Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2002, 06:48   #201
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik vermoed dat u nog nooit iets van deze materie hebt bijgewoond
Wat bedoel je ? Als dat al zo zou zijn, mag ik er dan geen mening over hebben, misschien ?
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 09:27   #202
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Dat sloeg niet op u hoor Manuel. Ik ga de andere homo's niet aanvallen he, dat zou wel een beetje dom staan, denk je niet
Oud 9 oktober 2002, 09:34   #203
bartje
Minister-President

Standaard

Ah ik dacht al Bert, maar ik had het ook anders geïntrepreteerd ook maar na nog eens gelezen te hebben veronderstel ik dat je meer iemand citeert.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 09:43   #204
Bert &of
Vreemdeling

Standaard

Zoiets ja, en ik moet er niet echt duidelijk bij vertellen wie vermoed ik ... enkele bladzijden terug werd door persoon X gezegd dat de vertelsels van bepaalde verenigingen om, ik citeer, mensen met homofiele gevoelens weer op het rechte pad te brengen veel beter waren dan de grote flauwekul die sommige holebiverenigingen verkondigen.

Als actief lid van de stuurgroep van &of doet zo'n quote wel een beetje pijn natuurlijk ...
Oud 10 oktober 2002, 07:45   #205
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat sloeg niet op u hoor Manuel. Ik ga de andere homo's niet aanvallen he, dat zou wel een beetje dom staan, denk je niet
Dacht ik wel hoor, maar voor alle zekerheid toch maar even gevraagd he.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2002, 14:27   #206
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
En ik heb fantastisch goed nieuws wat betreft het homohuwelijk: m'n zal nog proberen het er deze legislatuur door te krijgen zoniet zeker volgende legislatuur welke coalitie er ook mag zijn, want alle partijen (behalve het Blok uiteraard) zullen het opnemen in hun verkiezingsprogramma en daarna zal het dan in het regeerakkoord terechtkomen! Als dat geen goed nieuws is, gisteren vernomen van een héél vooraanstaande politicus! Dan kan eindelijk de wens van de holebi's die wensen te huwen eindelijk uit komen na jaren lang te hebben gestreden tegen dit onrecht.
Lijkt me sterk op dagdromen... Ruikt naar een wanhoopspoging om de moed er alsnog in te houden...

Want welke vooraanstaande politicus mag dat dan wel wezen? Waarom zo vaag blijven als die man zooo vooraanstaand is?
Ik zal die naam van die persoon nog steeds niet vernoemen maar zoals je ziet heeft die persoon me wel de waarheid verteld! Helemaal geen dagdromen dus of wanhoopspogingen dus hé Jan. Het lijkt me meer op jou wanhoopspogingen om het homohuwelijk kost wat kost tegen te houden.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 16:54   #207
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Ze doen wel echt hun best op het Madouplein. Dit komt uit een persbericht van het Vlaams Blok mbt het homohuwelijk:

Citaat:
Het Vlaams Blok ontzegt niemand het recht om samen te leven. Als homo’s of lesbiennes samen willen wonen, kunnen zij dit nu al perfect contractueel laten registreren. Een symbolische wet, zoals nu voorligt in de Senaat, is daarvoor niet nodig.
Heerlijk proza als je hier de reacties van enkele partijleden erop na leest.
Oud 18 oktober 2002, 00:09   #208
Bert &of
Vreemdeling

Standaard

Altijd leuk als deze fora nog eens vanboven aan de lijst komen te staan.
Gefundeerde meningen altijd welkom.
En het valt toch op dat elke dag de kranten wel iets zeggen over holebi's en/of (merk de woordspeling met &of op ) het homohuwelijk.

Wie weet gaan die politici er nog iets van maken ... Kben benieuwd ...
Oud 11 februari 2011, 17:08   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Véél van die citaten heb ik opgenomen uit het boek heren dubbel dames dubbel

Alexandra Colen in het Laatste Nieuws 10 juli 1997

Mijn jonge broer is een homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ingeleid. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben. Het is een inse gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg; Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo’s worden nadat ze door homo’s werden misbruikt. Zo plant homofilie zich voort.

Dat het Vlaams Blok het moeilijk heeft met homosexualiteit is geen geheim Dit blijkt hieronder uit een fragment uit het boek herendubbel damesdubbel:

Uit Vlaams Blok hoek kwam een tegenvoorstel dat het huwelijk expliciet wil voorbehouden voor personen van een verschillend geslacht.
“Moet er een wettelijk statuut komen voor samenwoners (holebi’s en hetero’s)dat bepaalde aspecten zoals erfenisrechten, verblijfrecht voor een buitenlandse partner, sociale zekerheid regelt? Vroeg het holebiblad ZIZO in 99 aan het Vlaams Blok. Nee antwoordde ze! Het Vlaams Blok heeft zich verzet tegen het voorstel voor de wettelijke samenwoonst. Dit voorstel roept een geheel nieuw partnerschap, een geheel nieuwe instelling in het leven, die voor veel mensen een volwaardig alternatief is voor het huwelijk. Het Vlaams Blok houdt vast aan een vorrangsbeleid ten aanzien van het wettelijk huwelijk. Wetgeving met het doel de samenwoonst aan te moedigen ten nadele van het huwelijk is voor het Vlaams Blok onaanvaardbaar.

Tja dat ze tegen het huwelijk zijn soit maar tegen een regeling voor samenwonen??????????????????

De partij spreekt zich uit tegen het opnemen van homoseksualiteit in de eindtermen van de middelbare school, tegen een welzijsbeleid voor holebi’s en tegen een minster voor Gelijke kansen. Wel zei de partij dat er geen vriendsschapsverdragen kunnen afgesloten worden met landen waar homosekualiteit strafbaar is want “vermits het Vlaams Blok het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens onderschrijft is dit voor ons onmogelijk.

Het Vlaams Blok liegt schaamteloos op de vraag of ze optreedt tegen mandatarissen die homo-onvriendelijke uitspraken doen. Dit is op het ogenblik niet aan de orde, want het probleem stelt zich niet.

En nu goed lezen:

Het partijblad noemde holebis’s in 1985 viespeuken een een stinkend zootje linkse reetkevers. In dat zelfde jaar werden homomilitanten die pamfletten uitdeelden aan een school aangevallen door een knokploeg van het Blok olv Buisseret, één van de stichters van de partij.
In een Nederlands tijdschrift zei Dewinter in 1993 homofilie behandelen op hetzelfde niveau als een normaal heterohuwelijk niet kan.

1995: Het Vlaams Blok is geen voorstander van het toelaten van homohuwelijken omdat het toelaten ervan de indruk wekt dat een homofiele relatie evenwaardig zou zijn aan een heterorelatie.

November 1996: Alexandra Colen zegt dat wanneer iemand zijn huis niet wil verhuren aan een homohuwelijk dit hun goed recht is.

Mei 1997: Vlaams Blok kamerlid Aers ergerde zich over de affiches van de holebigroep Verkeerd geparkeerd in de Gentse trams en Bussen.

Nochtans zijn er binnen het Vlaams Blok homo’s. Ivan Brys van het Roze Aktiefront vertelde dat zijn homoseksuele buurman in Antwerpen voor het Vlaams Blok stemt “omdat hij zich onveilig voelt”. Dat hij voor een partij stemt die hem als homo discrimineert neemt hij erbij. Maar hij heeft het grif toe dat ze niet homovriendelijk zijn?

In de gay krant van 1996 bekende een oud studentleider dat hij Vlaams Blokker was en met zijn vriend wou trouwen. Dit bezorgde hem echter zoveel problemen in zijn vriendekring dat hij weigert nog op de materie in te gaan.

Het Vlaams Blok weet echter dat in de strijd om de macht elke stem telt. In zijn ambitie om burgemeester van Antwerpen te worden, beseft Dewinter dat hij er alle baat bij heeft homo’s en lesbiennnes niet tegen zijn partij in het harnas te jagen. Daarom houd de partij inzake holebi’s de jongste een laag profiel aan. Die machiavellistische tactiek doet echter niets af aan de feiten. Homo’s en lesbiennes die nadenken over de situatie waar in het Vlaams Blok hen wil dringen, kunnen niet voordeze partij stemmen.

Tja toch allemaal zaken waar ik me serieus véél vragen bij stel! Kan dit wel allemaal?
Ondertussen zijn ze wat beleefder geworden... Maar niet veel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 17:10   #210
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Nog 5 te gaan Raf,en de 'vergrijzingsactie' is rond
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 17:14   #211
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Het is ondertussen ook 15 jaar geleden.
En toch vind ik dat Alexandra deze mening mag hebben én ventileren.
De vrouw van mijn overbuur (allebei blank) kreeg een zwart kindje. Hij is er na vijfentwintig jaar nog steeds van overtuigd dat dat komt omdat zijn vrouw tijdens de zwangerschap verschoten is van het zien van een zwarte kat.
Miljarden mensen denken dat ze kunnen genezen met bidden.
Honderdduizenden denken dat homeopathie helpt.
Ikzelf geloof er in dat STVV ooit kampioen zal spelen.

Al deze waanideeen zullen zeker voor iemand ooit beledigend zijn. Ik stel voor dat we een kaarsje branden voor de beledigden want volgens mij zijn zij het die hulp nodig hebben.
Oud 11 februari 2011, 17:35   #212
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is ondertussen ook 15 jaar geleden.
En toch vind ik dat Alexandra deze mening mag hebben én ventileren.
Natuurlijk mag zij dat! Ik juich dat zelfs toe. Er is al zo weinig humor in de politiek...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 februari 2011, 18:15   #213
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk mag zij dat!
Kijk eens aan zie...hoe mooi de wereld kan zijn als ook de pocolinkiewinkies het democratische debat herontdekken...mijn oprechte proficiat Raffie...
Oud 11 februari 2011, 18:18   #214
Freebie
Burger

Freebie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Holebi's reetkevers noemen moet kunnen, maar als het VB een zootje mestkevers genoemd wordt zitten ze op hun paard?

Of bestaat er een hiërarchie waarin de reetkever hoger staat dan de mestkever?
x1
Freebie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 22:37   #215
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Euh Raf, waarom heropen jij een thread van 9 jaar geleden? :-S
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 23:45   #216
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan zie...hoe mooi de wereld kan zijn als ook de pocolinkiewinkies het democratische debat herontdekken...mijn oprechte proficiat Raffie...
Ik zie niet meteen in wat het hersenloos gekakel van die zottin met democratie te maken heeft, maar kom...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 11 februari 2011 om 23:45.
Oud 11 februari 2011, 23:46   #217
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Euh Raf, waarom heropen jij een thread van 9 jaar geleden? :-S
Dat debat is toch nog actueel?

Citaat:
Oud 12 februari 2011, 18:01   #218
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik zie niet meteen in wat het hersenloos gekakel van die zottin met democratie te maken heeft, maar kom...
Inderdaad Raffie, inderdaad jongen...ik weet dat u nooit de democratische waarde van een open debat zal zien waar iedereen zijn mening mag hebben én uiten...ik weet het jongen...
Maar niet gereurd: deze blind spot in de definitie van democratie is typisch voor pocolinkiewinkies...daarom, en omdat o zo gemakkelijk "beledigd" zijn, is het ook zo genieten om in discussie te gaan met die jongens en meisjes...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 februari 2011 om 18:02.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 19:00   #219
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vrouw van mijn overbuur (allebei blank) kreeg een zwart kindje. Hij is er na vijfentwintig jaar nog steeds van overtuigd dat dat komt omdat zijn vrouw tijdens de zwangerschap verschoten is van het zien van een zwarte kat.

Meen jij dat nu echt?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 19:41   #220
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad Raffie, inderdaad jongen...ik weet dat u nooit de democratische waarde van een open debat zal zien waar iedereen zijn mening mag hebben én uiten...ik weet het jongen...
Jij weet juist niks, Fieseltje, buiten je vooroordelen. Maar dat wist ik al langer.

Citaat:
Maar niet gereurd: deze blind spot in de definitie van democratie is typisch voor pocolinkiewinkies...daarom, en omdat o zo gemakkelijk "beledigd" zijn, is het ook zo genieten om in discussie te gaan met die jongens en meisjes...
Ik "reur" niet, Fieseltje; ik lach smakelijk om je dwaasheden.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be