Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 09:32   #1181
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
"We" willen daar inderdaad niet naartoe. En onder "we" mag je gerust het overgrote deel van �*lle mensen die hier leven rekenen.

En ja, Wilders is een racist. En meer en meer begin ik hem van onversneden fascisme te verdenken.
1. Wilders klaagt het onversneden fascisme van de islam en haar linkse collabo's aan.

2. Moslims zijn geen ras. Door veelvuldig misbruik van dat woord hol je het uit. Besef je dat niet?
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:00   #1182
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Iemand die kan lezen ziet wat de context ervan is ... bij twijfel kan je het natuurlijk nog aan de persoon zelve bevragen.

Hoelang bijt je je daar nu al in vast ?Niet moeilijk dat dit soort van discussies op een mum van tijd compleet vervagen in een welles-niets spelletje
Zolang als Artisjok er vragen over blijft stellen ...
Oud 15 februari 2011, 11:12   #1183
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
1. Wilders klaagt het onversneden fascisme van de islam en haar linkse collabo's aan.

2. Moslims zijn geen ras. Door veelvuldig misbruik van dat woord hol je het uit. Besef je dat niet?
1. Het is niet omdat u en anderen Wilders' propaganda geloven, dat die propaganda iets anders zou zijn dan dat.

2. Inderdaad, moslims zijn geen ras. Vandaar dat de Wildersen van deze wereld sinds eind jaren '90 vlot overgeschakeld zijn van het enkel praten over 'vreemdelingen', 'gekleurden', .... naar het gebruiken van een amalgaam van termen waarbij het "probleem" wel telkens Marokkanen en/of Turken zijn, maar men die mensen systematisch aan de hand van hun geloof catalogeert. Behalve wanneer het over Molukkers of Surinamers gaat in het Nederlandse voorbeeld. Ik trap er echter niet in, het blijft namelijk racisme en de dag dat het "probleem" van de moslims opgelost is, zullen de Wildersen van deze wereld een nieuw "probleem" ontdekken, dat wederom op miraculeuze wijze gelinkt kan worden aan hoofdzakelijk anders gekleurde of anderzijds duidelijk te onderscheiden mensen. En ze zullen het alweer over andere zaken hebben dan de huidskleur of de afkomst van die mensen. En het zullen nog altijd racisten zijn.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:14   #1184
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het gaat niet om vrouwendiscriminatie. Nergens staat er dat alle vrouwen moeten zwijgen (en gehoorzamen).
"Zij heeft" is geen meervoud, hé.
Het gaat om jouw uitspraken over de Afghanen. Je weet wel welke zeker.

Jij hebt geen antwoord meer op :

En dan gaan alice en jij de toer op van "als we geen bal meer kunnen raken spelen we op de man".
Ik kan daar niet op antwoorden, Artisjok, want Praha zegt dat ik er moet over zwijgen, ik bijt me erin vast, zegt hij ...

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 15 februari 2011 om 11:16.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:52   #1185
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Het is niet omdat u en anderen Wilders' propaganda geloven, dat die propaganda iets anders zou zijn dan dat.

2. Inderdaad, moslims zijn geen ras. Vandaar dat de Wildersen van deze wereld sinds eind jaren '90 vlot overgeschakeld zijn van het enkel praten over 'vreemdelingen', 'gekleurden', .... naar het gebruiken van een amalgaam van termen waarbij het "probleem" wel telkens Marokkanen en/of Turken zijn, maar men die mensen systematisch aan de hand van hun geloof catalogeert. Behalve wanneer het over Molukkers of Surinamers gaat in het Nederlandse voorbeeld. Ik trap er echter niet in, het blijft namelijk racisme en de dag dat het "probleem" van de moslims opgelost is, zullen de Wildersen van deze wereld een nieuw "probleem" ontdekken, dat wederom op miraculeuze wijze gelinkt kan worden aan hoofdzakelijk anders gekleurde of anderzijds duidelijk te onderscheiden mensen. En ze zullen het alweer over andere zaken hebben dan de huidskleur of de afkomst van die mensen. En het zullen nog altijd racisten zijn.
Als je telkens racisme gaat roepen als problemen met bepaalde groepen allochtonen worden aangekaart ga je die problemen nooit oplossen natuurlijk. En er zijn problemen. Grote problemen met de integratie van verschillende groepen mensen die 1 ding gemeen hebben. En dat is het islamgeloof. En de integratieproblemen met moslimallochtonen zijn niet alleen beperkt tot België of Nederland. Maar die zijn er overal. Tot in Singapore aan toe. En dan vind ik het logisch om daar wat dieper op in te gaan. Om te kijken of die integratieproblemen misschien iets met dat islamgeloof te maken kunnen hebben. En als je dan in de koran leest dat moslims geen ongelovigen als vrienden mogen hebben. Of dat het voor moslims een plicht is om de plaatselijke wetten aan te passen aan de wetten van allah. En nog veel meer van zo'n dingen. Dan denk ik 1 + 1 = 2. Dat de islam de oorzaak is van de integratieproblemen van moslims. Lijkt me toch logisch. En als je dan het probleem benoemd hebt kun je gaan kijken naar oplossingen. Maar dat gaat dus niet als telkens de benoemers van de problemen voor racist uitgescholden worden. Lijkt me ook logisch.
Oud 15 februari 2011, 12:07   #1186
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Als je telkens racisme gaat roepen als problemen met bepaalde groepen allochtonen worden aangekaart ga je die problemen nooit oplossen natuurlijk. En er zijn problemen. Grote problemen met de integratie van verschillende groepen mensen die 1 ding gemeen hebben. En dat is het islamgeloof. En de integratieproblemen met moslimallochtonen zijn niet alleen beperkt tot België of Nederland. Maar die zijn er overal. Tot in Singapore aan toe. En dan vind ik het logisch om daar wat dieper op in te gaan. Om te kijken of die integratieproblemen misschien iets met dat islamgeloof te maken kunnen hebben. En als je dan in de koran leest dat moslims geen ongelovigen als vrienden mogen hebben. Of dat het voor moslims een plicht is om de plaatselijke wetten aan te passen aan de wetten van allah. En nog veel meer van zo'n dingen. Dan denk ik 1 + 1 = 2. Dat de islam de oorzaak is van de integratieproblemen van moslims. Lijkt me toch logisch. En als je dan het probleem benoemd hebt kun je gaan kijken naar oplossingen. Maar dat gaat dus niet als telkens de benoemers van de problemen voor racist uitgescholden worden. Lijkt me ook logisch.
Ik ken niemand die de koran zoveel leest als degenen die problemen hebben met moslims. Ik ken zelfs geen moslims die de koran zoveel lezen.
Oud 15 februari 2011, 12:13   #1187
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken niemand die de koran zoveel leest als degenen die problemen hebben met moslims. Ik ken zelfs geen moslims die de koran zoveel lezen.
De koran en de intense beleving ervan worden door links zéér graag genuanceerd omdat de inhoud ontegensprekelijk gewelddadige, racistische en zwaar discriminerede trekjes heeft..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:15   #1188
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De koran en de intense beleving ervan worden door links zéér graag genuanceerd omdat de inhoud ontegensprekelijk gewelddadige, racistische en zwaar discriminerede trekjes heeft..
Ik nuanceer niks. Ik stel alleen vast dat van de moslims in mijn omgeving niemand de koran leest met de intensiteit die ik vaststel bij sommige tegenstanders van moslims hier en elders.
Oud 15 februari 2011, 12:21   #1189
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot pas geleden had ik de koran nog nooit gelezen. Een moslimcollega van mij raadde me aan om dat te doen. Die zit zelf nl. wel altijd in elke pauze daarin te lezen. En die probeert steeds mensen te bekeren. Maar ik ben dat dan gaan lezen en toen werden mij wel een aantal dingen duidelijk. Oa. dat wat erin staat wel eens heel goed de oorzaak van integratieproblemen kan zijn.
Oud 15 februari 2011, 12:25   #1190
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen propaganda, van niemand, om vast te stellen dat de integratie van moslims problematisch is, hier, in NL en elders in Europa.
Ik hoef ook geen struisvogelmentaliteit om me 'links' en 'correct' te voelen.

Citaat:
Aangezien moslims geen ras zijn, kan er geen sprake zijn van racisme. Het bewust blijven misbruiken van die term door linkse populisten lost de problemen niet op.
Oud 15 februari 2011, 12:32   #1191
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik nuanceer niks. Ik stel alleen vast dat van de moslims in mijn omgeving niemand de koran leest met de intensiteit die ik vaststel bij sommige tegenstanders van moslims hier en elders.
Ik stel alleen vast dat de 'islam' in het westen explosief groeit aan volgelingen en intensiteit...
Oud 15 februari 2011, 12:37   #1192
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen propaganda, van niemand, om vast te stellen dat de integratie van moslims problematisch is, hier, in NL en elders in Europa.
Ik hoef ook geen struisvogelmentaliteit om me 'links' en 'correct' te voelen.

Aangezien moslims geen ras zijn, kan er geen sprake zijn van racisme. Het bewust blijven misbruiken van die term door linkse populisten lost de problemen niet op.

Een struisvogel mentaliteit is volgens mij het niet willen zien van de echte oorzaak van onze maatschapelijke problemen "de wortel daarvan" en deze onder andere toe te schrijven aan in dit geval de zondebok "allochtonen".
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:39   #1193
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen vast dat de 'islam' in het westen explosief groeit aan volgelingen en intensiteit...
Ik stel alleen vast dat de 'islamofobie' in het westen explosief groeit aan volgelingen en intensiteit en evengoed het kapitalisme hoogtij viert in deze tijden van sociale afbraak. "rijken worden steeds rijker en de armoede neemt toe"
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:46   #1194
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat de 'islamofobie' in het westen explosief groeit aan volgelingen en intensiteit en evengoed het kapitalisme hoogtij viert in deze tijden van sociale afbraak. "rijken worden steeds rijker en de armoede neemt toe"
Vertel ons eens wat de relevantie is om beiden aan elkaar te koppelen?
Oud 15 februari 2011, 13:02   #1195
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorzaak en gevolg heet dat..

De schuld van een radicalisering/intensifering van de islam op het kapitalisme schuiven is ronduit belachelijk

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 februari 2011 om 13:07.
Oud 15 februari 2011, 13:05   #1196
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Een struisvogel mentaliteit is volgens mij het niet willen zien van de echte oorzaak van onze maatschapelijke problemen "de wortel daarvan" en deze onder andere toe te schrijven aan in dit geval de zondebok "allochtonen".
De echte oorzaak is een onoverbrugbare cultuurkloof. Je zal er nooit inslagen het Westers, humanistische cultuur gericht op vrijheid, vooruitgang, persoonlijke ontplooiing, te laten mixen met een totalitair religieus gedachtegoed waarin het individu niet telt, waarin de vrouw geen wilsbeschikking heeft, waarin echte persoonlijke vrijheid niet kan gezien de onderwerping aan ontelbare religieuze en culturele regeltjes.
Oud 15 februari 2011, 13:08   #1197
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorzaak en gevolg heet dat..
Juist.
Oud 15 februari 2011, 13:09   #1198
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
De echte oorzaak is een onoverbrugbare cultuurkloof. Je zal er nooit inslagen het Westers, humanistische cultuur gericht op vrijheid, vooruitgang, persoonlijke ontplooiing, te laten mixen met een totalitair religieus gedachtegoed waarin het individu niet telt, waarin de vrouw geen wilsbeschikking heeft, waarin echte persoonlijke vrijheid niet kan gezien de onderwerping aan ontelbare religieuze en culturele regeltjes.
Dat hoeft ook helemaal niet.
Oud 15 februari 2011, 13:14   #1199
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hoeft ook helemaal niet.
voor u hoeft integratie dus helemaal niet ?
Oud 15 februari 2011, 13:30   #1200
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
voor u hoeft integratie dus helemaal niet ?
Neen, maar dat is nog een andere kwestie.

Over dat vorige: het is helemaal niet nodig om "een totalitair religieus gedachtegoed ..." te verzoenen met "het (sic) Westers, humanistische cultuur ...". Je moet mensen daarmee verzoenen. En bij de overgrote meerderheid van de mensen waarover we het hebben hoeft dat zelfs al niet mee. Omdat ze het, net als ons, de logica zelve vinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be