![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2461 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over dat de moeder niet over het leven en de dood zou mogen 'oordelen' louter door een passief handelen ? Maar dat de foetus wel mag 'oordelen' over het leven en de dood door al dien actief die moeder te doden ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook geenszins een wezenlijk verschil tussen een ongeboren kind van negen maanden en een geboren kind van acht maanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Controleer het maar gerust. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 februari 2011 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik u eens vragen hoeveel % van de abortussen dan wel uitgevoerd worden als therapeutische abortus? U heeft het daar immers de hele tijd over, net alsof dat de ene vorm van abortus is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praha, al een paar keer kwam het vandaag ter sprake, maar schijnbaar zit u er dermate mee verveeld:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2466 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt zelf gezegd dat er volgens jou geen enkele vorm van abortus toegestaan is, en dat vanaf de conceptie, zelfs al is het leven van die vrouw in gevaar. Je verkiest dus een hoopje cellen, waarvan jij (jullie) blijkbaar van overtuigd zijn dat het een mens is... maar het langs geen kanten kunnen motiveren , boven het leven van de vrouw waar we toch beiden van overtuigd zijn dat het gaat over een mens. Of zie je dat soms anders ? Zelfs bij een mens vs. mens dilemma sta je de foetus toe het leven van de vrouw die 9 maanden volledig te dirigeren zelfs tot de dood ... maar omgekeerd is het niet toegestaan de indringer eruit te wippen. Dat gaat tegen elke conventie inzake waarde te hechten aan het menselijke leven, mijn inziens. Citaat:
Het zichzelf laten doden ... het zichzelf totaal opofferen ? Tjah waarom ben ik daar niet over verbaasd ? De vreselijke doctrine die je religie is bekommert zich inderdaad niet over het aardse leven.... dat was al langer duidelijk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, wat u omschrijft als "een hoopje cellen", zien wij met stelligheid als een mens in de allereerste fase van zijn ontwikkeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is dan ook meer een dodencultus ![]() En een woestijn-zandbak versie.... als je de andere grote pijlers bekijkt en je ziet hoe die zich in allerhande bochten wringen om toch maar een zekere controle over de vrouw te houden... weet ge het wel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja... ik vind 'm ook geweldig Zo'n superieure moraal waarna een grove filtering blijkt dat er maar een fractie bruikbaars overblijft... uitgerekend dat deeltje dat reeds gemeengoed was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij is een tegenstrijdigheid twee of meer zaken die elkaar regelrecht uitsluiten indien je ze voor waar aanneemt... ik zie dat niet Maar misschien hebt ge daar ook weer een ander concept over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk in tegenspraak met wat u eerder stelde, nl. dat in uw ogen geen enkel recht absoluut is. Is die verklaring ook van geen betekenis meer voor u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou, ik heb echt geen zin op het op te gaan zoeken, maar een goed verstaander maakt daar toch niet uit wat jij ervan uit opmaakt. Nogmaals, Als we stellen dat geen hersenactiviteit , of beter een centraal zenuwstelsel... want dat was het, een zeer veilige marge is omdat er dan geen enkele reden denkbaar is waarom er nog maar sprake van een bewustzijn of zelfs 'pijnervaring' en derhalve dus geen ook geen enkele sprake van een mens dan wilt dat niet zeggen dat van zodra dat er wel is er voluit sprake is van een mens... dat zou schoon zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het gerust maar na. Met ontkennen komt u er echt niet. Tavek heeft dat weldgelijk geschreven en de nummers van de desbetreffende berichten heb ik gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2476 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In bericht 1130 antwoordt Tavek als volgt op Paulus' vraag: - ik citeer -
Vraag van Paulus: Citaat:
Antwoord van Tavek: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe superieur die bijbelse moraal wel is... ![]() een superieure moraal een fameuze superieure moraal een superieure maffiamoraal. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2011 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. Tavek huldigt de opvatting van het absoluut zelfbeschikkingsrecht, daar waar u stelt dat geen recht - ook dat zelfbeschikkingsrecht van de vrouw niet - absoluut is. b. Tavek stelt dat de hersenactiviteit het criterium is om te spreken van een mens; u daarentegen ontkent u dat of betwijfelt het in een bepaalde mate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2479 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar ik volgens hem nooit heb op geantwoord Citaat:
'k Moet niet afvragen hoe jij hier discussieert.... de helft leest ge niet of negeer je... je blijkt schuinweg te lezen op zoek naar zaken waar ge kunt op inpikken ... liefst dan nog op via een semantisch spelletje. Kijk, ik weet echt niet hoe moeilijk het is voor je en het doet er ook niet toe of je akkoord ben of niet, maar...er zijn verschillende benaderingen : mens: in juridische zin als persoon... dat wordt ge dus blijkbaar vanaf de geboorte... of je dat nu leuk vindt of niet... ik heb dat niet uitgevonden mens : in de de volle zin van het wezen... als volwaardige entiteit dus... normaal valt dat samen met het bovenstaande maar dat hoeft dus niet... denk aan Joden, slaven ed mens : in louter biologische fysiologische zin ... als volledig onafhankelijk werkend organisme mens : in biologische zin ... diegene die ik bedoelde dus... het volstaat nog net die navelstreng door te knippen en als alles wat goed loopt, zelfs bij vroeggeboorte, kom je uit bij bovenstaande en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog tal van anderen. Het probleem Jan is dat gij steeds wilt uitgaan van een dichotomie... anders kan je dat dogma niet staande houden. De wereld zit helemaal in hoofdzaak helemaal niet zo in elkaar... dat wil je maar niet aanvaarden. We gebruiken wel de nodige begrippen om bepaalde zaken te omschrijven maar zelfs die zijn niet allesomvattend of strikt afgebakend. Dat maakt zulke discussies er natuurlijk niet makkelijker op |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft inderdaad nooit ten gronde geantwoord op die vraag. Alleen afgekomen met de wettelijke termijn alsook met uw stelling dat geen enkel recht absoluut is (daar waar Tavek stelt dat dit recht wel absoluut hoort te zijn). |
|
![]() |
![]() |