![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() |
52 | 50,98% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
50 | 49,02% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U spreekt steeds over geschiedenis en geloof maar gaat voorbij aan de concrete situaite, de omstandigheden waaronder de Palestijnen moeten leven.
![]() |
![]() |
#422 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Qua eigen methodes: die zijn er niet. Als u een onjuiste weergave van de feiten plaatst weerspreek ik die. Niets meer, niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik wou een vorig bericht editten wegens een typo en ik heb ineens een nieuwe post. ACHJA, shit happens.
![]() Laatst gewijzigd door Iteechaneega : 23 februari 2011 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
|
![]() Uw bedoeling was duidelijk, daar gaat het toch om? Als we nu ook nog op typo's moeten gaan letten...
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 februari 2011 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb daarentegen de indruk dat mensen me serieuzer zouden nemen als ik behoorlijk taalgebruik tracht toe te passen zowel IRL als OL. (in real life, online) Meestal doe ik dit ook om mezelf voor inconsistenties te behoeden. (nalezen is ook nadenken voor mij)
![]() Laatst gewijzigd door Iteechaneega : 23 februari 2011 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
|
![]() Citaat:
Internationaal recht heeft weinig met rechtvaardigheidsgevoel te maken, helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Internationaal recht heeft wel degelijk iets met het rechtvaardigheidsgevoel te maken. Het niet respecteren komt neer op het ontkennen van het bestaan van universele mensenrechten. (it's like spitting on T.Paine's grave) Bovendien heeft u mijn rudimentaire argument duidelijk niet begrepen. Mijn punt was namelijk dat men als betrokken partij toch niet kan verwachten objectief onderzoek te verrichten? ALS er inderdaad met scherp geschoten is en ALS er disproportioneel geweld IS gebruikt, denk ik niet dat de BETROKKEN PARTIJ een objectieve rol gaat spelen in dit proces. Toch geen complexe en/of absurde gedachte, lijkt me. Het zou evenmin fair zijn mocht Turkije het onderzoek hebben uitgevoerd. Snap je nu wat mijn argument is?
![]() Laatst gewijzigd door Iteechaneega : 23 februari 2011 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Burger
|
![]() Citaat:
mijn excuses. Had ik google gebruikt was dit niet gebeurd ![]() ![]() "De bedreigingen en steken onder water zijn geen eenrichtingsverkeer. Niet dat ik hiermee Iran goedpraat..." Dit heb ik er ook nog bijgehaald, waarmee ik feitelijk wou zeggen dat agressie en gunstige geopolitieke tactieken door elke betrokken partij wordt toegepast. Zo steunt de VS Israël en zo steunt VS dictatoriale, fundamentalistische regimes. (Islamitische, fundamentalistische regimes) Eigenlijk zijn we aan het dwalen, als ik het eerlijk mag zeggen.
![]() |
![]() |
#431 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Anti-semitisme daarentegen komt, alweer generaliserend, meer bij linksen voor. Feitelijk is elke stelling in een van de 2 strekkingen volledig absurd en kort door de bocht. (ook die van mij daarnet) Toch zie ik ze zo snel niet verdwijnen van dit forum. Als we geluk hebben kom louis1949 zijn two cents nog eens geven. Dan heb ik mijn punt helemaal gemaakt.
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Grievous aka Westerhagen aka Lemire. De extreem rechtse die jaagt op antisemieten en het ueber liberalisme komt verdedigen. ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
|
![]() Citaat:
Maar zo werkt het nu eenmaal niet. Landen doen zélf onderzoek naar (vermeende) misstanden bij hun legeroptreden. Of het nu gaat om Amerikanen in My Lai of Russen in Tsjetsjenië. Pas als ze dat niet doen wordt het de taak van de internationale gemeenschap. Zo werkt het nu eenmaal in internationaal recht. En vergis je niet, door uitstekende en opgeklopte propaganda lijkt het alsof een land met een legerovermacht disproportioneel is opgetreden tegen een onschuldige boot in internationale wateren: Taak voor het internationaal gerechtshof of op zijn minst een objectief internationaal onderzoek. In werkelijkheid zijn er twee strijdende partijen, Hamas en Israël, waarbij de ene strijdende partij een boot met goedwillende demonstranten heeft misbruikt om een militaire blokkade van de andere partij te doorbreken. Dat dat bewust zo is gepland en dat er bewust gewelddadige actievoerders (40 IHH-leden) aan boord waren is iets wat zelfs niet meer ontkend wordt. Israël wordt beschuldigd van disproportioneel handelen van het leger, dat is iets wat een staat zélf onderzoekt. Het ergste is dat Israël in die PR-val is getrapt. Men had beter niet kunnen enteren maar de boten op een andere manier kunnen blokkeren. Nu heeft Israël publicitair een nederlaag geleden en wat mij zorgen baart is dat het lijkt alsof de publieke opinie ze niets meer kan schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
|
![]() Citaat:
- De Palestijnen voelen zich bedreigd door de Israëlische overmacht. - Israël voelt zich bedreigd door een gigantische overmacht van 22 arabische en/of islamitische buurlanden met de Palestijnen als hun bondgenoten. Het is allebei zowel waar als niet waar. Maar de invloed van de landen die allemaal een vinger in de pap willen hebben is nadrukkelijk aanwezig: - Syrië beschouwt Palestina (Israël en Jordanië én Libanon) nog steeds als Zuid-Syrië (en heeft/had Irak als bondgenoot); - Jordanië beschouwt zichzelf als erfgenaam van heel-Palestina (dus inclusief de Westbank en Israël) Veel Palestijnen hebben dan ook nog steeds de Jordaanse nationaliteit, verkregen sinds de annexatie door Trans-Jordanië); - Egypte wil een belangrijke rol blijven spelen in het gebied. De eerste 'Palestijnse regering' was een marionettenregering van Egypte, geïnstalleerd in Gaza. - Iran speelt de islamitische kaart en steunt en stimuleert Hezbollah. Ik sla er nog veel over. Vergeet ook de grootmachten en de UK en Frankrijk niet met belangen in het gebied. Nogmaals, zonder Israël zou niemand meer spreken over 'Het Palestijnse volk'. Palestina zou zijn verdeeld tussen Egypte, Syrië en Jordanië en Libanon zou ook niet meer hebben bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry maar met de VN als argument afkomen maak geen enkele indruk. Het merendeel van de leden van de VN zijn brutale dictaturen. Wat mij betreft wordt de VN morgen afgeschaft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Tommeke : 23 februari 2011 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals met de Volkerenbond, ja. Dat bleek achteraf ook zo'n slimme beslissing.
![]() |