Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 17:16   #6241
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Praat waarover je wil (vakantie, dieren, tuinaanleg, koffie, tomaten, peer, spaghetti, rolluik, besturingssysteem, winterbanden, wiskunde, piano, calorieen, 3D, fibernet, fietsen... enz. enz. enz.).
Ze zullen altijd afwijken (automatisch).
-
Ik kan, wil en zal die mensen zeker nooit begrijpen. Hoe kan iemand ganse tijd over/tegen islam (of over/tegen vreeldelingen) blijven praten? Het is echt niet normaal.
-
Ik vraag me af wat de reden kan zijn? Ik kan het echt niet begrijpen. Weerkloosheid? Ik weet het niet. 1 ding weet ik ze-ker: het is ze-ker en vast niet nor-maal.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 februari 2011 om 17:29.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 17:23   #6242
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

On-Topic:
"Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen."

Correctie:
"Waarom dezelfde mensen meer en meer praten tegen allochtonen? Is dat hun levenswijze?"
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 17:36   #6243
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hoe kan iemand ganse tijd over/tegen islam (of over/tegen vreeldelingen) blijven praten?
Hoeveel posts heb je in dit topic? Je bent er toch zelf ook mee bezig, als jij niet de hele tijd zou proberen dwars te liggen kreeg dit topic bijlange niet zoveel aandacht.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 17:37   #6244
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hoeveel posts heb je in dit topic? Je bent er toch zelf ook mee bezig, als jij niet de hele tijd zou proberen dwars te liggen kreeg dit topic bijlange niet zoveel aandacht.
ssssttttttt
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 17:50   #6245
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praat waarover je wil (vakantie, dieren, tuinaanleg, koffie, tomaten, peer, spaghetti, rolluik, besturingssysteem, winterbanden, wiskunde, piano, calorieen, 3D, fibernet, fietsen... enz. enz. enz.).
-
Ik kan, wil en zal die mensen zeker nooit begrijpen. Hoe kan iemand ganse tijd over/tegen islam (of over/tegen vreeldelingen) blijven praten? Het is echt niet normaal.
-
Ik vraag me af wat de reden kan zijn? Ik kan het echt niet begrijpen. Weerkloosheid? Ik weet het niet. 1 ding weet ik ze-ker: het is ze-ker en vast niet nor-maal.
Misschien omdat het topic is : waarom meer mensen iets krijgen tegen allochtonen. Allochtonen = vreemdelingen. Als het onderwerp allochtonen is, is het nogal logisch dat we hier over allochtonen praten, of wat dacht u.
Oud 21 februari 2011, 18:25   #6246
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
-
-
Ik kom daarstraks in zo'n buurtsupermarktje en de mevrouw aan de kassa moest toch even haar beklag doen over wat ze zoal meemaken met allochtonen.
Blijkt er even voor me een hoofddoekmadam te zijn geweest, goederen op de band, geen enkel probleem. 28 euro aub. Haalt die mevrouw toch wel een briefje van 50 euro VANONDER HAAR OKSELS!! Gezellig als caissière natuurlijk.

Waarom krijgen hoe langer hoe meer mensen "iets" tegen allochtonen? Wel, d?*?*rom! ze weten wèl waar ze hun kopvodden kunnen kopen, maar de moeite om een geldbuidel aan te schaffen, d?*t hoort niet tot hun VERRIJKING hoor! dat is het probleem van die caissière (die bovendien nog eens als racist wordt gebrandmerkt als ze durft weigeren om het vochtige okselgeld aan te nemen).

------------

Als ik het niet zelf had gehoord had ik het misschien niet geloofd. alhoewel: het verhaal is zo onwaarschijnlijk dat men zoiets echt niet durft uit te vinden.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 21 februari 2011 om 18:27.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:37   #6247
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad Alboreto, een discussie waarin men niet zomaar beschuldigd wordt van achterbaksheid en leugens ... Zo'n discussie stel ik op prijs.
Om te starten moogt ge dan natuurlijk niet beginnen liegen, want anders hebt ge weinig reden om klagen
Oud 21 februari 2011, 19:16   #6248
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Het gaat om het voortbestaan van een waardevolle beschaving, de Nederlandse beschaving. Die moet worden geëerbiedigd.

Is het 'de islam' die de Vlamingen heeft bevolen om 85% van hun tv en 90% van hun radio in het Engels te doen?

Welke imam heeft dit bevolen? Link graag.

(Dus wie eerbiedigt hier wat niet?)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 februari 2011 om 19:19.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 19:19   #6249
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom blijft u oude koeien uit de sloot halen in plaats van te antwoorden op recente vragen?
Dit is toch geen oude koe!
Integendeel, je achtte het enige tijd geleden nodig om tegen mij te zeggen
"wat gaat u dan doen? Een stukje vechten in dat station? Bent u zo'n vulgair mens?" http://forum.politics.be/showthread....63#post5223363
Jij bent dus wel één van de laatste personen op dit forum die een ander lessen te leren heeft.

Ten andere, is hier iets veranderd op het forum, sedert? Zijn er forummers die hun scheldproza tegenwoordig achterwege laten. Is het onnozel geroddel tot persoonlijke aanvallen verdwenen? Veroordeel jij tegenwoordig wel persoonlijke aanvallen van je allerbeste vriendin? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=285
Er is niets dat ik aanhaalde dat nu niet meer geldt!

Op welke recente vragen wens jij een antwoord?

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 februari 2011 om 19:19.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 19:26   #6250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed geschreven, zuivere analyse die veel kritiek die hier gegeven wordt als terecht ziet, nu nog het drio Arwialbo dat dit eens inhoudelijk grondig weerlegt?
Moet je natuurlijk wel eerst die Koran lezen, hopelijk komt dit er bij ons trio ooit nog van.
Maar een poging mogen zij natuurlijk altijd wagen!
Benieuwd of dit gebeurt!
Van wie wens jij een inhoudelijk weerlegging van die onzin?
Jij hebt waarschijnlijk nog "anakwaboe : de belevenissen van Jommeke" gelezen.
Oud 21 februari 2011, 19:27   #6251
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Is het 'de islam' die de Vlamingen heeft bevolen om 85% van hun tv en 90% van hun radio in het Engels te doen?

Welke imam heeft dit bevolen? Link graag.

(Dus wie eerbiedigt hier wat niet?)
Waarom heb jij een probleem met het feit dat Vlamingen graag Engelstalige muziek op de radio horen?
Had je het liever in een arabisch rocheltaaltje?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 19:33   #6252
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien omdat het topic is : waarom meer mensen iets krijgen tegen allochtonen. Allochtonen = vreemdelingen. Als het onderwerp allochtonen is, is het nogal logisch dat we hier over allochtonen praten, of wat dacht u.
Dat is nog normaal. Maar dat het telkens over de islam gaat, is niet normaal.
Zoek onder I&I een draad waar het na enkele pagina's niet over de islam gaat.
Oud 21 februari 2011, 19:47   #6253
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is nog normaal. Maar dat het telkens over de islam gaat, is niet normaal.
Zoek onder I&I een draad waar het na enkele pagina's niet over de islam gaat.
Hoe zou dat komen?
Het sprookjesbos!
Oud 21 februari 2011, 19:51   #6254
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat komen?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-Belgie.dhtml
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 20:04   #6255
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat komen?
Omdat sommige forummers ietwat geobsedeerd zijn door de islam.
Oud 21 februari 2011, 20:11   #6256
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat sommige forummers ietwat geobsedeerd zijn door de islam.
Hoe zou dat komen?
Het sprookjesbos!
Oud 21 februari 2011, 20:19   #6257
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een fobie door een fobie?

http://www.politics.be/nieuws/489/

Citaat:

Onder druk van het Vlaams Blok was België echter niet geneigd om, zoals Nederland al lang had gedaan, zijn migranten dat plaatselijk stemrecht toe te kennen. ‘Als zij zich willen integreren moeten zij maar de Belgische nationaliteit aannemen’, was de slogan van de liberalen. En de overheid was consequent: in vijf fasen werd de toegang tot de Belgische nationaliteit zo gemakkelijk gemaakt, dat wie er om vroeg het niet eens echt nodig had om te sjoemelen. Wat de wetgever daarbij vergat is dat, door de kleine lettertjes van het cascadeverbod, iedereen die Belg was geworden, nu ook zijn familie en die van zijn partner in directe opgaande en dalende lijn mocht laten overkomen in het kader van de gezinshereniging. Hetzelfde, maar met een nog groter repercussie, geldt voor de 50.000 nieuwe legale vreemdelingen die de regularisatiecommissie zal creëren: zij zijn niet via het recht op gezinshereniging naar ons land gekomen, en mogen dus, net als de Belgen en de burgers uit de landen waarmee een verdrag was gesloten, om het even welk familielid naar ons land laten overkomen. Of hoe, samen met Blok, het hele land het deksel op zijn neus kreeg door zich zo te verzetten tegen stemrecht voor migranten! "Eigenlijk zou ik dit alles niet moeten zeggen, maar ik kan mijn adoptievaderland de raad geven al die wetten en verdragen nog eens grondig te herzien", concludeerde de advocaat.
Het sprookjesbos!
Oud 21 februari 2011, 20:21   #6258
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat komen?
De Islam is de snelst groeiende religie op deze wereld. Daar blind voor zijn getuigt inderdaad van naïviteit, autisme, of nog veel erger, een opzettelijk struisvogelgedrag.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we de Islam, of elke vorm van de Islam, gaan lopen bestrijden, maar de donkere kanten van deze religie gaan vergoeilijken zoals onze eigen forumharpies doen, is natuurlijk ook niet de bedoeling.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 20:26   #6259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat komen?
Toen het VB veroordeeld werd voor racisme veranderde ze in haar discours "vreemdeling" door "moslim".
De racistische toon, de haatspraak bleef ongewijzigd.
Oud 21 februari 2011, 20:34   #6260
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Right

Citaat:
Internetracisme in de lift
Naast de arbeidsmarkt blijkt internet een plaats waar discriminatie welig tiert. "Zoals ook de vorige jaren het geval was, is het aantal meldingen van discriminatie op het wereldwijde web ook dit jaar gestegen, en wel met 25 procent", zegt directeur De Witte. "Het bedraagt nu 20,4 procent en is na werkgelegenheid de tweede sector. Eén op drie van die meldingen gaat over kettingmails die aanzetten tot haat, een ander derde over commentaren op sociale netwerken, blogs of discussiefora. Op 29 oktober organiseert het Centrum trouwens een studiedag rond 'Cyberhate'."
De helft van die 20,4 procent staat hier denk ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be