Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2011, 02:22   #281
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een partij die een zwakke debatter naar een cruciaal tv-programma stuurt, doet een strategische fout.
De CD&V heeft dat ondervonden door Marianne Thysen naar die debatten te sturen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 09:44   #282
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ja, da's zeker
Oud 17 februari 2011, 09:45   #283
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ja, zeg jij me dat ook eens Waarom?

Zeg het eens speurneus!
Een vraag met een vraag beantwoorden wijst op onkunde beste vriend.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 09:48   #284
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Een vraag met een vraag beantwoorden wijst op onkunde beste vriend.
Daar gaan 25 eeuwen van socratische dialoog...
Oud 17 februari 2011, 11:02   #285
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is een goeie: Marianne Thysen haalde bijna dubbel zoveel voorkeurstemmen dan debater FDW, zelfs DeCroo deed een pak beter. Bart DeWever, uiteraard geen kruit tegen gewassen, stond afgetekend op nummer één. U wil waarschijnlijk zeggen: FDW was hun enige troef in bange dagen? Ik dacht dat het VB toch ook niets had om over naar huis te schrijven? U doet alsof ze de verkiezingen gewonnen hebben. Een beetje bescheidenheid is hier op zijn plaats, zelfs "achter de coulissen voorzitter" FDW zou het hier mee eens zijn.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 februari 2011 om 11:24.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:49   #286
Jakko
Minister-President

Standaard

edit : kruid uiteraard, geen buskruit.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 februari 2011 om 11:53.
Oud 17 februari 2011, 12:00   #287
Iteechaneega
Burger

Iteechaneega's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daar gaan 25 eeuwen van socratische dialoog...
ha! een inkopper!
Oud 17 februari 2011, 16:12   #288
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Is een goeie: Marianne Thysen haalde bijna dubbel zoveel voorkeurstemmen dan debater FDW, zelfs DeCroo deed een pak beter. .
Dat Marianne Thysen tijdens een debat zelfs door het aanwezige publiek werd uitgelachen om haar idote uitspraken, ( op justitie loopt alles goed), is u blijkbaar ontgaan.
Oud 17 februari 2011, 16:49   #289
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat Marianne Thysen tijdens een debat zelfs door het aanwezige publiek werd uitgelachen om haar idote uitspraken, ( op justitie loopt alles goed), is u blijkbaar ontgaan.
Wat een ellenlange discussie over een onbelangrijk iets;
Terwijl er zoveel belangrijker zaken zijn:

Hebben jullie dan niet gelezen wat Knack, DM en vandaag ook DS zeggen over
de belangrijke gebeutenissen van de laatste tijd?
Oud 17 februari 2011, 23:23   #290
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat u blijkbaar is ontgaan, is dat het allesbehalve een neutraal publiek was, dat een bepaalde partij wat teveel militanten had meegebracht en de deuren gesloten werden voor de CD&V militanten, omdat de zaal was volgelopen. Dit werd trouwens in het afterdebat aangeklaagd en de blunder werd toegegeven door de VRT. Als je a zegt moet je ook b zeggen. Maar ondanks het partijdig publiek, haalde Marianne Thijsen toch een mooi resultaat. Sorry, Luc, hiermee sluit ik af maar de waarheid heeft haar rechten. Het debat was over de ganse lijn niet van een hoog niveau en de reacties uit het publiek hadden inderdaad meer weg van een comedy show.
Oud 17 februari 2011, 23:38   #291
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u blijkbaar is ontgaan, is dat het allesbehalve een neutraal publiek was, dat een bepaalde partij wat teveel militanten had meegebracht en de deuren gesloten werden voor de CD&V militanten, omdat de zaal was volgelopen. .
Ik denk dat zelfs CD&V militanten zich niet zouden kunnen inhouden van lachen hebben toen Thysen zei: '' alles loopt goed op het vlak van justitie''.
Oud 18 februari 2011, 09:49   #292
Fieseler

Standaard

Citaat:
Wat u blijkbaar is ontgaan, is dat het allesbehalve een neutraal publiek was, dat een bepaalde partij wat teveel militanten had meegebracht en de deuren gesloten werden voor de CD&V militanten, omdat de zaal was volgelopen. Dit werd trouwens in het afterdebat aangeklaagd en de blunder werd toegegeven door de VRT. Als je a zegt moet je ook b zeggen. Maar ondanks het partijdig publiek, haalde Marianne Thijsen toch een mooi resultaat. Sorry, Luc, hiermee sluit ik af maar de waarheid heeft haar rechten. Het debat was over de ganse lijn niet van een hoog niveau en de reacties uit het publiek hadden inderdaad meer weg van een comedy show.
Man man man...je moet niet vragen hoeveel MT er zou gehaald hebben als er voor de andere 364 dagen een cordon rond haar zou worden gelegd zoals rond het VB......en dan hier komen zeiken dat "het publiek" voor één keer niet goed geselecteerd was door de VRT (hetgeen nooit is bevestigd) die openlijk toegeeft in alle andere gevallen wel duidelijk aan anti-VB framing te doen...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 februari 2011 om 09:52.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 09:56   #293
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat zelfs CD&V militanten zich niet zouden kunnen inhouden van lachen hebben toen Thysen zei: '' alles loopt goed op het vlak van justitie''.
Geen fan van Marianne, maar nogmaals wordt hier de waarheid onrecht aangedaan: dat heeft ze helemaal niet gezegd en het georchtestreerde hoongelach van het publiek was zelfs beduidend minder na haar interventie over justitie: ook zij was van oordeel dat justitie hervormd moest worden. De plannen lagen er, maar werden nooit doorgevoerd. Natte vingerwerk? Graag een bronvermelding. Het groot debat is trouwens nog steeds te bekijken.
Oud 18 februari 2011, 10:25   #294
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Man man man...je moet niet vragen hoeveel MT er zou gehaald hebben als er voor de andere 364 dagen een cordon rond haar zou worden gelegd zoals rond het VB......en dan hier komen zeiken dat "het publiek" voor één keer niet goed geselecteerd was door de VRT (hetgeen nooit is bevestigd) die openlijk toegeeft in alle andere gevallen wel duidelijk aan anti-VB framing te doen...
Komaan Fieseler, hier de calimero komen uithangen Dat verdomde cordon toch, nietwaar? Dan moet je bij FDW zijn en niet bij mij. Het was de levensverzekering van het VB, maar de mayonaisse pakt niet meer. Het VB krijgt wel degelijk een politieke tribune op de VRT. Btw, Marianne zat in een nog onmogelijker positie dan de maagd VB. Zij moest de puinhoop die Yves Leterme ervan gemaakt had, komen verdedigen: een zeer ondankbare taak als je het mij vraagt.

Over partijmilitanten en verontschuldigingen:

http://www.hln.be/hln/nl/1274/Belgie...ebat-VRT.dhtml

Laatst gewijzigd door Jakko : 18 februari 2011 om 10:28.
Oud 18 februari 2011, 11:36   #295
Fieseler

Standaard

Citaat:
Komaan Fieseler, hier de calimero komen uithangen Dat verdomde cordon toch, nietwaar? Dan moet je bij FDW zijn en niet bij mij. Het was de levensverzekering van het VB, maar de mayonaisse pakt niet meer. Het VB krijgt wel degelijk een politieke tribune op de VRT. Btw, Marianne zat in een nog onmogelijker positie dan de maagd VB. Zij moest de puinhoop die Yves Leterme ervan gemaakt had, komen verdedigen: een zeer ondankbare taak als je het mij vraagt.

Over partijmilitanten en verontschuldigingen:

http://www.hln.be/hln/nl/1274/Belgie...ebat-VRT.dhtml
Ontkent u het bestaan van het cordon mediatique terwijl de toepassers het zelf openlijk én toegeven én verklaren het in de toekompst nog stringenter toe te passen?

Ja -> einde verhaal
neen -> hoe kan het vaststellen van een vaststaand feit nu calimerogedrag zijn? Hoe kan de vaststelling van een toegegeven feit in godsnaam calimerogedrag zijn terwijl u hier komt klagen dat voor één keer (in plaats van altijd) de framing en bijgevolg de perceptie tegen een bepaalde politieke mededebater was?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 februari 2011 om 11:37.
Oud 18 februari 2011, 12:28   #296
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ontkent u het bestaan van het cordon mediatique terwijl de toepassers het zelf openlijk én toegeven én verklaren het in de toekompst nog stringenter toe te passen?

Ja -> einde verhaal
neen -> hoe kan het vaststellen van een vaststaand feit nu calimerogedrag zijn? Hoe kan de vaststelling van een toegegeven feit in godsnaam calimerogedrag zijn terwijl u hier komt klagen dat voor één keer (in plaats van altijd) de framing en bijgevolg de perceptie tegen een bepaalde politieke mededebater was?
Simpel, omdat dat fabeltje door het VB in stand wordt gehouden. Ik stel zelf vast en zag ik daar Annemans niet in de zevende dag afgelopen zondag? Hij heeft er ooit zelfs zijn boek mogen voorstellen. Dat bepaalde politici niet de voorkeur wegdragen van bepaalde "objectieve" journalisten heb ik ook wel vastgesteld, maar je mag volgens de VRT een partijkaart op zak hebben, dus ja, calimerogedrag.
Oud 18 februari 2011, 12:35   #297
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel, omdat dat fabeltje door het VB in stand wordt gehouden. Ik stel zelf vast en zag ik daar Annemans niet in de zevende dag afgelopen zondag? Hij heeft er ooit zelfs zijn boek mogen voorstellen. Dat bepaalde politici niet de voorkeur wegdragen van bepaalde "objectieve" journalisten heb ik ook wel vastgesteld, maar je mag volgens de VRT een partijkaart op zak hebben, dus ja, calimerogedrag.
Dus het cordon heeft nooit bestaan, of bestaat niet meer
Vreemd, na de verkiezingsuitslag vroegen ze nochtans of er iemand met het VB wou werken of dat het cordon staande bleef.
Het antwoord was, "het cordon blijft staande"
Of is het enkel het media cordon die niet bestaat?
Anders heb 'k daar ook pittige voorbeeldjes van hoor
Het is wel zo, dat bijvoorbeeld de VRT Annemans laten spreken hebben over zijn boek, maar dat is het ongeveer.
Het boek wordt wel niet toegestaan in de boekhandels, da's dan weer iets anders...

Laatst gewijzigd door plakker : 18 februari 2011 om 12:37.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 12:46   #298
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Vreemd, na de verkiezingsuitslag vroegen ze nochtans of er iemand met het VB wou werken of dat het cordon staande bleef.
Het is wel zo, dat bijvoorbeeld de VRT Annemans laten spreken hebben over zijn boek, maar dat is het ongeveer.
Het boek wordt wel niet toegestaan in de boekhandels, da's dan weer iets anders...
Neen Plakker...Jakko heeft Annemans op TV gezien...het cordon bestaat dus niet...

De journalisten die het toepassen zeggen zelf dat het wél bestaat én dat ze het zelf toepassen maar rond die informatie legt Jakko waarschijnlijk een cordon dat dan op zijn beurt niet bestaat...

oftewel -> einde verhaal

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 februari 2011 om 12:48.
Oud 18 februari 2011, 12:48   #299
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Nergens ontken ik het bestaan van het cordon (het document tussen de partijen), wel dat ze geen media aandacht krijgen: voor sommigen teveel, voor anderen dan weer te weinig. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Toch mooi geprobeerd.

Laatst gewijzigd door Jakko : 18 februari 2011 om 12:55.
Oud 18 februari 2011, 13:14   #300
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen Plakker...Jakko heeft Annemans op TV gezien...het cordon bestaat dus niet...

De journalisten die het toepassen zeggen zelf dat het wél bestaat én dat ze het zelf toepassen maar rond die informatie legt Jakko waarschijnlijk een cordon dat dan op zijn beurt niet bestaat...

oftewel -> einde verhaal
Aan u dan om die luchtbel te doorprikken, zou ik zo zeggen; Ik heb nog niet veel argumenten gezien, die mij kunnen overtuigen. Journalisten, die het niet toepassen, zeggen die het ook of zijn die onbestaande?

Laatst gewijzigd door Jakko : 18 februari 2011 om 13:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be