![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2. Moslims zijn geen ras. Door veelvuldig misbruik van dat woord hol je het uit. Besef je dat niet? |
|
|
|
|
|
|
#1182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1183 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2. Inderdaad, moslims zijn geen ras. Vandaar dat de Wildersen van deze wereld sinds eind jaren '90 vlot overgeschakeld zijn van het enkel praten over 'vreemdelingen', 'gekleurden', .... naar het gebruiken van een amalgaam van termen waarbij het "probleem" wel telkens Marokkanen en/of Turken zijn, maar men die mensen systematisch aan de hand van hun geloof catalogeert. Behalve wanneer het over Molukkers of Surinamers gaat in het Nederlandse voorbeeld. Ik trap er echter niet in, het blijft namelijk racisme en de dag dat het "probleem" van de moslims opgelost is, zullen de Wildersen van deze wereld een nieuw "probleem" ontdekken, dat wederom op miraculeuze wijze gelinkt kan worden aan hoofdzakelijk anders gekleurde of anderzijds duidelijk te onderscheiden mensen. En ze zullen het alweer over andere zaken hebben dan de huidskleur of de afkomst van die mensen. En het zullen nog altijd racisten zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 15 februari 2011 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#1185 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#1186 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1187 |
|
Banneling
|
De koran en de intense beleving ervan worden door links zéér graag genuanceerd omdat de inhoud ontegensprekelijk gewelddadige, racistische en zwaar discriminerede trekjes heeft..
|
|
|
|
|
|
#1188 |
|
Minister-President
|
Ik nuanceer niks. Ik stel alleen vast dat van de moslims in mijn omgeving niemand de koran leest met de intensiteit die ik vaststel bij sommige tegenstanders van moslims hier en elders.
|
|
|
|
|
|
#1189 |
|
Lokaal Raadslid
|
Tot pas geleden had ik de koran nog nooit gelezen. Een moslimcollega van mij raadde me aan om dat te doen. Die zit zelf nl. wel altijd in elke pauze daarin te lezen. En die probeert steeds mensen te bekeren. Maar ik ben dat dan gaan lezen en toen werden mij wel een aantal dingen duidelijk. Oa. dat wat erin staat wel eens heel goed de oorzaak van integratieproblemen kan zijn.
|
|
|
#1190 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoef ook geen struisvogelmentaliteit om me 'links' en 'correct' te voelen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1191 |
|
Banneling
|
Ik stel alleen vast dat de 'islam' in het westen explosief groeit aan volgelingen en intensiteit...
|
|
|
|
|
|
#1192 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een struisvogel mentaliteit is volgens mij het niet willen zien van de echte oorzaak van onze maatschapelijke problemen "de wortel daarvan" en deze onder andere toe te schrijven aan in dit geval de zondebok "allochtonen". |
|
|
|
|
|
|
#1193 |
|
Banneling
|
Ik stel alleen vast dat de 'islamofobie' in het westen explosief groeit aan volgelingen en intensiteit en evengoed het kapitalisme hoogtij viert in deze tijden van sociale afbraak. "rijken worden steeds rijker en de armoede neemt toe"
|
|
|
|
|
|
#1194 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vertel ons eens wat de relevantie is om beiden aan elkaar te koppelen?
|
|
|
#1195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De schuld van een radicalisering/intensifering van de islam op het kapitalisme schuiven is ronduit belachelijk Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 februari 2011 om 13:07. |
|
|
|
|
|
|
#1196 |
|
Banneling
|
De echte oorzaak is een onoverbrugbare cultuurkloof. Je zal er nooit inslagen het Westers, humanistische cultuur gericht op vrijheid, vooruitgang, persoonlijke ontplooiing, te laten mixen met een totalitair religieus gedachtegoed waarin het individu niet telt, waarin de vrouw geen wilsbeschikking heeft, waarin echte persoonlijke vrijheid niet kan gezien de onderwerping aan ontelbare religieuze en culturele regeltjes.
|
|
|
|
|
|
#1197 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1198 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1199 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1200 |
|
Minister-President
|
Neen, maar dat is nog een andere kwestie.
Over dat vorige: het is helemaal niet nodig om "een totalitair religieus gedachtegoed ..." te verzoenen met "het (sic) Westers, humanistische cultuur ...". Je moet mensen daarmee verzoenen. En bij de overgrote meerderheid van de mensen waarover we het hebben hoeft dat zelfs al niet mee. Omdat ze het, net als ons, de logica zelve vinden. |
|
|
|