Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 15:31   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik zie daar nu ook niet echt een probleem in.
Surprise surprise!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 15:33   #22
Wisord
Banneling

Standaard

Het is eerder een goede zaak daar dit het alcoholverbruik kan doen dalen.

Citaat:
kriek zonder alcohol
Weer wat minder doodrijders op de baan.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 15:36   #23
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie daar nu ook niet echt een probleem in.
Ik ook niet...een hilarisch lachwekkende poging om de francofone multiculliefde nog eens extra in de verf te zetten...
Zelfs allochtonen/moslims willen dien bucht hoogstwaarschijnlijk nie zuipen..
Ik heb nog nooit gehoord van brouwerij Carlier...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 15:40   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ook niet...een hilarisch lachwekkende poging om de francofone multiculliefde nog eens extra in de verf te zetten...
Zelfs allochtonen/moslims willen dien bucht hoogstwaarschijnlijk nie zuipen..
Ik heb nog nooit gehoord van brouwerij Carlier...
Caulier.

...en nee, ik denk ook niet dat muzels massaal naar de winkel gaan lopen om dat bucht te kopen en zuipen, halal of niet.

Geen goei 'commerce' dus.

Ik hoop dat ze zich zo diep in hunne vinger snijden dat nooit meer goedkomt, weg met landverraaiers!

Laatst gewijzigd door SDX : 23 februari 2011 om 15:42.
Oud 23 februari 2011, 15:41   #25
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Caulier.
ziet ge wel..ken de naam zelfs nie eens..
Oud 23 februari 2011, 15:42   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Drinken de moslims nu Duvel dan ?
Oud 23 februari 2011, 15:43   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ziet ge wel..ken de naam zelfs nie eens..
Ik ook niet hoor, nooit van gehoord, maar ik had de naam uit de OP onthouden.
Oud 23 februari 2011, 15:50   #28
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Moest ik nu geld teveel hebben, kocht ik dat brouwerijke, om dien halal brol direct buiten te smijten en de marketeers en CEO die het mogelijk gemaakt hebben mogen eerst de ketels gaan kuisen voor ik ze ook buitensmijt.

halal bier, ... hoe komen ze erop, ...
Bemerk dat men in het artikel spreekt over "kriek" en "gemout drankje".
Ik denk dat een drank wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen om de naam "bier" te mogen etiketteren.

Dus, geen paniek, ik denk niet dat er sprake kan zijn van gehalaliseerd bier.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 17:05   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Bemerk dat men in het artikel spreekt over "kriek" en "gemout drankje".
Ik denk dat een drank wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen om de naam "bier" te mogen etiketteren.

Dus, geen paniek, ik denk niet dat er sprake kan zijn van gehalaliseerd bier.
Nou ja..ik heb er niet direct een probleem mee hoor. Moslims zijn een markt, net zoals andere groepen. Maar ik vraag me af of die brouwerij enig marktonderzoek deed. Want dan zou er geweten zijn dat moslims die geen alcohol drinken en zich aan de voorschriften houden al niet geassocieerd willen worden met een brouwerij die evengoed niet halal aanbiedt, dus wanneer er ergens " bier" op dat etiket staat moeten we al niet meer, alcohol of niet.

Bovendien drinken die mensen in hun eigen horeca en vooral vzw's waar ze de meeste tijd doorbrengen, frisdranken of water wat steevast uit een moslimland komt,met de gekende varianten zoals cola, sprite,fanta achtige frisdrank en water. De markt hier van dezelfde producten wordt dus niet gebruikt maar wel wordt afgenomen van andere moslims die deze producten op de markt brengen. Er is dus voor " bier" wat eigenlijk een soort veredelde " frisdrank met hop is"helemaal geen echte markt!

En degenen die wel alcohol drinken laten dit natuurlijk ook staan. Bovendien zijn moslims niet DE bezoeker van de gemiddelde horeca en indien wel; dan maar al te vaak juist omdat er alcohol is!. Dus de horeca zal het ook niet makkelijk of massaal over de toog zien gaan. Een storm in een glas water dus, zonder degelijk marktonderzoek vrees ik, een lang leven zal het dan ook niet geschoren zijn denk ik zo...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 18:44   #30
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou ja..ik heb er niet direct een probleem mee hoor. Moslims zijn een markt, net zoals andere groepen. Maar ik vraag me af of die brouwerij enig marktonderzoek deed. Want dan zou er geweten zijn dat moslims die geen alcohol drinken en zich aan de voorschriften houden al niet geassocieerd willen worden met een brouwerij die evengoed niet halal aanbiedt, dus wanneer er ergens " bier" op dat etiket staat moeten we al niet meer, alcohol of niet.

Bovendien drinken die mensen in hun eigen horeca en vooral vzw's waar ze de meeste tijd doorbrengen, frisdranken of water wat steevast uit een moslimland komt,met de gekende varianten zoals cola, sprite,fanta achtige frisdrank en water. De markt hier van dezelfde producten wordt dus niet gebruikt maar wel wordt afgenomen van andere moslims die deze producten op de markt brengen. Er is dus voor " bier" wat eigenlijk een soort veredelde " frisdrank met hop is"helemaal geen echte markt!

En degenen die wel alcohol drinken laten dit natuurlijk ook staan. Bovendien zijn moslims niet DE bezoeker van de gemiddelde horeca en indien wel; dan maar al te vaak juist omdat er alcohol is!. Dus de horeca zal het ook niet makkelijk of massaal over de toog zien gaan. Een storm in een glas water dus, zonder degelijk marktonderzoek vrees ik, een lang leven zal het dan ook niet geschoren zijn denk ik zo...
Nochtans .... de beste sommelier 2010 is een moslima.

Citaat:
Uitgeroepen worden tot beste wijnkenner van het jaar: dat is iets bijzonders als je een moslima bent en dus geen alcohol mag nuttigen. 'Mocht mijn vader dit nog kunnen meemaken, hij zou n�*et trots zijn', zegt Nadia Zioui (40).

Sommelier is niet de eerste roeping van de Marokkaanse Nadia Zioui. 'Ik was tot mijn 30ste verpleegster op de spoedafdeling van een ziekenhuis. Ik zat bij het reanimatieteam. Ik moest mee uitrukken om slachtoffers van zware ongevallen te helpen reanimeren. Al die tijd leefde ik als een voorbeeldige moslima: ik dronk geen alcohol, niettegenstaande mijn man chef-kok was.'

Tien jaar geleden namen Nadia en haar man, die allebei in België geboren zijn, een drastisch besluit. Ze zouden samen een restaurant beginnen: L'Éveil des Sens in Montigny-le-Tilleul. 'Kort voordien, toen we net terug waren van een familiebezoek in Marokko, zei mijn man: Ik ga je een glas wijn uitschenken en jij moet proeven. Ik weet het nog goed, het was een witte Saumur Champigny. Ik vond het meteen lekker maar was bijna even snel ook tipsy.'

Alles uitspuwen

Nadia ging wijnlessen volgen en stelde vast dat ze er een heel goede neus voor heeft. Als moslima mag ze geen alcohol drinken. 'En eigenlijk houd ik me daaraan: ik drink niet. Ik ruik en proef de smaak in mijn mond maar dan spuw ik het allemaal uit.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GBP320E77
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 19:32   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carrot Bekijk bericht
Lekker en tipsy zonder te drinken?
Probeer die mohamedanenlogica niet te begrijpen, heeft geen nut, want die is er niet.
Oud 23 februari 2011, 19:46   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, al die mannen op café achter hunne Duvel gaan nu spontaan overschakelen op alcoholvrij kersensap.
Oud 23 februari 2011, 19:57   #33
pistoffcitizen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Na de (sluip-)halalisering van o.a. schoolkantines, het gevangeniswezen, kaasproductie en nog veel meer, wordt er nu halal-bier op de markt gebracht.

Ik snap niet waarom er speciaal een halal-bier op de markt gebracht moet worden. Er bestaat immers al jaren alcoholvrij bier in allerlei varianten dat bij mijn weten gewoon gedronken kan worden door de muzelmaanse medemens.

Dit grenst echt aan het blasfemische, nog veel meer dan gewoon alcoholvrij bier. De brouwer van dit halal-goedje, Caulier gaat op de eigen webstek overigens prat op de "traditie" van zijn bieren. Sinds wanneer is halal-bier traditioneel, ook al is het in Henegouwen?
Ik stel voor dat elke rechtgeaarde bierliefhebber én elke rechtgeaarde echte Belg/Europeaan vanaf nu alle producten van deze dhimmiebrouwerij gaat boycotten.
Ikzelf wil alvast geen brouwsel drinken waarover één of andere bijgelovige baardmans wat rituele toverformules heeft gepreveld.

Gij snapt niet waarom dat die zo een fruitsap met schuim verkopen maar ge zit daar wel over te kakken. Awel dat kan ik na niet snappen. Met die achterlijke zever van olle altijd! de mensen trappen niet meer in die spelkes ze gast!
pistoffcitizen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:01   #34
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoffcitizen Bekijk bericht
Gij snapt niet waarom dat die zo een fruitsap met schuim verkopen maar ge zit daar wel over te kakken. Awel dat kan ik na niet snappen. Met die achterlijke zever van olle altijd! de mensen trappen niet meer in die spelkes ze gast!
Jawadde, ook welkom hoor, van een "binnenkomer" gesproken, direct de stempel er op, hier gaan we nog plezier aan beleven.
Oud 23 februari 2011, 20:03   #35
pistoffcitizen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Jawadde, ook welkom hoor, van een "binnenkomer" gesproken, direct de stempel er op, hier gaan we nog plezier aan beleven.

Merci gij ook 'welkom'.
pistoffcitizen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:06   #36
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoffcitizen Bekijk bericht
Merci gij ook 'welkom'.
ik ben hier al even zelle....maar toch bedankt!
Oud 23 februari 2011, 20:09   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Nochtans .... de beste sommelier 2010 is een moslima.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GBP320E77
Dat is tof voor die mevrouw, maar wat religie betreft onzin, ze mag eigenlijk niet in de buurt van alcohol komen; laat staan aanraken, evenmin mag ze dit in de mond nemen, ik vind dat geweldig wat ze doet, maar haar uitleg over " in de mond nemen en uitspuwen"is lulkoek. Mogelijk kan ze ook openlijk niet toegeven dat ze best een glaasje lust? Heel veel moslims drinken alcohol maar " officieel" niemand!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:10   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Wel spijtig, zo'n mond en tong waar niks aan blijft plakken
Oud 23 februari 2011, 20:11   #39
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Na de (sluip-)halalisering van o.a. schoolkantines, het gevangeniswezen, kaasproductie en nog veel meer, wordt er nu halal-bier op de markt gebracht.

Ik snap niet waarom er speciaal een halal-bier op de markt gebracht moet worden. Er bestaat immers al jaren alcoholvrij bier in allerlei varianten dat bij mijn weten gewoon gedronken kan worden door de muzelmaanse medemens.

Dit grenst echt aan het blasfemische, nog veel meer dan gewoon alcoholvrij bier. De brouwer van dit halal-goedje, Caulier gaat op de eigen webstek overigens prat op de "traditie" van zijn bieren. Sinds wanneer is halal-bier traditioneel, ook al is het in Henegouwen?
Ik stel voor dat elke rechtgeaarde bierliefhebber én elke rechtgeaarde echte Belg/Europeaan vanaf nu alle producten van deze dhimmiebrouwerij gaat boycotten.
Ikzelf wil alvast geen brouwsel drinken waarover één of andere bijgelovige baardmans wat rituele toverformules heeft gepreveld.
Het recht om te ondernemen (en dus te produceren) wordt wettelijk beschermd. Niemand verplicht u om wat dan ook te consumeren, halal of niet. Oproepen tot boycott werken alleen maar op de lachspieren en hebben geen enkel effect. De markt zal bepalen of het een succes of niet wordt. De markt is heilig maar daarom niet religieus. Integendeel.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:11   #40
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wel spijtig, zo'n mond en tong waar niks aan blijft plakken
zelfs gene sjokkotof....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be