.
wie verplicht u van daar dagelijks in te komen roeren en zo de stank indringend te houden ?..zeg me wie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 21:21   #4
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
wie verplicht u van daar dagelijks in te komen roeren en zo de stank indringend te houden ?..zeg me wie..
Eigenzinnig, graag nog uw mening over mijn voorstel.
Oud 9 februari 2011, 21:23   #5
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Goed plan.
Oud 9 februari 2011, 21:25   #6
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Eigenzinnig, graag nog uw mening over mijn voorstel.
Alhoewel die van geen tel is..

Ik zie geen reden van iets te wijzigen...maatschappij en samenleving is nu al te 'algemeen' om er nog wat bij te proppen...multicul is naar mijn mening een 100% zuiver integratiehoofdstuk..
Oud 9 februari 2011, 21:29   #7
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alhoewel die van geen tel is..

Ik zie geen reden van iets te wijzigen...maatschappij en samenleving is nu al te 'algemeen' om er nog wat bij te proppen...multicul is naar mijn mening een 100% zuiver integratiehoofdstuk..
Het is noch Multiculturele integratie, noch Multiculturele immigratie en noch Multiculturele islamisme... Het gaat over de MULTICULTURELE SAMENLEVING... ik herhaal; SAMENLEVING !
Oud 9 februari 2011, 21:35   #8
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een ander soort K&K en kom er dus wel eens graag om bvb eens lekker op je bek te schijten. Nu je daar toch lag. Om het even luchtig en terminilogisch geestig te houden. Nu we toch bezig zijn.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 21:40   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is noch Multiculturele integratie, noch Multiculturele immigratie en noch Multiculturele islamisme... Het gaat over de MULTICULTURELE SAMENLEVING... ik herhaal; SAMENLEVING !
Uw obsessie / frustraties met de inhoud van de integratiedraden begrijp ik eigenlijk niet..

Samenleving is te algemeen..je kan in principe alles gaan inkapselen onder samenleving..
Samenleving zou eerder zelf opgesplitst mogen worden in bv. justitie,onderwijs,arbeid, gezondheid enz.
Oud 9 februari 2011, 21:47   #10
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw obsessie / frustraties met de inhoud van de integratiedraden begrijp ik eigenlijk niet..
Frustratie? Het gaat niet over een frustratie; het is geen frustratie. Het gaat over verkeerde thema's onder een verkeerde rubriek, Eigenzinnig! Het is ofwel integratie, ofwel multiculturele samenleving. Het zijn twee verschillende begrippen. En daarom deed ik mijn voorstel om de MultiCul-gebonden thema's aan te koppelen aan Samenleving. Want in de rubriek "Integratie en Immigratie" spreekt men over "Maatschappij en Samenleving", "Partijpolitiek en Stromingen", "Godsdienst en levensovertuiging" en dan nog een klein beetje over Integratie en Immigratie zelf. Het is niet correct toch !?

Citaat:
Samenleving is te algemeen..je kan in principe alles gaan inkapselen onder samenleving..
VOILA! Dat zeg ik ook. Het is een "multi"-begrip.

Citaat:
Samenleving zou eerder zelf opgesplitst mogen worden in bv. justitie,onderwijs,arbeid, gezondheid enz.
Nu spreek je over de subrubrieken. Ik spreek niet daarover.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 februari 2011 om 21:47.
Oud 9 februari 2011, 21:55   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierbij doe ik graag mijn voorstel om de naam van de rubriek "Maatschappij en Samenleving" te wijzigen.
Het is een onmiskenbaar feit dat er in West-Europees beleid "MultiCul" een serieuze vooruitgang heeft genomen. Bepaalde (invloedrijke) politici hebben het publiek "bekend gemaakt" dat MultiCul mislukt is. Maar het is eigenlijk nog een onmiskenbaar feit dat ze de MultiKwestie daarmee op het veld van de debatten hebben omhoog getrokken. De Europese gemeenschap is nu echt daarover effectief aan het debatteren. De website politics.be is een plaats waar mensen hun meningen vertellen. Op dit ogenblijk doen ze het ook natuurlijk, maar de vraag is of ze daaromtrent onder de juiste rubriek discuteren. Ik vind het correct om MultiCul kwestie aan te koppelen aan de rubriek "Maatschappij en Samenleving" omdat het over Multiculturele Samenleving gaat en de bovenvermelde rubriek hernoemen als "Maatschappij en Multiculturele Samenleving" of "Maatschappij, Samenleving en Multiculturele Samenleving".
Niemand belet je om over multiculturaliteit te discussiëren binnen het subforum maatschappij en samenleving. Dit kan zelfs enkel worden aangemoedigd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 22:10   #12
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niemand belet je om over multiculturaliteit te discussiëren binnen het subforum maatschappij en samenleving. Dit kan zelfs enkel worden aangemoedigd.
Dat weet ik. Niemand belet anderen om over moslims te praten onder I&I i.p.v. "Godsdienst en levensovertuiging". Ik wil dat men belet om over islamisme en multicul kwestie's onder I&I te praten, net als ze beletten om over het vb bv. onder I&I thema's te crieëren; het gaat toch over islamisme/anti-islamisme...
Als je over islam onder I&I praat, moet je logisch gezien ook over anti's daar thema's kunnen crieëren. Maar alles heeft zijn correcte plaats toch !?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 februari 2011 om 22:13.
Oud 9 februari 2011, 22:22   #13
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Tegen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 22:30   #14
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Tegen.
Tegen thema's onder correcte rubrieken?
Ben je altijd tegen correcte voorstellen?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 februari 2011 om 22:31.
Oud 9 februari 2011, 22:32   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen thema's onder correcte rubrieken?
Ben je altijd tegen correcte voorstellen?
Nee, enkel tegen vreemde voorstellen. Maatschappij en samenleving is de correcte naam. Je wilt enkel veranderen om te veranderen.

Laatst gewijzigd door Inno : 9 februari 2011 om 22:33.
Oud 9 februari 2011, 22:35   #16
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, enkel tegen vreemde voorstellen. Maatschappij en samenleving is de correcte naam. Je wilt enkel veranderen om te veranderen.
Waarom vind je het een xeno-voorstel? Bedoel je dat ik toch thema's mag crieëren over het vb onder I&I? Is dat je voorstel? Ik vraag verandering voor te verbeteren.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 februari 2011 om 22:35.
Oud 9 februari 2011, 22:37   #17
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vind je het een xeno-voorstel? Bedoel je dat ik toch thema's mag crieëren over het vb onder I&I? Is dat je voorstel? Ik vraag verandering voor te verbeteren.
Door multiculturele samenleving te zetten vernauw je het verhaal en focus je op een bepaalde groep. Terwijl samenleving veel algemener is en dus ook het multicul aspect.
Oud 9 februari 2011, 22:38   #18
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Door multiculturele samenleving te zetten vernauw je het verhaal en focus je op een bepaalde groep. Terwijl samenleving veel algemener is en dus ook het multicul aspect.
Is je voorstel om een apparte rubriek "Multiculturele Samenleving" te crieëren?
Oud 9 februari 2011, 22:40   #19
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is je voorstel om een apparte rubriek "Multiculturele Samenleving" te crieëren?
Neen, over vreemdelingen kun je praten in I&I. Over integratie, aanpassingen, enzo enzo.

De samenleving is in feite een multiculturele samenleving. DUs hoeft er ook geen aparte rubriek denk ik.
Oud 9 februari 2011, 22:45   #20
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, over vreemdelingen kun je praten in I&I. Over integratie, aanpassingen, enzo enzo.

De samenleving is in feite een multiculturele samenleving. DUs hoeft er ook geen aparte rubriek denk ik.
OK, bedankt voor uw mening.
Van 1 kant heb je gelijk... Multiculturele samenleving is integratie van alle culturen tesamen. Van een andere kant is het geen integratie, wel samenleving, zoals in de VS, in ex-Sovjet Unie enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be