Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2004, 12:07   #21
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jouw analyse heeft veel weg van een "interpretatie" om het toch maar uitgelegd te krijgen.
.
moet ik soms gebarentaal gebruiken ? HET IS OOK DEMOCRATISCH ! daar is niets tegen in te brengen .onze parlementaire democratie is zo georganiseerd , dat is geen "handige interpretatie" en daar kan ik mij prima invinden. Als het blok de volstrekte meerderheid behaalt, moet ze regeren, dat zeg ik ook als democraat

Citaat:
Jij beslist dat het Blok nog steeds onaanvaardbaar is, jij stelt de normen vast..
ik alleen stel de normen niet vast , 75 % van de Vlamingen doet dat met mij, de andere meerderheidpartijen en de rechtbank zijn dezelfde mening.

Citaat:
verrder denk jij dat een partij die ondetussen niet zover van een meerderheid haalt (in Antwerpen) niet hoeft te regeren, maar alle ander partijen die uit noodzaak dan maar samen gaan zetelen in een college (want hun programma's staan mijlenver uit elkaar) wel democratisch bezig zijn
In feite zou de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 in Antwerpen (en ondertussen overal in Vlaanderen) moeten worden:

Stem voor of tegen het Vlaams Blok. Want de programma's van alle andere partijen zijn maar ondergeschikt. Het enige punt dat ze verdedigen is dat ze allemaal samen regeren om het Blok te vermijden.

Maakt er desnoods een grote partij van. Wat baat het om CD&V, VLD, SP-A, Groen! of anders te heten. Maak voor de gemeenteraadsverkiezingen één groot kartel tegen het Blok.

Dat zouden pas democratische verkiezingen zijn.

...
1. volstrekte meerdeheid = 1/3 ? is dat er niet zover af ? misschien van welke kant je het bekijkt, toch nog heel wat procentjes
2. NOGMAALS JA DAT IS DEMOCRATISCH ! wat zou er niet democratisch aan zijn :
Het staat het blok vrij om een partner te vinden of de volstrekte meerderheid
ze zijn democratisch vertegenwoordigd en mogen zeer zeker hun stem laten horen, wat ze ook doen
EN ALS DESNOODS 50 PARTIJEN wéL EEN MEERDERHEID KUNNEN VORMEN, EEN GROTE PARTIJ NIET (ook al is het de grootse) JA DAN IS DAT ZO hè !

Citaat:

Ik weet alleen niet hoelang dat kartel een meerderheid zal houden.
an Antwerpen werkt dat niet alleen al lang maar ook vrij goed, ondanks de zovele sabotagepogingen (VISA affaire) van de oppositie wordt er wel degelijk goed bestuurd in antwerpen.
Idereen is het erover eens dat Antwerpen terug een trendy, bruisende en innoverende stad is waardoor sinds een aantal jaar terug een frisse wind waait 8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 12:30   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Mijn grootvader was een verzetsman . EEN ECHTE en niet één van die velen die plots met de armbandjes rondliepen toen den engelsman bij wijze van spreken reeds in zijnen hof stond. hij sprak er echter zeer weinig over, en als ge over het blok begon, en zeker ze probeerde geod te sprekn kon je nog steeds een stevige vuist verwachten. stelde hem toen de vraag ; waarom zo agressief ineens , ook bij een gewone discussie ?
repliek:"Converseren met zo'n types helpt niks, ze verstaan maar één ding, en dat moet ge VANAF het begin meteen doen, ge moet er VANAF het begin ook zeer agressief korte metten meemaken of anders zijt ge mee voor de rit. "
God, wat bewonderde ik die man!!
Ja, het is ook over het echte verzet dat ik schrijf op mijn webstek, omdat ik vind dat die mensen teveel besmeurd werden (en nog altijd worden) omwille van de teer-en-pluimen actie in september 1944. Er zijn ook ongeveer 14.000 verzetsmensen vermoord geworden en/of omgekomen in de concentratiekampen. Over die doden zal niemand twijfelen dat het echte politieke gevangenen waren, mensen van ons Eigen Volk. Vergelijk dat maar eens met het lot van de collaborateurs en de paar duizend die zijn kunnen ontkomen aan vervolging door uit tewijken naar het buitenland. De vader van bv. VB-volksvertegenwoordiger A. Colen is zo iemand.

Citaat:
Niet dat ik wens dat de maatschappij moet lijden zodat ik ook eens wat kan doen voor de verdrukten en achtervolgden door dat extreem rechts gespuis... Maar ik kan alleen maar hopen dat ik een beetje van zijn moed heb !
Je grootvader heeft beslist gelijk, ik ben het helemaal met hem eens. Kort op de bal spelen, want als je het touw te ver viert is het te laat.
Oud 16 juni 2004, 12:34   #23
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de kleine en sociaal zwakke man zich zo makkelijk laat gebruiken om filip zijn afkeer van de vreemden vooruit te helpen, dan moet de de kleine man niet bij mij komen zeveren dat hij zijn job kwijt geraakt, het vertrouwen in de politiek kwijtgeraakt en dat hij zich door iedereen en alles onheus bejegend voelt...

ik zeg dit niet om blokstemmen weg te kapen, want dat zal het niet doen, maar het blok ZIT GEEN BAL IN MET DE KLEINE MAN...

als het blok het economisch zou voor het zeggen krijgen, is de kleine man de eerste die er na de vreemden serieus van langs krijgt...
Wel, als kleine man, ben ik mijn werk kwijt geraakt, en ben ik uit de vakbond gebonjourt. Ik zal steeds de andere partijen gedenken bij de volgen de kiezingen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 12:37   #24
thePiano

Standaard

Citaat:
k' zal een poging doen :

tactisch is het misschien niet goed.

ETHISCH daarentegen zou ik nog niet eens anders kunnen denken;
.
Natuurlijk gaat het om ethiek! Het is ethisch onaanvaardbaar dat het Vlaams Blok ooit de kans zou kunnen krijgen om racisme en discriminatie te legaliseren en in wetten kan omgieten. Het is bovendien ook in strijd met de Rechten van de Mens en met het EVRM.

De noodkreet van de Holebifederatie die ik hier gisteren ook heb gepost draait ook om ethiek. Het Blok is ook tegen abortus gekeerd. Stel dat ze dat weer strafbaar stellen, dan gaan we weer terug naar de tijd waarin abortus werd uitevoerd in donkere achterkamertjes slechs gewapend met wat warm water, een ijzeren pook en veel zeep. Met alle gevolgen van dien.

Ook euthanasiewetgeveing komt dan weer op de helling te staan. Je zal je maar in een uitzichtloze situatie bevinden onder de grootste pijnen nog jaren aftakelen.
Oud 16 juni 2004, 12:37   #25
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

PianOla, is bruut geweld uw broerke? Ik verwacht zelfs geen antwword. ik zou het toch niet geloven!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 12:37   #26
ingenious

Standaard

Citaat:

In feite zou de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 in Antwerpen (en ondertussen overal in Vlaanderen) moeten worden:

Stem voor of tegen het Vlaams Blok. Want de programma's van alle andere partijen zijn maar ondergeschikt. Het enige punt dat ze verdedigen is dat ze allemaal samen regeren om het Blok te vermijden.

Maakt er desnoods een grote partij van. Wat baat het om CD&V, VLD, SP-A, Groen! of anders te heten. Maak voor de gemeenteraadsverkiezingen één groot kartel tegen het Blok.

Dat zouden pas democratische verkiezingen zijn.

Ik weet alleen niet hoelang dat kartel een meerderheid zal houden.
cd&v, groen, spa en vld, nva, spirit verschillen onderling sterk, maar ondersteunen samen 1 basisprincipe: verdraagzaamheid tov iedereen

dit doet het blok niet. dit is een fundament voor die partijen. en zonder fundamenten kan je geen stevig huis bouwen. waarom kunnen die partijen niet met het blok regeren.

en zelfs in antwerpen, met de regenboogcoalitie maakt het wel degelijk een verschil of je nu vld of spa of weet ik wie stemt. dit bepaalt namelijk de richting van het schepencollege. zo hebben groen & cd&v minder macht dan bv vld of spa, want ze hebben minder zetels in de raad, en bijgevolg minder schepenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 12:56   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
PianOla, is bruut geweld uw broerke? Ik verwacht zelfs geen antwword. ik zou het toch niet geloven!
Moet je familie van elkaar zijn als je kritisch staat tegenover het Vlaams Blok?
Gezond verstand is ook voldoende zelle ferre!
Oud 16 juni 2004, 13:39   #28
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

dank u piano

nog wat stemmen

eigenlijk moet het vlaams blok geen campagne voeren
Jean Suys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 13:58   #29
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

rara, wie is de blokker? 8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 14:21   #30
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Al bij al heeft U mij helemaal niet overtuigd dat het de goede kant opgaat met het Vlams Blok, integendeel. Ik voorspel dat 'gematigde' types, waartoe U blijkbaar zichzelf ook toerekent, uiteindelijk het pleit zullen verliezen ten voordele van de 'Guderians'. Maar het zal wel even duren voordat U dat zelf ook doorheeft vrees ik.
hela, ik ben geen blokker, zal er nooit voor stemmen ook

en ik vrees dat u weigert in te zien dat sommige mensen aangetrokken zijn tot een zeer rechts bestuur (wat niet persé rasisistisch, populistisch, etc... hoeft te zijn, wat het blok uiteraard wel is)
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 14:23   #31
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

rara, wie is de blokker? 8)

Integratie van euh....

Okee... men spreekt over integratie... welke van deze twee mensen is geïntegreerd in onze samenleving? Ze zien er mij allebei blank uit
Oud 16 juni 2004, 14:29   #32
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
1; aanvaardbaar voor de rechtbank
2. aanvaardbaar voor de andere partijen
3; aanvaardbaar voor de 75 % die er niet voor stemmen

in concreto : EFFECTIEF gezuiverd van racisme en niet alleen het programmaboekje aangepast. De bloksite is nog steeds een mooi voorbeeld van veralgemeningen.
wie weet komt het er wel van... we zien wel
+ ook aanvaardbaar voor de eigen kiezers

blokkiezers stemmen blok voor verschillende redenen. Slechts enkelen (en een hoop op dit forum) zijn écht millitant en persoonlijk racistisch, onverdraagzaam, hebben oogkleppen op, etc...
Voor veel eigen kiezers zouden de ethische waarden van het blok hen ook niet aanstaan moesten ze die wat nader bekijken óf ze staan die kiezer nu al niet aan, maar die kiezer vindt (helaas) dat zijn andere argumenten voor het blok doorwegen...
Oud 17 juni 2004, 09:41   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Moet je familie van elkaar zijn als je kritisch staat tegenover het Vlaams Blok?
Gezond verstand is ook voldoende zelle ferre!
die is goed gezond verstand = tegen het Vlaams Blok
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be