Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 februari 2011, 14:04   #141
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Vlaanderen moet niet hopen op buitenlandse steun of begrip in haar onafhankelijkheidsstreven.
Wij waren met de Duitsers hé.
Niemand snapt overigens dat iets van 5 voetbalvelden groot onafhankelijk wil zijn.
Alsof ruimte geen rol speelt.
Er zijn zoveel landen (zelfs in Europa) die een pak kleiner zijn dan Vlaanderen. Inwonersaantal is toch veel belangrijker dan oppervlakte.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 18 februari 2011, 14:06   #142
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vlaanderen moet niet hopen op buitenlandse steun of begrip in haar onafhankelijkheidsstreven.
Wij waren met de Duitsers hé.
Niemand snapt overigens dat iets van 5 voetbalvelden groot onafhankelijk wil zijn.
Alsof ruimte geen rol speelt.
Denkt u dat uw mannelijk lid of uw borsten gaan krimpen wanneer u morgen plotseling in een kleiner land wakker wordt?
Ik ben niet per sé voor een splitsing maar het argument 'Ik ben tegen splitsen want we zijn toch al zo'n klein land' is wellicht het onnozelste aller tijden.
Wimpeus is offline  
Oud 18 februari 2011, 14:09   #143
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik zie trouwens niet in waarvoor wij ons zouden moeten schamen, integendeel zelfs.
Moest ik van een ander land vernemen dat ze al 250 dagen zonder regering zit terwijl de samenleving en de economie aldaar zonder noemenswaardige problemen blijven doordraaien, ik zou ontzettend veel respect krijgen voor dat volk (of afvragen wat in zo'n land nog de toegevoegde waarde is van een regering).
Wimpeus is offline  
Oud 18 februari 2011, 14:17   #144
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Denkt u dat uw mannelijk lid of uw borsten gaan krimpen wanneer u morgen plotseling in een kleiner land wakker wordt?
Ik ben niet per sé voor een splitsing maar het argument 'Ik ben tegen splitsen want we zijn toch al zo'n klein land' is wellicht het onnozelste aller tijden.

De Duitsers (doorgaans de verstandigste onder de Germanen) hadden het wel begrepen: Drang nach osten.
Uitbreiden dus. Levensruimte.
Net wat de franstaligen rond Brussel doen.
Het gaat dus blijkbaar ook zonder wapens.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 februari 2011 om 14:18.
Mitgard is offline  
Oud 18 februari 2011, 14:21   #145
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Duitsers (doorgaans de verstandigste onder de Germanen) hadden het wel begrepen: Drang nach osten.
Sommige mensen laten hun eigenwaarde dan ook afhangen van hoe groot bepaalde zaken rondom hen zijn. Spijtig genoeg dat zelfs een inwoner van een enorm land met een enorm huis en ditto wagen, uiteindelijk nog altijd maar één klein, miezerig en vergankelijk mensje blijft.
Wimpeus is offline  
Oud 18 februari 2011, 15:03   #146
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Investeerders wel. En daar gaat het om. Het werd eerder gezegd: 99% van onze inkomen komt van het Buitenland. De economie van Belgie is niet zo sterk als je denkt.

Je zou er goed aan doen eerst eens een degelijke cursus economie te volgen.
Oud 18 februari 2011, 15:14   #147
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Tot 1980 heette Vlaanderen correct 'Nederlandstalige Gemeenschap'. Daar hoor ik als Brabander bij, dat is een correcte omschrijving aangezien ik inderdaad Nederlandstalig ben. Maar Limburgers en Brabanders omschrijven als Vlamingen is niet alleen fout, het is lasterlijk.

Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, natuurlijk, als Vlamingen dat wensen moeten ze dat zeker doen. Zolang die onafhankelijkheid zich beperkt tot Vlaanderen - dat betekent dus tot Oost- en West-Vlaanderen - kan ik daar niets op tegen hebben. Maar die Vlamingen moeten ophouden om in naam van Brusselaars, Limburgers en Brabanders te spreken.
Je hinkt zwaar achterop. Reeds ettelijke decennia geleden werd formeel besloten alle Nederlandstalige provincies te beschouwen als deel uitmakend van het Vlaams Gewest of kort: Vlaanderen. Dat hebben destijds ook de Limburgse en Brabantse politici zo aanvaard. Als dat jou verschrikkelijk frustreert, dan moet je maar een of meer Limburgse politici aanspreken om die naam te veranderen. Misschien Zuidelijk Nederlanden of zo. Maar kom a.u.b. niet aandraven met "Noord-België"
Oud 18 februari 2011, 15:50   #148
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hinkt zwaar achterop. Reeds ettelijke decennia geleden werd formeel besloten alle Nederlandstalige provincies te beschouwen als deel uitmakend van het Vlaams Gewest of kort: Vlaanderen. Dat hebben destijds ook de Limburgse en Brabantse politici zo aanvaard. Als dat jou verschrikkelijk frustreert, dan moet je maar een of meer Limburgse politici aanspreken om die naam te veranderen. Misschien Zuidelijk Nederlanden of zo. Maar kom a.u.b. niet aandraven met "Noord-België"
Ik ben ook voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen, voor zover het Oost- en West-Vlaanderen betreft. Die mag men historisch Vlamingen noemen. En daar zullen we het maar bij houden.
system is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:02   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
jij bewijst nogmaals het kleuterniveau van de huidige politieke situatie,
het vet zwijn is verkozen geweest om veranderingen door te voeren door middel van compromissen,
niet om de boel te blokkeren door eveneens een non uit te roepen
Heb jij voor de N-VA gestemd en was dat de reden waarom je dat gedaan hebt ?

Mijn bedoeling was wel degelijk om alles te blokkeren, hoor.
patrickve is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:03   #150
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben ook voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen, voor zover het Oost- en West-Vlaanderen betreft. Die mag men historisch Vlamingen noemen. En daar zullen we het maar bij houden.
Und der System ist Deutsch!
Aus ersten Reich!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 18 februari 2011 om 16:04.
Steben is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:22   #151
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Wet van Bismarck. De Latijnse cultuur breidt uit op de Germaanse en de Germaanse doet dat op de Slavische. In het Reich van Bismarck is dat nu ook wat er echt gebeurde. Twee Wereldoorlogen waren er nodig om de Slavische invloed de andere kant op te krijgen, en dat ging ten koste van vele mensenlevens.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 februari 2011 om 16:23.
Scarabaeida is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:36   #152
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb inderdaad ook commerciële redenen, waarom ik mij erger aan dat dik vet zwijn aan het hoofd van het NVA.
Ik begin een dezer dagen eens een draad over de vraag waarom het Belgicisme zich zo vaak enkel in vulgariteiten kan uitdrukken.
Oud 18 februari 2011, 16:36   #153
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor de onafhankelijkheid van de provincies West- en Oost-Vlaanderen is er geen enkel politiek draagvlak.
Zwartengeel is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:42   #154
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

De nederlanders hebben er enkel met te winnen met vlaanderen uit te lachen.
De klanten die onze havens niet binnenhalen halen zulder binnen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:48   #155
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het lijkt wel een beetje arbitrair te zijn. Wellicht was Brabant beter geweest?
Voor het Belgiek a papa kon dat niet, alhoewel de belangrijkste en meest centrale provincie was. Noord Brabant verwees naar Nederland, Waals Brabant verwees naar Wallonië. De Brabantse omwenteling nog vers in het geheugen, maar best korte metten maken en in vijf stukjes kappen. Vlaanderen was tenminste braaf meegaand en katholiek.
Oud 18 februari 2011, 16:50   #156
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Voor het Belgiek a papa kon dat niet, alhoewel de belangrijkste en meest centrale provincie was. Noord Brabant verwees naar Nederland, Waals Brabant verwees naar Wallonië. De Brabantse omwenteling nog vers in het geheugen, maar best korte metten maken en in vijf stukjes kappen. Vlaanderen was tenminste braaf meegaand en katholiek.
En de Belgische vlag is gebaseerd op de kleuren van het Brabantse wapenschild. Dat kon dus niet, want die identiteit was 'gekaapt door de Belgicisten'. Nu ja, vroeg-Flamingantisme was niet echt anti-Belgisch bij de meerderheid.
De naam Belg komt trouwens ook maar van het Latijn/Frans, omdat men dat liever hoorde dan Pays-Bas.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 februari 2011 om 16:53.
Scarabaeida is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:54   #157
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik zie trouwens niet in waarvoor wij ons zouden moeten schamen, integendeel zelfs.
Moest ik van een ander land vernemen dat ze al 250 dagen zonder regering zit terwijl de samenleving en de economie aldaar zonder noemenswaardige problemen blijven doordraaien, ik zou ontzettend veel respect krijgen voor dat volk (of afvragen wat in zo'n land nog de toegevoegde waarde is van een regering).
België is het meest stabiel land ter wereld, al 180 jaar hopeloos maar niet ernstig. Terecht verdienen wij de prijs van het meest succesrijk mislukte natie ter wereld.
Oud 18 februari 2011, 17:10   #158
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
En de Belgische vlag is gebaseerd op de kleuren van het Brabantse wapenschild. Dat kon dus niet, want die identiteit was 'gekaapt door de Belgicisten'. Nu ja, vroeg-Flamingantisme was niet echt anti-Belgisch bij de meerderheid.
De naam Belg komt trouwens ook maar van het Latijn/Frans, omdat men dat liever hoorde dan Pays-Bas.
De mensen zouden nog eens op het onzalig idee kunnen komen om de Brabantse omwenteling II te organiseren!
Citaat:
Deze opstand leidde tot het kortstondig bestaan van een republiek, de Verenigde Nederlandse Staten, onder leiding van Hendrik van der Noot.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabantse_Omwenteling
Oud 18 februari 2011, 17:18   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
België is het meest stabiel land ter wereld, al 180 jaar hopeloos maar niet ernstig. Terecht verdienen wij de prijs van het meest succesrijk mislukte natie ter wereld.
U vergeet wel een klein detail. De Belgen zijn de inwoners die van heel Europa praktisch zo goed als het meest op hun spaarboek hebben staan. Zo mislukt zijn we dan toch niet.
system is offline  
Oud 18 februari 2011, 17:37   #160
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De nederlanders hebben er enkel met te winnen met vlaanderen uit te lachen.
De klanten die onze havens niet binnenhalen halen zulder binnen.
In 2010 zaten we een halfjaar zonder regering, en ervoor was het eigenlijk al niet veel soeps. Toch kenden Antwerpen en Zeebrugge nog een sterke groei...
Skjaergaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be