![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Eigenlijk zijn álle dranken (uitgezonderd alcoholische) sowieso halal, dus alle reeds bestaande alcoholvrije bieren waren/zijn dat ook. Enkel: deze brouwerij benoemt dit nieuwe bier expliciet zo. Ze hadden het evenzeer "Bier met Schuim" kunnen noemen, dat heeft evenmin een toegevoegde waarde. Het is dus allemaal een kwestie van marktpositioneren, maar ik betwijfel of dit echt hoge verkoopscijfers zal opleveren maar dat is mijn zaak dan ook niet.
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dat nief spul van jupiler valt wel te zuipen is dat ook halal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
http://www.muslimconsumergroup.com/i...=44&Itemid=127
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kapitalisme in actie, niets meer, niets minder. Citaat:
Ik kende de brouwerij niet. Ik ga die zijn producten zeker eens proberen te ontdekken. 1 woord: kinderdachtig.
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens! Ik, als atheïst, wil dit al niet. Ik begrijp al helemaal niet dat christenen dit brouwsel (of ander halal voedsel) wel willen consumeren. De 1e van de 10 geboden zegt toch duidelijk dat je geen afgoden mag vereren en dat doe je wel met halal produkten want die zijn gemaakt ter meerdere eer en glorie van allah en ook daarvoor door een ideologische baardmans 'gezegend'.
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Meent ge dat nu serieus? ![]()
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() Natuurlijk.
Je hebt wel eens van de 10 geboden gehoord neem ik aan?
![]() |
#49 |
|
![]() Een atheïst die zegt dat die iets niet wil eten omdat dat tegen een of ander godsdienstig verbod is (wat het eigenlijk niet is, maar kom), komt bij mij niet echt geloofwaardig over.
Vandaar dat ik wou weten of het misschien sarcastisch bedoeld was. Op dit moment denk ik dat ge een anti-theïst zijt, en geen atheïst. Ja, maar ik persoonlijk vereer of aanbid mijn bier niet. ![]() (Het enige dat ik aanbid is mijn vrouw ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 24 februari 2011 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het gaat in mijn geval dan ook niet om een godsdienstig verbod (wat het voor een christen wel is), maar puur het feit dat ik geen producten wil consumeren die ter meerdere eer en glorie van een (volgens sommigen zieke, wrede en fascistische) ideologie zijn geproduceerd. Ik ben wel anti-islam maar dat maakt me geen anti-theïst aangezien de islam geen religie is.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() wat vindt U kinderachtig? dat er over dat bier gepreveld moet worden tegen een onzichtbaar vriendje? of dat - in plaats van de standaard wettelijke hygienische voorschriften - moet worden voldaan aan de hygienische voorschriften uit de 7de eeuwse woestijn, dat wordt gecontroleerd door een specifiek opgeleide MOSLIM (geen christen of jood). (overtreding van de AD wetten).
Is dat kinderachtig? Dat er doden vallen in de halal Quick in Avignon is ook kinderachtig zeker? Allah had nog nooit van bactieren en koeltemperaturen gehoord denk ik. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 24 februari 2011 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Toch nog ene die wakker is. Raar dat de rechtse forummers - veelal toch grote liefhebbers van zo vrij mogelijke markten - ineens moord en brand schreeuwen als een CEO nieuwe markten aanboort. Ik ben eens op hun website gaan kijken: een kleine, lokale Waalse brouwerij die wellicht binnenkort begint te exporteren naar het VK, Frankrijk èn de islamitische wereld. Kapitalisten noemen dat een gat in de markt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben wel weer voor een grote vrijheid van handelen. Voor mezelf heb ik besloten geen halal producten te eten of drinken en wil dus weten wat wel en wat niet halal is. Ik denk ook dat dat een recht is van elke consument. ook dient er uitgezocht te worden of dat van die halalbelasting waar is. Het halal maken en niets vertellen valt voor mij onder dezelfde moreel verwerpelijke daad als een moslim stiekum varkensvlees geven.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zoek even wat mee straks. Belangrijk lijkt me dit. Zeker als men weet dat in onze scholen onze eigen kinderen verplicht halal vreet door hun strotjes moeten duwen, waarmee we dan lekker de moslimextremisten mee financieren! DankU mijnheer VoorHAMme. ------------- Hier een hele serie met halal firma's. Het is niet dat onze industrie door onze kolonisatoren ondermijnd wordt hoor, maar blijkbaar is voor hén de slogan "EIGEN VOLK EERST" zelfs deel van hun geloof. http://www.behalal.be/Halalnieuws2010 Natuurlijk mogen wij zoiets niet opperen. Stel dat wij zouden gaan eisen dat onze kinderen Infidel-only voedsel zouden krijgen op scholen! D�*t is pas discriminatie natuurlijk. Nietwaar mijnheer De Witte? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 24 februari 2011 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
A) Hoeveel nieuwe potentiële klanten kunnen er aangetrokken worden door de fabricatie van een halal-bier? B) Hoeveel huidige klanten zouden bereid zijn ons te boycotten omdat we een halal-bier aanbieden? Als A>B, brouwen dan maar. Het is trouwens niet de eerste keer dat Caulier zo'n actie doet. Ze hebben ooit een bier aangeboden dat alleen gebrouwen werd bij volle maan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hier een filmpje waarin die belasting genoemd wordt. http://www.youtube.com/watch?v=th5QT...layer_embedded
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bij vlees of productiemethoden waar dierlijke producten bij gebruikt worden ligt het weer iets anders. Daar dient de halal afdeling namelijk gescheiden te zijn van de gewone afdeling en lopen er halal inspecteurs rond, etc. Dat maakt dat de productiekosten van het halal vlees omhoog gaan. Er zou van overheidswege toezicht moeten zijn dat dit niet doorberekend wordt naar de gewone consument zodat die alsnog (via een omweg) de halalbelasting betaald. Ik drink zelden Belgisch bier overigens, maar dat terzijde.
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Hoeveel kost een halal certificaat????
Citaat:
Slaap rustig verder, en drink gerust een halal-biertje mensen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|