![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3921 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3922 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
zou jij, als eeuwig forummer van de week, het zien zitten om ineens ook de vragen aan de andere forummers van de week te beantwoorden ?
|
|
|
#3923 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Is De Kift de interessantste band in de Lage Landen ?
|
|
|
#3924 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is hier nog geen twee jaar aan de gang zeg! ![]() Nu, het zou in sommige gevallen redelijk surrealistisch lijken mocht ik de vragen aan de andere forummers van de week ook maar beantwoorden. Bijvoorbeeld: Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3925 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen idee.
|
|
|
#3926 |
|
Banneling
|
heb je lekker geslapen, lieverd ?
|
|
|
|
|
|
#3927 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#3928 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3929 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier zou ik in verschillende stijlen op kunnen reageren, maar daar ik de braafheid zelve ben:
hij zei lieverd tegen mij ![]()
|
|
|
#3930 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3931 |
|
Europees Commissaris
|
Welk MBTI profiel heb je?
Wat vind je van MBTI "profiling"?
|
|
|
#3932 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb hem opnieuw gedaan, en kwam weer uit op INTJ. Een andere test kwam ook uit op INTJ. lombas postte in die thread volgende beschrijving van INTJ: Citaat:
Maar ik vermoed dat als ik de omschrijving van andere types zou lezen ik evengoed overeenkomsten zou vinden. Geen idee wat het echt waard is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je de mensheid zo strak in 16 categorieën kan indelen, en met deze indeling dan ook nog iets concreets aanvangen. Maar goed, daar ik consistent op INTJ uitkom zal ik dat maar aanvaarden.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 februari 2011 om 08:36. |
||
|
|
|
|
|
#3933 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hoe sta jij tegenover deze zin:
Citaat:
bij uitbreiding zou je, moest je geboren zijn in de Arabische wereld, kunnen verdragen dat je man naast U nog één of twee vrouwen heeft? Waarom/waarom niet? Hoe sta jij tegenover vreemd gaan? Bestaan daar bij jullie strikte regels rond of hoort het eerder in de sfeer van ongesproken normen (of is het bij jullie gewoon de gewoonste zaak)? Hoe sta je tegenover het idee:"doe nooit aan een ander wat je niet wil dat men je aandoet"?
|
|
|
|
|
#3934 |
|
Burger
|
no privacy
|
|
|
#3935 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3936 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De religies waar ik weet van heb houden zich inderdaad nauwgezet bezig met seks, met wat mag en wat niet mag. Niet zelden worden de regels opgelegd door uitsluitend mannelijke geestelijken die de vrouw in een ondergeschikte positie plaatsen trouwens. Bij de katholieke kerk komt dit nog vreemder over, daar de priesters zelf verondersteld worden geen seksleven te hebben. Citaat:
Een echt antwoord is dat natuurlijk niet, daar dan onmiddellijk de vraag rijst waar deze wens vandaan kwam. Wel, ik ben ook maar wie ik ben, het product van het samenspel van de genen die ik van mijn ouders heb gekregen en de samenleving (micro en macro) waarin ik opgegroeid ben. Ik voelde dat onze relatie voldoende hecht en stabiel was om dat op de geijkte manier urbi et orbi te verkondigen, en een huwelijk is een mooi feest. Het moest niet, maar ja, het maakte mijn ouders ongetwijfeld blij. Citaat:
Voor mij gold altijd al dat (tenminste op papier) mannen en vrouwen gelijke rechten hadden, en er is geen haar op mijn hoofd dat ook maar één seconde zou verdragen mijn man met meerdere vrouwen te moeten delen. Maar hoe zou ik erover denken als ik in (zeg maar) Yemen was geboren? Geen idee, hoor. Ik heb ooit eens op de Israëlische televisie een reportage gezien over een gezin dat uit Yemen was geïmmigreerd, een man met vier vrouwen. Die vrouwen leken gelukkig, en leken ook goed met elkaar overeen te komen. Maar die zijn dus zo opgegroeid, in een omgeving waar dat normaal was. Citaat:
We hebben daar inderdaad strikte regels over afgesproken: vreemdgaan is uitgesloten. Ik heb in mijn eerste relatie als volwassene ervaren hoe ik met vreemdgaan omging, en dat laat ik geen tweede keer gebeuren. Citaat:
Het lijkt me een goeie regel, die de wereld veel miserie zou besparen mocht iedereen zich eraan houden. Grapjassen kunnen natuurlijk altijd wel tegenvoorbeelden vinden, maar in de grond is het een goeie regel (voor zover ik weet afkomstig van Hillel de Oudere, ook al de echte uitvinder van de sandwich).
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 18 februari 2011 om 08:31. |
||||||
|
|
|
|
|
#3937 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bedankt voor de bezorgdheid.
Met al mijn foto's die Dronkoers al in de tenendraad gepost heeft blijft van die privacy toch niks over. In zekere zin wel. Mensen bleiten over hoe Facebook ed hun privacy aantasten. Maar je beslist zelf hoeveel je prijsgeeft op deze nieuwe media, en van volwassenen verwacht ik dat ze hun verantwoordelijkheden maar moeten nemen. Wie bang is van Facebook of politics.be omwille van de privacy moet maar goed letten op wat hij/zij schrijft, of wegblijven. "Erst denken, dann schreiben", om VLJ's handtekening te parafraseren.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 18 februari 2011 om 08:30. |
|
|
|
|
|
#3938 | ||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over Sandwichen; Lust jij mongolenbroodjes? Weet jij wat mongolenbroodjes zijn? Wat is zelf je oordeel over de mannen van Neveneffecten? Heb je genoten van/gekeken naar Basta?
|
|
|
|
|
#3939 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het wel behoorlijk bizar dat de veronderstelde geestelijke leiders afstand moeten nemen van wat toch een heel belangrijk aspect uit het leven van de gelovigen is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zal je niet verbazen dat ik resoluut tegen alle dergelijke systemen ben. Citaat:
Over bepaalde zaken (zoals vreemdgaan dus) hebben we duidelijke afspraken gemaakt. Het spreekt echter voor zich dat er zich in het leven duizend en één situaties kunnen voordoen waar we op "ongesproken normen en waarden" moeten terugvallen, op basis van vertrouwen. Citaat:
Na de heisa rond de aflevering over belspelletjes (die ik op de website bekeken heb), heb ik een aflevering bekeken. Het was die over SABAM, en ik vond het eerlijk gezegd wat flauw en gemakkelijk.
|
|
|
|
#3940 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat het flauw en gemakkelijk is lijkt me vanzelfsprekend... het zijn de mannen van Neveneffecten. Ik kan die humor wel smaken... Zeg eens Firestone wat denk jij over het Cordon Sanitair? En concreet ben je akkoord met dit artikel (http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...mocratie.dhtml) of eerder met de kritiek waar dit artikel een antwoord op is?
|
|
|