Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist?
Ja 3 27,27%
Neen 8 72,73%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 21:53   #81
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En ieder forumlid met een tikkeltje verstand weet ...
Ieder forumlid met een tikkeltje verstand weet dat een zin die begint met 'Ieder forumlid met een tikkeltje verstand' een drogreden is.

Citaat:
Een drogreden is een fout in een argumentatie.
Er zijn 12 typen:
...

Voorkomen van een afwijkende mening:
Kenmerkend bij dit type is dat er geen enkel argument word toegepast. De mening is zo geformuleerd dat de luisteraar er bij voorbaat als niet tegenin gaat.Voorbeelden: ‘Iedere fatsoenlijke Nederlander weet dat..’ ‘Iedereen weet dat..’. De spreker kan de mening zo formuleren dat er een zeker dreiging uit blijkt.
http://www.scholieren.com/werkstukken/36738
Oud 20 februari 2011, 21:54   #82
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Mijn dochter liep vandaag, rond 13.00 u. in het Boelaerpark van Borgerhout.
Ze was op weg naar haar werk.
Ze werd naar verluid aangesproken door 3 Marokkaanse van een jaar of 12 of 13.
Ze vroegen haar om een sigaret. Mijn dochter repliceerde dat ze die zelf moesten kopen, waarop ze een harde schop tegen haar been kreeg van één van hen.
Mijn dochter, van geen kleintje vervaard, wou zichzelf verdedigen maar de pestertjes liepen weg.
Omdat haar been flink pijn deed, zette ze de achtervolging niet in. Maar toen ze buiten het park kwam, zag ze het drietal staan. Ze is er naartoe gestapt en heeft het kereltje dat haar die stamp verkocht had, een flinke stamp in zijn kruis gegeven. De twee anderen zijn (uiteraard) gaan lopen.
Terwijl dat stuk crapuul lag te kermen is ze gewoon verder naar haar werk gestapt.
Ik heb mijn kinderen geleerd om verdraagzaam te zijn en begrip te tonen.
Maar in dit geval kan ik haar alleen maar gelijk geven.
Het is reeds de derde of de vierde keer dat ze dat soort pestgedrag moet ondergaan in dezelfde omgeving.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het echt wel moeilijk wordt om het allemaal goed te praten.
Zelfs de meest verdraagzame persoon krijg je op die manier murw.
Eerlijk gezegd, hoop ik dat dat kereltje zijn ballen nog een paar weken pijn doen.
Goed zo.
Ettertjes zoals die verdienen het.
Ongeacht welke afkomst ze hebben trouwens.
Oud 20 februari 2011, 21:56   #83
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Een tijdje geleden opende u een topic waarin u schreef dat uw zoon een ongeluk heeft gehad en werd geholpen door Marokkanen. Vandaag heeft uw dochter een voorval gehad met enkele kleine Marokkaantjes en hupla 'alle Marokkanen zijn slecht'.

Maar ik begrijp u wel.

Ik vind het jammer dat uw dochter zoiets heeft mogen meemaken. Ik zou er de politie gewoon bijhalen en die gasten eens goed in elkaar trappen. Komaan 12 jaar en dan zo een agressie. Maar laat ons eerlijk zijn, Antwerpen loopt vol met uitschot. En u ziet niet anders dan dat. Maar buiten Hoboken is er ook nog veel te zien en te doen
Ik zeg absoluut niet dat 'alle Marokkanen slecht zijn'.
Gewoon omdat dat niet klopt.
Het verhaal van vandaag is voor mij weer eens een illustratie dat het met de opvoeding van (jonge) Marokkanen de verkeerde kant uit gaat.
En bashen op vreemdelingen doe ik al een tijdje niet meer hoor.
Maar ik kan het gebeuren van vandaag niet goedpraten. Dat kan niemand.
En elkeen ziet dat dit soort gedrag steeds uit dezelfde hoek komt.
Iets wat iedereen hier zo stilaan serieus beu begint te worden...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:59   #84
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Goed zo.
Als het steeds ettertjes uit dezelfde bevolkingsgroep zijn (N-Afrikanen)- en dat is zo, dan duidt dat op een cultureel probleem.
Er is geen enkele reden om dat in een taboesfeer te duwen. Het tijdperk van politieke bekaktheid, sorry correctheid, is voorbij.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:59   #85
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik scheer niet elke Vlaming over eenzelfde kam en als ik dat doe dan is het meestal onbewust. Vaak heb ik ook Vlamingen geprezen. U daarentegen zou het niet over uw hart krijgen een allochtoon te prijzen.
Beter lezen. Als een allochtoon het verdient om geprezen te worden, doe ik dat ook. Ik heb al genoeg allochtonen geprezen voor hun inzet en hun wil tot integratie o.a.. Chilenen, Tamils, Indiërs, Vietnamezen, Chinezen, Rwandezen, Ambonezen & Molukkers en zelfs Marokkanen. Maar dat prijzen doe ik niet zomaar en zeker niet voor niets. Het moet wel verdiend zijn en worden natuurlijk, en het is verder mijn schuld noch fout dat een bepaald soort allochtonen zelden of nooit daarvoor in aanmerking komt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:00   #86
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het verhaal van vandaag is voor mij weer eens een illustratie dat het met de opvoeding van jonge mensen de verkeerde kant uit gaat.
FIFY.

Overlaatst hield ik een meisje tegen dat bijna onder een vrachtwagen reed met haar fiets (ik was te voet).
Ze was het chearleadertype.
Ik kreeg me daar nu toch een scheldtirade over me heen over hoe ik met mijn vuile poten van haar moest blijven.

Die jeugd van tegenwoordig toch.
Oud 20 februari 2011, 22:02   #87
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ieder forumlid met een tikkeltje verstand weet dat een zin die begint met 'Ieder forumlid met een tikkeltje verstand' een drogreden is.

http://www.scholieren.com/werkstukken/36738
Heel leuk dat u dat verteld, maar het is aan het verkeerde adres. Suqar begon hier met "dat weet iedere forummer met een tikkeltje verstand". Gelieve u derhalve tot haar te wenden met uw eeuwige stropopgeneuzel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:03   #88
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter lezen. Als een allochtoon het verdient om geprezen te worden, doe ik dat ook. Ik heb al genoeg allochtonen geprezen voor hun inzet en hun wil tot integratie o.a.. Chilenen, Tamils, Indiërs, Vietnamezen, Chinezen, Rwandezen, Ambonezen & Molukkers en zelfs Marokkanen. Maar dat prijzen doe ik niet zomaar en zeker niet voor niets. Het moet wel verdiend zijn en worden natuurlijk, en het is verder mijn schuld noch fout dat een bepaald soort allochtonen zelden of nooit daarvoor in aanmerking komt.
Daar heb ik overgelezen waarschijnlijk. Ik neem mn woorden terug.
Oud 20 februari 2011, 22:03   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. Ik had dus gelijk. De ene dag bent u open van geest en de andere dag komt u de allochtonen (lees: Marokkanen) bashen.

Een tijdje geleden opende u een topic waarin u schreef dat uw zoon een ongeluk heeft gehad en werd geholpen door Marokkanen. Vandaag heeft uw dochter een voorval gehad met enkele kleine Marokkaantjes en hupla 'alle Marokkanen zijn slecht'.

Maar ik begrijp u wel.

Ik vind het jammer dat uw dochter zoiets heeft mogen meemaken. Ik zou er de politie gewoon bijhalen en die gasten eens goed in elkaar trappen. Komaan 12 jaar en dan zo een agressie. Maar laat ons eerlijk zijn, Antwerpen loopt vol met uitschot. En u ziet niet anders dan dat. Maar buiten Hoboken is er ook nog veel te zien en te doen

Eigenlijk zou je beter hun ouders eens goed in elkaar trappen.
Kinderen leren weinig bij als je geweld bestraft met geweld.
Bovendien lijkt het me een beetje overdreven om kinderen die misschien - hopelijk - nog in orde komen misschien wel een levenslange handicap te bezorgen door ze in elkaar te trappen.
Oud 20 februari 2011, 22:04   #90
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed zo.
Ik voel me daar niet al te goed bij. Een volwassen vrouw die ten einde raad moet terugslagen naar minderjarigen? Wat is er mis met de opvoeding van die ettertjes? Waar loopt het mis in onze maatschappij? Ouders dragen de verantwoordelijkheid van het opvoeden van de kinderen. Onze maatschappij keert hen elke maand een bedag uit. Er is iets serieus mis in onze maatschappij.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:04   #91
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Heel leuk dat u dat verteld, maar het is aan het verkeerde adres. Suqar begon hier met "dat weet iedere forummer met een tikkeltje verstand". Gelieve u derhalve tot haar te wenden met uw eeuwige stropopgeneuzel.
Klopt, ik wou net reageren op zn reactie. Ik ben daar inderdaad mee begonnen.
Oud 20 februari 2011, 22:05   #92
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
FIFY.

Overlaatst hield ik een meisje tegen dat bijna onder een vrachtwagen reed met haar fiets (ik was te voet).
Ik kreeg me daar nu toch een scheldtirade over me heen over hoe ik met mijn vuile poten van haar moest blijven.

Het kan zijn dat ze ferm geschrokken was. Er is iets mis met de opvoeding.
Oud 20 februari 2011, 22:06   #93
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Bovendien lijkt het me een beetje overdreven om kinderen die misschien - hopelijk - nog in orde komen misschien wel een levenslange handicap te bezorgen door ze in elkaar te trappen.
Volmondig gelijk.
Oud 20 februari 2011, 22:07   #94
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
FIFY.

Ze was geschrokken waarschijnlijk.

De jeugd van tegenwoordig, ook zo een mooie veralgemening
Oud 20 februari 2011, 22:11   #95
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Dus als uw kind iets misdoet moet men op uw bek komen slaan? ... Zo een kereltjes jutten meestal elkaar op. Het kan goed zijn en die kans is groot 'gezien het angstige wegrennen' dat deze kleine rukkers thuis brave rukkertjes zijn. Die blauwe ballen zullen in ieder geval een les zijn al had ik in dit geval zelf naar het scheenbeen gemikt een jaar of 10 ouder kruis of neus.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:13   #96
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het verhaal van vandaag is voor mij weer eens een illustratie dat het met de opvoeding van (jonge) Marokkanen de verkeerde kant uit gaat.
Fijn dat u dat toegeeft.

Ik vraag me echt af hoe ge daar iets aan verandert. Een kind die geen deftige opvoeding heeft genoten van kleinsaf is vaak gedoemd om te mislukken. Ik heb zo een leerling op school. Telkens wanneer het er tegenzit of hij zn zin niet krijgt, geeft hij me een schop, zet hij de boel op stelte. Maar wat doe je nu met dat soort gevallen? Ik weet het gewoon niet meer..

Ik vind dat bepaalde allochtonen, vooral 2e en 3e generatie kweken als konijnen en verder hun kinderen aan hun lot overlaten. Misschien het kindergeld onder handen nemen.
Oud 20 februari 2011, 22:13   #97
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
FIFY.

Die oude zakken ja, die kunnen hun poten niet meer thuishouden.

Grapje
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:15   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt "sommige" vergeten voor "(jonge)".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:19   #99
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus als uw kind iets misdoet moet men op uw bek komen slaan? ... Zo een kereltjes jutten meestal elkaar op. Het kan goed zijn en die kans is groot 'gezien het angstige wegrennen' dat deze kleine rukkers thuis brave rukkertjes zijn. Die blauwe ballen zullen in ieder geval een les zijn al had ik in dit geval zelf naar het scheenbeen gemikt een jaar of 10 ouder kruis of neus.
Eerlijk gezegd vind ik dat er niemand in elkaar moet geslaan worden
naar het scheenbeen mikken is nog iets anders dan in elkaar trappen vind ik hoor.

Maar het zou vroeger nooit in m'n hoofd zijn opgekomen (en ook niet in dat van m'n vrienden) om een beetje agressie te gaan plegen op volwassenen - tenzij als verdediging. Opjutten of niet, daar is gewoon iets mis, en in de meerderheid van de gevallen te wijten aan opvoeding (oa gebrekkige monitoring).
Oud 20 februari 2011, 22:22   #100
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FIFY.

Opvoeden is : straffen en belonen.
Het eerste mag niet meer. Sterker nog, indien kindlief iets heeft uitgestoken op school en het krijgt een straf, staan de ouders in minder dan geen tijd bij de directie om hun beklag te doen.
De directrice wil geen kinderen (lees subsidies) verliezen en zal de straf kwijtschelden.
Met andere woorden : het kind wordt altijd beloond.
Achteraf is de school 'een slechte school'. Maar het ligt nooit aan de ouders hoor....

Laatst gewijzigd door hurricane : 20 februari 2011 om 22:23.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be