![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() |
52 | 50,98% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
50 | 49,02% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |||
Europees Commissaris
|
![]() in de VS (peiling augustus 2010)
Citaat:
Citaat:
In Europa: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Minister-President
|
![]() De tegenstand tegen de onvoorwaardelijke steun aan Israel groeit in de VS. Dat zie je op fora, hoor ik van vrienden en in lezersbrieven onlangs nog ivm het veto in de VN. Aan de andere kant zie ik wel geen groeiende sympathie voor de Palestijnen. Veel Amerikanen zijn de situatie daar kotsbeu en begrijpen niet dat er bv. gesnoeid wordt in het ministerie van onderwijs maar de financiele steun aan Israel nooit in vraag wordt gesteld.
![]() |
#303 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U wilt er een moslims versus joden verhaal van maken , de zaak polariseren. terwijl de kern van het probleem daar weinig mee van doen heeft. verder: Natuurlijk mag men zich verdedigen in Israel maar dat is iets heel anders dan wat men nu al zo lang aan het doen is . De geschiedenis van een volk kan wat mij betreft niet zorgen voor extra rechten in het heden.
![]() |
![]() |
#304 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tuurlijk hebben ze recht op een gebedsplaats, maar niet bovenop een tempel. Elk geloof maximaal 1 heilige plaats. Voor de Joden en Christenen is dat Jeruzalem, voor de moslims Mekka. En mijn pc-tje is helemaal niet miezerig, maar een heel mooie.
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() Israel wegens sympathie voor de idee van een eigen staat voor de joden en respect voor de manier waarop de staat totstandkwam en zichzelf handhaafde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Burger
|
![]() ... je bent zo doelloos en je contributies (het is vrij eufemistisch om ze contributies te noemen, gezien je in feite niks contribueert) hebben geen enkel nut.
Sterker nog, ik denk dat bijna elk progressief mens op dit forum agnostisch-atheistisch is. (kortom tegen de Islam [religie over het algemeen], maar niet tegen de mensen die gedetermineerd zijn om dit te geloven) Het is kortom niet inherent aan de ideologie ansich om mensen over een kam te scheren. Bovendien is het beste middel tegen extremisme of religie over het algemeen, educatie. Mocht educatie nu net een 'links thema' of 'sociaal' zijn... ![]()
![]() |
#308 |
Burger
|
![]() Wat is het verschil als het er meerdere zijn?
Bovendien verzinnen mensen zelf niet de wetten van een religie, gezien ze ervan uitgaan dat ze het letterlijke woord van god zijn. (nadruk op 'ervan uitgaan') Je bent ontzettend naïef door dit niet in te zien en af te komen met oplossingen die niet realistisch noch wenselijk zijn.
![]() |
#309 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. In tegenstelling tot Europa of China is de VS economisch helemaal niet zo afhankelijk van het Midden-Oosten. I.e. het kost hen veel en het zijn vooral anderen (Europa, China) die met de voordelen van het relatieve status quo leven zonder er veel kost voor te dragen. Neemt niet weg dat ik meer sympathie heb voor Israel dan de Palestijnen en dat de verschillen in de peiling tusssen Europa en de VS makkelijk te verklaren zijn. De media hier zijn al jarenlang heel erg pro-palestina en anti-israel. Dat dit zijn effect heeft op de publieke opinie lijkt me logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Israel heeft gewoon last van slechte PR... Voor de rest is er niks mis met Israël. ![]() [/sarcasm] Goh, ik denk eerlijk gezegd dat het veel met het ratio te maken heeft van dode aan beide kanten en de incidenten als de gaza oorlog & de mavi marmara. Mensen zijn niet achterlijk hoor. Als je te horen krijgt dat bewijsmateriaal van mensen is afgenomen (mensen van een humanitair schip op internationale wateren), dan begin je wel een beetje twijfels te krijgen in de legitimiteit van de aanval in kwestie. Als men te horen krijgt dat er tijdens de aanval op Gaza op ziekenhuizen werd geschoten, dan begin je zelfs meer twijfels te krijgen. Aan welke kant je staat is eigenlijk irrelevant. Beide zijn uit op vrede... Alhoewel ik mij afvraag (zie recente publicatie wikileaks) of dat eigenlijk wel klopt, gezien de vele voorstellen van de Palestijnse kant en de weigering van Israëlische krant.
![]() Laatst gewijzigd door Iteechaneega : 22 februari 2011 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We delen duidelijk niet dezelfde visie. Over de voorbeelden die u aanhaalt kan ik enkel zeggen. - Ziekenhuizen, scholen, kinderen, bejaarden: allemaal prima menselijke schilden voor Hamas / Hezbolla. In zo'n omstandigheden kan ik Israel niet kwalijk nemen dat er af en toe onschuldige slachtoffers vallen. Ik heb alleszins de indruk dat Israel die probeert te beperken, terwijl de andere kant expliciet zo veel mogelijk burgerslachtoffers probeert te maken. - bekijk zelf misschien eens wat video's op youtube. Dan kan u met uw eigen ogen vaststellen hoe 'dappere' palestijnen kinderen als menselijk schild gebruiken, raketten lanceren vanaf scholen en ziekenhuizen, of trots verklaren dat hun 3 jarig zoontje later martelaar wordt. Het gaat verder dan alleen het Palestijns/Israëlisch conflict, alleen is dat het meest in het oog springende. Algemeen worden hier in de media heel, heel andere normen gehanteerd voor de 'westerse' strijdende partijen dan hun tegenstanders. Westerse machten worden verondersteld om in staat te zijn zelfs guerilla- oorlogen te vechten met nul onschuldige slachtoffers. Voor hun tegenstanders gelden dergerlijke normen natuurlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() De uitvlucht is mijns inziens te gemakkelijk. Hoe kan een land met zoveel precisie wapens het toch nog voor elkaar krijgen om zoveel burger slachtoffers te maken? Ik zal, in tegenstelling tot u, voor de zoveelste keer bewijs quoten die op z'n minst legitiemer zijn dan u bronnen. Citaat:
Citaat:
Yeah right... Citaat:
Citaat:
Achja, dat zal de Palestijnen leren om Hamas te laten onderduiken! (waar trouwens geen bewijs voor is, buiten hetgeen hieronder) Citaat:
Citaat:
U doet dit daarentegen tov Israël, wat mij doet denken dat u een shill bent. Laat me het met beeldspraak duidelijk maken: Als een gijzelaar iemand onder schot houdt, gaat u toch ook niet als een gek door de gegijzelde schieten om toch maar de gijzelaar te raken? Om het metafoor relevant te maken: Waarom schoot Israël met gevaarlijke wapens doorheen de gegijzelde om de gijzelaar te raken? (dezelfde vraag rijst bij de aanval op de mavi marmara.. kon het IDF, met zijn hoog militaire uitrusting, niet het schip in kwestie tot stilstand brengen zonder geweld op mensen te gebruiken?) Laatste noot: Het gaat trouwens niet om aan welke kant je staat... het gaat erom of je nu wel of niet respect voor het internationaal recht hebt. Bovendien zien we bij stemmingen in de VN dat de hele wereld aan een kant staat, de VS en Israël (en enkele satelietstaten van VS) aan de andere.
![]() Laatst gewijzigd door Iteechaneega : 22 februari 2011 om 18:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() citaat als geplaatst door Iteechaneega
Israel heeft gewoon last van slechte PR... Voor de rest is er niks mis met Israël. [/sarcasm] Dat is wat ik al jaren roep .....
![]() |
#314 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze doen dat nu met de VS, ze deden dat vroeger met de Engelsen en de Fransen (en zelfs met de Duitsers). Die hebben hun lesje wel geleerd. Toen de Britisch Empire wereldmacht was, hebben zionisten de Balfour verklaring kunnen bekomen van de Engelsen. Dat is uitgedraaid op een complete ramp en verraad van de zionisten via de terroristen aanslagen van Irgun en Begin zijn trawanten, niet in het minst op het King David Hotel. De Suez crisis in 1956 en het weglopen van Israel uit de ''deal'' om de amerikanen te bekoren, betekende het einde van het koloniale tijdperk van Engeland en Frankrijk. Amerikanen beginnen nu ook te ondervinden dat een alliantie met zionisten hen meer schade dan voordelen oplevert. . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het waren de Britten die zich terugtrokken zonder de Fransen en de Israëli's te waarschuwen en het was de USA dat samen met de Sovjet-Unie tegen de drie bondgenoten stemde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er een award bestaat van beste contributies, wint u met een overgrote meerderheid. Echt waar, zoals u bepaalde zaken kunt opsommen - en hoe u op intelligente wijze uw argumenten onderbouwt - is mij een raadsel. Als u zou zeggen dat uw IQ 160 is, zou ik dat zonder twijfel geloven. Mocht je zo doorgaan, maak ik speciaal een ode-draad aan u! GA ZO DOOR!!!
![]() Laatst gewijzigd door Iteechaneega : 22 februari 2011 om 19:25. Reden: ik kan ik niet typen zonder fouten.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Banneling
|
![]() Straddle leest alternatieve geschiedenisboeken.
|
![]() |
![]() |