Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 20:53   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Daarnet op Terzake een interview met Bart De Wever bekeken. Het heeft me wel deugd gedaan. De om "een compromis" smekende Belgicist Lieven Verstraete sloeg een nog triestiger figuur dan voorheen ook reeds het geval was. Zoals gewoonlijk was Bart De Wever opnieuw "to the point" en Verstraete keek steeds maar meer beteuterd. Écht grappig was het wanneer Verstraete als een mislukte schoolmeester aan De Wever vroeg "of hij nu geen schaamte voelde" vermits we nu Irak hebben geklopt. Het is toch wel merkwaardig vast te stellen dat wanneer aan dergelijke VRT-apparatchiks klaar en duidelijk wordt aangetoond dat in dit koekoeksland alles geblokkeerd zit omdat er zich hier écht twee landen in bevinden met een publieke opinie die kijkt naar 180° uit elkaar liggende horizonten, dan is het enige wat die pipo's weten te antwoorden "er moet dan toch naar een compromis gewerkt worden". In de huidige situatie betekent "compromis" dat je zelfs je minimum minimorum zou moeten laten vallen. Of eigenlijk: dit wordt van de Vlamingen verwacht. Want aan de overzijde zijn ze de facto nog steeds "demandeurs de rien".
Oud 16 februari 2011, 20:55   #42
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat klopt.

Tenslotte heeft ook de meest rabiate Bruxellois geen andere keuze dan de Vlaamse/Nederlandstalige aanwezigheid in Brussel te accepteren.

Nu zouden 'we' eigenlijk nog een stapje verder moeten durven gaan: 'we' zouden bij voorbeeld van die aanwezigheid kunnen profiteren voor het creëren van 'leermomenten'.

Ik ben toch wel benieuwd naar de resultaten daarvan
Welke leermomenten. Wat gaat u mij leren? Het functionariaat?
AyneRand is offline  
Oud 16 februari 2011, 20:59   #43
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik ben Franstalig. Begrijpt u me niet? Ik kan u ook in één van uw dialecten te woord staan zoals ik regelmatig doe in één van mijn bedrijven waar het volk op de werkvloer dat buitenmate apprecieert ...
Alé, ne verfranste Vlaming die het hoog in zijn bol gekregen heeft. Ik ken er nog, die veel kak aan hun gat hebben, en denken dat 'ze het zijn' omdat ze Frans spreken.
Eigenlijk zegt het veel over hun minderwaardigheidscomplexen.

Laatst gewijzigd door Pilleke : 16 februari 2011 om 21:00.
Pilleke is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:00   #44
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben franstalig, u mag zich altijd tegen mij meten.
meten met

mvg,

Charles.
Oud 16 februari 2011, 21:03   #45
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Alé, ne verfranste Vlaming die het hoog in zijn bol gekregen heeft. Ik ken er nog, die veel kak aan hun gat hebben, en denken dat 'ze het zijn' omdat ze Frans spreken.
Eigenlijk zegt het veel over hun minderwaardigheidscomplexen.
Mijn roots liggen al drie honderd jaar in Frankrijk, en ik heb de Franse nationaliteit. Next time een beetje langer nadenken?
AyneRand is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:04   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is wel een realiteit, zelfs als men niet moet veralgemenen.
geen enkele studie bewijst dat, integendeel zelf.
Oud 16 februari 2011, 21:05   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is inderdaad geen vijandig terrein voor de Franstaligen. Het is oftewel gewoon een deel van België oftwel gewoon een ander land, volgens de percepties die de Franstaligen over België hebben.
Vlaanderen is voor sommige Franstaligen vooral een Franstalig gebied waar men, godbetert, ook Nederlands moet spreken.
Oud 16 februari 2011, 21:14   #48
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn roots liggen al drie honderd jaar in Frankrijk, en ik heb de Franse nationaliteit. Next time een beetje langer nadenken?
En toch heb je jezelf vernederd tot het aanleren van een boerentaôltje.
Pénible ....
Pilleke is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:19   #49
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
En toch heb je jezelf vernederd tot het aanleren van een boerentaôltje.
Pénible ....
Als je daar zelf voor uitkomt ...
AyneRand is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:36   #50
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daarnet op Terzake een interview met Bart De Wever bekeken. Het heeft me wel deugd gedaan. De om "een compromis" smekende Belgicist Lieven Verstraete sloeg een nog triestiger figuur dan voorheen ook reeds het geval was. Zoals gewoonlijk was Bart De Wever opnieuw "to the point" en Verstraete keek steeds maar meer beteuterd. Écht grappig was het wanneer Verstraete als een mislukte schoolmeester aan De Wever vroeg "of hij nu geen schaamte voelde" vermits we nu Irak hebben geklopt. Het is toch wel merkwaardig vast te stellen dat wanneer aan dergelijke VRT-apparatchiks klaar en duidelijk wordt aangetoond dat in dit koekoeksland alles geblokkeerd zit omdat er zich hier écht twee landen in bevinden met een publieke opinie die kijkt naar 180° uit elkaar liggende horizonten, dan is het enige wat die pipo's weten te antwoorden "er moet dan toch naar een compromis gewerkt worden". In de huidige situatie betekent "compromis" dat je zelfs je minimum minimorum zou moeten laten vallen. Of eigenlijk: dit wordt van de Vlamingen verwacht. Want aan de overzijde zijn ze de facto nog steeds "demandeurs de rien".
2
Oud 16 februari 2011, 21:40   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
We gaan geen rondje 'schild en vriend' spelen, dat is waar. Maar de stemming in VL is serieus aan 't veranderen, geloof mij. Ex-Belgicisten zijn nu de FRs (politici, de media) beu; andere zijn echt kwaad aan 't worden, waaronder mijzelf. Als Milquet zegt 'bwah laat de speculanten er maar op los, het zal vooral Vlaams geld zijn die verloren gaat' (vrij vertaald) wordt dat als open vijandigheid ervaren hier, en terecht. En wie wind zaait, zal de storm oogsten, wees maar zeker. De FRs beseffen totaal niet dat ze echt met napalm aan 't spelen zijn. In 1985 waren er in Jugoslavie ook amper etnische spanningen, zeker in burger - burger relaties, en dat is veranderd door aanhoudende Servische arrogantie en imperialistische impulsen van diezelfden. Wie denkt dat dat hier niet kan, is naief. Vooral als de FRs niet gaan beseffen wat er in VL leeft.
Kan je ergens een bron geven van de uitspraken van Milquet die niet gebaseerd zijn op zou-journalistiek ?

En ook graag het formele antwoord van de andere partijen op dergelijke uitspraken.

De analyse dat Wallo-Bruxelles minder snel iets te verliezen heeft bij een serieus probleem voor de financiering van onze staatsschuld kan zelfs een amateur zoals ik maken. Dit is totaal geen verrassing voor geen enkele partij. Het is wel een quasi oorlogsverklaring als dit openlijk zo wordt gesteld door de partijhoofden.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 februari 2011 om 21:41.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:46   #52
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke leermomenten. Wat gaat u mij leren? Het functionariaat?
Tja het Frans is toch maar een mieterige taal, dat verroest, verdwijnt (zie bvb Rwanda, Congo, delen van de Carraiben...) en die enkel nog enige belang heeft omdat het teert op enkel grote denkers van honderd jaar en meer geleden, die toevalig die taal spraken. Engels daar is nu een taal - zonder xenophobische trekjes (iemand een courriel geopent vandaag???) die zijn kracht haalt van onderuit, van verscheidenheid, van een praktische rijkdom. niet zoals het Frans met zijn Napoleontische Academie Francaise, die als een keizer het gepeuple ga zeggen hoe ze moeten praten. Zulks een bekrompen taal is gedoemd (en inderdaad, Frans als tweede taal zakt in elkaar als slecht gebakken soufflet...).
Oud 16 februari 2011, 21:46   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De fout van de Franstalige media was al over de dood van Morel te spreken. Voor haar dood wist bijna niemand in Franstalig België wie ze was maar ze spreken wel over haar wanneer ze begraven wordt. Begrijpe wie het kan!
Ik begrijp dat volkomen. Weet U wie Francois Pirette is ? Je gaat in Wallonië weinig mensen vinden die hem niet kennen.
Oud 16 februari 2011, 21:51   #54
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je ergens een bron geven van de uitspraken van Milquet die niet gebaseerd zijn op zou-journalistiek ?

En ook graag het formele antwoord van de andere partijen op dergelijke uitspraken.

De analyse dat Wallo-Bruxelles minder snel iets te verliezen heeft bij een serieus probleem voor de financiering van onze staatsschuld kan zelfs een amateur zoals ik maken. Dit is totaal geen verrassing voor geen enkele partij. Het is wel een quasi oorlogsverklaring als dit openlijk zo wordt gesteld door de partijhoofden.
Het stond in de Knack, google Knack, Milquet Vlaams spaargeld, als ge niet te lui zijt... probeert anders de politiek te volgen...
Oud 16 februari 2011, 21:54   #55
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige departementen bij BPOST, waar ze letterlijk tegen een IT account manager die ik goed ken gezegd hebben: als uw IT consultants als moedertaal geen nederlands hebben, maken ze geen enkele kans, hoe goed ze dan ook zelf nederlands mogen kennen.
Alles is betrekkelijk,en zéker het vetgedrukte....

Alhoewel Nederlands de verplichte voertaal in het bedrijf is kan de overgrote meerderheid van mijn franstalige collega's nog niet eens twee Nederlandse woorden achter elkaar uitgesproken krijgen,laat staan een volledige zin....

En de gratis taalcursussen die ze op het werk krijgen aangeboden,nou daar zijn blijkbaar de heren en dames francofonen té schoon voor om die te volgen...
Svennies is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:54   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt dus dat Franstaligen die in Vlaanderen wonen, Vlaanderen zouden moeten verlaten. Wel, dat is uw recht zo te denken..........
Ze kunnen ook doen wat zovele andere gastarbeiders ook probleemloos doen: zich integreren en de taal leren.
fonne is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:56   #57
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat volkomen. Weet U wie Francois Pirette is ? Je gaat in Wallonië weinig mensen vinden die hem niet kennen.
Ja, en gaan we dan ter gelegenheid van zijn begrafenis plots schande roepen dat de Franstalige pers er aandacht aan besteedt?
fonne is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:59   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Het stond in de Knack, google Knack, Milquet Vlaams spaargeld, als ge niet te lui zijt... probeert anders de politiek te volgen...
Ik vind het niet. Het is niet omdat het in de Knack gestaan heeft dat het formele uitspraken zijn geweest van Milquet.

Kan iemand dit bevestigen met een link of een letterlijk citaat ?
Oud 16 februari 2011, 22:16   #59
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het niet. Het is niet omdat het in de Knack gestaan heeft dat het formele uitspraken zijn geweest van Milquet.

Kan iemand dit bevestigen met een link of een letterlijk citaat ?
Google; "Elio Di Rupo blijft mokken" "27 januari 2011""Rik Van Cauwelaert"; en leer een searchengine gebruiken he zeg. En niet komen mekkeren dat het geen 'formele' uitspraken, of dat het slechts uit CDh-kringen kwam, want Milquet bepaalt wat er door CDH gelekt wordt en niemand anders. Tuurlijk is die feeks niet zo dom om dat voor de camera te zeggen. Dat maakt het alleen maar nog hypocrieter en achterbakser...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 16 februari 2011 om 22:16.
Salvadorii is offline  
Oud 16 februari 2011, 22:31   #60
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan zelf namen noemen om dit te bevestigen ...
gij kunt juist geen namen noemen manneke
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be