Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2011, 11:26   #21
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Kijk, als die kindjes het al weten, wat is er dan fout met die leeghoofdige volwassenen?

Laatst gewijzigd door plakker : 17 februari 2011 om 11:26.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:30   #22
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je bedoelt deze affiche:

klopt, weinig verontwaardige reacties daarop gezien. raar hé?

Bij het zien van zulk een affiche stel je jezelf meestal de vraag wie die ouder is van dat kindje, en hoe achterlijk die wel niet zijn. Heeft dat kind gevraagd om overal zijn hoofdje te zien op een VB affiche?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:31   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Bij het zien van zulk een affiche stel je jezelf meestal de vraag wie die ouder is van dat kindje, en hoe achterlijk die wel niet zijn. Heeft dat kind gevraagd om overal zijn hoofdje te zien op een VB affiche?
volgens de De Wilders-aanhangers zou deze affiche onmiddellijk moeten verboden worden.
Oud 17 februari 2011, 11:35   #24
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar het poseert ook maar gewoon, het laten doen van politieke (beladen) uitspraken is toch wel een (reuzen)stapje verder gaan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:39   #25
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nee, maar het poseert ook maar gewoon, het laten doen van politieke (beladen) uitspraken is toch wel een (reuzen)stapje verder gaan..

Zou hij gepest worden of kunnen worden door zijn ouders hun toedoen, het lijkt me meer dan mogelijk dat zijn prille leven meer beinvloed werd door deze affiche dan door een filmpje dat een beperkt aantal personen mss 1 keer te zien krijgen. Maar zoals ik eerder stelde keur ik ze alletwee af. Ik stel weer vast dat jij weer uw mening maakt door uw clubje te verdedigen.
Oud 17 februari 2011, 11:46   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou hij gepest worden of kunnen worden door zijn ouders hun toedoen, het lijkt me meer dan mogelijk dat zijn prille leven meer beinvloed werd door deze affiche dan door een filmpje dat een beperkt aantal personen mss 1 keer te zien krijgen. Maar zoals ik eerder stelde keur ik ze alletwee af. Ik stel weer vast dat jij weer uw mening maakt door uw clubje te verdedigen.
Ik stel vast dat jij graag anderen beticht van stempeltjesplakkerij..

Ik vind alle ouders die hun kinderen inschakelen ter promotie van hun politieke,ideologische of levensbeschouwelijke overtuigingen slechte ouders..
Oud 17 februari 2011, 11:52   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=FeuOeh_FvWk
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:56   #28
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou die kleine wel eens willen zien in volle puberteit. Hopelijk staat hij dan te poseren op een groepsfoto samen met z'n vrienden van het multikulturele clubhuis en z'n Afrikaans lief. En voor ik het vergeet, een gigantische joint tussen de vingers.

En die anti-Wilders kindjes gaan waarschijnlijk brave oppassende buurjongens worden die met een oer en oerdegelijk Nederlands meisje gaan vrijen en die zich in het weekend in de voetbal wel eens laten gaan door oerwoudgeluiden te maken tegen de zwarte spelers van de tegenpartij.

Da's mijn idee van 'eminente rechtvaardigheid'
Oud 17 februari 2011, 12:10   #29
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hier is dat filmje waar het over gaat, te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=FeuOe...layer_embedded
Ik heb het filmpje net gezien. En ik werd er niet vrolijk van. Het ergste is wel dat meisje op het eind dat opdreunt "ik zeg wat ik vind". Met de ouders die dan tevreden knikken. Terwijl het heel duidelijk is dat ze helemaal niet zegt wat ze zelf vindt. Maar dat ze een zinnetje opdreunt. Welke kleuter snapt iets van politiek? Toch geen 1?

Ik vind die poster van het Vlaams Belang al op het randje. Maar dit filmpje gaat ver over dat randje. Dit is op het smerige af.
Politiek is iets voor volwassen mensen. Niet voor kleuters. En al helemaal geen kleuters gebruiken op deze manier. Of eigenlijk gewoon misbruiken. Bah!

Dit filmpje heeft helemaal niks meer met politiek te maken. Maar wel met platte demagogie. Dit is gewoon propaganda waarvan ik dacht dat we al 65 jaar verlost waren. Als gematigd liberale linkse schaam ik me hiervoor kapot. Ik heb ergens anders al gezegd dat ik teleurgesteld ben in links. Dat links geen goed verhaal meer heeft. Dat links de eigen idealen weggooit en eigenlijk rechts geworden is. En dat ze liever de probleemaanklagers aanvallen ipv. zelf met constructieve oplossingen te komen.
Dit is zo laag. En ik ben nou zo boos dat ik nog in staat ben om dalijk op de PVV te gaan stemmen ook. Als protest hiertegen.
Oud 17 februari 2011, 12:11   #30
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind alle ouders die hun kinderen inschakelen ter promotie van hun politieke,ideologische of levensbeschouwelijke overtuigingen slechte ouders..

Ik ook, wat nu? Wel gek dat jij u enkel uitlaat tegen de zaken die in uw kraam passen.
Oud 17 februari 2011, 12:34   #31
Wisord
Banneling

Standaard

Nog zo een walgelijk schokkend voorbeeld.

Citaat:
Ouders Luna willen blond meisje weg uit VB-campagne
Citaat:
GENT - De ouders van de tweeëneenhalfjarige Luna, die donderdag samen met haar Malinese oppas Oulematou Niangadou in Antwerpen werd vermoord door Hans Van Themsche, willen dat het Vlaams Belang het jonge blonde meisje uit haar campagnebeeld voor de gemeenteraadsverkiezingen verwijdert.
bron http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF17052006_047
Oud 17 februari 2011, 12:39   #32
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het zijn dus kleuters die een tekstje krijgen dat ze moeten opzeggen voor de camera. En de meneer of mevrouw zegt hen waarschijnlijk ook hoe ze moeten kijken als ze het zeggen. En nadat ze dat gedaan hebben krijgen ze een geschenkje of een snoepje of zo.

Misschien kunnen deze kinderen aankloppen bij de ongetwijfeld reeds bestaande Zelfhulpgroep Voor Kinderen Die Door Hun Optreden In Een Reclamespotje Onheroepelijk Beschadigd Werden.
Je geeft precies aan wat de PvdA in het omgekeerde geval gedaan zou hebben!
Stuur ze je bericht!
Oud 17 februari 2011, 12:48   #33
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je bedoelt deze affiche:

klopt, weinig verontwaardige reacties daarop gezien. raar hé?
Deze is ook een "mooie":
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:30   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze is ook een "mooie":
Ik vind het altijd sterk dat bepaalde individuen dingen trachten goed te praten of minimaliseren door "de tegenpartij" in een slecht daglicht te plaatsen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:36   #35
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het altijd sterk dat bepaalde individuen dingen trachten goed te praten of minimaliseren door "de tegenpartij" in een slecht daglicht te plaatsen.
Dat is wat ik uit deze draad ook opmaak.
Oud 17 februari 2011, 13:37   #36
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U zult zien dat ik dat in mijn eerste posts helemaal niet doe. Het is pas nadat een aantal anderen deden uitschijnen alsof het gebruiken van kinderen in politieke propaganda een uitsluitend links verschijnsel is dat ik gewezen heb op het bestaan van VB affiches met kindjes daarop waar ik destijds geen verontwaardigde reacties over gelezen heb.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:47   #37
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
U zult zien dat ik dat in mijn eerste posts helemaal niet doe. Het is pas nadat een aantal anderen deden uitschijnen alsof het gebruiken van kinderen in politieke propaganda een uitsluitend links verschijnsel is dat ik gewezen heb op het bestaan van VB affiches met kindjes daarop waar ik destijds geen verontwaardigde reacties over gelezen heb.
Een terechte opmerking, en eigenlijk was het ronduits walgelijke het gebruik van het meisje Luna door het VB. Dat mag toch gezegd worden, niet dan?
Oud 17 februari 2011, 13:49   #38
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn kinderen nooit inschakelen om op één of andere manier politiek voordeel uit te halen maar...

Op een VB affiche met holle marketingsslogans poseren is maar lichte kost ivm 'acteren' in een politiek filmpje dat duidelijk dient om een opponent te beschadigen...
Oud 17 februari 2011, 13:51   #39
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik zou mijn kinderen nooit inschakelen om op één of andere manier politiek voordeel uit te halen maar...

Op een VB affiche met holle marketingsslogans poseren is maar lichte kost ivm 'acteren' in een politiek filmpje dat duidelijk dient om een opponent te beschadigen...

Daar ben ik niet echt van ovetuigd, al geef ik u voor het eerste deel van uw post gelijk.
Oud 17 februari 2011, 14:03   #40
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Die gasten van de tegenstemwijzer zijn nou echt helemaal doorgeslagen. Ze hebben nog een onsmakelijk filmpje gemaakt.

In dit filmpje doen ze net alsof PVV voor asociaal gedrag en vooral voor verkrachting is:

http://www.youtube.com/watch?v=5DBbpNkVaUk

Dit is geen politiek bedrijven meer. Maar het lijkt wel alsof ze het stof van ouwe Goebbelsfilmpjes hebben afgeveegd.

De makers van die filmpjes hebben bij mij nou echt voor het tegenovergestelde gezorgd van wat ze willen bereiken. Ipv niet overweeg ik nou om dalijk wel op de PVV te gaan stemmen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be